Introduce: Esmée (8/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 26-04-2009 11:21
Ik ben esmée,
woonachtend in hoofddorp
bouwjaar 1994
geslacht vrouw :P
uhhmmm ik zit nu in 3 vwo, wat volgend jaar dus 4v gaat worden met N&T als profiel
Ik draai nu een kleine 2 jaar. Ik heb geen eigen set en gebruik om te oefenen een set van een vriend van me. 2x numark axis 9, een mengpaneel met een alleen een crossfader en een cheap blokker headphone dingetje. Mixer gaat als het goed is komend jaar vervangen worden door een 4 kanaals mixer met effecten enzo.
Aangezien ik geen eigen set heb, kan ik niet zoveel oefenen als ik wil...
nja ik draai op schoolfeesten, wat hopelijk ooit nog gaat veranderen naar normale feesten.
Ik draai t liefste Dirty house of hardstyle.
gewone house en trance wil ik ook nog wel draaien, maar voor hip-hop ben je bijmij aan het verkeerde adres.
Eigen set moet ooit komen, het geld is er alleen nog niet.

Edit

Ik weet gewoon nog neit helemaal wat ik wil kopen. Bijmij is het vaak zo, dat ik bij anderen dingen heel leuk vind, maar als ik het zelf heb ik het uiteindelijk toch niet veel gebruik omdat ik uiteindelijk toch alleen maar game of msn, en dat andere een beetje links komt liggen...
zie hier de aanschaf van echt heelveel games die nog moeten worden uitgespeeld, er liggen nog behoorlijk wat audio tijdschriften op me te wachte, 6 boeken waar ik al inbe gonnen ben maar nog niet zijn afgemaakt. Modelbouw vliegtuigen.. Hoe komt dit als ik dat bijmezelf afvraag...
ik heb 1 teveel spullen
2 ik zit teveel achter mn pc en geef nietzoveel tijd aan andere dingen omdat dit gewoon leuker blijft.

nu hebben mijn ouders zoiets van ja, zonde zo'n aanschaf van 1000-2000 euro, om nou iets van 20 euro te kopen om daarna 3x te gebruik okee, maar dit gaat ze toch echt te ver. En mischien hebben ze wel een beetje gelijk. maar ik vind het nogsteeds na 2 jaar leuk... Om 1x in de week te doen, en ik neem aan dat dit ook blijft als ik thuis ook een set heb, maar dat moet ik nog wel even zien.

nu kan ik kiezen voor:
midi controller om even te kijken of ik het ook ga gebruiken voor thuis
vestax vci-100:
€550 + geluidskaart wordt hij nog duurder, deze vind ik de mooiste controller (buiten vci-300) maar eigenlijk vind ik deze te duur  worden hiervoor.
hercules rmx:
€350 als ik me niet vergis, geen touchsenstitve
reloop digital jockey interface edition
€390, ook geen touchsensetive.

Als ik meteen ga voor mn set kan ik simpel of duur doen...
2x reloop rmp1 € 650
2x pio cdj-400
€ 1430

mixer zowiezo met effecten
reloop iq2 €265
reloop dsp blackfire rmx-40 €350
die keuze gaat afhangen van 2 of 4 kanaals.

Ik ben nu gewoon nog niet helemaal uit mn keuze. Je kan zeggen, als beginner zou ik voor een controller gaan, maar ik ben nu eenmaalgewend om emt cd's te draaien. Dit gaat wel mn 1e set worden, maar het beatmatchen en ering gooien en dan overmixen met eq heb ik onder de knie. Ik moet nu werken aan mn verdere mix technieken.
Dus ik wil graag een set die hiervoor geschikt is en het liefste niet meer een nieuwe set hierna kopen.
Ik kan ook voor een controller gaan om thuis een beetje te klooien en mocht ik hem na 2 jaar nog gebruiken, een echte set gaan kopen.

wat zouden jullie nou doen in mijn geval?

(het geld is er nog niet dus hoe hoger de prijs hoe langer wachten erop)

User edit by Esmee on 08-05-2009 @ 08:22:36 (100%)

What do you think about Introduce: Esmée ??

Vote :   

OneSixty    posted on 06-05-2009 17:29
Poster: Smiddey

ja want dit is geen broeken en cola forum maar een dj forumCool

sterk !
Saskia    posted on 06-05-2009 17:32
Pff ik heb het een beetje gehad hiermee..
Eerst posts van broeken, wat interessant, zoek je broeken uit en doe ze aan. Waarom zo nodig
foto's ervan maken?
En niet zeuren over een avatar, pak er gewoon 1 die je leuk vind klaar.
En hou op over cola chocomel en alles wat daarop lijkt dit is niet voor niks een DJ forum.

peace.
Winston    posted on 06-05-2009 17:36
Oef. Vrouwen onder elkaar ....  Cool
Tic Toc
Ashley    posted on 06-05-2009 17:38
Poster: Winston
Oef. Vrouwen onder elkaar ....  Cool

ben je het er niet mee eens dan?
dit heeft niets met vrouwen onder elkaar te maken, tis gewoon een feit.

en oja winston, kheb je raad opgevolgd en een topic gemaakt Happy, laughing wil je even kijken?
Maar wat nou als het lukt, mama?
Winston    posted on 06-05-2009 17:46
Zolang ze elders in het forum serieus is maakt het mij niet uit dat ze in haar eigen intro topic verteld over haar plannen, kleding, drankjes, hobby's, gear, school, etc.

Introduce yourself betekend dat je jezelf voorsteld zodat men kennis met je maakt. En dat mag toch verder dan alleen maar je naam? Ik zou jou eigenlijk ook beter willen leren kennen. Cool

Mijn reactie was meer voor saskia, omdat ze nogal hard overkomt.
Tic Toc
User edit by Winston on 06-05-2009 @ 17:47:28 (18%)
Esmee    posted on 06-05-2009 18:34
Poster: Ashley
ik bedoelde het niet kwaad esmee

het is alleen dat ik je erop probeerde te wijzen dat je het misschien iets meer over draaien kan hebben in plaats van broeken of cola

okee dan is het goed Winking my eye
jaa daar geef ik je gelijk in, het gaat hier wel heel erg offtopic. Dus laten we daarmee kappen en gewoon weer lekker over draaien hebben

mocht er iemand nog vragen hebben over dingen buiten het draaien mag je die hier nog gewoon stellen hoor :P (dat houd niet in dat ik op alles antwoord geef...)

Winston    posted on 07-05-2009 13:56
Alles heeft behalve met Esmee leren kennen, zijdelings toch met draaien te maken.

Over avatars:

club space logo cream logo club crasher avatar tiesto logo

Dit zijn een paar internationaal bekende avatars als het gaat om club/dance music. Als (beroeps) DJ is het belangrijk om een goed, sprekend en krachtig avatar te hebben voor je "branding" zeg maar herkenbaarheid.

Over kleding:
DJ Niki Belucci heeft een heleboel bekendheid niet op de eerste plaats om haar skills, maar om haar kledingswijze. Ze is meestal nooit helemaal topless, maar draagt vaak iets tussen een blouse en een accessoire in.

Dames die meer kleding aan willen kunnen bv. DJ Sarah Main checken. Zij staat heel bekend om haar stijlvolle kleding in de booths. Laats een filmpje gezien op DJ sounds, waar zij een chique lange mouwen wit hemd draagt met grote losse manchetten en een spannend decollete, over een zwarte broek. En zoals Esmee vertelde wil je als vrouw goed uitzien, zeker als alle ogen op je zijn gericht tijdens een live session. Ook DJ Marcella gaat liever voor de titel sexiest DJ.

Over drankjes:
In het topic "je rider" kwam al ter sprake dat het wel wat uitmaakt als je je helemaal op je gemak voelt in de booth. Als je lievelingsdrankje daarbij helpt, kun je misschien (nog) geen eisen stellen, omdat je geen superstar bent. Maar je kunt wel zelf ervoor zorgen dat er voldoende van je lievelingsdrankje er is voor en tijdens je gig. En omdat we jong zijn drinken we cola.

Over Tjernobyl:
Uhm, kan ik niet meteen een link leggen. Behalve dat in oost europa techno en progressive house erg populair schijnt te zijn. Als je een gig krijgt aangeboden in een vreemde oost europese stad is het slim even op de kaart te kijken of het niet vlakbij Tjernobyl ligt. Want radio actieve straling schijnt slecht te zijn voor je cd's.

Dus allemaal dingen die behalve met Esmee ook met draaien hebben te maken in dit topic.
Tic Toc
User edit by Winston on 07-05-2009 @ 14:40:22 (4%)
Saskia    posted on 07-05-2009 16:16
Nou hallo
beetje onzin dit :P..
De link tussen Tjernobyl en dit topic is er niet, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik.
En dat van drankjes oke, maar dat je er puisten van krijgt etc. heeft in mijn ogen vrij weinig met draaien te maken.

Het is hetzelfde als ik een gesprek zou beginnen over poep.
Het heeft ook met draaien te maken omdat ik soms moet poepen onder het draaien?
Heb ik daar dan ook gelijk in Happy, laughing?
User edit by Saskia on 07-05-2009 @ 16:35:52 (74%)
Ashley    posted on 07-05-2009 16:39
Poster: Saskia
Nou hallo
beetje onzin dit :P..
De link tussen Tjernobyl en dit topic is er niet, dat zie je zelf toch ook wel hoop ik.
En dat van drankjes oke, maar dat je er puisten van krijgt etc. heeft in mijn ogen vrij weinig met draaien te maken.

Ik ben het volledig met Saskia eens.
Dan kan je bij álles wel een link naar draaien leggen, en dan is het einde zoek denk ik zo.
Maar wat nou als het lukt, mama?
Winston    posted on 07-05-2009 16:40
@Saskia: Nou, ben je een mooie DJ meid, kies je en trek je leuke kleren aan voor een gig, spend uurtjes om je haar en make-up goed te krijgen en heb je toch een pukkel of meerdere op je gezicht door een verkeerd dieet. Er is toch een link Cool

Maar neem me inderdaad niet te serieus. Ik hou van een grapje en geniet van het leven. En daarom vond ik het minder leuk dat je gisteren een beetje "cranky" overkwam met die post van gisteren. Dat zijn we niet van je gewend.
Tic Toc
User edit by Winston on 07-05-2009 @ 16:52:03 (3%)
Winston    posted on 07-05-2009 16:42
Poster: Saskia

Leuk om te weten dat je dat al hebt gehad. Ik zelf nooit.Cool
Tic Toc
Saskia    posted on 07-05-2009 16:42
Is ook nog nooit voorgekomen. Was een voorbeeld Happy, laughing
Winston    posted on 07-05-2009 16:44
Ik plaag je alleen maar Cool
Tic Toc
Saskia    posted on 07-05-2009 16:44
Je houdt wel van een beetje humor heb ik zo het idee Cool
Winston    posted on 07-05-2009 16:46
Jij hebt een goede vrouwelijke intuitie Cool
Tic Toc
User edit by Winston on 07-05-2009 @ 16:46:28 (3%)
carlosa    posted on 07-05-2009 16:49
Esmee misschien moet je effe kijken op ebay...daar kun je goedkope setjes vinden...kleine risico met verzenden enzo...maar ik heb het ook gedaan en heb nu twee sets...nou ja al een tijdje eigenlijk....
Esmee    posted on 07-05-2009 18:00
hmm ik heb altijd een kijkje op 2e hands...
je weet nooit wat er met de speler gebeurt is. Stel de laser is stuk... doet het zo dat hij bij het testen het nog el goed doet, maar 4 weken later begint hij mankementjes te krijgen... dan worden msischiende  reaparatiekosten wel zo hoog, dat ik met die kosten + aankoop bedrag gewoon nieuwe had kunnen halen met gartantie.
Ik weet gewoon nog neit helemaal wat ik wil kopen. Bijmij is het vaak zo, dat ik bij anderen dingen heel leuk vind, maar als ik het zelf heb ik het uiteindelijk toch niet veel gebruik omdat ik uiteindelijk toch alleen maar game of msn, en dat andere een beetje links komt liggen...
zie hier de aanschaf van echt heelveel games die nog moeten worden uitgespeeld, er liggen nog behoorlijk wat audio tijdschriften op me te wachte, 6 boeken waar ik al inbe gonnen ben maar nog niet zijn afgemaakt. Modelbouw vliegtuigen.. Hoe komt dit als ik dat bijmezelf afvraag...
ik heb 1 teveel spullen
2 ik zit teveel achter mn pc en geef nietzoveel tijd aan andere dingen omdat dit gewoon leuker blijft.

nu hebben mijn ouders zoiets van ja, zonde zo'n aanschaf van 1000-2000 euro, om nou iets van 20 euro te kopen om daarna 3x te gebruik okee, maar dit gaat ze toch echt te ver. En mischien hebben ze wel een beetje gelijk. maar ik vind het nogsteeds na 2 jaar leuk... Om 1x in de week te doen, en ik neem aan dat dit ook blijft als ik thuis ook een set heb, maar dat moet ik nog wel even zien.

nu kan ik kiezen voor:
midi controller om even te kijken of ik het ook ga gebruiken voor thuis
vestax vci-100:
€550 + geluidskaart wordt hij nog duurder, deze vind ik de mooiste controller (buiten vci-300) maar eigenlijk vind ik deze te duur  worden hiervoor.
hercules rmx:
€350 als ik me niet vergis, geen touchsenstitve
reloop digital jockey interface edition
€390, ook geen touchsensetive.

Als ik meteen ga voor mn set kan ik simpel of duur doen...
2x reloop rmp1 € 650
2x pio cdj-400
€ 1430

mixer zowiezo met effecten
reloop iq2 €265
reloop dsp blackfire rmx-40 €350
die keuze gaat afhangen van 2 of 4 kanaals.

Ik ben nu gewoon nog niet helemaal uit mn keuze. Je kan zeggen, als beginner zou ik voor een controller gaan, maar ik ben nu eenmaalgewend om emt cd's te draaien. Dit gaat wel mn 1e set worden, maar het beatmatchen en ering gooien en dan overmixen met eq heb ik onder de knie. Ik moet nu werken aan mn verdere mix technieken.
Dus ik wil graag een set die hiervoor geschikt is en het liefste niet meer een nieuwe set hierna kopen.
Ik kan ook voor een controller gaan om thuis een beetje te klooien en mocht ik hem na 2 jaar nog gebruiken, een echte set gaan kopen.

wat zouden jullie nou doen in mijn geval?

(het geld is er nog niet dus hoe hoger de prijs hoe langer wachten erop)

Snoey    posted on 07-05-2009 18:46
Ik weet niet of het verstandig is om digitaal te beginnen met draaien. Ik heb het idee dat heel veel dingen onduidelijk zijn en niet intuitief aangeleerd word. 
Ik merk het tegenwoordig ook bij mensen die met goedkopere cdspelers begonnen zijn, inplaats van draaitafels. Er ontbreekt een stuk theorie en gevoel wanneer ze draaien (over het algemeen uit eigen ervaring)

Wat ik jou als advies geef, is om eens een dj workshop te volgen. Daar maak je kennis met het aparatuur en het vak. Zie het als een eerste dag op de middelbares school. Vervolgens kan je der voor kiezen om een cursus te volgen om wat meer diepgang te krijgen en te weten te komen wat je zelf wilt. 
Als dat je bevalt ben je der in ieder geval een stuk zekerder in dat je dit niet zo snel zal verwaarlozen. Ook een lokale Dj contest na zo'n cursus is erg leuk om te doen.

Ik wou van jongs af aan al draaien en ben zelf ook begonnen door mee te doen aan een workshop en een cursus. Toen ik mij draaitafeltjes nog niet kon betalen, ben ik zelf vrijwilliger geworden van de lokale radio omroep van Zandvoort. Nu heb ik als nog me dj set compleet en heb daar nog steeds plezier van. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Esmee    posted on 07-05-2009 19:00
ik weet niet of je alles volledig hebt gelezen.. (van mn openingspost bijvoorbeeld)(of ik alles al had verteld)
maar ik kan al draaien, de theorie heb ik iig al onder de knie al zeg ik het zelf. een beatmatch moet wel in een tijd van rond de 30 sec lukken. Goed instarten gaat ook zo goed als altijd goed. Ik heb al uhhm  1 beginners cursus gedaan en 3 gevorderden... dus dat wordt nu ook al wat saaier. Dj contesten ben ik hier nog neit tegengekomen....

User edit by Esmee on 07-05-2009 @ 20:13:46 (6%)
Snoey    posted on 07-05-2009 20:37
Klinkt goed, dan zou je toch wel weten wat je wilt.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Esmee    posted on 07-05-2009 20:44
ik weet niet of ik genoeg heb aan reloop rmp-1 + een leuke effecten mixer...
Ik vraag me af hoesnel ik hier uitgegroeit ben namelijk. De pioneer cdj-400 is natuurlijk mooier, maar ook een stuk duurder, de oude prijs vond ik nog wel redelijk (ronde de 550) mar de nieuwe prijs vind ik zowiezo te duur, dan wacht ik wel tot hij weer 500 is, tegendetijd dat ik mn geld heb zijn we toch al een tijd verder.

Tekhead    posted on 07-05-2009 21:27
Welkom esmeé bij DJR. FF zeggen dat je ne geen illusies moet maken wat betreft kunnen "draaien" DJ ben je niet na enkele lessen op de dj school, oefenen en blijven oefenen is de boodschap, Beatmatchen is maar een onderdeel van het d'jingen, een solide basis, op naar meer. Suc6 alvast
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Esmee    posted on 07-05-2009 21:30
zal ik ook zeker niet doen, ik ben nog laaaanng niet goed. Mocht dit anders overkomen in mn bovenstaande posts dan was dat niet zo bedoelt.

Tekhead    posted on 07-05-2009 22:09
Geen probleem meisje, wou je alleen maar wat goede raad geven, en je zeker niet aanvallen hoor, trouwens, ik heb wel de indruk dat je de juiste drive in je jonge body hebt Cool, keep up the good drive Cool 
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DjVictorF    posted on 07-05-2009 22:27
Poster: Smiddey

ja want dit is geen broeken en cola forum maar een dj forumCool

Jij gaat door voor de koelkast!Cool
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 35 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 556
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.110.074