Poster: Estacy
mijn tip: zet het volume gewoon iets zachter
Poster: Esmee
2x 200 watt is toch wel genoeg geluid neem ik aan...
Poster: Winston
Wat ik bedoel is dat als je 2x1000Watt in je slaapkamer zet en het zachtjes speelt hoor je een zachte ruis. Zet je een 2x100Watt in dezelfde kamer en je zet het luid zodat het aantal dB ongeveer hetzelfde is als bij de grote speakers, dan hoor je helemaal geen ruis.
Dit heeft te maken met de S/N ratio.
Of laat helemaal geen geluid doorgaan en zet het volume van de 1000W speakers en de 100W speakers op het minimum. Luister dan welke het meeste ruis geeft. Dit is de noise floor wat je hoort.
Over het algemeen geldt: zet voldoende headroom, maar geen overkill aan vermogen, want dat is nergens voor nodig.
Poster: Winston
Speakers en amplifiers vindt ik best wel ingewikkelde materie en als je in het kort iets wil uitleggen, mis je makkelijk wat.
Poster: CoenBaas5300
Nieuwe vraag: Op mijn versterker zit ook een bridge modus van 700 watt bij 8 ohm. Zou ik dan ook 1 box aan mijn versterker kunnen sluiten en de andere doorlussen?
Alvast bedankt
Poster: cross-over
Even een snel antwoord: clippen van versterker is ALTIJD slecht voor je boxen.
Behalve als de clipping sensor in je versterker er voor zorgt dat het volume-output lager wordt of gewoon de box afschakelt.
Zodra een gewone versterker clipt wordt er gelijkstroom naar je boxen gestuurd.
Boxen kunnen nu eenmaal niet (lang) tegen gelijkstroom en branden dan door.
Een beetje clippen kan geen kwaad maar lange tijd gelijkstroom op je box......
Elke keer als er gelijkstroom door de spoel van de box loopt wordt deze warm, hoe vaker dit gebeurt hoe warmer de spoel wordt. Dit gaat net zolang goed totdat hij te heet is en doorbrand.
Om problemen te voorkomen nooit je versterker laten clippen.
Dat je boxen meer aan kunnen dan je versterker is niet relevant.
Met een 10 watt versterker kun je gemakkelijk een 1000 watt box opblazen. Draai maar open en de gelijkstroom uit de versterker heeft meteen de box om zeep geholpen......
Poster: CoenBaas5300
Dus je kunt niet alles uit je kasten halen en dan vervangen door zwaarder vermogen? Het moet voor mij ook vervoerbaar zijn. En 15'' is toch gewoon een standaard maat voor een speaker?
Ik?heb die 1200 watt van RCF gezien voor 239 euro.
Poster: Victor
http://www.rcf.it/precision-transducers;jsessionid=A28E2EF8440733BCC655AD15680425B5
Ik zie geen 15 inch speakers met een belastbaarheid van 1.200 Watt continu, en al helemaal niet voor dat bedrag.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.