Gehoorbescherming bij artiesten, orkesten, dj (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaaLeK    posted on 07-09-2005 07:11
Hallo,

Ik heb een vraagje...
Ik zou graag eens weten wat voor 'materialen' ik kan kopen voor gehoorbescherming voor artiesten, dj's, mensen die achter de schermen werken van optredens etc...

MVG

MaaLeK

What do you think about Gehoorbescherming bij artiesten, orkesten, dj ??

Vote :   

Danil    posted on 20-03-2011 13:18
Poster: Estacy
als je thuis last van je oren krijgt, dan moet je gewoon alles wat zachter zetten. thuis met oordoppen in iets wat ik nog nooit gehoord heb

Kan dit ook liggen aan het feit dat m'n monitoren naar de muur gericht staan?
Ik sta tussen m'n speakers en de muur (+- 1m).
Estacy    posted on 20-03-2011 13:28
alleen als je ze hard genoeg zet. dus gewoon zachter zetten
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
tparadise    posted on 20-03-2011 13:32
Bram zegt heel leuk moet je het volume niet hard zetten, maar als je Dj bent moet je toch kunnen horne of die tracks gelijk lopen en moet je dus soms het geluid harder zetten.

PS: bij filterz meot je wel zeggen dat je dj bent dan krijg je iets andere die minder of niet uitsteken(weet niet of die dan duurder zijn)
Yorick    posted on 20-03-2011 14:49
Poster: tparadise
Bram zegt heel leuk moet je het volume niet hard zetten, maar als je Dj bent moet je toch kunnen horne of die tracks gelijk lopen en moet je dus soms het geluid harder zetten.

Daardoor kan je juist fouten maken,, (met de nadruk als je het echt hard zet)!!
Yorick    posted on 20-03-2011 14:50

Daardoor kan je juist fouten maken,, (met de nadruk als je het echt hard zet)!!
Estacy    posted on 20-03-2011 15:34
maar als je Dj bent moet je toch kunnen horne of die tracks gelijk lopen en moet je dus soms het geluid harder zetten.

Daar heb je je koptelefoon voor Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
RAS    posted on 20-03-2011 22:50
Als je niet kunt horen of de platen gelijk lopen moet je betere speakers kopen of je koptelefoon aan de wilgen hangen. Thuis draaien met oordoppen is echt dom en vooral vervelend voor je buren.

gisteren m'n nieuwe HD-25 uitgeprobeerd icm mijn oordoppen en dat beviel me eigelijk heel goed. Voorheen met een hdj-1000 gedraaid en die drukte erg hard op mijn oren, maar die HD-25 drukt lang niet zo hard. Heb wel een beetje het idee dat ik met de oordoppen niet alles even mooi hoor, maar dat neem ik maar voor lief.
Sound-Division    posted on 21-03-2011 02:39
Poster: RAS
Als je niet kunt horen of de platen gelijk lopen moet je betere speakers kopen of je koptelefoon aan de wilgen hangen. Thuis draaien met oordoppen is echt dom en vooral vervelend voor je buren.

Inderdaad, thuis zou ik met oordoppen gewoon laten. Toen ik thuis met mijn filterz ging draaien kwam al snel mijn vader naar boven die het geluid op een gegeven moment wel erg hard vond staan.

Toen ik nog vaker naar feesten ging gebruikte ik ze altijd, en dan hoorde je je vrienden klagen over een piep in hun oren en ik had gelukkig nergens last van Cool
User edit by Sound-Division on 21-03-2011 @ 02:40:28 (1%)
Ronn-Sastro    posted on 23-03-2011 21:17
Ik heb mijn Filterz al zeker 3 jaar.. en ben er nog steeds content mee, was heel even wennen in het begin.. maar nu draai ik nooit meer zonder !!!
Life=Music=Life
Ywe    posted on 24-03-2011 08:11
Poep! Ben ze kwijt geraakt, en vanavond heb ik Faithless live (dikke bak geluid dus)...

arme oren Sad
brecht    posted on 15-07-2011 11:51
Heb vandaag Exiore ER 15 laten maken. Er worden net dezelfde filters gebruikt als Variphone en levertijd scheelt rap een week of 2-3 extra bij variphone !
MaykFroix    posted on 15-07-2011 14:14
Tot 31-08-11 krijg je 20% korting op Elacin gehoorbescherming bij Schoonenberg. Op maat gemaakte gehoorbescherming met vlakke demping speciaal voor muzikanten/DJ's kost dan maar 132,- euro!
Dj_Fantasy    posted on 29-07-2011 15:55
Ik heb nu de Noizezz een nieuw opkomend merk! Geweldige dingen!?
Binnenkort schrijf ik er nog een stukje over op dj2dj.nl maar hier kun je al lezen over ons bezoek en hoe alles juist in zijn werking gaat!
dj2dj.nl
Dj_Fantasy    posted on 29-07-2011 15:56
Ik heb nu de Noizezz een nieuw opkomend merk! Geweldige dingen!?
Binnenkort schrijf ik er nog een stukje over op dj2dj.nl maar hier kun je al lezen over ons bezoek en hoe alles juist in zijn werking gaat!
dj2dj.nl
RAS    posted on 29-07-2011 16:28
Heb je ook gelijk aandelen er van gekocht ofzo? Zonder ook maar een woord gelezen te hebben komt de review nu al niet meer betrouwbaar over.
User edit by RAS on 29-07-2011 @ 16:29:20 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 29-07-2011 16:33
Wat ik net heb gepost is geen review, maar dat is ons bezoek aan het bedrijf.?
Ook hoe precies de aanmeting in zijn werking gaat. Voor veel mensen en dj's is dat tasten in de duisternis.

Wij maken geen reclame voor het bedrijf in kwestie, wij willen gewoon een hot onderwerp aanhalen en hier een artikel over schrijven. Geef toe hoeveel info vind je op het internet over oordoppen? Maar niet over hoe alles precies in zijn werking gaat?? Mocht beter horen ons benaderd hebben zouden wij precies hetzelfde geschreven hebben.

DJ2DJ staat nog steeds voor eerlijke reviews zoals WIJ vinden dat het is.. Als ik de oordoppen kut vindt, dan schrijf ik dat ook Happy, laughing.
dj2dj.nl
Miba    posted on 29-07-2011 21:59
Gewoon oordoppen laten maken ... Het geluid word een beetje gedempt in je oren en je loopt iedergeval geen risico dat je gehoorbeschadeging oploopt.
Met mixen gaat het opzich ook nog wel, alleen met sommige koptelefoons krijg je wel eens last van je oren, maar ook dat is bij ieder mens verschillend .. Ik vind het prima werken (:
Vivado    posted on 30-07-2011 14:57
Dit bedoel ik niet als reclame voor deze website maar ik ga binnenkort deze doppen halen, ziet er allemaal erg goed uit en er komt zelfs iemand naar je toe om alles om te meten! mijn indruk : zeer proffesioneel!

http://www.filterz.net/nl/index.php
Gerdo    posted on 31-07-2011 21:18
Ik heb ook filterz, ze komen bij je langs ze spuiten je oren vol om de vorm van de binnenkant van je oor te krijgen. Twee weken erna worden ze thuis gebracht. Ik vind ze super, het is wel even wennen hoe het klinkt maar dat went!
Vivado    posted on 31-07-2011 21:55
Poster: Gerdo
Ik heb ook filterz, ze komen bij je langs ze spuiten je oren vol om de vorm van de binnenkant van je oor te krijgen. Twee weken erna worden ze thuis gebracht. Ik vind ze super, het is wel even wennen hoe het klinkt maar dat went!

is het een aanrader?
Gerdo    posted on 31-07-2011 22:16
Zeker ik ben er erg tevreden mee, waar voor je geld!
Vivado    posted on 01-08-2011 11:56
Top dan heb ik ze binnenkort ook haha!
dimster    posted on 30-08-2011 12:05
ik heb mijn oordoppen gehaald bij ronell
User edit by dimster on 30-08-2011 @ 12:08:09 (49%)

This is an old Topic

No new postings for 4.853 days.
 Post CommentThat would be 161.8 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

64 Users online: 12 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 12.185
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.359.568