Wat te doen bij krakende potmeters
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Estacy    posted on 25-04-2009 14:14
Heey allemaal, er zijn al wat topics over het weren van stof bij je gear, maar het kwaad is al geschied. Mijn mixer had ik ook 2e hands gekocht, en toen heb ik ong. een halfjaar beetje mee gespeeld, wel altijd stofvrij gehouden. Pas sinds een paar weken, nu ik echt bezig ben met draaien merk ik dat de volume control van de HP en de gain meters enorm kraken. Wat kan ik daartegen doen? Kun je hem bijv. laten reparen bij een Dj winkel? of bestaat er een schoonmaak setje? of toch maar een nieuwe mixer? 
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

What do you think about Wat te doen bij krakende potmeters ??

Vote :   

MaximDJ    posted on 25-04-2009 14:38
potmeters vervangen denk ik, of misschien uit je mixer halen en helemaal schoonmaken..
Je kan natuurlijk altijd nog een nieuwe mixer aanschaffen...Ik zou ze er eerst even uithalen, schoonmaken, goed ontstoffen, en dan kijken of hij nog kraakt. Zo, ja, de potmeters vervangen...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
ThijsG    posted on 25-04-2009 14:49
Precies wat maxim zegt, ik zou niet weten niet welk spul je allemaal nog kan gebruiken om het goed schoon te maken btw.
Yorick    posted on 25-04-2009 15:37
Poster: ThijsG
Precies wat maxim zegt, ik zou niet weten niet welk spul je allemaal nog kan gebruiken om het goed schoon te maken btw.

Compressor
ultrasonic reiniger
etc..
Estacy    posted on 25-04-2009 16:52
Net lag internet eruit, dus maar ff mixer opengeschroeft, en schoongemaakt. Alleen kan ik (ik heb een rare mixer) die potmeters er niet uithalen... Het zit zo: De deckplate gaat er makkelijk af. Dan zie je een grijze plaat, op de achter kant van die plaat zit de printplaat. Tussen die printplaat en dat grijze bord zitten de potmeters vast. Alleen kun je die printlaat niet weghalen. Ik kan dus niet die meters weghalen. In iedergeval, alles schoongemaakt (behalve dan in die printplaat) en de mixer deed het exact 10m. zonder te kraken. Nu ja, jammer. Mijn vader raadt contactspray aan, alleen hoor ik daar alleen maar slechte verhalen over. Als ik contactspray gebruik, zou die mixer het dan volhouden tot na de zomervakantie? dan heb ik wel geld voor een nieuwe mixer.
ThijsG    posted on 25-04-2009 17:11
Ja, maar dan zal je die contactspray wel heel wat vaker moeten gebruiken.
Estacy    posted on 25-04-2009 17:12
precies, als je een beetje spray aan dat ding geeft, wil ie meer, net als XTC!
MaximDJ    posted on 25-04-2009 17:16
je kan het proberen, maar mijn beleving daarvan is, de potmeters worden plakkerig van je contactspray waardoor er nog meer stof aan komt, dit blijft dan ook nog eens plakken, en dan is je mixer echt vern**kt...

Dus al met al denk ik dat je mixer korter mee gaat met contactspray dan zonder! Dit heb ik vaker meegemaakt!
Estacy    posted on 25-04-2009 17:21
Maar met die krakende gains is het ook geen pretje om te draaien, en aangezien ik niet zie hoe ik ze kan vervangen (als er al diezelfde potmeters te koop zijn) is het dan niet mogelijk om contactspray te gebruiken, tot na de zomervakantie, en dan een nieuwe mixer te kopen (vakantie baantje, dus dan heb ik geld)?
MaximDJ    posted on 25-04-2009 17:24
ja, je kan het gebruiken...maar dan zal je hem nog beter moeten afdekken dan je normaal al doet...Want wanneer er stof aan blijft plakken is het over...

Ik denk als je dat tijdelijk doet, tot na de zomer het opzich nog wel een optie is...

ja, of je kijkt je vader even lief aan of hij even wil voorschietenWinking my eye
User edit by MaximDJ on 25-04-2009 @ 17:25:20 (30%)
Estacy    posted on 25-04-2009 17:25
oke, dan doe ik dat. Dek ik hem wel voortaan af met 2 handdoeken!
MaximDJ    posted on 25-04-2009 17:25
ja, of je kijkt je vader even lief aan of hij even wil voorschieten
Estacy    posted on 25-04-2009 17:31
haha, zo is mijn vader niet :p kan het altijd proberen natuurlijk! Hij heeft me al voorgeschoten voor mijn CDJ, moet ik nog terugbetalen, is die %$$@* pin automaat kapot!
Mixt-Ape    posted on 25-04-2009 18:18
Ik vrees ook dat het een nieuwe mixer zal worden!!
Tfvs    posted on 25-04-2009 20:12
speciale spulletjes zijn er om dit soort dingen te maken maar ik waarschuw je nu al je moet er zeker van zijn dat het er echt voor is... en niet gaan experimenteren daarmee verneuk je je gear meeWinking my eye
Estacy    posted on 25-04-2009 22:38
Mengpaneel is toch al vern*kt :p Maar goed, mijn vader heeft nog ergens een compresser met een vochtfilter, die ff er doorheen halen, mischien dat ie het dan goed doet!
Stefjuuh    posted on 25-04-2009 23:17
Maarre, ik heb nog een oude potmeter van een EFX liggen, hoe wil je in godesnaam in zoown potmeter contactspray of lucht spuiten? Die dingen zitten dicht!
Estacy    posted on 25-04-2009 23:22
Das bij een EFX, das toch echt een compleet anders apparaat dan mijn mixer! Je kun sowieso makkelijk de rubberen knopjes eraf halen. Als je de deckplate weghaalt, zie je dat er een plaat in de kast zit met op de achterkant een printplaat. Tussen die printplaat en die plaat zit wat ruimte.
Stefjuuh    posted on 25-04-2009 23:26
Het gaat hier om een potmeter, dat zijn dichte doosjes waar een stokje uitsteekt om eraan te draaien. Een opgerolde dichte fader eigenlijk
Prozei    posted on 25-04-2009 23:51
bij potmeters is t bijna zinloos om de mixer open te schroeven om ze schoon te maken.
nieuwe mixer of potmeter.
om wat voor mixer gaat het?
Mod edit by Prozei on 25-04-2009 23:53 (59%)
Estacy    posted on 26-04-2009 09:52
Kijk maar bij m'n booths: een mixer, gemaakt door Alecto, met de naam P&Q PMX-350. Niet bekend, al heeft Koolsound een soortgelijke mixer, de Wave, hij is niet precies hetzelfde, maar bijna. Ik hoef er maar 3 te vervangen. 2 gains en een HP
the_enforce    posted on 26-04-2009 13:38
krakende potmeters? Olie tussen smeren of ze de mond snoerenCool
Bozz    posted on 12-05-2009 20:09
Probeer het eens met remmenreiniger, is bij iedere autoonderdelen zaak wel te krijgen. Ook wel bij de praxis of gamma. Remmenreiniger is een ontvetter op alcohol basis. Je kan hiermee eventueel stof ook uit je potmeters spoelen. Wees niet bang dat je kortsluiting maakt want de vloeistof lost volledig op omdat het op alcoholbasis is. Zelf gebruik ik het ook als een soort van 'alles reiniger'.

p.s. een kleine tip als je rookt: steek bij het gebruik van dit spul geen peuk op, want dat kan nog wel es een nare steekvlam veroorzaken Cool
User edit by Bozz on 12-05-2009 @ 20:10:44 (1%)
Yorick    posted on 12-05-2009 20:54
en het wil nog wel is doffe vlekken achterlatenWinking my eye!
Estacy    posted on 12-05-2009 22:38
ik ben 14, ik rook niet, al zeker niet bij mn gear! probleem is trouwens al opgelost, maar bedankt voor de tip!

This is an old Topic

No new postings for 5.757 days.
 Post CommentThat would be 191.9 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

72 Users online: 18 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 6.322
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.228