Overstap -> digitaal! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mixt-Ape    posted on 28-04-2009 18:40
Hey mede-DJR'ers,
Ik ben momenteel in het bezit van een heel toffe DJ-set, namelijk 1 CDJ-1000mk3, 1 CDJ-800mk2, A&H Xone: 92. Ik zit er momenteel serieus aan te denken om digitaal te gaan draaien.
Wat ik zou doen:
Ik zou de CDJ's weg doen, de Xone waarschijnlijk bijhouden want ik heb deze nog niet lang en ben er echt verliefd op!! Dan zouden er 2 Xone: 1D's bijkomen (liefst de 2D's maar die zijn te duur). Ik heb echter geen deftige laptop om mee te draaien en geen ableton/traktor.

Wat ik ook zou kunnen doen is alles wegdoen en een 4D in de plaats nemen. Op die manier kan ik besparen op de geluidskaart (die ik dan geloof ik niet nodig heb?).

Wat zou ik nog krijgen voor een CDJ-1000mk3 en een CDJ-800mk2? Ze zijn allebei van dit jaar.

Wat zouden jullie doen?

bartezzz    posted on 01-05-2009 22:06
ik zou je cdj's gewoon verkopen en dan een 1d en een 2d kopen want dan hoef je geen geluidskaart meer, in de 2d zit een geluidskaart met 4 uitgangen...
maar een 1d en 2d zijn net iets meer als 1000 euro en dan zijn 2 van die 1d's met traktor scratch pro ook en dat ik dan misschien wel slimmer als je nog geen software hebt maar een 1d en 2d is weer makkelijker mee nemen als je ergens draait.
Mixt-Ape    posted on 01-05-2009 23:11
...of effe langer sparen en twee 2D's
bartezzz    posted on 02-05-2009 09:57
misschien een stomme vraag en is het ook wel logisch of zo maar wat is het nut van 2 2D's??
je stuurt in traktor toch nooit meer dan 4 decks uit en ableton mix je meestal intern dus wat heb je dan aan 8 uitgangen?
behalve als je hem in meerdere sofware pakketen wilt laten werken bijv. 1 in ableton en een ander in traktor want dan is die beatclock handig.
ThijsG    posted on 02-05-2009 10:23
2 2D's? Je linkt zo een 1 en een 2D aan elkaar dan heb je er geen 2 nodig..Tenzij je het zoals bartezzz zegt met 2 programma's doet. Maar bartez, wat bedoel jij met 8 uitgangen? Op een 1/2D zit alleen een midi-uitgang. En als op een 1/2D 4 precies gelijke rijen knoppen naast elkaar zitten betekend dit niet altijd dat je dit ook als 4 kanalen moet zien..
Mixt-Ape    posted on 02-05-2009 11:20
Ik ben van plan om 2 programmas tegelijk aan te sturen!
ThijsG    posted on 02-05-2009 11:34
Ja dan zouden 2 2D's wel zo slim zijn...gaat vet worden
Mixt-Ape    posted on 02-05-2009 13:17
Ik denk dat het dat zal worden! Wel jammer (en beetje raar) dat het prijsverschil tussen 1D en 2D zo groot is...beetje duur voor een arme 17-jarige student:p
ThijsG    posted on 02-05-2009 13:26
Nog wel even sparen dus denk ik?
Njaah suc6 ermee ik denk dat je met deze upgrade heeeeel veeel plezier kan hebben:p

Ben je er wel echt zeker van dat je je CDJ's weg doet? Ze passen altijd nog in je mixer, anders ziet het er nl best raar uit mss..
Mixt-Ape    posted on 02-05-2009 13:27
Ik ben er echt heeeel zeker van! Het zal er niet raar uitzien. Het is kwestie van gewoonte! Ik ga mijn CDJ's wel heeeeel hard missen!
Mixt-Ape    posted on 02-05-2009 17:46
Ik ga gewoon voorlopig al een Xone: 2D kopen. Dan kan ik al beginnen toch? Laptopprobleem is intussen opgelost.
Roalin    posted on 03-05-2009 18:50
Poster: Mixt-Ape
Ik ben van plan om 2 programmas tegelijk aan te sturen!

Maar daar hoef je toch geen twee verschillende geluidskaarten te hebben!?
Je kunt beide programma's gewoon syncen (zie Richie Hawtin, hoop voor je dat je 2 laptops hebt).
Dus 2x 2D's is al onzin.

Ik zeg: of 2x 1D's en Xone92 en Traktor geluidskaart of een Xone 4D (beide opties geven (ongeveer) hetzelfde effect).

Poster: Mixt-Ape
Ik heb trouwens nog een vraag: hoe moet je je tracks starten met een 4D in combinatie met traktor? Toch niet met de muis van je laptop ofzo?

Met de knopjes die jij zelf mapt (lees je anders eerst eens in in het hele midi verhaal, zie aboutdj!)
Met midi kun je het zo mappen dat je de muis niet hoeft aan te raken!
User edit by Roalin on 03-05-2009 @ 19:01:50 (100%)
christiano    posted on 03-05-2009 19:00
ja precies wat roalin zegt
2 2D's is gewoon onzin
je heb dan 8 uitgangen
nou ik wil wel weten wat voor programma's je dan wil gebruiken
traktor en ableton kan je gewoon met elkaar samenlaten werken Winking my eye
en dan kan je ableton gewoon via een appart kanaal overlaten gaan via je xone 2 d of je audio 8 van ni
verder zou ik eerst maar een xone 1d en een audio 8 halen en dan je cdj's houden want dan kan je nog kijken of je uberhaubt wel wil overstappen en niet of je er een combo van kan maken (wat ik doe) ik heb 2 cd's met timecode en 2 tracks via midi (triggerfinger) en gebruik een audio 8 en dan nog een rmx 40 dsp als mixer
dus dan kan je gewoon je cdj's houden en dan een xone 1d aanschaffen en audio 8 en dan met time code channel 1 en 2 besturen en channel 3 en 4 via midi besturen Winking my eye
Mixt-Ape    posted on 06-05-2009 22:34
CDJ's gaan sowieso weg hoor. Xone 2D en 1D besteld, al even trouwens. Laptopprobleem ook van de baan.

Create your FREE ACCOUNT now !

Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 8 Guests (56 Unknown)*
Pages generated today : 12.403
Most users online this month : 332
Lifetime Pageviews : 183.398.418