meest gebruiksvriendelijke enkele CD speler (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 14-05-2009 02:56
Wat vinden jullie de meest gebruiksvriendelijke CD speler (table top). Let wel, om geen pro- en conta discussies over Pio, Denon,... te krijgen, meest gebruiksvriendelijkheid voor beginner met cd spelers,dus niet over kwaliteit en bla bla, maar puur gebruiksgemak.
Graag uw keuze motiveren aub !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 14-05-2009 @ 03:52:09 (13%)

What do you think about meest gebruiksvriendelijke enkele CD speler ??

Vote :   

Tomazos    posted on 14-05-2009 03:11
pioneer cdj100s !
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Estacy    posted on 14-05-2009 08:10
Ik denk dat een Pioneer CDJ-200 heel makkelijk is (heb hem zelf ook) Hij is heel overzichtelijk, alle knoppen hebben een functie, en alles wijst zichzelf. Na 10m spelen snap je de speler helemaal! Bovendien is een slot-in ook heel gebruiks vriendelijk
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ThijsG    posted on 14-05-2009 09:08
Ik heb toch zo onwijs vaak gehoord dat je de cdj1000mk3 koopt om de overzichtelijkheid, dat vind ik toch wel gebruiksvriendelijkWinking my eye
Lead    posted on 14-05-2009 09:54
Poster: Tekhead
Graag uw keuze motiveren aub !

Wat vind je zelf ?
Let the BASS be louder
MoXeGy    posted on 14-05-2009 10:25
ik moet persoonlijk zeggen dat ik de numark axis 4 ook erg gemakkelijk vond. Toen ik begon snapte ik hem meteen.
Met de cdj800's kun je ook meteen beginnen maar om de extra functies te kennen moet je toch wel eventjes oefenen of het gelezen hebben.
tairip    posted on 14-05-2009 11:42
CDJ-100, de eenvoud hem zelfe! Werkt perfect leest (bijna) alle cd's op mp3 na natuurlijk. Geen poes pas.
Roov    posted on 14-05-2009 11:46
Ik zou ook voor de CDJ 100's gaan Winking my eye
Ilja    posted on 14-05-2009 11:51
Technics SL DZ1200, groot formaat en alles duidelijk aangegeven.?
Freddies    posted on 14-05-2009 12:15
Ik zou zeggen de Pioneer Cdj-800 mkII.
Zeer overzichtelijke speler. Alles is duidelijk, zit niet veel poespas op. Gewoon wat nodig is. En alles spreekt voor zich! Persoonlijk vind ik deze speler overzichtelijker dan een 1000 Winking my eye
Winston    posted on 14-05-2009 13:25
Voor beginners vindt ik de meest gebruiksvriendelijke single table top cd player, de Stanton S-300.

cd,mp3 player, Stanton

De S-300 werkt als een gewone hi-fi cd-player d.w.z. play, pause, stop, eject, track forward/backward search, next/previous track search. Dit wordt aangevuld met de basic DJ features z.a., pitch, pitch bend, cue, en real instant start en verder time bar en track remain op het display.

Omdat er weinig functies zijn is geen ingewikkelde software nodig die vast kan lopen, dus nooit 'bugs' of 'glitches' of er is iets mis met je cd. Daardoor gaat aanmaken ook razendsnel, maar ook de laadtijd van een track is vrij kort.

Geen lade die kan breken, of slot-in met ingewikkeld mechanisme dat ook kan breken. De cd smijt je gewoon erin als de "motorkap" open is, dus geen tijdverlies door heen en weer geschuur om de cd precies in het smal naadje van een slot-in te krijgen. En ook eruit halen gaat heel gemakkelijk zonder vieze vingers op ??n of beide vlakken van de cd achter te laten.

Duidelijk display, dag en nacht. Ziet er ook profi en stijlvol uit voor die klasse. Een rustige look van gear, geeft ook een vertrouwd en betrouwbaar gevoel als je ermee werkt, dus draagt ook bij aan de gebruiksvriendelijkheid.
Het ontwerp is eigenlijk tijdloos. Voor zijn weinige features is het vrij groot, ziet en voelt robuust aan, en het heeft ook een redelijk gewicht.

Het heeft een minimum aan knopjes, omdat het ook een minimum aan features heeft. De knopjes zijn voorin waar ze het beste thuis horen, en er is veel ruimte rondom de knopjes, die de juiste grootte hebben, dus gemakkelijk te bedienen. De stop knop (knal rood) en de eject zijn een beetje apart gezet, dus per ongeluk de muziek stoppen is moeilijker.

Het heeft een kleine anti shock memory, dus een tikje of stootje kan het wel aan zonder dat de muziek hapert.

Er is een 'loop' functie, maar die is niet 'seamless' en kan niet worden 'adjust' en is alleen 'on the fly' bruikbaar. Uitsluitend bruikbaar voor 'low risk, on the fly, break down looping' dus.

De play en cue knop zijn zacht, omdat ze gemaakt zijn van rubber, en hebben een redelijk diepe speling. Hieraan moet je wel even wennen, voordat je het in je vingers hebt om elke keer weer exact op tijd te starten.
De pitch fader voelt goed en stevig aan en loopt strak over zijn 'flight'.
De cue methode is wel anders dan op de Pioneer standaard, maar beslist niet ingewikkelder.

En het heeft ook nog een aantrekkelijke prijs, rond de 150 euro.

Ik heb ervaring met de voorloper, de S-250 (enigste verschil geen mp3 en zilvere kleur, wordt niet meer geproduceerd), en heb twee van ze al zeker 5 jaar probleemloos.

Pff, dit lijkt sterk op een review. Ben je nog steeds niet uit welke player je moet kiezen?
Tic Toc
User edit by Winston on 14-05-2009 @ 17:56:52 (100%)
MaximDJ    posted on 14-05-2009 15:21
Pioneer CDJ 800...Winking my eye Weinig knoppen en functie's...overzichtelijk en erg mooi
en anders misschien nog de CDJ 200, die snapt iedereen, basis cd spelerWinking my eye
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Winston    posted on 14-05-2009 15:29
Van alle betere cd players met scratch jog of platter, het rijtje CDX, HDX, DN-S3700, DN-S1200, CDJ-1000MK3, CDJ-800MK2, CDJ-400, RMP-2, en C.314, heeft de CDJ-800MK2 inderdaad de minste functies en dito minste knopjes, dus meeste overzichtelijkheid.

cd player CDJ-800MK2

Maar de CDJ-1000MK3 kan maar een paar heel simpele dingen meer. I.p.v. de beatcutter 3 hot starts/loops. En als je goed met de CDJ-800 kan werken is de overstap moeiteloos. En vooral de wave display maakt die CDJ-1000 heel erg gebruiksvriendelijk. Eigenlijk zouden alle players dat moeten hebben.

Aan de andere kant, voor minder geld kan je net zo goed kiezen voor de Reloop RMP-2 of Stanton C.324 en maar een klein beetje meer moeite doen om de bediening van de extra functies te snappen. Of je kunt ervoor kiezen ze niet te gebruiken. De RMP-2 en C.324 hebben nl. alle functies van de Pio's en wat belangrijker is het werkt bijna op exact dezelfde manier als op de Pio's.

Trouwens ook de Denon DN-S3700 is goedkoper en je hoeft geen jet fighter pilot te zijn om het te bedienen.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-05-2009 @ 20:41:21 (100%)
JollyJunkie    posted on 14-05-2009 15:42
Poster: Ilja

Als er een speler is die ik niet duidelijk vind Cool

CDJ-500 MKII Cool

Heeft zo weinig functies dat ie erg duidelijk is!
Winston    posted on 14-05-2009 16:06
Beide spelers worden niet meer gemaakt, daarom heb ik ze niet genoemd, maar ik vind beide duidelijk. Maar de technics heeft wat moeilijke knopjes z.a. sampler en hot starts.

De CDJ-500 kan veel minder dan de SL-DZ1200 en is vergelijkbaar, met de Stanton S-300, incl. de "motorkap," maar met jog, beter ontwikkelde loop en master tempo, en zonder mp3.

cd player cdj-500

De cdj-500 is de grote broer van de cdj-100 die een slot in heeft (t.o.v. de klep is het plaatje opleggen gevoel nu helemaal verdwenen), betere shock demping, geen loop en 3 efx. Ook een simpele player, maar begint al duidelijker wat ingewikkelder uit te zien t.o.v. de cdj-500:

pioneer cd player

De CDJ-200 wordt weer een stukje ingewikkelder dan de CDJ-100S.

cd player cdj-200

Vergelijk ook de Axis-4 met als extra's 3 hot starts, 2 loops en beatcounter en de kleine knopjes links en rechts boven naast het display. Niet te bedienen als je dikke vingers hebt.

cd player axis-4
Tic Toc
User edit by Winston on 14-05-2009 @ 18:56:24 (100%)
MoXeGy    posted on 14-05-2009 17:12
ik wil je eventjes verbeteren, ik heb namelijk redelijke dikke vingers en ik kon de knopjes bij het schermpje van de axis 4 gewoon zonder moeite gebruiken.
ThijsG    posted on 14-05-2009 17:16
Axis vind ik toch niet altijd even duidelijk. Met 2 loops raak ik soms echt compleet verdwaald...
Winston    posted on 14-05-2009 17:16
Ik heb ook op de Axis serie gewerkt, en kon ook met die kleine hoop knopjes werken, maar er klopt toch duidelijk iets niet t.o.v. de andere genoemde modellen. Cool

Je kan, zeg maar, niet snel even half blindelings een juiste knopje drukken. Je drukt dan gemakkelijk 2 tegelijk.
Tic Toc
User edit by Winston on 14-05-2009 @ 17:24:31 (64%)
Tfvs    posted on 14-05-2009 18:31
cdj 200 zeker weten.. mooie speler.. juiste functies om mee te beginnen en om op door te leren.
Snoey    posted on 14-05-2009 18:39
Zelf begonnen met draaitafels, de overstap op de cdj800mk2 was heerlijk. Bij de cdj100 en de Numark axis spelers had ik dit totaal niet.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
thomassmith    posted on 14-05-2009 19:07
dan heb ik geen keus en moet ik met me mede djresourcers mee gaan
de CDJ 100
Esmee    posted on 14-05-2009 19:14
Poster: ThijsG
Axis vind ik toch niet altijd even duidelijk. Met 2 loops raak ik soms echt compleet verdwaald...

verdwaald... bij zulke grote knoppen?
of je gebruikt de bovenste of de onderste... dat is toch niet erg moeilijk?
en je kan ook allebij egbruiken, nou ik zie de moeilijkheid er niet van in.
Winston    posted on 14-05-2009 19:28
Tekhead is misschien wel beginner met cd players, maar geen beginnend DJ, dus eigenlijk is de CDJ-1000MK3 de beste keus qua gebruiksvriendelijkheid. Op de hot starts/loops en de bediening van display functies is er niets ingewikkelds meer aan t.o.v. bv. de Stanton S-300 of de CDJ-100S.

Scratch/vinyl simulatie natuurlijk ook, maar een ervaren draaitafel DJ weet wel daarmee om te gaan.

En dit is de enige player met wave display voor cd's, kun je bijna net als op draaitafels 'needle' droppen ergens verder in het nummer.

cd player cdj-1000

Check op deze foto ook meteen hoeveel meer knopjes ziet t.o.v. de CDJ-800.

De CDJ-100 en 200 met hun holdjet zipwah is eigenlijk moeilijker.

Tic Toc
User edit by Winston on 14-05-2009 @ 19:54:05 (51%)
Mixt-Ape    posted on 14-05-2009 19:31
Ik vind de CDJ-100 toch ook wel ?bersimpel...
Xtremer    posted on 14-05-2009 19:41
Ben het dubbel en dwars met Winston eensWinking my eye. Wat er word gezegt over de waveform klopt wel, maar de CDJ-1000 is niet de enige hiermee, wel de eerste. Als we het over nauwkeurigheid hebben dan vind ik de 1000 wel beter dan de spelers van de concurrenten. Ik heb overigens nog nooit iemand verbaast zien kijken over hoe een CDJ-1000 werkt... Het enige nadeel is de prijs.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 14-05-2009 @ 19:41:46 (1%)
tairip    posted on 14-05-2009 19:42
Poster: Ilja

Nou over die duidelijkheid valt te twisten! Die vooruit en terug knop is erg klein voor DJ gebruik. De cue werkt niet zoals op elke andere cd speler. enz.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

85 Users online: 11 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 10.579
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.797.325