Aanslag koninginnendag 2009 Apeldoorn, niet  (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 30-04-2009 14:46
Doden bij aanslag koninklijke optocht Apeldoorn
donderdag 30 april 2009 11:58

Tijdens het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn heeft zich een ernstig incident voorgedaan, waarbij zeker twee doden zijn gevallen. Een man in een zwarte auto reed dwars door de afzetting heen en kwam tot stilstand tegen een monument, een paar meter van waar de bus met daarin de leden van de koninklijke familie zich op dat moment bevond.

Chaos in Apeldoorn toen man dwars door mensenmassa reed
Schokkende beelden
Klik hier voor beelden van het drama

Omroep Gelderland meldt dat er vier doden zijn gevallen. De politie meldt vooralsnog twee doden en twaalf gewonden.

De auto, een Suzuki Swift met het kenteken FZ-VL-03, reed tegen twaalf uur in volle vaart door de mensenmassa heen, volgens ooggetuigen tot twee keer toe. De bestuurder, een blanke man, zou minstens tachtig kilometer per uur hebben gereden.

Verschrikkelijk
'Hij kwam uit het niets,' zegt een fotograaf die langs de weg stond. 'En sleepte tien tot vijftien mensen mee. Er ligt overal bloed en er worden mensen gereanimeerd. Het ziet er verschrikkelijk uit.'

Of er sprake is van een aanslag, is nog niet duidelijk maar ooggetuigen melden dat de man bewust op zoek was naar de bus met leden van de koninklijke familie, om daar op in te rijden.

Geschokt

De bestuurder is intussen uit de auto gehaald en is naar het politiebureau weggevoerd.Hij is wel gewond geraakt. Hij zou eerder op de ochtend, op een andere plek, al zijn tegengehouden door de politie. Hij keerde toen om, mogelijk op zoek naar een andere mogelijkheid om bij de bus te komen.

Omstanders probeerden hulp te bieden aan de gewonden, maar iedereen wordt door de politie op afstand gehouden.

De familieleden die in de bus zaten zagen het ongeluk en reageerden geschokt, zo was te zien op beelden van de NOS.

De activiteiten voor de rest van de dag zijn afgelast. 'De beelden die de koninklijke familie heeft meegekregen zijn aanleiding geweest om het offici?le programma af te breken,' zo luidde de verklaring van burgemeester Fred de Graaf van Apeldoorn

Wat een rand debiel figuur!! Cool

What do you think about Aanslag koninginnendag 2009 Apeldoorn, niet ??

Vote :   

ccc    posted on 01-05-2009 15:53
Poster: Snoey

Para?

Para is een woord dat door veelal jeugdigen in Nederland wordt gebruikt als synoniem voor gek, raar, leip. Het is een afkorting van paranoia.

User edit by ccc on 01-05-2009 @ 15:54:49 (100%)
Phenix    posted on 01-05-2009 15:53
Gister op het Museumplein in A'dam hadden ze het programma wel ingekort, maar gingen wel gewoon door.
Ze hadden dan nog wel een minuut stilte voor de slachtoffers in apeldoorn en een aantal artiesten, zoals de toppers en Kane kwamen niet optreden. Maar op de terugweg in de trein hoorde ik iemand zeggen dat het Leidscheplein en Rembrandtplein wel alles was afgelast.
http://www.djmillhouse.nl
ccc    posted on 01-05-2009 15:54
Foutje
User edit by ccc on 01-05-2009 @ 15:55:20 (98%)
Xtremer    posted on 01-05-2009 16:07
Poster: Phenix
Gister op het Museumplein in A'dam hadden ze het programma wel ingekort, maar gingen wel gewoon door.
Ze hadden dan nog wel een minuut stilte voor de slachtoffers in apeldoorn en een aantal artiesten, zoals de toppers en Kane kwamen niet optreden. Maar op de terugweg in de trein hoorde ik iemand zeggen dat het Leidscheplein en Rembrandtplein wel alles was afgelast.

Rembrandtplein ging door tot 19.00 uurWinking my eye
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
niiicola    posted on 01-05-2009 16:19
Ik hoor net op het nieuws dat er geen groep achter zit maar gewoon een loner was.
Gewoon.
DAW    posted on 01-05-2009 16:24
Vanmiddag is helaas één van de slachtoffers aan zijn verwondingen bezweken. Dodental staat nu op zevenCool
http://www.nu.nl/algemeen/1957572/zevende-dode-drama-apeldoorn.html

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 01-05-2009 @ 16:25:22 (20%)
niiicola    posted on 01-05-2009 16:25
***, waarom doet zo'n man dat toch!!!Cool
Gewoon.
voyager    posted on 01-05-2009 16:34
Helaas kan de verdachte niet meer worden berecht die dit leed heeft veroorzaakt! WOW :S Schande!

sterkte naar de nabestaanden...(F)
brecht    posted on 01-05-2009 16:51
Sterkte aan de nabestaanden.
Spijtig dat dit moet gebeuren... Ze zeggen wel van gekke mannen kunnen ze niet tegenhouden, al ben ik ervan overtuigd dat ze die in amerika al hadden neergeschoten voor hij dat volk kon inrijden....
Phenix    posted on 01-05-2009 16:58
Poster: Xtremer

Rembrandtplein ging door tot 19.00 uurWinking my eye

Oke, naja zal wel dan. Museumplein stopte om 20.00 uur met Tiësto :d
Dan zal diegene in de trein waar ik het dan van hoorde het wel verkeerd hebben. Winking my eye
http://www.djmillhouse.nl
NielsR    posted on 01-05-2009 22:02
Poster: voyager
Helaas kan de verdachte niet meer worden berecht die dit leed heeft veroorzaakt! WOW :S Schande!

sterkte naar de nabestaanden...(F)

Is toch beter dat hij overleden is dan nog een van zijn slachtoffers
Snoey    posted on 02-05-2009 06:05
Poster: NielsR

Is toch beter dat hij overleden is dan nog een van zijn slachtoffers

Voor de nabestaande niet. Die willen graag een antwoord waarom die man door de mensen heen gereden is. Deze vraag blijft dus onbeantwoord en maakt het verwerkingsproces voor de meeste mensen moeilijker.
www.soundcloud.com/ten-hooven
mp    posted on 02-05-2009 12:12
sterkte aan alle nabestaanden,zo'n gek haddden ze in de USA  al lang neergeknald of tegengehouden en opgepakt. het ergste vind ik dat de man die dit allemaal aanrichtte niet gestraft kan worden...
elke dag is een feest!!
Ilja    posted on 02-05-2009 12:49
Poster: DJADMIN

Ik mag hopen dat jullie het geweld ten opzichte van 'onschuldige' mensen niet goedkeuren, want zo komt het wel over namelijk. Iedereen had daar kunnen staan.

Absoluut niet, dat er doden zijn gevallen is zeer erg. 
LLCoolP    posted on 02-05-2009 15:12
Jezus Mienaah!

Drama! Echt erg wat daar gebeurd is!

Hier in het dorp is de kindermiddag nioet meer door gegaan in de feesttent, erg kloten voor die kleine kinderen dat die daar onder moeten lijden!

( PS: Vanavond en morgen gaat gelukkig wel door, mag ik draaien voor de eerste keer voor een man of 1000/1200 draaien. Gezellig, bier en Schlager/Limbo muziek dit maal. Winking my eye
Join the party and become famous!
dj-nick    posted on 02-05-2009 23:19
Nja vooral erg voor de nabestaanden die nooit zullen weten waarom die man het heeft gedaan. Hoorde vandaag op de radio dat er een beveiliger bij betroken was die had een hek ofzo opzij gezet.
Convert    posted on 03-05-2009 00:19
Onze buren zijn nog in het nieuws geweest!
User edit by Convert on 03-05-2009 @ 00:20:23 (39%)
Bloedworst    posted on 08-05-2009 10:51
HMmmmmm ik denk dat iedereen z'n breek punt heeft ken de man niet, maar vind het vreeselijk, niet voor mezelf omdat koninginedag toen was afgelopen, maar voor de mensen die overblijven en met het verlies van geliefden verder moeten, heel veel sterkte, PEACE.
niiicola    posted on 16-05-2009 09:32
Nog even erop terugkomen... Er is een 8ste dode gevallen. Dit was wel al zo'n week geleden maar ik vergat het telkens te postenCool
Gewoon.
carlosa    posted on 16-05-2009 12:01
dit is geen post voor deze site vind ik...het moet wel bij het dj gebeuren blijven....
niiicola    posted on 16-05-2009 12:03
Het staat ook bij CHAT TALK... daar mag je posten wat je wilt. Bij de Late Leeuw gaat het toch ook niet altijd over DJ gebeuren. Soms zelfs over chocomelkCool
Gewoon.
ThijsG    posted on 16-05-2009 12:06
hou alsjeblieft daarover op:p.
Maar we hebben hiervoor natuurlijk ook nog het [DJR]Nieuws Dagblad
Mijn respect gaat ook uit naar het 8e slachtoffer.
Lead    posted on 16-05-2009 12:16
Aangezien ik best wel koningshuis gezind ben vind ik het geen probleem om dit onderwerp hier in het Chat Talk forum te hebben. Iedere andere plaats op DJR was niet goed geweest, maar hier moet het kunnen.

Maar aangezien de dader jammer genoeg ook om is gekomen zullen we wel nooit precies weten wat er gebeurt is.
Let the BASS be louder
carlosa    posted on 16-05-2009 12:20
nou ja ieder zijn mening he....ik vind dat zelfs bij chattalk de topics niet over dit soort zaken moeten gaan....maar goed er zijn blijkbaar wel mensen die dat willen dus dan moet het maar

This is an old Topic

No new postings for 5.789 days.
 Post CommentThat would be 193 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

160 Users online: 14 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 21.773
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.317.469