Gehoorbescherming bij artiesten, orkesten, dj (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaaLeK    posted on 07-09-2005 07:11
Hallo,

Ik heb een vraagje...
Ik zou graag eens weten wat voor 'materialen' ik kan kopen voor gehoorbescherming voor artiesten, dj's, mensen die achter de schermen werken van optredens etc...

MVG

MaaLeK

What do you think about Gehoorbescherming bij artiesten, orkesten, dj ??

Vote :   

DavyJ    posted on 07-09-2005 07:43
als je niks met het geluid doet deo je je oordopjes op/in
Lead    posted on 07-09-2005 08:59
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 07-09-2005 16:01
ik heb oo laatst gehoorbescherming aan laten meten. Ik heb 2 soorten filters erbij genomen... 1 filterset van 9 db demping en 1 set van 15 db.

Met die van 9 schijn je nog lekker mee te kunnen draaien en 15 is ideaal om mee in een club te staan zonder dat je gehoor telang aan de harde muziek word blootgesteld.
Lukaz    posted on 07-09-2005 19:23
die dingen moet ik ook nog kopen soms op een late avond 8er de draaitafels valt mn bass opeens weg ik ben aners bang dat dat later misschien voor altijd blijft
jordy    posted on 07-09-2005 20:03
zkr aan te raden Happy, laughing

ik gebruik filtherz... bevallen me goed (ook op mijn werk :D)
Lead    posted on 07-09-2005 21:55
Na de DJ Expo heb ik per direct besloten om ook oordoppen te laten aanmeten.

Ik neem filter van -15dB, maar ik moet nog naar die zaak toe, misschien hebben ze nog wel andere soortjes ook Winking my eye
Let the BASS be louder
Frantic    posted on 08-09-2005 07:10
Mod edit by Lead on 08-09-2005 07:32 (1%)
Lead    posted on 08-09-2005 07:33
Of kijk even op hun website : Exinore Website
Let the BASS be louder
Gery    posted on 08-09-2005 12:08
Eh, ik heb er -30db en dat werkt ook nog altijd prima hoor Happy, laughing
Ik kan zo zelf beter van de muziek genieten, aangezien da anders soms echt pijn kan beginnen doen aan mijn oren...

Soit, is het niet zo dat 80db het 'maximum' is waar je gedurende langere termijn aan mag blootgesteld worden zonder echt schade op te lopen?
En is het ook niet zo dat in de meeste clubs 110db gebruikt wordt?

Dan zit ik met mijn -30db toch nog niet zo slecht e Happy, laughing

DJ - Producer
Frantic    posted on 23-12-2005 14:45
User edit by Frantic on 23-12-2005 @ 14:46:46 (71%)
HouseArrest    posted on 23-12-2005 14:50
Om precies te zijn:

Bij 104 decibel kan een mens maar 1,5 minuut doorkomen, daarna loop je kans op een gehoor beschadiging op.
Bij een concert/discotheek/club worden je oren gemiddeld blootgesteld aan 110 decibel, dat wil zeggen dat dit dus direct schadelijk is voor je oren!

Bij deze raad ik dus iedereen aan om oordoppen te kopen, misschien is het ook wel eens handig als je uit gaat.
trance    posted on 23-12-2005 15:26
mischien een goede tip voor de mensen hier, zorg dat je binnenkant van je hoofdteleffon schoon blijft (klinkt mischien raar maar ik zal het uitleggen). vorig jaar is bij mij oorontsteking geconstateerd, bleek te komen door het werken rokerige ruimtes en doordat mijn hoofdtelefoon altijd vies was van binnen (dus direct op je oor zat) dit is mischien wel een ander soort van bescherming en heeft mischien niets te maken hier maar, ze hebben mij er een maand geleden aan moeten opereren met als gevolg dat mijn gehoorbeenketen helemaal kapot was, en er een prothese binnen in voor in de plek is gekomen. ik kan je wel vertellen dat het pitchen nu een stuk moeilijker is.  en je een hele periode uit de running bent! verder zou ik gewoon originele filterzz laten aanmeten koop goed spul want je gehoor heb je maar 1 keer. ik heb geluk gehad maar mischien een ander niet. ik gebruik ook filterzz in het begin is het wat moeilijk maar als je ze eerst gewoon thuis een tijdje gebruikt kun je er na de tijd live ook mee overweg. voordeel is ook dat je de volgende dag geen last hebt wat jullie waarscheinlijk normaal wel hebben.
Frantic    posted on 23-12-2005 15:47
Mja die filterz vond ik zelf iet wat te commercieel overkomen.. Vandaar exinore's..
Collin    posted on 23-12-2005 17:45

Ik heb zelf bij de winkel Filterz in Amersfoort die oordoppen besteld

en ze werken prima ik heb er € 125,61 voor betaald ( met 2 jaar garantie )
Dj_T.im    posted on 23-12-2005 18:32
ik drum zelf, dus daarvoor heb je ook oordopjes kopen, dus je kan gwoon oordopjes uitkiezen in een muziek winkel. of je moet ze laten maken, op vorm
Frantic    posted on 23-12-2005 18:49
Mja ik werk in een discotheek. En ik draai af en toe dusja.. Dan is t makkelijk als je doppen hebt..
Dj_T.im    posted on 23-12-2005 18:51
het is sowieso handig, als je oordoppen hebt,
the-melody    posted on 23-12-2005 19:07
Heb ook al lange tijd last van men gehoor en nu draag ikz elf ook oordopjes van -9db
dj-nick    posted on 23-12-2005 19:12
maar hoe duur zijn die filters ongeveer of worden ze vergoed
SnAcKBaRrY    posted on 23-12-2005 19:26
Alles wat jullie hier vertellen kan ik heel goed inkomen.
Heb zelf regelmatig last van mijn oren, is het niet van het uitgaan dan is het wel van het te hard draaien.
zelf vind ik dat ik "beter" in de muziek zit, meer feeling heb....voor de muziek als het hard staat zowel met draaien als met dansen (heel af en toe)
of ga ik de speakers steeds harder zetten omdat ik steeds minder hoor ??
hoe "beleven" jullie de muziek met al die filters Confused en kan je die gewoon bij de plaatselijke gehoorapparaten boer halen ??
graag jullie reactie's b.v.d.
Dj_T.im    posted on 23-12-2005 19:52
ik vind, wel dat je met oordopjes, een afgesloten gevoel krijgt,,

Frantic    posted on 24-12-2005 14:09
Tja dat is een kwestie van gewenning..
 Je hoort stemmen beter, muziek wat minder... En je kan ze idd bij je lokale gehoormachine boer halen...
User edit by Frantic on 24-12-2005 @ 14:10:42 (100%)
Bartjens    posted on 17-07-2008 10:55
Zow, kickje,
Gister heb ik ook mijn op maat gemaakte gehoorbescherming opgehaald bij Beter horen.
Nu ben ik natuurlijk meteen aan het draaien gegaan. Na een kwartiertje draaien begonnen ze pijn te doen doordat de hp er tegenaan duwt. Bij het uithalen van de plugjes deed het ook erg veel pijn.
Iemand hier ervaring mee? Is het gewoon een kwestie van wennen, of is het beter om hier mee terug te gaan?

Het draaien zelf beviel me trouwens wel aardig, alles was wel redelijk hoorbaar. De bas mis ik wel en daardoor is het wat moeilijker mixen vind ik, maar dat zal wennen zijn.
www.djbrowbeat.com
Jorrit    posted on 17-07-2008 11:35
Poster: Bartjens
Zow, kickje,
Gister heb ik ook mijn op maat gemaakte gehoorbescherming opgehaald bij Beter horen.
Nu ben ik natuurlijk meteen aan het draaien gegaan. Na een kwartiertje draaien begonnen ze pijn te doen doordat de hp er tegenaan duwt. Bij het uithalen van de plugjes deed het ook erg veel pijn.
Iemand hier ervaring mee? Is het gewoon een kwestie van wennen, of is het beter om hier mee terug te gaan?

Het draaien zelf beviel me trouwens wel aardig, alles was wel redelijk hoorbaar. De bas mis ik wel en daardoor is het wat moeilijker mixen vind ik, maar dat zal wennen zijn.

Ik heb het ook. Maar dat komt (denk ik) grotendeels door mijn kleine hoofdtelefoon (HD-25). Draag tijdens het draaien bijna nooit m'n oordoppen, tenzij de geluidsdruk echt heel extreem is in de booth.
Bartjens    posted on 17-07-2008 11:40

Ik wil de doppen vanaf nu wel elke keer gaan gebruiken wanneer ik ergens draai. Zelf heb ik de Technics RP-DH1200.

www.djbrowbeat.com
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

68 Users online: 12 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 25.456
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.407.331