Keuze Headphone goedkoop of duur (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Esmee    posted on 25-04-2009 19:48
Ik wilde graag een goeie headphone gaan kopen. Aangezien ik graag lang wil genieten van mijn gehoor, zal ik neti besparen op een headphone en er 1 bij de blokker gaan halen, maar €150 zit toch wel uiterlijk mijn max, en het liefste blijf ik onder de 100 euro.

prijs:  liever onder de 100, tenzij meer echt beter is, maar 150 is toch wel echt mn max
geluidskwaliteit: Hoeft niet optimaal te zijn, maar een beetje kwaliteit is wel nodig.
bouwkwaliteit: Hoog, het liefste wil ik in 1x een goeie kopen en daarna nooit meer 1, of in ieder geval de komen de paar jaar niet meer.
looks: is voor iedereen anders, maar een beetje een bling bling pats headphone vind ik wel leuk.
op de oren/erover heen: maakt in prencipe niet uit, maar ik wil niet dat hij knelt, dat zal ik dus even in een shop uit moeten proberen.
volume: hoeft niet heel hard te kunnen maar goed  afsluiten van de buitenwereld is wel echt nodig.
een krulsnoer is geen must maar het lijkt me wel handig, net als vervangbare kabel en oor dingetje... pads heten ze toch?
Ik leg hem niet in mijn nek, dus daar hoeft hij niet voor geschikt te zijn.

nu valt mijn blik op stanton pro 2000 voor +/- 70 euro.
de reloop 3500 vind ik er te lomp uit zien dus die valt af. T oog wil immers ook wat.

Nu heb je ook nog het hogere prijs segment, boven de 100 euro.
Daarin heb je 2x een technics headphone die mij wel leuk leken, de rp dj 1210 en de rp dh 1200
de rp dh staat mij meer aan vanwege het afkopelbare kabel systeem.
Of gaat de kabel niet zo snel stuk?
dan hebben we ook nog de Sony MDR v700, deze schijnt erg goed te klinken maar gaat snel stuk.
De Sehnheiser 25, vind ik er niet erg mooi uitzien en de prijs wordt mij ook te hoog.
Denon DN-HP700 heb ik niet zoveel over gehoord.

Nu is mijn vraag, is de stanton 2000 goed genoeg om aan mijn eisen te voldoen, voorkomt hij piepende/zuizende oren na het draaien en gaat deze een aantal jaar mee bij normaal gebruik? (een keer vallen moet hij dus wel tegen kunnen maar ik zal er niet mee gooien)

Of raden jullie mij aan met deze eisen te kijken naar een headphone in eht hogere prijs segment?
en zo ja, welke?
Bij de hogere gaat mijn keuze uit naar 1 van de 2 technics maar ik weet nog niet welke van de 2, dat wil ik even uitproberen.
Vast bedankt :D

What do you think about Keuze Headphone goedkoop of duur ??

Vote :   

Esmee    posted on 26-04-2009 11:24
Ik denk dat het waarschijnlijk ook een stanton gaat worden...
maar zoals ik al zei, eerst even mn ouders overhalen dat het nodig is, vervolgens een shop zoeken om uit te proberen en dan eens gaan kijken of ik de +/- 50 euro meer, het waard vind om een duurdere te kopen.

janek    posted on 26-04-2009 16:05
de Denon HP700 is een knaller , zeer goed geluid en als begin een super HP
Technics RP-DJ is ook een hele goeie , mein eerste heeft ca. 6 jaar gehouden , met wekelijks gebruik en de kabel is ook sterk genoeg een ruk te weerstaan !!
heb nu de Pioneer HDJ- 1000 is ook een een van de beste HPs , maar ook hier een zwak punt, de Scharnier kappen !!!
daar hebben Denon en technics hun voordeel de scharnieren  zijn uit metaal !

en of ze goed op het hoofd zitten , merk je gauw genoeg als na een tijd pijn gaan doen ! 1-2 uur draaien , en ook als je brildrager ben, uitproberen !!

Jan
Esmee    posted on 26-04-2009 16:22
ik draag geen bril, dus daar heb ik geen last van, de pioneer hdj 1000 wordt mij gewoon echt teveel geld.
Ik ga eerst eens uitzoeken hoe het zit met arbo, aangezien ik altijd op school draai, dus eens kijken of zij dan misschien iets voor me moeten regelen, spaart mij weer mn centjes.
Saskia    posted on 26-04-2009 17:36
Ik denk dat je toch eerst meerdere headphones moet uitproberen voordat je echt je keuze kan maken. Je moet natuurlijk wel vergelijkingsmateriaal hebeen Happy, laughing
ThijsG    posted on 26-04-2009 17:41
Iedereen zal je 2 dingen zeggen: Dat je zelf moet gaan uitproberen en dat je er zéker niet op moet besparen.

Volgens mij kan je als je toch liever goedkoop wil blijven het best voor de Reloop RHP-10 gaan, en die kan je ook nog eens krijgen in vette kleuren:D
janek    posted on 26-04-2009 18:43
@Esmee
@ nu is mijn vraag, is de stanton 2000 goed genoeg om aan mijn eisen te voldoen, voorkomt hij piepende/zuizende oren na het draaien en gaat deze een aantal jaar mee bij normaal gebruik? (een keer vallen moet hij dus wel tegen kunnen maar ik zal er niet mee gooien)@

Dit gebeurt natuurlijk alleen als je hard luistert, daarom moet je het zelf testen en leren hoe je draait , de een powert door de Hp als een gek en een ander luistert humaan naar de muziek !!
het beste is dat je naar een dj shop gaat en meerdere uitprobeert !!
vallen en rukken aan de kabel kan altijd gebeuren , is een gelukskwestie of hij heel blijft of niet
Mijn ervaring met de RP-DJ-1200 waren heel goed en is voor mij een van de beste HP's in gebruik en kwaliteit en is tussen de 105-125 € te krijgen !

bij de goekope merken krijg je of problemen met kabelbreuken of kapotte scharnieren ,omdat bij deze veel van plastik is !!

een minima aan uitgang is minstens 1500 mW. daar onder zou ik niet kopen , tot 3500mW is natuurlijk het beste !

overleg en test uit !!

Jan
User edit by janek on 26-04-2009 @ 18:45:06 (1%)
Bambilaner    posted on 26-04-2009 18:56
Misschien is de AKG K181 wel het overwegen waard? Je zou hem zeker eens moeten beluisteren... Ik vind hem super klinken en goed zitten, maar vooral dat laatste is natuurlijk persoonlijk. Ik vind hem zeker niet lelijk ook...
www.facebook.com/vinniebegooddj
kuituhh    posted on 26-04-2009 20:39
ik begon cheap, jb-system voor 25 euro. Ik dacht wat een wereld koptelefoon voor dat geld. tot ik merkte dat mijn mixen door de HP goed klonken maar als ik de opname terug luisterde draaide ik elke keer net offbeat. ik heb nu een stanton dj pro2000 ala 70 euro en dat is echt een wereld van verschil! een heel stuk beter! dus goedkoop was in mijn geval alles dan beter.
Spin that Sh!t BAM!
Esmee    posted on 26-04-2009 20:48
maar mijn keuze tussen geodkoop en duur is tussen de stanton pro 2000 en een headphone me een prijs tussen de 100 en 150
headphones van 25 euro heb ik er hier ook nog 2 van liggen en 1 nog goedkoper zelfs, en dat hoef ik iig niet meer, zo blaas ik mn oren alleen maar op, ipv dat ik wat hoor van de muziekCool
Estacy    posted on 26-04-2009 20:51
Poster: kuituhh
ik begon cheap, jb-system voor 25 euro. Ik dacht wat een wereld koptelefoon voor dat geld. tot ik merkte dat mijn mixen door de HP goed klonken maar als ik de opname terug luisterde draaide ik elke keer net offbeat. ik heb nu een stanton dj pro2000 ala 70 euro en dat is echt een wereld van verschil! een heel stuk beter! dus goedkoop was in mijn geval alles dan beter.

dat heb ik ook! door mijn koptelefoon klinkt het lekker, maar als ik hem af doe, gvd. wat een t*ring herrie :P maar goed, binnenkort maar eens een nieuwe halen!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Esmee    posted on 26-04-2009 21:11
maar goed, voor het thuis oefenen heb ik hem dus niet nodig, het gaat mij er vooral om, dat hij goed afsluit waardoor ik hem niet al te hard hoef te zetten, wat mn gehoor bespaart.
Estacy    posted on 26-04-2009 21:13
In dat geval kun je natuurlijk ook in-ears kopen! die sluiten ook goed af!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Esmee    posted on 26-04-2009 21:16
gewone die ook in je mp3 speler kunnen?
ik heb zelf de ep 630 van Creative, zouden die hier dan geschikt voor zijn...
ik vind het er persoonlijk wel wat beter uitzien als je een headphone op hebt, met die in ears lijkt het net of je niets in hebt van verweg, vooral omdat de kabel zwart is, en het in een club ook donker is...
Prozei    posted on 26-04-2009 21:39
ik denk dat je voor goede inears die het geluid van buiten isolerenal snel bij shure uitkomt.
met inears werk je iets meer met je hp volume omdat het gewoon niet werkt om ze in en uit te doen. net zoals je een hp op en af zet
kuituhh    posted on 27-04-2009 01:39
Poster: Estacy

dat heb ik ook! door mijn koptelefoon klinkt het lekker, maar als ik hem af doe, gvd. wat een t*ring herrie :P maar goed, binnenkort maar eens een nieuwe halen!

bij mij lag dat toch echt aan de dikke bass die in die JB-system zat. Daardoor overlapten de bass-lines elkaar, dus zelfs als je net offbeat draaid klinkt het door dat ding als goed. Duurde wel ff voordat ik daar achter was haha.

en @ esmee ik vind opzich 70 euro voor een headphone nog best prijzig hoor. Die headphones die er boven zitten vind ik gewoon extreem duur haha :P ieder zijn keuze natuurlijk. Die stanton pro2000 geeft anders echt een damn zuiver geluid. Verder is ie maybe van plastic en is de buildquality van die duurdere maybe beter, maar gaat mij toch echt om het geluid wat eruit komt. Als deze btw stuk is mis ik ook niet gelijk een rip uit mijn lijf :p
Spin that Sh!t BAM!
Esmee    posted on 27-04-2009 09:26
ik snap wat je bedoelt, maar vaak is het zo dat een goedkopere steeds stuk gaat waardoor je vanzelf al op de prijs zit van de duurdere. Daarom ga ik niet lager dan die stanton, en pas als ik werk heb, hoger dan de 100, waarschijnlijk. Tenzij ik na het uitproberen merk dat die duurderen echt heel veel beter zijn en hun meerprijs echt waard zijn, maar dat kan ik niet vanaf hier proberen.
het geluid vind ik niet het aller belangrijkste dat gaf ik in het begin al aan, het moet wel redelijk tot goed zijn, maar uitstekend hoeft niet, mag natuurlijk wel :P
bijmij gaat het erom, dat hij goed afsluit, en dat hij lekker zit en lang meegaat.

Maar nu hebben jullie verschillende meningen over de buildquality. Bij de 1 gaat hij al stuk als dat persoon er naar kijkt.. Bij de ander gaat hij 6 jaar mee.
Ligt dat aan de gebruiker? of heeft de 1 gewoon een goeie gehad en de ander net één die verkeerd gemaakt was?

Tomazos    posted on 27-04-2009 09:56
ligt aan de gebruiker,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ThijsG    posted on 27-04-2009 09:59
Ik denk dat dat vooral aan de persoon ligt...

Voor als je ze wil uittesten, in Haarlem heb je altijd nog t-control (mag geen naam of link volgens mijWinking my eye).

En over in-ears...boeit het als mensen het niet zien? Maar ze zijn wel gauw duurder. Als je echte kwaliteit wil  zoals Laidback Luke en Vato Gonzalez kom je op earproofs uit(zoek maar eens op).
Twello    posted on 27-04-2009 10:45
Poster: DjVictorF
ik heb de denon dn-hp700 en ik vind het echt een TOP ding! Hij is mooi en er komt super geluid uit!

Ik heb hem ook en ik heb ook nog niks negatiefs te zeggen over dat dingCool ik vond hem beter als mijn oude Stanton DJ pro 3000, de HP-700 zit een stuk lekkerder op je hoofd vind ik.
DjVictorF    posted on 27-04-2009 11:52
Poster: Twello

Ik heb hem ook en ik heb ook nog niks negatiefs te zeggen over dat dingCool ik vond hem beter als mijn oude Stanton DJ pro 3000, de HP-700 zit een stuk lekkerder op je hoofd vind ik.

De denon is gewoon echt TOP hij zit idd echt heerlijk op je hoofd! Je hoort wel vaker mensen van.. ja als ik hem een tijdje op heb gaat ie wel pijn doen. Met die denon heb je daar geen last van. en er komt ook super geluid uit..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Ashley    posted on 27-04-2009 12:36
Hoi Esmee,
al eens gedacht aan een stanton pro 3000?
ik heb er zelf een en ik vind het geluid super en hij zit heerlijk

aangezien je zelf al dit zei:
looks: is voor iedereen anders, maar een beetje een bling bling pats headphone vind ik wel leuk.

de looks van de 3000 zijn een stuk beter dan die van de 2000, vind ik zelf.
hij kost 99,00 euro, dat is wel te doen toch?
ik heb er nog nooit 1 probleempje mee gehad dus vandaar dat ik je hem aan raad!

anders zou ik inderdaad voor die denon die victorF ook heeft gaan!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Winston    posted on 27-04-2009 13:08
Ik ken niemand die zei dat een PRO 2000 stuk ging, maar van de PRO 3000 ken ik een heleboel, waaronder ikzelf als voormalig eigenaar.
Misschien dat ze de build quality van de PRO 3000 hebben verbeterd, maar ik vindt het toch tricky.

De PRO 2000 is echt super voor het geld. Licht en lekker op je hoofd, goed geluid, gaat heel hard voordat het geluid bagger wordt (je krijgt oorpijn als het zover is).

Qua geluidskwaliteit zijn er wel betere, maar qua build quality zijn er weinig die beter zijn.
Tic Toc
Ashley    posted on 27-04-2009 14:04
Poster: Winston
Ik ken niemand die zei dat een PRO 2000 stuk ging, maar van de PRO 3000 ken ik een heleboel, waaronder ikzelf als voormalig eigenaar.
Misschien dat ze de build quality van de PRO 3000 hebben verbeterd, maar ik vindt het toch tricky.

De PRO 2000 is echt super voor het geld. Licht en lekker op je hoofd, goed geluid, gaat heel hard voordat het geluid bagger wordt (je krijgt oorpijn als het zover is).

Qua geluidskwaliteit zijn er wel betere, maar qua build quality zijn er weinig die beter zijn.

ja ik heb de '' new & improved '' versie, dus misschien dat dat heeft te maken met het feit dat die van mij nog geheel in tact is Smile

iig, esmee, go and test some headphone's! Cool
Maar wat nou als het lukt, mama?
Winston    posted on 27-04-2009 14:38
Staat er "new & improved" op de verpakking? En hoe lang heb je het al?
Tic Toc
Esmee    posted on 27-04-2009 15:44
de looks van de stanton 3000 vind ik ook mooier dan de 2000, alleen aangezien hij bij veel mensen stuk is gegaan....
maar aagezien de pro 3000 1000 is, wil ik voor die paar tientjes meer ookwel een denon of technics proberen. iig we zullen zien wat ik ga proberen en wanneer... mn ouders vinden het een leuk verjaardags cadeau, dat klopt, alleen ben ik pas eind juni jarig Cool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

93 Users online: 12 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 15.805
Most visitors online this month : 247
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.166.566