Behringer HPX 2000 goed?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ridalio    posted on 06-05-2009 14:59
Ik ben van plan een Behringer HPX 2000 aan te schaffen maar nu lees ik op sites allemaal verschillende reacties daarop. Sommige mensen vinden hem weer heel relax, prachtig geluid enzo en dan hoor je weer mensen die zeggen dat hij echt bagger is en het geluid niet te harden is.
Is het dus een verstandige keuze om de headphone te kopen of niet?
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Bedankt alvast Winking my eye

What do you think about Behringer HPX 2000 goed? ??

Vote :   

Lawrenz    posted on 06-05-2009 15:03
In het begin is ie idd relaxt. Maar als je een betere op hebt weet je het verschil direct. Bij mij brak een van de verbindingen van een oorschelp na een jaartje, zonder zelfs mee te nemen naar waar ik moest draaien (toen draaide ik nog niet buitenshuis). Dus ik zou iets duurder gaan. Die nieuwe Reloop, die RHP-10 vond ik er wel leuk uitzien. Qua kwaliteit weet ik niet hoe het daarmee is.
Ridalio    posted on 06-05-2009 15:05
Oké ja dan is het wel slim.
Opzich heb ik nu ook wel een fijne (Sennheiser HD 201) maar die heeft 2 kabeltjes (aan iedere kant 1) en dat vind ik vrij irritant.
Maar het is dus geen stomme keuze, maar ik kan wel beter naar iets duurders gaan kijken?
tairip    posted on 06-05-2009 15:14
Alle waar naar zijn geld!
Ridalio    posted on 06-05-2009 15:22
ja ok dat snap ik, maar ik wil niet dat mijn oren kapot gaan door slechte geluidskwaliteit...
tairip    posted on 06-05-2009 16:15
Poster: Ridalio
ja ok dat snap ik, maar ik wil niet dat mijn oren kapot gaan door slechte geluidskwaliteit...

Je oren gaan ook op een goedklinkende hp kapot als je het volume maar hard genoeg zet! Winking my eye De slechte kwaliteit behoed je er meestal voor omdat het dan al schel gaat klinken en dat wil je niet dus doe je hem zachter. Bij een goedklinkende hp laat je hem hard want die vervormt niet of minder.

P.s. de hoge tonen zijn erg slecht voor je gehoor, luister dus ook naar de hats, hihats enz om in te mixen zo hou je het volume laag.
MaD    posted on 06-05-2009 18:30
Heb m ook gehad toen ik begon, maar je kan beter een paar tientjes meer uitgeven. Op zich klinkt het nog niet eens zo heel slecht, alhoewel het ook niet goed is, maar hij sluit voor geen meter af, dus als je ergens gaat draaien wordt het lastig....
noadja.com /// aboveall.nl
Ridalio    posted on 06-05-2009 20:47
Oke bedankt allemaal Winking my eye
Ik heb nu een andere besteld die me ook een stuk beter leek.
Gaat goed komen :D
DeteqBoy    posted on 06-05-2009 21:22
welke dan?
Mixt-Ape    posted on 06-05-2009 22:29
Inderdaad!! Welke...Confused/Happy, laughing
User edit by Mixt-Ape on 06-05-2009 @ 22:30:02 (8%)
Winston    posted on 07-05-2009 19:16
@MaD: Het sluit waarschijnlijk niet goed af vanwege het gaas op de cups, wat duidelijk te zien is op de foto. Het is dus geen closed earcup, maar een open earcup. Dat geeft beter geluid, maar is niet erg geschikt voor beatmatching.

Behringer HPX2000
Features

• High-definition bass and super-transparent highs
• Ultra-high dynamic range
• High-efficiency cobalt capsule
• Single-sided cord with oxygen-free copper wires
• Rotating, reversible round-shaped ear cups
• Ultra-rugged headband construction
• Turnable and foldable design

Headphones Specs

Transducer Principle : Dynamic
Frequency Response : 20-20000 Hz
Nominal Impedance : 64 Ohms
Sensitivity: 110 dB/mW
Capsule diameter : 40 mm
Connector : ¼" TRS stereo jack (6,3 mm ); Cord length: 2.0 m

Tic Toc
Ridalio    posted on 07-05-2009 21:43
Poster: DeteqBoy
welke dan?

JB Systems HP 2000 Pro.
Heb hem vandaag binnen gekregen en hij bevalt me zeer goed!
Zit een draag/bescherm tasje bij en extra set earcups.
Mooi geluid (Frequency Response : 5 - 30000 Hz )

EDIT: Zelfde specificaties als Pioneer HDJ 2000
Alleen dan Impedance van 64 ohm ipv die Pioneer met 37 Ohm.

Ben er zeer tevreden over en ben blij dat ik de Behringer niet heb gekocht.
Bedankt allemaal Winking my eye
User edit by Ridalio on 07-05-2009 @ 21:52:58 (32%)
ArCee    posted on 08-05-2009 09:47
Alles kan kapot, alles kan lang meegaan, ligt eraan hoe je ermee om gaat en of je hem thuis of on the road gebruikt waarbij alles het wat meer te verduren krijgt.
kuituhh    posted on 08-05-2009 14:56
die jb-systems heb ik ook gehad. in beding vond ik deze ook aardig goed. Totdat ik in de gaten kreeg na het terug luisteren van op genome setjes dat ik er elke keer toch wel net naast draaide. In de headphone klonk het goed. :S ding boost de bass nogal dus als je beatmatch bijna goed is klinkt het in de headphone al lekker. Nu heb ik een stanton dj pro en de tering wat een verschil!

vooral de toonverschillen hoor je een stuk beter, dus hoor je ook sneller of meteen als je beatmatch niet het je van het is.

maar goed dat is mijn persoonlijke ervaring Happy, laughing voor een beginnen zeker geen slechte headphone en zeker niet voor dat geld. Mede daardoor had ik er absolute geen moeite mee om er weer afstand van te doen Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
tom-j    posted on 08-05-2009 15:15
Poster: Ridalio

JB Systems HP 2000 Pro.
Heb hem vandaag binnen gekregen en hij bevalt me zeer goed!
Zit een draag/bescherm tasje bij en extra set earcups.
Mooi geluid (Frequency Response : 5 - 30000 Hz )

EDIT: Zelfde specificaties als Pioneer HDJ 2000
Alleen dan Impedance van 64 ohm ipv die Pioneer met 37 Ohm.

Ben er zeer tevreden over en ben blij dat ik de Behringer niet heb gekocht.
Bedankt allemaal Winking my eye

deze heb ik ook gehad! was er erg tevreden over, alleen na een jaar brak een van de schelpen spontaan af en na een week ook de andere! maar voor het geld is het een prima HP!

This is an old Topic

No new postings for 5.729 days.
 Post CommentThat would be 191 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

204 Users online: 15 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 36.480
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.531.111