DN-S1000 of MPX-40
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

milanium    posted on 24-04-2009 20:26
hey.

omdat ik jarig ben denk ik de komende wek(en) best wat geld te verzamelen.
Nu wou ik een cd spelertje van mij vervangen ( een dj tech cdx-10.
Nu heb ik 2 vragen.

1.
Hoeveel kan ik op Marktplaats ongeveer vragen voor een DJ Tech CDX-10 in perfecte staat, 1 jaartje oud, altijd goed verzorgt en nooit de deur uit geweest.

2.  Ik zag Als vervanging daarvoor de cd spelers:
 Denon DN-S1000 ( Table top Scratch ) 
  Gemini MPX-40

Wat is een betere keuze voor mij?

Even ter informatie.
Ik draai veel muziek in brede vorm van dance ( denk aan trance, dance, house, enz. )
ik draai nu PRECIES één jaar.

Welke is de beste Prijs-Kwaliteit verhouding?
De Denon kan ik waarschijnlijk ook ergens tweedehands krijgen voor 250 als dat handig is.

Suggesties ook welkom.

Alvast bedankt,,\

Milan ( DJ Milanium )

What do you think about DN-S1000 of MPX-40 ??

Vote :   

Snoey    posted on 24-04-2009 20:32
Die Denon DNS1000 zijn prima! Heb deze als vervanging gehad toen de cdj800's vervangen werden en ze werken prima. Zeker voor die prijs, heb ook op numarks gedraaid en andere goedkopere spelers en de Denon is dan echt wel me favoriet voor spelers onder de 400 euro. Enige nadeel is dat die af en toe cd breekt of uit het niets stil valt (1 cd per nacht)
www.soundcloud.com/ten-hooven
Estacy    posted on 24-04-2009 20:47
Wat wil je eigenlijk dat je spelers kunnen? moet er een slot-in op zitten? Wil je een scratch funtie? Wil je effectjen? een touchsensitive jog? Wat is je budget?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
milanium    posted on 24-04-2009 20:54
Poster: Estacy
Wat wil je eigenlijk dat je spelers kunnen? moet er een slot-in op zitten? Wil je een scratch funtie? Wil je effectjen? een touchsensitive jog? Wat is je budget?

mijn budget is 250+/- maar ik kan als het moet tot 300- doorsparen,
ik wil in iedergeval:
snelle cue, ( graag scratch ) effectjes zijn leuk.
User edit by milanium on 24-04-2009 @ 20:56:07 (70%)
Estacy    posted on 24-04-2009 20:59
goede cue vindt ik een harde knop, bijv. plastic in plaats van rubber, en ik neem aan 250 per speler?
Mischien de Numark Arc 3? of de JB-systems MCD-200? Je kunt beter zoeken naar 2e hands. De CDJ-200 is ook een mooie speler, kost 2e hands rond de 250 euro, heb hem zelf ook! effectjes, slot in, goede cue (wel geen scratch, maarja) 
milanium    posted on 24-04-2009 21:01
goede cue vindt ik een harde knop, bijv. plastic in plaats van rubber, en ik neem aan 250 per speler?
Mischien de Numark Arc 3? of de JB-systems MCD-200? Je kunt beter zoeken naar 2e hands. De CDJ-200 is ook een mooie speler, kost 2e hands rond de 250 euro, heb hem zelf ook! effectjes, slot in, goede cue (wel geen scratch, maarja) 

goede cue bedoel ik snelle reactie,

ik ken spelers die dat niet hebben waar je seconde w8 tot ie begint:S
dat werkt gwn niet.

maar alstjeblieft geen numark.
vink echt 54x niks.

edit:

weet iemand mischien ook een antwoord op me eerste vraag?:$
User edit by milanium on 24-04-2009 @ 21:04:48 (12%)
Snoey    posted on 25-04-2009 06:15
De cue reageert instant. Het jogwheel van de denon is onbruikbaar voor beatmatchen en scratchen moet je ook niet veel van verwachten. De [-] [+] knoppen werken wel GOED voor het beatmatchen en daarnaast heb je nog 2 hot cues. 

Over dat van die rubbere knoppen op de DNS1000, die werken net zo goed als de Pioneer. 

En die speler die je op marktplaats wil zetten, voor de helft van de nieuw waarde? En dan kijken hoeveel mensen bieden.
Tomazos    posted on 25-04-2009 09:45
ik vond laatst ergens een denon in een oude 'opberg' kast,

ook zo'n s1000,

ik had hem even aangesloten maar ik vond het helemaal niks,
(komt waarschijnlijk omdat ik altijd pioneer draai),

ik ga even navragen van wie hij is en of hij die wil verkopen als je intresse hebHappy, laughing

waarom niet gewoon 2 losse cd spelers, en een berhinger mengpaneel (zo'n pioneer kopie), erbij?

heb ooit zo'n mengpaneel verkocht voor 250/300 meen ik, paar jaar terug.. een gozer had hem staan, maar was zelf geen dj..

dus die prijzen vallen wel mee volgens mij,

beter dan de effecten OP je cd speler hebben
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 25-04-2009 @ 09:48:18 (100%)
milanium    posted on 25-04-2009 09:50
De denon kan ik nu tweedehands ( met garantie ) krijgen voor 200 euro.

Lijkt mij super prijs voor die speler.

Is dat inderdaad zo?
Stagiar    posted on 25-04-2009 09:51
Poster: Snoey
De cue reageert instant. Het jogwheel van de denon is onbruikbaar voor beatmatchen en scratchen moet je ook niet veel van verwachten. De [-] [+] knoppen werken wel GOED voor het beatmatchen en daarnaast heb je nog 2 hot cues. 

Over dat van die rubbere knoppen op de DNS1000, die werken net zo goed als de Pioneer. 

En die speler die je op marktplaats wil zetten, voor de helft van de nieuw waarde? En dan kijken hoeveel mensen bieden.

Je hebt het over dat ze ongeveer één cd per nacht 'breken', dat de jogwheel onbruikbaar is. Verklaar je nader?

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met 2x Denon DN-S1000 en heb ze vorig jaar verkocht, fantastische spelertjes. Nooit geen problemen mee gehad, na een paar uur intensief gebruiken wilden ze nog wel eens flink warm worden maar dat was dan ook echt alles.

Simpel gezegd, ga voor die DN-S1000's.

Nieuw zijn ze bij RJshop trouwens in de aanbieding voor €319,-. Ik zou doorsparen voor deze prijs, mocht het dan uiteindelijk toch misgaan dan heb je in ieder geval nog een flinke tijd garantie.
milanium    posted on 25-04-2009 09:53
Poster: Stagiar

Je hebt het over dat ze ongeveer één cd per nacht 'breken', dat de jogwheel onbruikbaar is. Verklaar je nader?

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met 2x Denon DN-S1000 en heb ze vorig jaar verkocht, fantastische spelertjes. Nooit geen problemen mee gehad, na een paar uur intensief gebruiken wilden ze nog wel eens flink warm worden maar dat was dan ook echt alles.

Simpel gezegd, ga voor die DN-S1000's.

Nieuw zijn ze bij RJshop trouwens in de aanbieding voor €319,-. Ik zou doorsparen voor deze prijs, mocht het dan uiteindelijk toch misgaan dan heb je in ieder geval nog een flinke tijd garantie.

als ik hem nu 2e hands koop heb ik bijna alle garanti ( hij is 4 maanden oud)

hij wordt verkocht door diegene omdat hij stopt met drive-in.
Estacy    posted on 25-04-2009 12:22
Ja maar, die speler is toch verkocht onder de naam van die kerel? Geldt de garantie dan ook voor jou? Ik vraag het me af. Ik zou de spelers op bijv. Marktplaats zetten en dan een vanaf prijs bepalen (bijv. bij een niewprijs van 150 euro, bieden vanaf 60) hou er rekening mee dat DJ tech nou eenmaal niet bekend staat als een a-merk en dat ze dus niet zo waardevast zijn als bijv. Pioneer.
timmy90    posted on 25-04-2009 19:58
die denons zijn gwn super spelers!kies die denon's,ik heb de 1200's gehad,echt bommekes voor die prijs!
Tfvs    posted on 25-04-2009 20:03
dns 1000s zijn heerlijke spelertjesWinking my eye ik raad ze zeker aan
Snoey    posted on 25-04-2009 21:47
Poster: Stagiar

Bewaar je advocaten taal maar voor de collegezaal. 

Maar vooruit, het is namelijk heel simpel. 

Allround Dj die elke elke 2 minuten een andere plaat draait -> elke minuut 1 cd.
Een sessie van 2300 tot 0500 uur. 
Einde sessie -> 1 cd gebarst (Vooral singeltjes waren hier gevoelig voor)

En volgens mij doen mijn ogen het prima en lijd ik niet aan dementie.

Over dat jogwheel, deze speler heeft 2 manieren van pitchbenden.

1) jogwheel
2) de spreekwoordelijke gameboy knoppen

Welke van de 2 reageert nou beter, ik vind de gameboy knoppen goed reageren. Numark kan hier nog wat van leren. Het jogwheel reageert minder goed dan die functie en al snel gebruikt je het jog niet meer. 
Victor    posted on 25-04-2009 23:53
Poster: Snoey
Bewaar je advocaten taal maar voor de collegezaal. 

Doe normaal, die gozer vraagt iets op een gewone manier. Wijsneus.
milanium    posted on 26-04-2009 12:15
Ja maar, die speler is toch verkocht onder de naam van die kerel? Geldt de garantie dan ook voor jou? Ik vraag het me af. Ik zou de spelers op bijv. Marktplaats zetten en dan een vanaf prijs bepalen (bijv. bij een niewprijs van 150 euro, bieden vanaf 60) hou er rekening mee dat DJ tech nou eenmaal niet bekend staat als een a-merk en dat ze dus niet zo waardevast zijn als bijv. Pioneer.
  ik heb al een koper voor me DJ Tech. Was sneller dan ik had verwacht:P

This is an old Topic

No new postings for 5.669 days.
 Post CommentThat would be 189 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 4 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 5.404
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.952.010