Keuze set, cd + mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 08-05-2009 15:57
Goed ik open even een nieuw topic om te kijken of er misschien mensen zijn die mij hierbij kunnen helpen.
zoals in mijn stel je hier even voor verhaaltje staat, ik draai een kleine 2 jaar 1x in de week met een set van een vriend. Het beatmatchen gaat goed. Het instarten ook, maar derest moet gewoon nog echt aan gewerkt worden en dit gaat niet zonder oefenen, oefenen, en nog eens oefenen.
Vaak is het alleen zo dat ik dingen uren kan  gebruiken bij anderen thuis, maar als ik het zelf heb het in eht begin non stop wordt gebruikt en daarna gewoon een beetje wordt verwaarloosd.

nu kan ik kiezen voor:
midi controller om even te kijken of ik het ook vaak thuis ga gebruiken en na een jaar of 2 wat anders aanschaffen.

vestax vci-100:
€550 + geluidskaart wordt hij nog duurder, deze vind ik de mooiste controller (buiten vci-300) maar eigenlijk vind ik deze te duur  worden hiervoor.
hercules rmx:
€350 als ik me niet vergis, geen touchsenstitve
reloop digital jockey interface edition
€390, ook geen touchsensetive.

Als ik meteen ga voor mn set kan ik simpel of duur doen...
2x reloop rmp1 € 650
2x pio cdj-400
€ 1430

mixer zowiezo met effecten
reloop iq2 €265
reloop dsp blackfire rmx-40 €350
die keuze gaat afhangen van 2 of 4 kanaals.

Ik ben nu gewoon nog niet helemaal uit mn keuze. Je kan zeggen, als beginner zou ik voor een controller gaan, maar ik ben nu eenmaalgewend om met cd's te draaien.
Dus ik wil graag een set die hiervoor geschikt is en het liefste niet meer een nieuwe set hierna kopen.
Ik kan ook voor een controller gaan om thuis een beetje te klooien en mocht ik hem na 2 jaar nog gebruiken, een echte set gaan kopen.

wat zouden jullie nou doen in mijn geval?

(het geld is er nog niet dus hoe hoger de prijs hoe langer wachten erop)

Ik heb het niet zo op 2e hands, je weet nooit wat ermee gebeurd is....

What do you think about Keuze set, cd + mixer ??

Vote :   

Estacy    posted on 08-05-2009 16:02
Dus je wil 2 spelers, een mengpaneel met effecten, en dat alles moet lang meegaan? wat is je budget? je noemt al wat op, maar 1000 euro? 1500? of 800 euro? Dat helpt al een hoop!
Is de American Audio radius 1000 niet een mooie speler? Of de Axis 9cr? Mischien wel een RMP2?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Esmee    posted on 08-05-2009 16:07
axis cr9 heeft die vriend... die wordt het zowiezo, te basic.... het moet meer uitdaging bieden....
en ik vind die cue en play buttons daar echt heel vervelend :X
Ik wil het liefste wel dat het toch wel een aantal jaar meegaat, ik ga zowiezo niet binnen 2 jaar weer wat nieuws kopen.
rmp2 zitten alleen effecten op... voorderest is hij (op slot in na) toch vrijwel identiek aan rmp1? en effecten op een mixer + cd spelers is een beetje dubbel...
ja liever 1000, dat geld heb ik veel eelder, 1500 is echt absoluut de max, en dan ook echt niet meer. dus niet zeggen voor 1600 heb je dit en dit. Want ik heb nu 220.... dus er moet nog een heleboel bij gespaard worden...
DJADMIN    posted on 08-05-2009 16:10
Ik zou eens kijken voor een setje met bijvoorbeeld DNS 3500 en een RMX Blackfire of een IQ2 er tussen...dan ben je ongeveer 1100 euro kwijt.

Natuurlijk kan je ook voor de kleinere variant gaan, met een DNS 1000 en een IQ2, dan zit je rond de 900 euro...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Estacy    posted on 08-05-2009 16:12
Oke, 1500 als absolute max, dat helpt al een hoop! Maar als je wilt dat een speler lang meegaat, is (volgens mij) een slot-in toch wel fijn, bovendien werkt het ook fijner!
en je hebt een PM!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DjVictorF    posted on 08-05-2009 16:15
Je kan ook kijken naar de nieuwe reloop rmp3 met een rmx40 dsp Happy, laughing!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Esmee    posted on 08-05-2009 16:23
ik vind zelf een slot in ook fijner werken, maar het is geen must. Met een gewone cd la ga ik voorzichtig om hoor. Ik heb nog een oude cd speler van mn pa op mn kamer staan, ik heb hem nu uhhm 10 jaar? wordt bijna dagelijks gebruikt (ik luister nu eenmaal liever cd's over mn speakers dan muziek van mn pc...)

de denon 3500 had ik nog helemaal niet naar gekeken, ik zie nu pas dat hij rond de 500 euro is. Ik dacht altijd dat hij veel duurder was, In dat geval vind ik die ook echt heel mooi. Ik heb trouwens geen mp3 functie nodig, die gebruik ik niet

de reloop rmp3... wanneer gaat die uitkomen? en de prijs die de webshops nu hebben vind ikbehoorlijk hoog.
In dat geval staat de denon 3500 daar iig boven dus die valt af.
dJORD    posted on 08-05-2009 16:52
ik zou voor de denons dns 3500 gaan die kun je het beste ''on the road'' gebruiken daarbij vallen de reloop rmp series af.
sucses
grts,

Jord
DJADMIN    posted on 08-05-2009 16:57
Als je beetje goed zoekt...vind je ook 2 CDJ 1000 MK2 voor een euro of 1300...dat kan best...dan heb je meteen de top natuurlijk, geen MP3, maar die gebruik je toch niet zo te zien.

En opzicht, die kan je best goed 2e hands kopen, die beestjes gaan lang mee en ik heb er ervaring mee Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Esmee    posted on 08-05-2009 17:59
okee nja on the road zullen ze in het begin toch niet voor gebruikt worden. Misschien mocht ik later op feesten gaan draaien,maar eerst nog niet. Hoe is het Jog van de denon?
cdj 1000 mk2 hmm.. Dat zijn wel echt dé spelers he... nja daar denk ik nog even.
En wat raden jullie aan als mixer? reloop rmx-40 dsp of iq2. Ik denk met het vooruitzicht op de toekomst rmx-40. 4 kanalen ipv 2.
Maar djadmin.
Jij zegt 1100 voor 2x denon 3500 + rmx40. de mixer is 350, 2x denon = 1000 = 1350 toch?
maar goed, dat is wel een hele mooie set Happy, laughing
Ik zal ook eens rond gaan kijken op marktplaats achtige dingen, maar toch gaat mijn voorkeur uit naar 1e hands.

Hoe zit het met de soft buttons vand e denon? ik vind ze op de axis9 namelijk echt niet prettig werken, je moet er behoorlijk goed op duwen voor resultaat. Daarom ging mijn voorkeur uit naar pioneer voor harde buttons...
DAW    posted on 08-05-2009 18:05
Ga naar een winkel en test de verschillende spelers. Dit werkt echt het beste. Wat wij aan kunnen dragen zijn persoonlijke meningen. Wat ik goed vind kun jij weer bout vinden.

We kunnen wel aandragen welke het beste passen bij je budget, maar dit vind je volgens mij al terug in de diverse topics terug Winking my eye

Persoonlijk vind ik de Denon niks, bediening van het apparaat ligt mij niet. Ik heb daarom gekozen voor Pioneer die ik overzichtelijker vond. Andere merken heb ik niet getest Winking my eye

Edit: van Pioneer vond ik de CDJ 100 en 200 ook niks, maar dit komt omdat ik vinyl mode wou. :P

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 08-05-2009 @ 18:20:35 (60%)
ThijsG    posted on 08-05-2009 18:18
denon jog?

Schijnt echt slecht te werken, maar werkt normaal als je draaiend uitzet en je kan ook draaiend wel ff corrigeren.

De prijzen verschillen toch wat bij elke winkel heaWinking my eye. Mss nog even doorzoeken.
Esmee    posted on 08-05-2009 19:15
@ daw
waar zou ik dan kunnen testen in regio haarlem a'dam.... feedback weet ik dat je kan testen maar dat is wel behoorlijk ver weg voor mij. K woon in hoofddorp namelijk dus t liefste een beetje dichtbij in een winkel waar de prijzen ook nog eens normaal zijn en ze er neit meteen vanuit gaan dat je alles koopt wat je test maar je ook niet beschouwen als 1 van de 10000 die wat test....
@ thijs.
hoe bedoel je? werkt hij niet precies ofzo... hmm das erg jammer. Toch blijft voormij de cdj-400 ook nogsteeds erg interessant.. Vooral als de prijzen weer gaan zakken naar 550 per speler... waar ik erg op hoop Happy, laughing
Tekhead    posted on 09-05-2009 00:56
al eens aan de numark cdx,hdx, of icdx gedacht Esmee ? Bekijk filmpjes ervan op you tube. En laat je niets wijsmaken, dit zijn zeer goede toestellen, met veel functies en mogelijkheden. Qua uiterlijk van de cdx en hdx zijn de meningen verdeeld, de ene vindt hem gaaf en cool, de andere vindt hem aartslelijk, maar dat is weer kwestie van smaak. Net als de technics sldz is dit een verafschuwde cd speler bij de leden van DJR, maar als referentie geef ik je Dave Clarke, voor hem zijn dit de 2 beste spelers, en als hij dat vindt, wie zijn wij om daar aan te twijfelen. 
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dJORD    posted on 09-05-2009 09:38
doorsparen en kijken wat er tegen die tijd te koop is.
er komen genoeg nieuwe producten en dan gaan vaak de oude voor minder weg.
en als je wat geld hebt gespaard kun je ook kijken voor tijdelijke aanbiedingen
grts,

Jord
Esmee    posted on 09-05-2009 10:36
de numark cdx hdx en icdx had ik nog niet goed bekeken. Het zijn mooie spelers maar toch boven mijn budget. Vooral de hdx en cdx zijn gewoon echt heel veel te duur. In dit geval staat nogsteeds de denon s-3500 bovenaan, maar die wil ik nog wel even uittesten omdat het platter een beetje appart is en het soft buttons zijn...
Tomazos    posted on 09-05-2009 10:42
tip 1: inversteer niet teveel in je mengpaneel, zet je mengpaneel op een laag pitje, zorg dat er 2 faders opzitten, een EQ(toon regeling), voor beluister functie (dit alles hebben vrijwel alle mengpanelen tegenwoordig) en thats it,

tip 2: ga kijken voor 2e hands cdj 800 (mk2,) of cdj 1000 mk 1,2 (mk2 worden tussen 600 en 700 aangeboden op MP)

ben je gelijk klaar voor aankomende jaren, dan heb je gewoon DE ideale beginners set om mee te oefenen,

want om nu goedkope te hebben, over een paar jaar wegdoen, en dan nog x dure kopen, waar je weer alles van moet leren.. is beetje zinloos..

spaar even door, voor cdj 1000mk2 aangezien de cdj 1000 de club basic is, en je nooit een Reloop tegen zal gaan komen

en je zegt '2e hands, je weet nooit wat ermee gebeurd is', dat is zo.. maar als jij ze test.. de knoppen goed zijn, en gewoon naar behoren werken.. wat wil je nogmeer voor thuis gebruik?

en als het een x stuk gaat, ken ik wel handig mannetje die het repareerd voor paar 10tjes, (ik breng daar ook altijd alle apparatuur van een discotheek voor onderhoud, en computers e.d die weet wel wat hij doet)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 09-05-2009 @ 10:45:20 (56%)
Esmee    posted on 10-05-2009 10:19
maar goed... in het begin zal ik toch vooral thuis draaien en niet in een club (al zou ik dat natuurlijk wel graag willen)
Stel tegen die tijd dat ik mn geld heb, is de cdj 400 weer €500. Dan heb ik voor minder geld een nieuwe speler ipv een oude speler 2e hands. Want de cdj-1000 komt wel uit 2003.. tegen de tijd dat ik mn geld ongeveer heb is hij dan wel 7 jaar oud.
Ik neem aan dat als je op het kleine jog van de cdj-400 kunt draaien, je dat ook op een groter jog kunt? (andersom lijkt me dit lastiger)
Goed cdj-400 heeft wel als grootste nadeel dat ie geen hot cues heeft.
Al heb je ook wel gelijk dat je voorlopig niets nieuw meer hoeft te kopen... hmm wat is eht toch weer lastig allemaal.

Qua mixer neem ik toch het liefste er 1 met alles erop en eraan, dus met effecten.
Tomazos    posted on 10-05-2009 10:37
je zal nu nog niet in clubs draaien..

maar.. als je dat wel gaat doen.. dan heb je wel de speler onder de knie..
ipv dat je voor de 1e keer met iets vreemds gaat werken waarvan je een beetje weet hoe het werktHappy, laughing,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Esmee    posted on 10-05-2009 10:51
jaa dat is ook wel weer waar, maar om het nou alleen voor een groter jog + hotcues 600 euro meer te betalen per speler (nieuw prijs..) Ja goed ook wave form en dat soort kleine dingetjes, het jog is wat handiger omdat daar een schermpje inzit. Ik ben gewoon lekker eigenwijs, en denk dat de cdj-400 ook gewoon een mooie speler is, goed genoeg voor thuis en voor de komende jaren, en mocht er ooit gedraait worden in een club kan ik heus ook wel met een cdj-1000 overweg Happy, laughing
Winston    posted on 10-05-2009 17:29
Ik heb net de specs van de CDJ-400 bekeken. Hij kan veel minder van die effecten waarover we het hadden dan ik dacht. De DN-S3500 kan wel alles, dus raak je minder snel uitgekeken.

Pluspunt van de CDJ-400 is dat het USB heeft en de overstap naar een CDJ-1000 minder groot is dan bij de Denon. Die heeft een andere manier om cuepoints in te stellen. En ja het is net een tikkie mooier. Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 10-05-2009 @ 17:30:36 (10%)
Esmee    posted on 10-05-2009 20:16
maar effecten heb je ook op een mixer...
Zolang de denon goedkoper blijft staat die op nummer 1. Ik kan vast wel snel wennen aan een speler. Eerste nummer even uitproberen hoe alles werkt, daarna gaat het vlekkeloos. Ik ben bekend met beide maniere van cue'en dus dat is ook geen probleem.
Alleen ja pioneer blijft pioneer... met hun aso prijzen  :S 720 voor een cdj-400 vind ik het echt niet waar als je bedankt dat een tijdje terug de cdj-800 600 per stuk was.
Tekhead    posted on 12-05-2009 16:23
idd, veel te duur
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
carlosa    posted on 12-05-2009 18:00
ik heb hier twee numark cdxjes en een  1 pio 1000 mk3...die cdxjes heb ik voor een hele goede prijs gekocht en die pio ook wel trouwens..maar ik vind dat je de cdx en 1000 mk3 bijvoorbeeld niet echt kan vergelijken... pioneer gear is goede kwaliteit...numark is dat ook maar de cdx kan wel eens problemen opleveren met cd reading...ik heb zelf gewoon nieuwe cd spelers er in laten zetten (gekocht via ebay) en nu doet ie nooit meer raar...als je je van vinyl en stratchen houdt is de cdx echt een hele goede keuze..hij is wel is waar best groot en lomp als je hem zo ziet...maar de knoppen en lay-out is best goed te noemen.....wil je toch meer een complete speler dan zou ik voor de 1000 mk3 of misschien zelfs de cdj 400 of 200...die laatste is niet heel erg compleet maar in voor een beginner wel ideaal...

succes met zoeken en kijk ook eens naar tweedehands...

This is an old Topic

No new postings for 5.695 days.
 Post CommentThat would be 189.8 months
or a whopping 15.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

53 Users online: 12 Guests (41 Unknown)
Pages generated today : 15.567
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.433.174