Verschepen Naar Engeland, Oplichterij (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Seca    posted on 05-05-2009 18:52
Goedendag,

Ik heb mijn Rodec MX 180 MKIII te koop gezet op het internet en ik kreeg overlaatst deze mail aan van iemand:

De Geintreseerde mailt:

"Hello
I saw your placement advert of your item which i am very interested in buying it i will like you to get back to me with the final price.

Many Thanks"

Ik antwoord:

"Hello,

I don't have a final price in my mind. You can just offer a price and we'll see whats a fair price for the mixer.
Do you got time today to buy the mixer?

Looking forward to hear from you"

Zij antwoord:

"Dear Dries,

Its a pleasure to hear from you,yes am interested in buying the item and I want you to kindly confirm to me the condition of the item first to me and also let me know if you are able to post to United kingdom as am using the item as a birthday gift to my  son who school over there in United kingdom but i would want you to understand that i reside in United State Of America. so kindly let me know the cost of shipment to United kingdom.And i would like it to be sent Via LOCAL POST OFFICE COURIER SERVICES.So i want you to kindly get back to me with your full bank details in other for me to proceed in your payment Or if you would like to be paid Via Postal money order kindly give me your full name and address in other to complete your payment as well on time..

I wish to confirm your bank details as well with your bank name and address and if you are able to post to United kingdom so  kindly let me know asap so i could proceed in payment..wish to see the pictures again in my mail box"

Ik antwoord:

"Hello,

The mixer is in good condition
It's a well known quality mixer here in Belgium.
There aren't any scratches on the frontplate of the mixer, The VU-leds don't work 100% perfectly and the faders sometimes gives a "cracky" sound ( but you can solve this problem easily with some contact spray, they are also replaceable, so no big problem actually ). My price is 650€ and an extra cost for the shipment.

P.S.: I will not send the mixer before you send your money to my bank, but of course I will sent the mixer registered by the post office and insured.

Best Regards,

Dries R."

Zij antwoord:

"Hello Dries ,
               How are you doing guess you are fine,well i can see the pictures of the item on the site that is in good condition which i think it will be sweetable for my son as a birthday gift anyway i will like you to get back to me with the following information below:

Name:

Bank name:

Account number:

IBAN: 

BIC:

I will awaiting for your response so that i can proceed with the payment today or first thing Tomorrow morning before going to the office and get backs to you.

Note: .below is my son address you are going to send the item

to:

Name: Ga ik hier niet vrijgeven :p
 Address: Ga ik hier niet vrijgeven :p
 zipcode:Ga ik hier niet vrijgeven :p
 Ga ik hier niet vrijgeven :p
 Ga ik hier niet vrijgeven :p

Regards
 Susan"

Thanks

... Nu zou ik graag willen weten of dit geen oplichterij of dergelijke zou kunnen zijn?

User edit by Seca on 05-05-2009 @ 18:54:35 (7%)

What do you think about Verschepen Naar Engeland, Oplichterij ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 05-05-2009 18:57
Laat direct geld overmaken op je rekeningnummer. Accepteer GEEN cheques, western union ed. Zodra het geld op je bankrekeing staat versturen!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
DAW    posted on 05-05-2009 19:00
Ik heb het recentelijk gehad met me Ipod. Soort gelijke mail wisseling. Bij mij kwamen de reacties elke keer van een ander mail adres. Dit vind ik als eerste verdacht.

En gegevens googlen van de koper kan ook geen kwaad Winking my eye

Ik verstuur al niet in NL laatstaan naar het buitenland Winking my eye

http://EOSfotografie.nl
Estacy    posted on 05-05-2009 19:01
Tja... moeilijk te zeggen, zorg dat zij eerst geld stort op je rekening (rekeningnummer kun je volgensmij rustig geven) en stuur hem dan op, kijk ook ff de adressen na in bijv. telefoon boeken, en bel hem/haar zowiezo ff op!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DAW    posted on 05-05-2009 19:04
Houd er rekening mee dat men geld kan laten terug boeken, dit word nog wel eens vergeten.
bambamstudio    posted on 05-05-2009 19:24
je kunt het ook via ups onder rembours versturen, dan heb je zeker je geld en das ook niet terug te storten/boeken
Tomazos    posted on 05-05-2009 20:51
ik vind het zoiezo verdacht (gezien de euro) waarom een engelsman in nederland dingen wil kopen,

vergeet niet: in engeland worden ook spullen 2ehands aangeboden,

ik zou het NIET doen,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
dacuba    posted on 05-05-2009 21:32
Tsja als je je geld hebt.. alhoewel, dan is 't nog een riskant zaakje. Ik zou 't gewoon niet doen Winking my eye
voltcontrol    posted on 05-05-2009 22:09
Als het geld eenmal op jouw rekening staat kan dit niet zomaar teruggevorderd worden toch?

Niet NL'ers mogen iig zelf 2e hands spullen bij mij ophalen, ik verstuur nooit naar het buitenland.
User edit by voltcontrol on 05-05-2009 @ 22:09:34 (4%)
ArTy    posted on 06-05-2009 12:51
ALLES wat je ZELF overboekt kan NIET worden teruggeboekt. Alleen als er geld word afgeboekt door iemand, dan kan je het terugvorderen mits je een goede rede hebt en kunt aantonen dat het onterecht is.
DAW    posted on 06-05-2009 12:59
Poster: ArTy
ALLES wat je ZELF overboekt kan NIET worden teruggeboekt. Alleen als er geld word afgeboekt door iemand, dan kan je het terugvorderen mits je een goede rede hebt en kunt aantonen dat het onterecht is.

Dit is in NL zo geregeld dat klopt.... maar hoe dit in het buitenland is geregeld?
Esmee    posted on 06-05-2009 15:28
als je even kijkt hoe dit in Engeland zit, als hij het niet kan terug boeken, en hij het geld heeft overgemaakt. Kun je de mixer gewoon opsturen lijkt me. Zelf zou ik niet zo snel iets verkopen aan mensen die het niet komen ophalen, scheelt weer gezeur mocht het product toch niet naar wens zijn.
Ik snap wel dat je hem graag wil verkopen en niet iedereen op de wereld is onbetrouwbaar.
Victor    posted on 06-05-2009 15:56
Poster: DAW
Dit is in NL zo geregeld dat klopt.... maar hoe dit in het buitenland is geregeld?

Dat maakt niet uit, het gaat hier om een Nederlandse bank en die geeft niet de mogelijkheid eenmaal gestorte bedragen weer terug te laten storten.

Toch heb ik hier helemaal geen goed gevoel over. Een Amerikaanse moeder die voor haar in Engeland studerende zoon een mengpaneel uitzoekt? Ik ruik een Nigeriaan die probeert je rekening te plunderen met een valse handtekening ofzo.
polly    posted on 06-05-2009 17:13
ik zou echt op safe spelen en er niet op in gaan
Woudtje    posted on 06-05-2009 17:27
Manier van communiceren is verkeerd om !!! Zij wil wat van jouw kopen en begint meteen over betalingen. Terwijl normaal is dat de verkopende partij dit soort dingen aan draagt. Haar eerste respons is trouwens een stuk tekst die altijd wordt gebruikt door oplichters!!!

Bij mij reageerde een pastoor die mijn dj set wou kopen en begon dat begon op precies de zelfde manier. Ik ging er niet op in omdat ik het nog al raar vond dat een pastoor een dj set wil kopenCool. Zeker om Jezus house te spelen in kerk ofzoCool.

Kort samengevat, GA NOOIT OP ZULKE DINGEN IN, HET ZIJN OPLICHTERS!!!!!!!!!!!
nils7    posted on 06-05-2009 17:29
Als je je advertentie in het NL hebt en die gast emailt je in het engels dan weet je genoeg he!.... 
bambamstudio    posted on 06-05-2009 17:30
Poster: nils7
Als je je advertentie in het NL hebt en die gast emailt je in het engels dan weet je genoeg he!.... 

er zijn ook engels sprekende mensen die in NL wonen....heb je daar al aan gedacht?
Bas_del_Mar    posted on 06-05-2009 17:50
@ woudtje:

Was dat toevallig pastor john? Ik heb exact hetzelfde meegemaak! Wilde ook mijn dj set kopen..maar schakelde zonder te overleggen de 'citibank online money transfer' in. Dit is een bestaand bedrijf, maar de mails die ik daarvan ontving waren fake.

Het geld was zogenaamd apart gezet en ik zou dat ontvangen als ik het verzendbewijs van de post zou sturen..nou mooi niet dus! Toen ik goed keek bleek dat de emails van een vaag emailadres kwamen die niks met de bank te maken hadden.

Mijn advies: NIET DOEN! Dit zijn 100% zeker weten oplichters.
Estacy    posted on 06-05-2009 18:01
Ik studeer TTO (VWO in het engels) en ik zou zeggen dat die tekst verdacht veel op vertaalmachine tekst lijkt. Inderdaad vindt ik het ook raar dat een Amerikaanse moeder een kado vanuit Nederland naar Engeland stuurt. Net zoals de rest zegt, NIET DOEN!

edit: Engels in haar eerste mailtje is dramatisch, terwijl het in de andere mailtjes best meevalt, waarschijnlijk een standaard mailtje
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 06-05-2009 @ 18:04:01 (57%)
Woudtje    posted on 06-05-2009 18:36
@ Bas_del_Mar

Ja inderdaad dat was pastoor John, hij opende met exact de zelfde tekst als in dit topic staat.

Het is trouwens heel raar dat ze bieden met en een heel hoog bedrag op je advertentie, dan reageer je daar op met een mail en dan in een mail terug vragen naar de prijs die voor je spullen wilt hebben.Cool.
Lawrenz    posted on 06-05-2009 18:41
Ik zou het niet doen. Engels is inderdaad bizar slecht voor een Amerikaanse.
Tekhead    posted on 07-05-2009 22:03
Stopzetten die communicatie, dit zijn idd 1000 pct oplichters, ga eens naar de verkoopsite's zoals 2dehands.nl, 2dehands.nl, kapaza, marktplaats, etc... al deze site waarschuwen expliciet voor deze type van mails en communicatie, zij zijn niet geinteresseerd in je gear, alleen in je bankgegevens, die gebruiken ze voor fraude te plegen en je rekening te plunderen. Als je het niet geloofd check zeker, echt zeker bovengenoemde site's. Dergelijke oplichters herken je meestal ook aan hun overdreven biedingen die ze doen op je spullen, Afhaken die handel. Geloof ons, wij zeggen dit met de beste bedoeling en om je te beschermen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dacuba    posted on 07-05-2009 22:27
Of euh.. laat ze gewoon storten, stuur niets op. Koekje van eigen deeg :D
DjVictorF    posted on 07-05-2009 22:30
Ik zou eigelijk zoiezo niet mijn gear naar een ander land sturen. Ik verstuur meestal zelfs mijn spullen die ik verkoop niet. Ik wil gewoon dat de 'klant' komt kijken en dat hij kan zeggen dat hij tevreden is. En dat je dus niet strax een zeikende klant hebt van ja maar dit en dat klopt niet.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Woudtje    posted on 07-05-2009 22:31
Ja en dat doen ze dus niet!!! Ze hebben jouw bank gegevens nodig zodat ze geld van jouw rekening af kunnen halen. Nu denkt iedereen dat dat niet kan, maar geloof me, HET KAN!!!! Ze halen dan geld van je rekening uit naam van een of ander bedrijf of zelf maandelijks een bedrag net of je een abonnement hebt afgesloten!!!!!!!!!!!!!!!
HouseArrest    posted on 08-05-2009 09:38
Inderdaad zoals iedereen hierboven zegt: Niet doen!

Nog een weetje! Cool

Wanneer er een buitenlandse transactie plaatsvindt zal het geld op jou rekening overgeboekt worden. Het addertje onder het gras is dat bank pas achteraf kijkt of de betaler het geld eigenlijk wel werkelijk op de rekening heeft staan.

De betaler hoeft dus in principe geen geld op zijn/haar rekening te hebben om jou te betalen. Achteraf zal de bank opmerken dat de betaler geen saldo heeft, en al het overgemaakte geld terug vorderen. Dit kan ook pas na 1 of 2 weken gebeuren, dus pas op! (en nee, het werkt niet als je het geld gelijk van je rekening af haalt, want ze komen het dan wel halen! Winking my eye)

In ieder geval, zou je het product écht willen verkopen aan deze buitenlandse koper en wil je echt op safe spelen, laat het geld dan 2 tot 3 weken op je rekening staan. Als het dan nog op je rekening staat kun je eigenlijk wel zeker stellen dat het in orde is.

Persoonlijk zou ik deze verkoop sterk afraden. (net zoals de rest overigens Winking my eye)

Succes met de verkoop!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

110 Users online: 8 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 30.060
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.980.619