meest gebruiksvriendelijke enkele CD speler (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 14-05-2009 02:56
Wat vinden jullie de meest gebruiksvriendelijke CD speler (table top). Let wel, om geen pro- en conta discussies over Pio, Denon,... te krijgen, meest gebruiksvriendelijkheid voor beginner met cd spelers,dus niet over kwaliteit en bla bla, maar puur gebruiksgemak.
Graag uw keuze motiveren aub !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 14-05-2009 @ 03:52:09 (13%)

What do you think about meest gebruiksvriendelijke enkele CD speler ??

Vote :   

Sebasz    posted on 14-05-2009 19:58
CDJ 100/200/800/1000
carlosa    posted on 14-05-2009 21:51
Poster: Sebasz
CDJ 100/200/800/1000

hahaha pioneerlovertje..klopt wel trouwens...maar de numarks zijn ook gebruiksvriendelijk en vooral de cdx hdx en ns7 versies
tairip    posted on 14-05-2009 21:55
Poster: carlosa
hahaha pioneerlovertje..klopt wel trouwens...maar de numarks zijn ook gebruiksvriendelijk en vooral de cdx hdx en ns7 versies

Jouw hoor, heb jij de NS7 al uitgeprobeerd? En trouwens dat is geen cd speler!
carlosa    posted on 14-05-2009 22:17
Poster: tairip

Jouw hoor, heb jij de NS7 al uitgeprobeerd? En trouwens dat is geen cd speler!

Nee nog niet...maar als ik video reviews en demos zie (welke echt heel duidelijk zijn en alle functies besproken worden) dan zie gewoon dat het een simpele maar naar mijn idee erg leuke speler is...en ik zei ook niet dat het een cdj was...ik noemde gewoon een aantal modellen en daarbij nam ik ook terecht bij de ns7 :D

User edit by carlosa on 14-05-2009 @ 22:18:50 (2%)
Stefjuuh    posted on 14-05-2009 22:19
En ook geen enkele!
Tekhead    posted on 14-05-2009 22:20
@ winston: ben er wel al uit welke ik ga kopen, maar wil er ook eentje voor mijn zoontje kopen die 8 jaar wordt, en die ga ik zeker niet laten spelen met een CDJ-1000, en deze zal voor hem mss wat te flashy zijn met al die kleur led's en knoppen, daarom zoek ik iets gebruiksvriendelijk en toch een goede kwaliteit, bestand tegen nieuwsgierige ?kinderhandjes. Als het te ingewikkeld wordt, gaat hij het waarschijnlijk niet leuk vinden en z'n interesse mss wegebben, en dat wil ik toch wel vermijden.
Al moet gezegd dat die wave functie wel een meer dan pluspunt is, want needle droppen is iets wat ik zeer veel gebruik.
User edit by Tekhead on 14-05-2009 @ 22:29:49 (25%)
tek-zotic    posted on 14-05-2009 22:30
op z'n 8 jaar eerste DJ set :d met de paplepel ingeven :d
een gemini CDJ-203 lijkt mij zeer gebruiksvriendelijk en niet te duur
niet te veel functies, veel plaats tussen knopjes

Winston    posted on 14-05-2009 22:42
Ha, je zoontje heeft mazzel. Waarom koop je geen twee?

Die Gemini ziet er wel leuk uit. Is vergelijkbaar met de CDJ-100 maar zonder de holdjet zipwah.
CDJ-203 table top cd player
Tic Toc
Tekhead    posted on 14-05-2009 22:59
't is ook in Belgie crisis hoor, ik koop er 2, eentje voor mij, en eentje voor onze Levi, trouwens al kon ik er momenteel 2 kopen, zou ik toch nog wat wachten, omdat onze levi al draait met 2 platenspelers, en wil hem geleidelijk aan met alles leren spelen, lijkt me de beste manier van leren?
Winston    posted on 14-05-2009 23:26
Poster: Tekhead
....
Al moet gezegd dat die wave functie wel een meer dan pluspunt is, want needle droppen is iets wat ik zeer veel gebruik.

Ja, jammer dat niet alle cd players dat hebben. Op die andere top range modellen moeten we het doen met super fast search of jumps in combinatie met de time bar en ons eigen geheugen van de track opbouw.

Een heleboel mensen zweren bij cue point memories, maar mij lijkt het onhandig, omdat ik vaak een ander cue point wil of de volgorde waarin de cue points zijn opgeslagen niet onthou in geval er geen wave display is. En dan nog dat geklooi om de inhoud van de memory te synchroniseren.

Op mijn C.314's heb ik daarom ook nooit van een permanent geheugen voor opslag van cue points gebruik gemaakt. Ik vindt het leuker om steeds zelf de 'virtual needle' te droppen.
Tic Toc
Tekhead    posted on 14-05-2009 23:30
needle dropping zit er volledig ingebakken bij mij, en die cue points opslaan is ook niet bruikbaar voor mij denk ik, ?kan dat nooit onthouden waar die staan
Prozei    posted on 15-05-2009 00:20
Poster: Tekhead
kan dat nooit onthouden waar die staan

dit is juist de reden van cue punten opslaan.
zorgt ervoor dat je dit niets hoeft te onthouden.
bvb bij een cdj1000 sla je hotcue's en cue punten op.
volgende x dat je die cd er weer instopt laad hij de punten zoals jij ze hebt opgeslagen.
en zo?kan je direct naar punten in een track die je vorige x hebt opgeslagen.
Tekhead    posted on 15-05-2009 00:35
Bedankt, maar heb me verkeerd uitgedrukt, bedoelde eigenlijk, dat ik vergeet wat ik heb opgeslagen, daarom dat ik denk dat dit niet erg van toepassing is op mij. Bij vinyl pak je de plaat, je weet welk stijl de plaat is, en zoekt de break, beat,... met needle dropping, en dat kan ik zeer snel, en zwiert ze in the mix, vrees alleen dat bij cd's, dit niet zo vlot lukt, of zie ik dat verkeerd ??
Prozei    posted on 15-05-2009 00:50
daar heb je ook weer waveforms voor.
bij pioneer cdj1000 en denon dn-s 3700 iig.
zie je brakes en stukken met beat.
werkt zelfde als met vinyl

onder de waveform zie je waar je cuepunten zijn opgeslagen.
voor de mensen die dat vergetenCool

ik zelf ben ook begonnen met vinyl.
maar ik moet zeggen dat ik een cd sneller ingemixt heb als vinyl.

Mod edit by Prozei on 15-05-2009 01:03 (58%)
Tekhead    posted on 15-05-2009 02:17
Thx, ziet er idd redelijk overzichtelijk uit. En de waveform, gaat dat een beetje snel, of is dit ergernis ?
Prozei    posted on 15-05-2009 02:35
waveform?snelheid van een cdj1000 mk3 = 6x?.
kijk het djr cdj1000mk3 filmpje even.
daar wordt het duidelijk weergegeven.
http://blip.tv/file/289285
Xtremer    posted on 15-05-2009 08:20
Waveform laad super snel bij normaal audio CD, bij MP3 CD's duurt het een stuk langer. Daarnaast wil ik ook nog even vermelden dat de CDJ-1000's super nauwkeurig zijn als het gaat om pitch.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
tairip    posted on 15-05-2009 10:03

Nee nog niet...maar als ik video reviews en demos zie (welke echt heel duidelijk zijn en alle functies besproken worden) dan zie gewoon dat het een simpele maar naar mijn idee erg leuke speler is...en ik zei ook niet dat het een cdj was...ik noemde gewoon een aantal modellen en daarbij nam ik ook terecht bij de ns7 :D

Maar waar werd naar gevraagd? Een enkele table top CD Speler.

Freddies    posted on 15-05-2009 10:11
Ik moet wel nog even kwijt, als we het toch over Pioneer CDJ-1000's hebben, dat ik de MKII, in vergelijking met de MKIII, verschrikkelijk vindt draaien. Zeker als je daar een Pioneer CDJ-800 MKII naast houdt.

Het kunnen cue'en en dan via play het nummer verder kunnen spelen, is dan weer een ontbrekende functie op deze speler...verder is de MKII ook echt te langzaam :P.
carlosa    posted on 15-05-2009 11:44

Maar waar werd naar gevraagd? Een enkele table top CD Speler.

wat maak je je nou druk...ik zeg toch dat ik hem gewoon erbij had genoemd...je bent nog moderator ook en je fockt mensen op...doe gewoon effe normaall

CoenBaas5300    posted on 15-05-2009 14:31
Ik denk dat de gebruiksvriendelijke heid ook aan jezelf ligt. Het ligt er maar net aan wat je gebruikt op zo'n speler. Als je bijvoorbeeld niks met hot cue's, loop's en dergelijke doet en alleen maar gebruikt om er tracks mee af te spelen, is bijna elke speler gebruiksvriendelijk.

Zo zie ik het dan he.!
Winston    posted on 15-05-2009 18:27
De Numark NS-7 controller heeft op dit moment het snelste digitale 'needle dropping' systeem met de search strip zoals te zien op de foto. Alleen is het geen cd player. De gebruiksvriendelijkste 'needle drop' blijft daarom bij de CDJ-1000MK3.

Hopelijk maakt Numark een cd player die precies lijkt op de NS7 decks. Als ik me niet vergis had de CDX geen 'super fast search' of 'one minute jump' functie.

strip search NS-7 controller

Maar ik vraag me af hoe het werkt. De strip lijkt me ook 'touch sensitive'. Hetzelfde systeem van een 'touch pad' van laptops. Deze methode wordt ook gebruikt op de jog dials van de CDJ-1000MK3, CDJ-800, Reloop RMP-2 en Stanton C.324.

Het touch sensitive deel van de jog dials moet nu eigenlijk alleen maar een aanraking registreren. Ik vraag me af of het technisch mogelijk is dat het jog ook beweging zou kunnen registreren. Dan zouden we sneller kunnen zoeken naar cuepoints midden of verder in een nummer, dan het huidige rondjes draaien met het jog.

Denon met draaiende platters, moet gewoon Numark volgen met een search strip.

Tic Toc
User edit by Winston on 15-05-2009 @ 20:02:04 (15%)
ArTy    posted on 15-05-2009 18:36
Met mijn eks otus kan ik ook snel punten opzoeken in traktor.. Heb gewoon een rotate weel gemapt om door een nummer heet te scrollen.
Estacy    posted on 15-05-2009 19:33
maargoed, ook dat is geen tabletop cd speler :p Ik dacht eerst dat die hoeken voor de sier waren, maar die kun je dus ook mappen! Sim!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 16-05-2009 03:14
Poster: CoenBaas5300
Ik denk dat de gebruiksvriendelijke heid ook aan jezelf ligt. Het ligt er maar net aan wat je gebruikt op zo'n speler. Als je bijvoorbeeld niks met hot cue's, loop's en dergelijke doet en alleen maar gebruikt om er tracks mee af te spelen, is bijna elke speler gebruiksvriendelijk.

Zo zie ik het dan he.!

Dat zie je eigenlijk niet verkeerd, hier heb je een punt
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 22 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 35.917
Most visitors online this month : 97
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.003.396