Nieuwe Headphone (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ruudieboy    posted on 13-05-2009 19:21
Ik ben op zoek naar een nieuwe headphone. Het is voor mij belangrijk dat er gewoon een lekker geluidje in zit en geen moeite heeft met lage tonen. Verder moet hij gewoon makkelijk in gebruik zijn. Ik zoek eigenlijk iets tot de 100 euro, had iets gehoord over een headphone die te vergelijken was met bijvoorbeeld een HDJ1000 maar dan een stuk goedkoper.

Alvast bedankt voor je comment!

What do you think about Nieuwe Headphone ??

Vote :   

Stagiar    posted on 13-05-2009 19:22
Technics RP-DJ1210!

Ik zwéér erbij.
ThijsG    posted on 13-05-2009 19:25
Kijk dan naar de Reloop RHP-10 die in veel kleuren verkrijgbaar is of de Stanton DJ Pro 2000 die er wat serieuzer uitziet.
dat kost je 70/80 euro, zijn wel de standaarden voor een prijs tot 100 euro.
Als je hoger kan wordt het de Technics RP DJ1210 denk ik. Die is het bekendst als je net wat boven de 100 gaat.
User edit by ThijsG on 13-05-2009 @ 19:27:13 (56%)
tek-zotic    posted on 13-05-2009 19:35
als je minder dan 100 euro wil idd voor de stanton DJ pro 2000 gaan, zeer goede HP voor het geld, zit lekker, mooi geluid
tairip    posted on 13-05-2009 19:50
Poster: tek-zotic
als je minder dan 100 euro wil idd voor de stanton DJ pro 2000 gaan, zeer goede HP voor het geld, zit lekker, mooi geluid

Inderdaad, de beste hoofdtelefoon voor zijn geld!
MaximDJ    posted on 13-05-2009 20:27
Ik heb gisteren in de haast omdat mijn andere koptelefoon kapot was gegaan..Pioneer HDJ 2000, verpletterd door een flightcaseCoolCool had hem niet goed opgeborgen tijdens vervoer...maajah, dit gebeurt, niet meer over nadenken..verlies van €240, maarjah...Heb meelij....

Maar goed, terug op het verhaal, ik heb dus een JBSystems HP 2000 aangeschaft (€29,95 ong.) en tot mijn verbazing, is deze SUPER! Hij zit heerlijk, goed geluid, en gaat ook lekker hard ong. 107dB! Als ik jou was zou ik gaan voor deze HP. Goedkoop en werkt super, en zijn looks zijn ook erg goed...!

De HDJ 2000 doet er niet veel aan onder vind ik persoonlijk...Winking my eye
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Ruudieboy    posted on 13-05-2009 20:28
Oké dan! Alvast vet bedankt voor jullie reacties..
Stanton ziet er wel netjes uit en lijkt me ook wel iets.
Goede kans dat het die wordt dus haha..
Had stanton ook al n keer horen vallen maar ik vond het toch wel de moeite waard om een topic te plaatsen aangezien ik ook n negatieve reactie hoorde dat hij snel kapot ging enz.
Maar dat is bij zo'n dan ook minder erg dan bij een HDJ2000 ofso en het is ook maar net hoe je er mee om gaat heCool
Ruudieboy    posted on 13-05-2009 20:31
Hmm... 30 euro geen geld! Cool    Zonde van je HDJ2000 man..! Cool
Ruudieboy    posted on 13-05-2009 20:34
Heb even gekeken naar die JBSystems en ziet er idd niet slecht uit.. En de prijs is egt waanzinnig! Als hij niet bevalt kan ik hem nog altijd als reserve houden en een iets duurdere kopen. Een reserve headphone is nooit weg.. je zou er maar eens een flightcase op zetten, zit je mooi zonder HP Cool
MaximDJ    posted on 13-05-2009 20:44
Poster: Ruudieboy
Heb even gekeken naar die JBSystems en ziet er idd niet slecht uit.. En de prijs is egt waanzinnig! Als hij niet bevalt kan ik hem nog altijd als reserve houden en een iets duurdere kopen. Een reserve headphone is nooit weg.. je zou er maar eens een flightcase op zetten, zit je mooi zonder HP Cool

Huill....huil...Het is me te duur om een nieuwe te kopen, dus maar even voor deze gegaanWinking my eye Ik zou echt voor de JBSystems gaan, gewoon goede kwaliteit voor een lage prijs..Winking my eye

Dit is degene die ik bedoel:

Link verwijderd

SuccesWinking my eye
Alert : Geen links naar webshops, alleen naar de site van de fabrikant!
Mod edit by tairip on 14-05-2009 00:30 (8%)
Esmee    posted on 13-05-2009 20:59
en heb je die jb systems ook al uitgeprobeerd op een gig of ie niet vervormt bij hard geluid, of hij goed afsluit, en gelet op build quality? en kan je pioneer neit naar de reparatie trouwens?
ik zou ook voor een stanton pro 2000 gaan
Winston    posted on 13-05-2009 21:06
Poster: MaximDJ

Dat zou me heel erg verbazen Cool
Tic Toc
MaximDJ    posted on 13-05-2009 22:39
Poster: Esmee
en heb je die jb systems ook al uitgeprobeerd op een gig of ie niet vervormt bij hard geluid, of hij goed afsluit, en gelet op build quality? en kan je pioneer neit naar de reparatie trouwens?
ik zou ook voor een stanton pro 2000 gaan

Hij vervormd niet bij hard geluid, en qua build quality..hij voelt erg stevig aan, en hij zit ook erg stevig in elkaar..Het is natuurlijk geen Pioneer, maar voor die prijs is er absoluut niks op aan te merken. 

Helaas is de Pioneer niet meer te repareren, flightcase met versterkers weeg ong. 30 kilo, en als dat er bovenop valt, is het over...helaas, compleet verbrijzeld..Cool

@Winston, zoals ik al zei, je hoort een verschil, je voelt een verschil, maar qua kunnen doet hij niet zo heel veel onder. Het is geen Pioneer, maar een JB. De bassweergave is minder bij de JB, en hij gaat minder hard. Maar dan heb je ook wel alles gehad. Ja, de looks zijn natuurlijk minder...maajah. Er is geen mooiere dan de HDJ 2000::p

Ridalio    posted on 13-05-2009 22:46
Maar goed, terug op het verhaal, ik heb dus een JBSystems HP 2000 aangeschaft (€29,95 ong.) en tot mijn verbazing, is deze SUPER! Hij zit heerlijk, goed geluid, en gaat ook lekker hard ong. 107dB! Als ik jou was zou ik gaan voor deze HP. Goedkoop en werkt super, en zijn looks zijn ook erg goed...!

Zeker goede HP dit, heb hem zelf ook en ben er zeeeeer tevreden over!
Hij heeft ook dezelfde specificaties als een HDJ 2000 (alleen heeft deze JB impedance van 64 ohm en de Pioneer 37 ohm).

Ik raad je deze HP ook aan!

DJDenz    posted on 13-05-2009 23:17
Ik heb nu sinds een weekje de Technics RP DJ1210... geweldig ding! zeker een aanrader.
Prozei    posted on 13-05-2009 23:45
Helaas is de Pioneer niet meer te repareren, flightcase met versterkers weeg ong. 30 kilo, en als dat er bovenop valt, is het over...helaas, compleet verbrijzeld..Cool

alles is te repareren ligt er gewoon hoeveel je voor de reperatie over hebt.
pioneer kennende is elk onderdeel los verkrijgbaar.
DJKIWI    posted on 14-05-2009 00:17
Ik gebruik zelf de Stanton 2000 pro. Ik vind deze goed klinken voor een redelijke prijs.
De "duurde" HP's zullen best beter zijn (ik heb ooit eens gedraaid met een technics... erg goed!), maar ik heb er het geld niet voor over omdat een HP voor mij tijdens het dj-en niet high-end hoeft te klinken.
Overigens vraag ik mij af waar de kosten in zitten. Ik heb nl eens een Sony MDR V7000J gehad, deze was vrij snel kapot. Na deze geinspecteerd te hebben kwam ik erachter dat hij voornaamelijk uit kunstof onderdelen bestaat en een paar aansluitdraden.
carlosa    posted on 14-05-2009 00:23
sony mdr-v700....echt een toppertjeee

User edit by carlosa on 14-05-2009 @ 00:26:56 (30%)
Dubbel_Fristie    posted on 14-05-2009 00:31
HD-25 bij een duitse shop nu 139,- heb hem een aantal dagen geleden besteld voor 144,-
tairip    posted on 14-05-2009 00:32
Poster: carlosa

Die is niet te koop voor 100! En die is trouwens alleen voor de erg voorzichtige gebruiker. Gaat relatief makkelijk kapot.
carlosa    posted on 14-05-2009 00:47
Poster: tairip

Die is niet te koop voor 100! En die is trouwens alleen voor de erg voorzichtige gebruiker. Gaat relatief makkelijk kapot.

nou dat valt wel mee hoor ze hadden hem inderdaad wel iets steviger mogen maken..maarr ik  heb die van mij nu al meer dan een jaar en hij is nog stees als nieuw...en hij is wel te krijgen voor 100 euro maar ik mag hier geen webwinkels noemen..dus doe ik dat ook niet

Dubbel_Fristie    posted on 14-05-2009 01:19
Kijk is bij je scharnieren, beginnen er niet heel miniscul haarscheurtjes te ontstaan?
carlosa    posted on 14-05-2009 01:28
neee hoor helemaal niks...misschien heb ik geluk...of ik ben gewoon iets voorzichtiger...of heb een minder groot hoofd nee grapje...ik hoor inderdaad wel vaak dat het snel kapot gaat...hopen dat die van mij nog lang mee gaat want ben erg tevreden....
Stagiar    posted on 14-05-2009 01:44
neee hoor helemaal niks...misschien heb ik geluk...of ik ben gewoon iets voorzichtiger...of heb een minder groot hoofd nee grapje...ik hoor inderdaad wel vaak dat het snel kapot gaat...hopen dat die van mij nog lang mee gaat want ben erg tevreden....

Ik had eigenlijk verwacht van een user al....

Nee, laat maar.

Als ik jou was gewoon even flink checken bij een winkel. Het gaat uiteindelijk om je eigen beleving. Ik weet niet waar je precies woont maar zoek gewoon een beetje goeie djgearshop bij je in de buurt en probeer daar gewoon een aantal headphones uit. Misschien is diegene die je zoekt en die het beste bij je past wel te koop voor 40 euries. Het is voor iedereen verschillend. Ik zweer bij de RPDJ1210 omdat ik deze gewoon keihard getest heb op hoe hij zit, hoe het geluid op me over komt.Duurder maakt niet beter. Houd dat in je achterhoofd!
carlosa    posted on 14-05-2009 01:57
Poster: Stagiar

Ik had eigenlijk verwacht van een user al....

Nee, laat maar.

Als ik jou was gewoon even flink checken bij een winkel. Het gaat uiteindelijk om je eigen beleving. Ik weet niet waar je precies woont maar zoek gewoon een beetje goeie djgearshop bij je in de buurt en probeer daar gewoon een aantal headphones uit. Misschien is diegene die je zoekt en die het beste bij je past wel te koop voor 40 euries. Het is voor iedereen verschillend. Ik zweer bij de RPDJ1210 omdat ik deze gewoon keihard getest heb op hoe hij zit, hoe het geluid op me over komt.Duurder maakt niet beter. Houd dat in je achterhoofd!

mag ik vragen waarom je mij gequote hebtConfused
MaximDJ    posted on 14-05-2009 08:49
Poster: Prozei

alles is te repareren ligt er gewoon hoeveel je voor de reperatie over hebt.
pioneer kennende is elk onderdeel los verkrijgbaar.

Haha, dat denk ik ook wel, maar dan moet ik alle onderdelen van de HDJ 2000 bestellen en hem dan zelf in elkaar zetten...:P Maar er gaat toch wel vaker wat kapot...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

86 Users online: 3 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 11.015
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.928.927

DJResource