KRK VTX 4 VS RP 5
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

gizzy    posted on 24-05-2009 22:59
Jow allemaal,

De grote vraag!! Welke monitor set moet je hebben??
Ik zit dus onwijs te twijfelen. Ik heb het geld wel voor de VTX 4 maar op zich vind ik ze nog wel best duur vergeleken met de RP 5.
Het verschil is ongeveer 300 om 600.
Dus mijn vraag is het prijs verschil de kwaliteit waard?

Dank je,

Peter

What do you think about KRK VTX 4 VS RP 5 ??

Vote :   

Boyd    posted on 24-05-2009 23:04
Waar ga je ze voor gebruiken, en heb je zelf al is geluisterd?
gizzy    posted on 24-05-2009 23:37
Nee ik heb zelf nog niet geluisterd. Maar dat komt omdat ik geen idee heb waar ze ze allebij hebben staan. Ik had al even gezocht maar ik kon niks vinden. Suggestie's?
Ik ga ze gebruiken om mee te mixen op mijn studente kamer. 10m? dus niet heel groot. Verder wil ik in de toekomst ook gaan produceren. Vandaar KRK.
Laters,
Peter
DjVictorF    posted on 24-05-2009 23:55
Die prijsverschillen die je noemt is net zo iets als appels en peren vergelijkenCool?(niet afkrakend bedoelt hoorWinking my eye).

De producten die je noemt.. Daar zit een?groot prijsverschil tussen.?Want je hebt nog vele tussenwegen. Je zou gewoon even wat winkels moeten bellen. De meeste?winkels hebben?de meeste?KRK's?wel staan.?De RP serie is?meer?gericht op het produceren en de VXT voor draaien & produceren. Dat neemt niet weg dat je met de RP serie niet?kan draaien. Dat is namelijk?gewoon nogsteeds heel goed?mogelijk. (dit is wat ik ervan heb begrepen)

Je zou ook kunnen kijken naar de KRK RP 6 want die is rond de 190 euro nieuw. Dat scheelt nogsteeds behoorlijk met de VXT serie. Je kan ook nog kijken naar de RP 8 G2 want deze is nogsteeds zon 30 euro goedkoper dan de?VXT 4?en?hij heeft zon 100 watt meer vermogen!?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 24-05-2009 @ 23:57:27 (5%)
x-ample    posted on 25-05-2009 00:01
"10m? dus niet heel groot"

Dan ga je in mijn ogen geen KRK 8jes neerzetten, zware overkill...
Ik ken de VXT serie niet en heb ze ook nooit gehoord, maar ze zullen niet voor niks zoveel duurder zijn Happy, laughing
DjVictorF    posted on 25-05-2009 00:06
Poster: x-ample
"10m? dus niet heel groot"

Dan ga je in mijn ogen geen KRK 8jes neerzetten, zware overkill...
Ik ken de VXT serie niet en heb ze ook nooit gehoord, maar ze zullen niet voor niks zoveel duurder zijn Happy, laughing

Ik heb ook 2 x 400 watt rms??boxen staan en een subwoofer van 400 watt rms?op me kamer (van 9m2) Altijd leuk als je even lekker wilt beuken!Winking my eye Als ik draai heb ik het liefst het geluid toch wel hard staanHappy, laughing
gizzy    posted on 25-05-2009 00:46
Bedankt voor jullie snelle reacties. Happy, laughing
Maar wat x-ample zegt klopt. Ik zit op een kleine kamer en heb last van buren. Dus vandaar wou ik niet al te grote speakers. Ik ga woensdag wel ff Utrecht in. Kijken of ze hier misschien wat hebben staan.
Iemand suggesties voor dj winkels in Utrecht?
danielvds    posted on 25-05-2009 01:22
Ik zou als ik jou was kijken voor de KRK RP 6 (nieuwe serie) die vind ik erg lekker klinken.. Ben daar zelf ook voor aan het sparen!

Bij de Feedback in Utrecht hebben ze een aantal monitoren staan dus je zou daar kunnen kijken/testen Winking my eye
Die winkel zit op de Biltstraat (nummer 90) Je zou ook bij Revenge kunnen kijken aan het Vredenburg .. Weet alleen niet zeker of ze daar ook monitor speakers hebben.
Visionair Records | Daniel Danté
Prozei    posted on 25-05-2009 01:25
Poster: DjVictorF
appels en peren vergelijken.
De RP serie is?meer?gericht op het produceren en de VXT voor draaien & produceren. Dat neemt niet weg dat je met de RP serie niet?kan draaien.

ik weet het niet hoor maar de krk?rp en vtx zijn beide?referencie monitoren.
en beide ontworpen voor het produceren van muziek.
dit soort monitoren geven geen mooi maar een eerlijk beeld van muziek.
voor een producer is een eerlijk beeld een must have.
voor een dj zonde van het geld.

koop dan een speaker die?mooi klinkt.

ik zie steeds meer mensen referencie monitoren nemen voor het draaien.
en ik begrijp niet waarom.

mijn advies ga luisteren naar speakers en koop een set speakers die je mooi vindt klinken
Mod edit by Prozei on 25-05-2009 01:27 (15%)
DjVictorF    posted on 25-05-2009 07:50
Poster: Prozei

ik weet het niet hoor maar de krk?rp en vtx zijn beide?referencie monitoren.
en beide ontworpen voor het produceren van muziek.
dit soort monitoren geven geen mooi maar een eerlijk beeld van muziek.
voor een producer is een eerlijk beeld een must have.
voor een dj zonde van het geld.

koop dan een speaker die?mooi klinkt.

ik zie steeds meer mensen referencie monitoren nemen voor het draaien.
en ik begrijp niet waarom.

mijn advies ga luisteren naar speakers en koop een set speakers die je mooi vindt klinken

Dit komt omdat ze dan niet n?g een setje speakers nodig hebben in de meeste gevallen. Want nu hebben ze dan meteen ?n speakers voor het draaien ?n speakers voor het produceren.

(ik heb zelf wel gewoon een setje boxen staan en wil dan misschien nog iets van krk voor producen)
User edit by DjVictorF on 25-05-2009 @ 07:51:04 (14%)

This is an old Topic

No new postings for 5.620 days.
 Post CommentThat would be 187.3 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

81 Users online: 9 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 29.348
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.044.403