Dj set om te beginnen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

StevenCrost    posted on 25-04-2009 21:21
Mijn naam is stefan en ben net nieuw op het forum

aangezien ik nieuw ben in het draaien en nog weinig ervaring heb vroeg ik mij af

wat is een mooie dj set om te beginnen?

op dit moment ben ik in het bezit van de Hercules Dj console RMX die ik nu een jaar in mijn bezit heb.
ik ben er geheel niet super tevreden mee aangezien ik het meer zie als een amateur console voor weinig geld.

daarom ben ik op dit moment serieus op zoek naar een professionele dj set. 
mijn eerste vraag is:
ik heb op meerdere forums gelezen op andere sites dat als je er mee geld insteekt meer plezier in je hobby/werk als dj mee kan hebben.

ik heb echter niet het geld voor het beste van het beste maar een stap terug zoals de pioneer CDJ-800mk2 en het mengpaneel DJM-700 passen echter goed in mijn budget.
nu is mijn tweede vraag: is dit een mooi setje als beginner.
of uit eigen ervaring van dj's op dit forum, je kan beter beginnen met een goedkopere set waar je net zo veel plezier mee kan hebben?

alvast bedankt!

groeten stefan

What do you think about Dj set om te beginnen ??

Vote :   

skyline643    posted on 25-04-2009 21:24
De beste set die je kunt hebben denk ik. Als je geld hebt voor een DJM-700 en CDJ-800mkII moet je het zeker niet laten!
DAW    posted on 25-04-2009 21:27
Als eerste welkom Winking my eye

Ik zou zeggen door zoek het forum eens, deze vraag is al heel vaak langs gekomen en je zult de antwoorden op je vragen hierin zeker vinden Thumbs Up
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 25-04-2009 @ 21:29:11 (15%)
Boyd    posted on 25-04-2009 21:31
Poster: skyline643
De beste set die je kunt hebben denk ik. Als je geld hebt voor een DJM-700 en CDJ-800mkII moet je het zeker niet laten!

Ja en Nee.

Als ik ooit overnieuw moet beginnen koop ik meteen een set die al mijn wensen vervult ipv beetje voor beetje.

En nu komt de nee, of de twijvel. Je hebt nu de Hercules console, ongeacht dat je dat ding ruk vindt. Vindt je het plaatjes mixen en gelijk laten lopen(niet op de bpm counter, maar op gehoor) leuk? Zo nee: Niet doen. Zo ja:

Met de CDJ800mk2 maak je zeker geen verkeerde keuze, het zijn spelers van prima kwaliteit met alle functies die je nodig hebt.

Zelf zou ik de DJM700 mijden, het is wel een pioneer maar niet met de kwaliteit van een cdj1000 of djm800. Voor minder geld kun je een veel mooiere mixer vinden bij allen&heath: De xone42, of bij Ecler: De NUO5.

Wat er dan nog over blijft is een setje monitor speakers en een hoofdtelefoon, die kan je naar eigen smaak altijd nog bijkopen. Voor monitor speakers zijn de KRK rp6g2 hele mooie, of als je echt wil knallen een setje Syrincs.

StevenCrost    posted on 25-04-2009 22:20
Poster: BoydGrift

Ja en Nee.

Als ik ooit overnieuw moet beginnen koop ik meteen een set die al mijn wensen vervult ipv beetje voor beetje.

En nu komt de nee, of de twijvel. Je hebt nu de Hercules console, ongeacht dat je dat ding ruk vindt. Vindt je het plaatjes mixen en gelijk laten lopen(niet op de bpm counter, maar op gehoor) leuk? Zo nee: Niet doen. Zo ja:

Met de CDJ800mk2 maak je zeker geen verkeerde keuze, het zijn spelers van prima kwaliteit met alle functies die je nodig hebt.

Zelf zou ik de DJM700 mijden, het is wel een pioneer maar niet met de kwaliteit van een cdj1000 of djm800. Voor minder geld kun je een veel mooiere mixer vinden bij allen&heath: De xone42, of bij Ecler: De NUO5.

Wat er dan nog over blijft is een setje monitor speakers en een hoofdtelefoon, die kan je naar eigen smaak altijd nog bijkopen. Voor monitor speakers zijn de KRK rp6g2 hele mooie, of als je echt wil knallen een setje Syrincs.

Ten eerste echt complimenten voor de snelle reacties!

met deze info kom ik al een heel end zeker met het advies de djm700 te mijden ik had echter nog niet gehoord van Xone.

het mixen op gehoor maakt het uiteraard een uitdaging waar ik wel van hou. waarbij de hercules me meer als een speeltje overkomt waarvan de software gewoon niet goed uitgewerkt is en vaak blijft hangen.

hartstikke bedankt ik ga er wel uit komen!!
Estacy    posted on 25-04-2009 22:34
DJresource: snelle reacties, wen eraan :p
2e : Welcome @ DJR!
Dus je vindt DJ'en leuk? oke dan, voor die 800's gaan met zoals hierboven een AH of Ecler!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ilja    posted on 25-04-2009 22:37
Ik denk dat als je wilt beginnen dat is Denon DN-S1200 en DN-X120 een hele goede set.  Kijk even op Discoparadijs.nl daar hebben ze goede aanbieding.  

Mijn set is Pioneer DJM-400 en 2xTechnics SL-DZ1200 ( virtueel dan want die decks moeten elke moment met de post binnenkomen, en het duurt al veels te lang Cool)  ( wat je ook probeert meestal kan je Pioneer gewoon niet ontwijken Cool Winking my eye 
Estacy    posted on 25-04-2009 22:44
Poster: Ilja
Ik denk dat als je wilt beginnen dat is Denon DN-S1200 en DN-X120 een hele goede set.  Kijk even op Discoparadijs.nl daar hebben ze goede aanbieding.  

Mijn set is Pioneer DJM-400 en 2xTechnics SL-DZ1200 ( virtueel dan want die decks moeten elke moment met de post binnenkomen, en het duurt al veels te lang Cool)  ( wat je ook probeert meestal kan je Pioneer gewoon niet ontwijken Cool Winking my eye 

Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MaximDJ    posted on 25-04-2009 22:50
Poster: skyline643

Dit is niet alleen voor beginners! Dit is met het grootste gemak een set voor Pro's hoor! Super set, zeer deftig om mee te beginnen
Party Sensations. Excellence in entertainment.
ThijsG    posted on 25-04-2009 23:02
Ik hoop dat je met je budget wel rekening hebt gehouden met de pioneer prijssteigingen??

Welkom hier btw!
DjVictorF    posted on 25-04-2009 23:52
als je zeker weet dat je het leuk vind? Zoiezo meteen met dat setje beginnen! Dat scheelt je denk ik toch wel een hoop geld! Maar je moet wel even goed kijken waar je die 800's vandaan gaat halen want met wat gelukt zijn ze ergens nog voor 670 te koop inplaats van 830...!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
skyline643    posted on 26-04-2009 02:03
Poster: MaximDJ

Dit is niet alleen voor beginners! Dit is met het grootste gemak een set voor Pro's hoor! Super set, zeer deftig om mee te beginnen

Weet ik hoor Winking my eye
Boyd    posted on 26-04-2009 10:58
Poster: DjVictorF
als je zeker weet dat je het leuk vind? Zoiezo meteen met dat setje beginnen! Dat scheelt je denk ik toch wel een hoop geld! Maar je moet wel even goed kijken waar je die 800's vandaan gaat halen want met wat gelukt zijn ze ergens nog voor 670 te koop inplaats van 830...!

Je zou ze maar voor € 600 hebben kunnen kopenCool

Vergeet iig niet een setje monitoren in je budget. Kost ongeveer € 400.

This is an old Topic

No new postings for 5.804 days.
 Post CommentThat would be 193.5 months
or a whopping 15.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

96 Users online: 45 Guests (51 Unknown)
Pages generated today : 198
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.109.716