Gehoorbescherming bij artiesten, orkesten, dj (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaaLeK    posted on 07-09-2005 07:11
Hallo,

Ik heb een vraagje...
Ik zou graag eens weten wat voor 'materialen' ik kan kopen voor gehoorbescherming voor artiesten, dj's, mensen die achter de schermen werken van optredens etc...

MVG

MaaLeK

What do you think about Gehoorbescherming bij artiesten, orkesten, dj ??

Vote :   

Stagiar    posted on 18-07-2008 01:04
Ik ga binnenkort oordoppen laten aanmeten door een professioneel bedrijf. Kost me vies veel geld maarja, liever nu een paar honderd euro uitgeven, dan over 2 jaar met een harde gehoorbeschadeging rondlopen.

Enige probleem is dat ik een motherfucking sloddervos ben en veel te bang ben dat ik die dingen kwijtraak. Maar goed, dat is zaak nummer 2 Winking my eye
Bartjens    posted on 18-07-2008 08:49
Een paar honderd euro? Zijn ze van goud? Die van mij waren "maar" 140,-.
Zit er nog zo'n groot verschil in dan?
www.djbrowbeat.com
Boyd    posted on 18-07-2008 13:25
Noem is een paar merken, ben ook wel geintreseerd!
yogum    posted on 18-07-2008 14:23
Filterz bijvoorbeeld, voor op maat. Zelf heb ik laatst gewoon Alpine-oordoppen gekocht. 17 euro. Maar ik draai ook niet zo vaak dat ik ze op maat laat maken. Dat komt nog wel ooit.

Nadeel is wel dat die dingen beetje uit je oor steken, vind ik: iedereen ziet dat je ze draagt. Is dit ook bij jullie zo?
(Als DJ is dit niet zo erg, maar ik vind het vervelender als je gewoon uitgaat)
Bartjens    posted on 18-07-2008 15:22
Nee deze die ik heb steken niet uit. Zijn gelijk met je oorschelpen. Je kunt dus gewoon je hp erover heen dragen.
www.djbrowbeat.com
Boyd    posted on 18-07-2008 19:58
das wel chill, valt er nog te mixen met die dingen in?
Bartjens    posted on 21-07-2008 18:34
Ja, ik kan wel redelijk mixen met de pluggen in. Ik mis alleen het laag in de muziek maar dat is een kwestie van wennen hoop ik.
Zijn er nog andere die ervaring hebben met dit soort pluggen? Hebben jullie ook last van pijn?
www.djbrowbeat.com
Stevenvdvorm    posted on 21-07-2008 18:45
Heee

Ik heb ook oordoppen op maat laten maken, ik vind het niet goed werken!

Na 2 uur ze in te hebben gehad gaat mijn oor pijn doen, en de muziek word goed gedempt maar gaat wel ten koste van de kwaliteit van de muziek vind ik.

Ik heb voor 10 euro meer een verzekering erbij genomen, voor als ik ze kwijt raak. Dit is zelfs voor 2 jaar, dus zeker de moeite waard.

ik heb ze bij beterhoren laten maken
dj-nick    posted on 21-07-2008 21:24
Ik gebruik nu al een tijdje Filterz, gaat echt lekker.
maar aangezien me hdj1000 het begeven heeft wil ik gaan kijken voor die oordoppen
(zag laatst een dj op sensation ermee) maar dan passen me filterz er niet meer bij.
Stevenvdvorm    posted on 21-07-2008 22:43
jaa klopt, dat was laidback luke!

Hij had oordoppen in, die live zangers ook altijd hebben.
zag er echt zakelijk uit!

Bartjens    posted on 22-07-2008 08:59

Poster: dj-nick
Ik gebruik nu al een tijdje Filterz, gaat echt lekker.
maar aangezien me hdj1000 het begeven heeft wil ik gaan kijken voor die oordoppen
(zag laatst een dj op sensation ermee) maar dan passen me filterz er niet meer bij.

Ik bedoel de gehoorbescherming, niet de in-ear pluggen :P

Maar ik ben wel benieuwd hoe die in-ear je gaan bevallen....

www.djbrowbeat.com
dj-nick    posted on 22-07-2008 15:11
Poster: Bartjens

Ik bedoel de gehoorbescherming, niet de in-ear pluggen :P

Maar ik ben wel benieuwd hoe die in-ear je gaan bevallen....

Bedoelde ermee te zeggen nudat me hdj1000 kapot is en ik die in-ear dingen ga nemen,
dat dan me Filterz niet meer in me oren erbij passen, ondanks dat ze goed bevielen.
Bartjens    posted on 22-07-2008 15:22
Ah, op die manier Happy, laughing
www.djbrowbeat.com
Sandr    posted on 06-08-2008 16:17
Ik heb ook filterz... maar ermee draaien is voor mij nooit een succes gebleken: ze staken te ver uit (me hp drukte ertegen) en voor me gevoel miste ik frequenties...

Nu ben ik vandaag bij de schoonenberg hoorcomfort geweest voor exinore doppen, maar daar werd mij verteld dat de muzikanten versie van exinore (ER flexcomfort) ook een eindje buiten het oor steekt.

Heeft iemand hier ervaring mee, drukt je HP vervelend op die doppen?

Alvast bedankt
Play that funky music white boy....
soundcollector    posted on 06-08-2008 16:38
Hallo,
Ik heb ze ook. Nu is mijn vraag: Hoeveel DB demping hebben jullie, ik 25 maar ik ga over naar 9 stappen want ik hoor de hoge tonen niet genoeg

Bram-V    posted on 06-08-2008 20:28
Ik heb Exinore ER oordoppen met 15 dB vlakke demping, ook bij schoonenberg gehaald, in het begin even wennen maar daarna kan je ze urenlang inhouden. je hoort minder maar het blijft prettig
pas op dat je niet het geluid harder gaat zetten omdat je gewoon vergeet dat je oordoppen in hebt.
ze steken een milimeter of 2/3 uit, on-ear hoofd telefoon zal vervelend zitten denk ik, maar n koptelefoon die over je oor heen gaat zal geen probleem geven. Mits je de hoofdtelefoon recht op je oor zet en niet langs je oor schuurt. In principe zitten de oordopjes redelijk goed vast maar met een klap kan je ze soms wel dr uit schieten (zeker als je zweet)

Sandr    posted on 12-08-2008 14:45
Poster: bram-vercammen

ze steken een milimeter of 2/3 uit, on-ear hoofd telefoon zal vervelend zitten denk ik, maar n koptelefoon die over je oor heen gaat zal geen probleem geven.

Mijn sennheiser HD 25 drukt dus wel op de doppen.....
Play that funky music white boy....
Bastian    posted on 12-08-2008 15:47
Poster: Sandr

Mijn sennheiser HD 25 drukt dus wel op de doppen.....

Ik heb met die combinatie dus ook eens gedraaid en ik had nergens last van, het pastte precies bij mij maargoed kan bij iedereen verschillen.
Mijn technics rpdh drukt wel hard op die doppen..
Ferrox    posted on 12-08-2008 16:31
Ik heb toevallig ook Filterz aan laten meten 2 weken terug. Ik heb ze afgelopen maandag binnen gekregen. Ik moet zeggen dat dit een HEEEEEL stuk beter is dan die goedkopere, uni-oordopjes.

Ik heb ze op dit moment gewoon ingedaan en de koptelefoon (HDJ-1000) opgezet.  Ik voel wel een licht hogere druk op de doppen, maar tot nu toe nog niet hinderlijk. Als mijn oorschelpen sneller zeer doen dan de doppen kunnen ze ook on the road mee, want na een uurtje drukt de HDJ zo hard dat het lijkt alsof mijn schelpen gekneusd zijn Winking my eye. Of je moet mischien de koptelefoon anders opzetten.

Dempen doen ze ook erg goed, Ik voel de HDJ op mijn hoofd trillen. En ik heb hem voor mijn gevoel op een acceptabel volume staan. Uiteraard moet ik dit volume niet zonder oordoppen doen, dan heb ik gegarandeerd een beschadiging te pakken.
RenéKuppens    posted on 12-08-2008 16:33
ik heb filterz werkt perfect
Bram-V    posted on 12-08-2008 20:14
Poster: Ferrox
Dempen doen ze ook erg goed, Ik voel de HDJ op mijn hoofd trillen. En ik heb hem voor mijn gevoel op een acceptabel volume staan. Uiteraard moet ik dit volume niet zonder oordoppen doen, dan heb ik gegarandeerd een beschadiging te pakken.

Opzich niet erg slim om oordoppen te kopen en vervolgens het volume net zo hoog weer op te schroeven
Ferrox    posted on 12-08-2008 20:33
Poster: bram-vercammen

Opzich niet erg slim om oordoppen te kopen en vervolgens het volume net zo hoog weer op te schroeven

Hmmm, snap je wel wat ik daar schrijf?

Ik had oordoppen in, en met oordoppen was het een beschaafd volume (nog zachter dan dat de gemiddelde i-pod kan). Dit doe ik natuurlijk niet zonder oordoppen zo hard. Het was om even te testen of het mogelijk is om met koptelefoon te werkenmet oordoppen in. En ik denk het wel. Uiteindelijk moet het on the road het duidelijk maken.
Danil    posted on 20-03-2011 12:29
hallo,

Ik heb ook een vraagje i.v.m. oordopjes.
Als ik thuis draai heb ik erna soms 'last' van mijn oren ( precies of alles iets doffer klinkt), terwijl het volume niet echt zo luid staat.... de monitoren zijn 2 KRK RP5G2's

Misschien een rare vraag maar zijn oordopjes thuis ook aan te raden of is er iets mis met mijn gehoor?
Boyd    posted on 20-03-2011 12:35
Thuis kun je net zo goed je monitoren een stuk zachter zetten. Je kickt nu wel een topic van 3 jaar oud, maar dat geeft opzich ook niet.

Welke oordoppen zijn het meest geschikt om mee te draaien, earproof of filterz?

Estacy    posted on 20-03-2011 12:36
als je thuis last van je oren krijgt, dan moet je gewoon alles wat zachter zetten. thuis met oordoppen in iets wat ik nog nooit gehoord heb
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

49 Users online: 3 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 13.390
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.979.568