Poster: _ruud_
Over het algemeen zit je op bijv. in een huis dacht ik zo op 3600Watt.
Poster: SAMx
Laten we eens bereken met de wat van vermogen: P = U . I = 220V . 20A = 4400Watt
Bij een 16 is dit 3520Watt
Poster: Prozei
volgens mij is de voltage 230 volt
idd 3600 watt.
maar het is niet slim om een hele avond 3600 watt door 1 kabeltje te laten gaan.
de kabel kan erg heet worden.
meeste verlenghaspels kunnen maar tot 2000 watt handelen.
Poster: SAMx
bij een kabel dikte van 1.5 niet meer dan 3000Watt
bij 2.5 niet meer dan 4000Watt
Poster: BoydGrift
Volt * Ampere = Watt.
Komt er op neer: 230*16= 3680 watt voor een normale huisgroep.
Teminste als de groep 16 amp?re is.
Poster: MaximDJOmdat niet op iedere locatie waar ik kom krachtstroom aanwezig is, zal ik het met gewone stopcontacten moeten doen. Vandaar ook mijn vraag:Hoeveel watt kan een stopcontact/groep aan voordat hij springt?Best wel link als je met krachtstroom werkt en je weet niet hoeveel je uit een groepje kan trekken.... heb je vergunningen enzo om met krachtstroom te werken?Maar laat dat maar effe achterwege!Ik zelf bereken altijd 3kilowatt per groep, voor de zekerheid en ik zet gewoon in het contract dat er 2 schone 16Ampere groepjes moeten zitten! Vaak zie je nog wel eens (in oude gebouwen) dat er 10Ampere zekeringen zitten, dan moet je dus nog een extra groep hebben! MAAK NOOIT DE FOUT OM EEN ANDERE ZEKERING IN EEN GROEP TE DRAAIEN, DIT IS LEVENSGEVAARLIJK! (ja, je kunt niet zomaar een andere zekering er in draaien, maar dat dopje wat er achter zit heb je zo los...)
Poster: bouncyHoeveel watt kan een stopcontact/groep aan voordat hij springt?Best wel link als je met krachtstroom werkt en je weet niet hoeveel je uit een groepje kan trekken.... heb je vergunningen enzo om met krachtstroom te werken?Maar laat dat maar effe achterwege!Ik zelf bereken altijd 3kilowatt per groep, voor de zekerheid en ik zet gewoon in het contract dat er 2 schone 16Ampere groepjes moeten zitten! Vaak zie je nog wel eens (in oude gebouwen) dat er 10Ampere zekeringen zitten, dan moet je dus nog een extra groep hebben! MAAK NOOIT DE FOUT OM EEN ANDERE ZEKERING IN EEN GROEP TE DRAAIEN, DIT IS LEVENSGEVAARLIJK! (ja, je kunt niet zomaar een andere zekering er in draaien, maar dat dopje wat er achter zit heb je zo los...)
Poster: tairip
Snel en duidelijk!
Max 3600Watt
/P\
/U* I\
Hier staat P = U x I
U = P : I
I = P : U
Je moet de driekhoek zien als een deling van boven naar onder en als een maal als ze naast elkaar staan, erg makkelijk ezelsbruggetje.
P = Vermogen in Watt
I = Stroom in Ampere
U = Spanning in Volt
Poster: Basrose
correct... (eigenlijk 230v maar who cares :P ) dit is dus per groep. je moet wel rekening houden met de dikte van je bekabeling.... en als je haspels gebruikt moet je deze helemaal uitrollen vanwege warmteontwikkeling en dergelijke... Probeer het vermogen?altijd zo goed mogelijk te verspreiden over de groepen... je wil niet dat alles uit valt tijdens een feestje