Oude versterker of nieuwe (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

carlosa    posted on 22-05-2009 21:30
Iedereen gebruikt natuurlijk een versterker voor zijn DJ-Set....maar een goede nieuwe versterker kost aardig wat geld...maar wat ik vooral wil weten is:

Wat voor versterker heb je en waarom heb je daarvoor gekozen?
Waar let je op bij de aanschaf van een versterker?

Zijn oude versterkers van mindere kwaliteit?

Heb je liever een oude maar goede versterker voor bijv..50 euro of ga je toch voor nieuwe maar wel duurdere??
Ik heb zelf een Pioneer SA 508...uit ik weet niet welke tijd maar best oud...maar super geluid....

What do you think about Oude versterker of nieuwe ??

Vote :   

Seca    posted on 22-05-2009 21:47
Gebruik gewoon je oude versterker en wat HIFI speakers, als je net begint is dit goed genoeg denk ik.

Zoals je zei: Iedereen gebruikt natuurlijk een versterker voor zijn DJ-Set. Ik weet niet of je dit wist, maar toch even een handig weetje:

Je hebt niet altijd een aparte versterker nodig. Zelf heb ik 2 Actieve Monitors, XLR kabels rechtstreeks in men outputs van men mengpaneel.
carlosa    posted on 22-05-2009 22:37
hahaha dat wist ik natuurlijk wel...en ik ben geen beginner hoor....ik draai al jaren...ik wil gewoon weten wat jullie gebruiken en doen...dat is het....het is niet zo dat ik niet weet wat wel of niet beter is...ik wil weten wat jullie gedachten zijn snap je :D
Basrose    posted on 22-05-2009 22:40
dat is toevallig ik heb precies dezelfde staan :P... idd flink oud maar er is niets mis mee... heb nog een 2e versterker staan voor nog wat extra speakers...

maar zolang hij het doet is het prima voor thuis Happy, laughing
carlosa    posted on 22-05-2009 22:43
Poster: Basrose
dat is toevallig ik heb precies dezelfde staan :P... idd flink oud maar er is niets mis mee... heb nog een 2e versterker staan voor nog wat extra speakers...

maar zolang hij het doet is het prima voor thuis Happy, laughing

hahaah serri...grappig...is prima ding hoor...ik heb ook nog een marantz...en een denon PMA 1500 A...de denon gebruik ik voor mijn home cinema...en de marantz is een back-up...
Dj_Fantasy    posted on 22-05-2009 23:19
***DUBBELPOST***
dj2dj.nl
User edit by Dj_Fantasy on 22-05-2009 @ 23:20:39 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 22-05-2009 23:20
Gebruik zelf ook een Pioneer, ook uit de SA reeks. SA 510, een kleiner broertje dus!
Geweldig geluid!?
Gebruik ze om te draaien, en voor mijn dvd-speler!
dj2dj.nl
Luxx    posted on 22-05-2009 23:36
heb jarenlang een 20 jaar oude Technics versterker gebruikt. halfjaartje terug stopte 1 kanaal er opeens mee dus nu staat hier een behringer A500 in combinatie met Behringer B2031P Monitoren. vergeleken met die technics versterker en technics speakers is het een wereld van verschil!
www.mothermusic.nl
LouisCasper    posted on 22-05-2009 23:37
Poster: carlosa
Iedereen gebruikt natuurlijk een versterker voor zijn DJ-Set....

Ik gebruik anders geen versterker hoor, heb actieve speakers een actieve subwoofer en actieve monitoren!
http://www.louiscasper.com
carlosa    posted on 23-05-2009 01:14
Poster: Look
Ik gebruik anders geen versterker hoor, heb actieve speakers een actieve subwoofer en actieve monitoren!

jaaa..dat kan natuurlijk ook maar ik bedoelde meer van dat veel mensen het gebruiken...een beetje spreekwoordelijk...soms is het moeilijk jezelf uit te drukken via internet :D

voltcontrol    posted on 23-05-2009 05:55
Genoeg leuke nieuwe versterkers te bedenken!
En als je monitoren koopt kies je natuurlijk voor een geintegreerde.

Oude versterkers kunnen ook heerlijk werken: Ik heb een JBL/Urei 6260. Oude passief gekoelde PA versterker (2x300watt, 20kg 'licht' Winking my eye )
(onderste op de foto)
User edit by voltcontrol on 23-05-2009 @ 05:56:52 (20%)
Saskia    posted on 23-05-2009 09:16
Ik heb ook een tijdje met een oudere versterker gewerkt, deed het prima hoor Happy, laughing
Alleen hij was niet van mij dus ik heb hem nu weer terug gegeven en een eigen versterker gekocht Happy, laughing..
Overdosis    posted on 23-05-2009 09:41
Je kan nog zo'n goede versterker kopen maar licht er natuurlijk ook aan wat voor luidsprekers je erop aansluit. (goedkope luidsprekers op een hele dure versterker dan klinkt het nog steeds niet)

Het grote verschil tegenwoordig is dat oudere versterkers analoog zijn en de nieuwe meestal digitaal. ieder zijn of haar smaak.

p.s. oud hoeft niet altijd slecht te zijn.
User edit by Overdosis on 23-05-2009 @ 09:42:42 (14%)
mp    posted on 07-06-2009 13:21
ik werk op een lab gruppen Van 20 jaar oud en die gaat nog mee naar live set's.

dus oud is niet perse slecht, let gewoon goed op als je een versterker gaat kopen,
en koop er gelijk goede speakers bij.
elke dag is een feest!!
WalterRavensberg    posted on 08-06-2009 00:42
zoek een oude crown, echte beesten!!!
Estacy    posted on 08-06-2009 07:55
Ik gebruik een Hi-Fi versterker die ooit van mijn vader was. en niet zomaar een: een Marantz. Wat een beest. Slechts (niet dat watt echt belangrijk is) 50w rms per kant, maar wat een bak herrie komt eruit! wordt ook niet tot nauwelijks warm, klinkt echt fantastisch, en doet al 25 jaar trouwe dienst! zowiezo vind ik PA op m'n kamer een b??tje overdreven
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Estacy    posted on 08-06-2009 07:57
'Iedereen gebruikt natuurlijk een versterker voor zijn DJ-Set....'

er zit anders toch echt een versterker in je actieve speakersCool
User edit by Estacy on 08-06-2009 @ 16:42:03 (10%)
carlosa    posted on 08-06-2009 11:03
Poster: Estacy

en nu nog een keer quoten met tekst erbij...Cool

Estacy    posted on 08-06-2009 16:41

quote systeem doet raar

tairip    posted on 08-06-2009 16:47

quote systeem doet raar

Meld dat even in BUG report dan en ga hier niet de hele tijd op elkaar lopen quoten!

Alert : Quote doet idd raar, ik meld een BUG report!
Mod edit by tairip on 08-06-2009 16:48 (2%)
Winston    posted on 08-06-2009 17:27
Het is geen bug. Zie hier. Volgens mij heeft carlosa handje van om quotes in qoutes te doen, zodanig dat vervolg quotes raar begint te doen.

Trouwens vindt ik dat teveel wordt gequoted.

De ongeschreven regels zijn:

• quote zo min mogelijk, geef vnl je eigen mening, argumenteer waarom jou mening het best is.
  • als je reageert op een post vlak boven niet quoten
  • als je reageert op een post van een member een paar post boven, die niet meer heeft gepost type: @ (member):
  • als je besluit te quoten, delete alle tekst waar je niet op regeert en laat alleen de tekst staan waarop je reageert.
  • een quote in een quote is zelden nodig, wie een discussie wil volgen zal wel alles lezen en heeft totaal geen behoefte aan onoverzichtelijke quotes, die juist storend zijn.
Tic Toc
User edit by Winston on 08-06-2009 @ 17:37:00 (42%)
Winston    posted on 08-06-2009 17:41

quote systeem doet raar

ff checken wat bij mij gebeurt.

Tic Toc
Winston    posted on 08-06-2009 17:44
o.k. totally screwed, maar duidelijk overdreven onoverzichtelijk en onnodig aantal quote in quotes.
Tic Toc
Winston    posted on 08-06-2009 17:50
Back on topic: ik zelf heb gekozen voor actieve speakers. In uitsluitend een bedroom DJ situatie is dat het meest kosteneffektief.

Oude en nieuw kunnen even goed zijn. Dat is volgens mij gewoon van geval tot geval anders. Nieuwere versterkers hebben soms wel nieuwere technologie die het beter laten zijn dan oudere versies bv. betere koeling, digitaal signaal etc.
Tic Toc
User edit by Winston on 08-06-2009 @ 17:53:38 (100%)
Estacy    posted on 08-06-2009 18:08
klopt, maar vroeger zijn er anders echt hele mooie versterkers gemaakt die nu nog steeds met de top meedoen. Mijn oma had een sony versterker die maar niet kapot ging, wat er ook mee gebeurde, en dat zie ik niet veel meer tegenwoordig. Maar zolang de versterker (al dan niet ingebouwd) zijn werk goed doet, ben ik tevreden!
A-flex    posted on 08-06-2009 19:01
Ik had vroeger ook een oude versterker. Die klonk en klinkt nog altijd top hoor alleen toen ik nieuwe speakers kocht kwam ik vermogen te kort en kreeg ik en bijna geen bass uit. Dus een oude kan minstens even goed zijn als een nieuwe. Maar maak dat je goede speakers hebt en dat je versterker vermogen genoeg voor heeft.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

44 Users online: 10 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 17.255
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.030.846

DJResource