CD's organiseren.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 01-09-2005 19:39
Heeft er iemand ervaring met een programma om je CD's te beheren?
Waarmee de liedjes kan bepalen en papiertjes printen met titels enzo op om bij te steken in mijn cd mapje, en zelf ook die cd's kan schrijven (met CD tekst).

(En dan nog liefst een da compatibel is met iTunes)

Nero is zo like enkel branden en printen, maar geen database bijhouden, en met iTunes kan ik wel CD's beheren onder de vorm van een playlist, maar ondersteunt jammer genoeg geen CD tekst (wat mijn denon dn-d4000 wel kan)

Ik vroeg mij dus af of er zo nergens een specifiek tooltje voor dj's bestaat die veel manueel werk kan uitsparen Happy, laughing
DJ - Producer

What do you think about CD's organiseren. ??

Vote :   

Nvie    posted on 01-09-2005 19:41
misschien een Database bijhouden met Microsoft DB? Dan nog een oplossing voor de blaadjes....
ilseentje    posted on 01-09-2005 19:49
music collector
http://www.collectorz.com/music/support.php
cd insteken, van cd tekst info(zelf gebrande cd's) halen of van internet en daarna kan je alle info van nummers editen.
printen van cd's of hele database, er is bijna alles met mogelijk maar I-tunes weet ik niet.
mp3 cd's kan hij niet lezen. Daar hebben ze mp3 collector voor. programma's werken heel goed samen.
In het begin is het even wennen aan de programma's maar na een tijdje zie je de vele mogelijkheden wel.
Gery    posted on 01-09-2005 20:02
tnx, i'll check it out Happy, laughing

mp3's gebruik ik toch niet, 'k heb al ondervonden dat het iets langer duurt als gewone CD's om te laden, er geen loop/hot start mogelijkheden zijn, en het gwn veel te onoverzichtelijk is.
DJ - Producer
TheSupercrab    posted on 01-09-2005 20:53
ehh je kan Mp3s ook normaal branden?
Gery    posted on 01-09-2005 21:26
ja maar ik wil helemaal geen mp3 CD's en/of audio cd's zonder CD tekst, vandaar dat ik niet met iTunes mijn compilatie CD's wil branden.

Ik heb wel een workaround gevonden voor iTunes, nl een convertor om iTunes playlists om te zetten naar m3u zodat je die lekker in nero kunt branden Happy, laughing
http://chimpen.com/itunes2m3u/convert.php
DJ - Producer
Basrose    posted on 01-09-2005 22:23
je hebt ook van die apparaten waar je cds in kan doen en via database alles kan bijhouden.,.. erg mooi spul :D
Gery    posted on 01-09-2005 22:35
en voorzekerst ook erg duur spul (n)
DJ - Producer
DavyJ    posted on 01-09-2005 22:50
MICROSOFT  Excel    kijk daar is na
Gery    posted on 02-09-2005 00:32
Uiteraard dat alles gemakkelijk te doen is met allemaal verschillende programma's, maar ik zoek eerder één programma die zowel het beheer als het schrijven van de cd's kan doen.

Een eenvoudige excel db heb ik al, maar ik wou eig gewoon weten of dit allemaal niet efficienter kon.

blijkbaar niet dus. die dat programma schrijft zal een grote verkoop hebben Happy, laughing
DJ - Producer
ccc    posted on 02-09-2005 13:41
Windows mediaplayerConfused? Hierin kun je beheren en schrijven
Basrose    posted on 02-09-2005 15:04
dat werkt toch niet overzichtelijk :P
ccc    posted on 02-09-2005 16:17
Hoezo dat dan niet?

Gery    posted on 02-09-2005 19:31
windows media player is like de dikste shit die'k ooit gezien heb :D

iTunes is massas beter, enkel jammer dat het geen cd tekst ondersteund Unhappy
DJ - Producer
ccc    posted on 02-09-2005 19:58
Ja als iTunes massa's beter is wat is dan het probleem?
ilseentje    posted on 03-09-2005 08:53
music collector werkt prima hoor, oke cd's mee branden gaat niet maar voor de rest kan je er alles mee wat je zoekt denk ik.
heb het op mijn laptop staan en kan zoeken op atiest, nummer, muziekstijl, jaar .... en dat kan handig zijn als je muziekcollectie van de 60's tot nu rijkt.
ccc    posted on 03-09-2005 12:00
Ja toen ik dit programma in je eerdere post zag staan heb ik dit meteen gedownload. En ik vind het een super handig programma. Zo een overzichtelijk programma heb ik nog niet gehad. Ik heb nu van alle cd's de tracklist uitgeprint, aangezien ik een hoop in cd mappen heb zitten.

This is an old Topic

No new postings for 7.040 days.
 Post CommentThat would be 234.7 months
or a whopping 19.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 15 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 10.094
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.357.477