jou ervaring: met Ebay aankoop
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Delcone    posted on 30-04-2009 09:25
Hallo ik vroeg me af of er ook mensen zijn hiezo,die via ebay spullen in kopen.Het hoeft niet om duure parts te gaan.
Maar gewoon je ervaring over onderandere:

Hoe ging je aankoop?
Waar kwam het vandaan?
Ging het emaile makkelijk? of geen gebruik van gemaakt
Betaal/verzonden/thuis ''over hoelang was dit termijn''
Zonder elke schade binnen gekregen/goed verpakt.
nieuwe aankoop of 2ehans?
Hoe ging het betalen? via paypal of anders:

Hoor graag jou ervaring

User edit by Delcone on 30-04-2009 @ 09:25:50 (10%)

What do you think about jou ervaring: met Ebay aankoop ??

Vote :   

ArCee    posted on 30-04-2009 09:36
Ik weet niet of je overweegt om een aankoop te doen met gebruikte spullen of nieuw, maar ik zou als ik gebruikte spullen zou kopen ten alle tijden niets laten opsturen. Ik heb zelf ook wel eens wat gekocht dat gebruikt was binnen Nederland, ik haal het altijd op om te zien of het naar behoren werkt. Zo niet krijg je het verhaal: Het werkt niet, je neemt contact op met de verkoper, die zegt: Bij opsturen werkte het wel dus kapot gegaan onderweg, zoek het maar uit met het transportbedrijf en daar sta je dan??
bambamstudio    posted on 30-04-2009 09:52
Let bij het kopen op ebay ook naar de feedback van de aanbieder
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
djmathijs    posted on 30-04-2009 10:21
Even een klein vraagje, op ebay is er toch kopersbescherming of zoiets? Dus als je iets koopt heb je daar een soort verzekering op, zodat je een vergoeding krijgt bij spullen die beschadigd zijn?
DAW    posted on 30-04-2009 10:49
Lees de voorwaarden van ebay eens goed door. Er zitten ook veel erkende winkels op ebay die hun waar verkopen. Maar er zitten ook veel handelaren die het niet zo nou nemen met eerlijke handel.

Risico is het zelfde als bij kopen via MP of andere verkoop sites, zoals aangeven als je 2de hannds koopt ga het gewoon op lokatie testen. Garantie is vaak tot aan de deur.

Er zijn heel veel mensen die goede ervaringen hebben, maar je kunt het altijd treven dat jij degene bent die gen.... word.

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 30-04-2009 @ 10:50:09 (34%)
Tekhead    posted on 01-05-2009 01:28
Enkele jaren geleden was ebay een leuke VEILING site, met mogelijkheid om koopjes te doen, dmv hoogste bod, ikzelf was toen een fervent bezoeker, bieder, koper en verkoper op ebay, nu echter niet meer, omdat er nog zeer weinig veilingen zijn, het zijn bijna allemaal handelaren die hun waren aanbieden aan een vaste prijs, veelal duurder dan in je lokale shop, daarbij komt nog dat vele handelaars, handelaars uit duitsland of Gr.Brit. komen, waardoor je ook nog eens opdraait voor de hoge verzendingskosten. De kans om op ebay nog echt koopjes te doen, is zelfs zeldzaam aan't worden. Anderzijds is het wel zo deat ebay alles in't werk stelt om oneerlijke personen te weren, en er voor te zorgen, dat zowel koper als verkoper eerlijk handelen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mp    posted on 01-05-2009 10:41
heb men eminence 15' set laten overkomen vanuit nederland via ebay gekocht ,gestort dezelfde dag en 7dagen later netjes verpakt thuisgekregen.
elke dag is een feest!!
Delcone    posted on 01-05-2009 18:19
Nou komt het hoor,haha ik heb dus zoals hier ook al was aangeven de freeback van de verkoper na getrokken,dit zag er gewoon netjes uit.Ik neem dan maar de ''gok'' omdat het om 70 euro gaat druf ik het wel aan,het gaat om een Pioneer HDJ-1000.
Jullie horen verder wel hoe het verlopen is,ik heb er wel vertrouwen in
Ook is hij gewoon splinternieuwHappy, laughing
User edit by Delcone on 01-05-2009 @ 18:20:36 (11%)
Estacy    posted on 01-05-2009 18:47
Poster: Delcone
Nou komt het hoor,haha ik heb dus zoals hier ook al was aangeven de freeback van de verkoper na getrokken,dit zag er gewoon netjes uit.Ik neem dan maar de ''gok'' omdat het om 70 euro gaat druf ik het wel aan,het gaat om een Pioneer HDJ-1000.
Jullie horen verder wel hoe het verlopen is,ik heb er wel vertrouwen in
Ook is hij gewoon splinternieuwHappy, laughing

waarschijnlijk heb je nu een neppe HDJ-1000. Die zijn er veel. Hij kan ook bijv. positieve feedback hebben van mensen die niet weten dat ze een neppe hebben. Het kan natuulijk ook dat hij nog een HDJ-1000 had liggen en die verkocht.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Delcone    posted on 01-05-2009 19:23
neppe gaan minder lang mee? of niet door pioneer gemaakt? leg effe uit a.u.b
DAW    posted on 01-05-2009 19:27
////www.djresource.eu/Topics/story/10/Pioneer-HDJ-1000/
http://EOSfotografie.nl
Tekhead    posted on 01-05-2009 20:08
dan zou ik me weinig zorgen maken,komt wel goed
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Delcone    posted on 02-05-2009 13:15
Okenaja ik heb concact op genomen met de verkoper,hopelijk is hij eerlijk en oprecht.
Ilja    posted on 02-05-2009 14:00
Zeer en zeer klote, heb een technics deck gekocht, ik hoor niks meer van die klootzak en hij heeft nooit iets opgestuurt, Vanaf vndaag moet Ebay actie ondernemen, ( ik ben zeer benieuwd want 280 euro is nit niks ). Kijk voortaan dubbel feedbacks na en als je ziet dat de foto's niet zelfgemaakt zijn, vraag hem om de echte om zo de bewijs te hebben dat het geen oplichting is. 
User edit by Ilja on 02-05-2009 @ 14:02:00 (75%)
Flaged
Delcone    posted on 02-05-2009 22:08
Damn heb ik dat weer,stonden er ws in hele kleine letters replica,helemaal onderin ik had eigelijk alleen op de foto gelet,ik hoop dat hij eerlijk is en gewoon me geld terug krijg.
Ik zoek wel in nederland,dit is geen doen zo,erg jammer heb nog nooit problemen gehad op ebay.
brecht    posted on 03-05-2009 12:11
Een grote tip. Als je iets tweedehands wil kopen.. Ga gewoon bij de verkoper zelf of koop het niet. Dat opsturen enzo is voor niets goed. Want waar ligt de verantwoordelijkheid dan hé...
Veel mensen riskeren daar toch zo aan... Toch allemaal geld éh...

Wees voorizchtig met jullie aankopen via internet, ik kan het niet genoeg beklemtonen. Veel mensen hebben daar slechte ervaringen bij. Je moet natuurlijk geluk hebben ook. Ik loop dat risico dan ook niet. Ik koop het gewoon nieuw. Alles!!!
Delcone    posted on 03-05-2009 14:32
Ik heb netjes me geld terug gekregen,toch netjes zo.
tek-zotic    posted on 03-05-2009 15:02
heb 1 keer een platenpakket gekocht, voor het startbod :d had ik 50 platen voor 49 euro, kerel maakte er geen probleem uit dat hij niet meer kreeg, ben ze netjes gaan ophalen en ze waren allemaal in goede staat enzo dus
timmy90    posted on 03-05-2009 22:23
nog nooit iets gekocht via ebay,
wel kapaza,
en zeer vlotte verkoop,
ook al zelf mijn oude boxe en versterker verkocht..

This is an old Topic

No new postings for 5.260 days.
 Post CommentThat would be 175.3 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 11 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 20.535
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.010.995