meest gebruiksvriendelijke enkele CD speler (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 14-05-2009 02:56
Wat vinden jullie de meest gebruiksvriendelijke CD speler (table top). Let wel, om geen pro- en conta discussies over Pio, Denon,... te krijgen, meest gebruiksvriendelijkheid voor beginner met cd spelers,dus niet over kwaliteit en bla bla, maar puur gebruiksgemak.
Graag uw keuze motiveren aub !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 14-05-2009 @ 03:52:09 (13%)

What do you think about meest gebruiksvriendelijke enkele CD speler ??

Vote :   

DjVictorF    posted on 16-05-2009 10:00
Je moet eigelijk dus gewoon even naar de dichtsbijzijnde winkel gaan en daar dan eventjes wat testen. Maar ik denk dat de Numark Axis 4 misschien wel wat is??
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
b-shock    posted on 16-05-2009 12:26
Ik vind de Reloop RMP-1. Zeer overzichtelijk , Fijn om mee te draaien , En genoeg functies!
Mixt-Ape    posted on 17-05-2009 11:57
Ik zal toch mijn mening moeten herzien. Heb gisteren op een feestje op cdj-100's moeten draaien: wat een nachtmerrie zeg! Die jog is echt gewoon niet te doen als je 1000's gewoon bent. Niet dat het draaien op zich niet goed ging ofzo, maar er zit bijvoorbeeld zelfs niet eens loop-functie op! Daar kwam nog eens bij dat de cue-knop van 1 cdj half kapot was. Dan heb ik veel liever bijvoorbeeld een DN-S1000 ofzo...het tijdperk van de cdj-100 is echt wel voorbij!
ThijsG    posted on 17-05-2009 12:08
Poster: b-shock
Ik vind de Reloop RMP-1. Zeer overzichtelijk , Fijn om mee te draaien , En genoeg functies!

Gelijk
carlosa    posted on 17-05-2009 16:53
die reloops zijn echt kopie van pio...misschien werkt het goed maar het ze zien er niet uit...
Illusion    posted on 17-05-2009 18:44
Klopt. Zo kunnen mensen met minder geld te besteden toch een beetje wannabee pioneer zijn:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
carlosa    posted on 17-05-2009 19:35
Poster: Illusion
Klopt. Zo kunnen mensen met minder geld te besteden toch een beetje wannabee pioneer zijn:p

ik vind het gewoon jammer...waarom naapen...ik maak met word nog een betere design als al die lelijke spelers...pioneer en de nieuwe denon zijn mooi, maar de rest is gewoon lelijk..
DJADMIN    posted on 17-05-2009 19:39
Poster: carlosa

ik vind het gewoon jammer...waarom naapen...ik maak met word nog een betere design als al die lelijke spelers...pioneer en de nieuwe denon zijn mooi, maar de rest is gewoon lelijk..

Gaat het niet op de eerste plaats om functionaliteit, en daarna pas om uiterlijk ?

Je wil toch ook geen vriendin die (ohjee, deze discussie weer....)
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Xtremer    posted on 17-05-2009 20:11
Poster: DJADMIN

Gaat het niet op de eerste plaats om functionaliteit, en daarna pas om uiterlijk ?

HahaCool. Ben het eens met je stelling. De Reloops zijn inderdaad gewoon look a like Pioneers, maar ze draaien totaal anders, vind de jog echt vlut van een Reloop. Ook hou ik niet van die inzakknoppen, die zachte dingenCool.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
carlosa    posted on 17-05-2009 20:23

ik weet niet of ze functioneel zijn of niet gebruik ze niet. maar alleen al omdat ze er zo gaar uit zien hoef ik ze niet als er andere zijn waarvan ik weet dat ze er goed uit zien en ook goed werken...snap je me punt...kijk als reloop spelers beter zouden zijn...wat zeker niet zo is, want anders waren bijv. pioneer en denon niet zo populair...dan zou ik wel voor reloop kiezen...maar dat is niet zo..dus dan is de keuze snel gemaakt...het moet toch mogelijk zijn om die dingen er beter en origineel uit te laten zien...kijk die iq2 mixer bijvoorbeeld van reloop ziet er wel origineel en leuk uit....

User edit by carlosa on 17-05-2009 @ 20:23:52 (1%)
DAW    posted on 17-05-2009 20:24
gebruiksvriendelijke CD speler is voor iedereen anders. Persoonlijk gebruik ik het liefste de Pioneer 400, 800 of 1000. Denon vind ik persoonlijk niet prettig werken.

Echter blijft het voor iedereen een persoonlijke voorkeur, wat ik prettig vind hoeft iemand anders niet prettig te vinden.

Looks spelen ook wel mee met de keuze, maar is niet het belangrijkste Cool
http://EOSfotografie.nl
Twister    posted on 17-05-2009 20:56
Zelf vind ik ook een CDJ 800 prettiger als een reloop.
Ik heb zlef een Reloop RMP-1 en een CDJ 800, maar vind de reloop minder fijn omdat je daar knoppen in moet drukken. De Jogweel vind ik vergeleken de CDJ ook niet fijn werken. te zwaar....
daarbij zal ik niet zeggen dat ik reloop k*t vind of lelijk Winking my eye

Verder vind ik een pluspunt van de CDJ 800 de auto loop. dit maak het voor een beginnen (en een lui iemand zoals mij :P) helemaal eenvoudig.

Ik zeg niet dat reloop slecht is, maar de CDJ is gewoon beter/fijner naar mijn inziens Winking my eye
Dolivieira    posted on 19-05-2009 00:13
Poster: Ilja
Technics SL DZ1200, groot formaat en alles duidelijk aangegeven.?

?
Inderdaad deze speler z`n display vind ik ook niet duidelijk. Ik heb ze namelijk 4jaar in m`n bezit gehad en de que werk inderdaad niet als als de andere spelers. Neee als je mij vraag wat duidelijk is ga ik ook voor CDJ1000MK3.
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
kuituhh    posted on 19-05-2009 08:41
die reloops zijn echt kopie van pio...misschien werkt het goed maar het ze zien er niet uit...

enigste wat de overeenkomsten zijn is dat ze allebij een groot jogweel hebben. Maar zelfs die is totaal anders. Vind het totaal geen rip of van pio. Wel is er dus gekeken naar wat mensen echt willen en dat is niet een zielig klein jogweel dus :P

tjusch
Spin that Sh!t BAM!
Dolivieira    posted on 19-05-2009 08:49
Poster: kuituhh

enigste wat de overeenkomsten zijn is dat ze allebij een groot jogweel hebben. Maar zelfs die is totaal anders. Vind het totaal geen rip of van pio. Wel is er dus gekeken naar wat mensen echt willen en dat is niet een zielig klein jogweel dus :P

tjusch

Als je goed kijk is het wel een rip van de pioneer. geef nou maar toe. Alle main futures zitten allemaal op de zelfde plek en pioneer was toch de eerste met dat grote jogwheel. zo ver ik me kan herrinerren
CDJ2000Nexus XDJ700 EFX1000 DJM2000 RMX1000 SL1200MK2s
carlosa    posted on 19-05-2009 10:16
Poster: djdolivieira

Als je goed kijk is het wel een rip van de pioneer. geef nou maar toe. Alle main futures zitten allemaal op de zelfde plek en pioneer was toch de eerste met dat grote jogwheel. zo ver ik me kan herrinerren

je hebt gelijk...het lijkt er gewoon heel veel op klaar...en dat is helemaal niet nodig....zo moeilijk is het niet om een ander en vernieuwend design te bedenken...
DJADMIN    posted on 19-05-2009 10:19

je hebt gelijk...het lijkt er gewoon heel veel op klaar...en dat is helemaal niet nodig....zo moeilijk is het niet om een ander en vernieuwend design te bedenken...

Beter goed gejat dan slecht bedacht. Punt. Reloop is dus gewoon, marketingtechnisch, erg slim geweest, door een speler aan te bieden die elementen van de cdj 1000 bevat, maar toch anders werkt, en deze aan te bieden tegen een prijs die ongeveer 1/3 is van de CDJ.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
carlosa    posted on 19-05-2009 10:50

Beter goed gejat dan slecht bedacht. Punt. Reloop is dus gewoon, marketingtechnisch, erg slim geweest, door een speler aan te bieden die elementen van de cdj 1000 bevat, maar toch anders werkt, en deze aan te bieden tegen een prijs die ongeveer 1/3 is van de CDJ.

nou als reloop gewoon een andere design had aangenomen was het ook wel gaan verkopen hoor...dat vind ik geen goed argument van je....mensen hebben gewoon weinig keus als ze maar zo weinig te besteden hebben ...

ArTy    posted on 19-05-2009 11:25
Niet waar carlosa, er is zat keuze in?die prijscategogie, de reloop is alleen de beste, daarom ook de meest verkochte. En het design heeft er heel veel mee te maken.

Ik vind het gewoon de mooiste speler in de - 500 euro categorie. En met mij vele anderen ook.
carlosa    posted on 19-05-2009 11:53
Poster: ArTy
Niet waar carlosa, er is zat keuze in?die prijscategogie, de reloop is alleen de beste, daarom ook de meest verkochte. En het design heeft er heel veel mee te maken.

Ik vind het gewoon de mooiste speler in de - 500 euro categorie. En met mij vele anderen ook.

hahah je zegt het zelf de reloop is de beste in zijn prijscategorie...dat betekent dus dat er weinig andere keuze is...
dus ik denk dat je het gewoon met me eens bent...(alleen je weet het zelf nog niet)
Ilja    posted on 19-05-2009 11:57
Poster: djdolivieira

?
Inderdaad deze speler z`n display vind ik ook niet duidelijk. Ik heb ze namelijk 4jaar in m`n bezit gehad en de que werk inderdaad niet als als de andere spelers. Neee als je mij vraag wat duidelijk is ga ik ook voor CDJ1000MK3.

Volgens mij had je mij niet goed begrepen, maar ik zei dat alles zeer goed aan die speler is. ?( inclusief het scherm ).?
qntr0l    posted on 19-05-2009 12:45

hahah je zegt het zelf de reloop is de beste in zijn prijscategorie...dat betekent dus dat er weinig andere keuze is...

dus ik denk dat je het gewoon met me eens bent...(alleen je weet het zelf nog niet)

Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik bespeur op dit forum een heel aantal gewoon loze posts van je.

Als je beter had gelezen, zegt Arty dat er genoeg spelers te verkrijgen zijn in deze prijscategorie. Hierin heeft hij ook gelijk. Er zijn veel spelers te verkrijgen van om en nabij de 500, en de reloop is imo gewoon technisch de meest interessante, en qua looks ook. Who cares dat ze een klein beetje op de Pioneers lijken, ik vind ze er gelikt uitzien.

Als je het mij vraagt, zou ik kiezen voor een AXIS4 of CDJ800MK2. Allebei zeer overzichtelijke spelers, met minimale functies. Echter doen ze wat ze moeten doen.

carlosa    posted on 19-05-2009 12:57
Poster: qntr0l

Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik bespeur op dit forum een heel aantal gewoon loze posts van je.

Als je beter had gelezen, zegt Arty dat er genoeg spelers te verkrijgen zijn in deze prijscategorie. Hierin heeft hij ook gelijk. Er zijn veel spelers te verkrijgen van om en nabij de 500, en de reloop is imo gewoon technisch de meest interessante, en qua looks ook. Who cares dat ze een klein beetje op de Pioneers lijken, ik vind ze er gelikt uitzien.

Als je het mij vraagt, zou ik kiezen voor een AXIS4 of CDJ800MK2. Allebei zeer overzichtelijke spelers, met minimale functies. Echter doen ze wat ze moeten doen.

waar slaat dat nou weer op? Ik heb het goed gelezen hoor...je hebt mij nooit horen zeggen dat ik het niet de beste oplossing voor in die prijscategorie vind...ik vind het alleen een lelijk ding en ik zou het nooit kopen...en trouwens hoe oud ben jij eigenlijkConfusedik bedoel wij zijn hier in discussie en jij moet gelijk met hou oud ben je en loze opmerkingen dit dat...je bent geen admin of wat dan ook dus gedraag je er ook niet naar...

Estacy    posted on 19-05-2009 17:52
Carlosa, admin of niet, je hebt elkaar maar te respecteren. En by the way: kijk wat ik vond de TS post:
" Let wel, om geen pro- en conta discussies over Pio, Denon,... te krijgen, meest gebruiksvriendelijkheid voor beginner met cd spelers,dus niet over kwaliteit en bla bla, maar puur gebruiksgemak."
dus niet zo zeuren over Reloop rip-off, en carlosa, het is inderdaad een rip-off, maar dat zijn alle spelers, jog in het midden, picth rechts, cue-play links, scherm bovenin, cd drive vooraan. Dat hebben zeg maar 3/4 van alle DJ spelers. Bovendien is de Reloop rmp-2 in de 500 euro klasse gewoon de beste keuze zo'n beetje. Natuurlijk de CDJ-200 van Pioneer, maar die heeft toch wel een slecht jog eigenlijk.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
carlosa    posted on 19-05-2009 18:21
Je hebt mij niemands respect zien aantasten ofwel? het valt me trouwens op dat ik elke keer een reactie van jou zie op mijn reacties...ik vind het kopietjes klaar...die knoppen lijken erop, die jog het design...ken genoeg andere spelers die een ander design hebben...en oh ja maak je toch niet zo druk elke keer...en probeer gewoon een eigen mening te hebben, dan elke keer maar iedereen gelijk te geven of juist niet...
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

47 Users online: 5 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 7.585
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.046.318