DJ-sampler
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mika    posted on 28-08-2005 20:52
Ben een beetje aan het orienteren, wil misschien een leuk samplertje kopen om een beetje mee te klooien tussen mijn dj-sets door, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik zoek een sampler waar je op zijn minst hetzelfde mee kan als die op de DJM-600, dus o.a. loopjes op het juiste bpm afspelen.. Redsound Soundbite wordt vaak genoemd, maar is iets als een Boss SP 202 DR sample ook op deze manier te gebruiken? En hoe sluit je zo'n soort apparaat aan eigenlijk, is deze wel te gebruiken over 1 kanaal als je beide kanalen open hebt staan zeg maar?

What do you think about DJ-sampler ??

Vote :   

SonicWalker    posted on 28-08-2005 21:27
Heb je al de nieuwe Roland SP-404 gezien? Welke mixer heb je nu?

Of dus een DJ Mixer met sampler (Pioneer, Denon, Numark,...).
Mika    posted on 28-08-2005 22:09
O.K. nu wordt het nog moeilijker om te kiezen.. Ik heb nu een Vestax PMC170a-mixer. Deze wil ik de komende tijd wel gaan vervangen voor een model met wat meer kanaaltjes, aangezien er ook een 3e TT en een CD-speler op m'n verlanglijstje staan. Effecten hoeft van mij niet zo, een samplertje daarentegen kun je leuke dingen mee doen volgens mij.. Dus ik dacht, eerst een samplertje zodat ik alvast kan gaan uitproberen en dan over een tijdje een goede 4- of 5-kanaals mixer..
Mijn budget ligt op dit moment niet hoog genoeg voor bijv. een Pioneer DJM, Denon DN-X1500, Ecler nuo5, oftewel een mixer met effecten en sampler ingebouwd.. De enige die eventueel in aanmerking zou kunnen komen is de Numark 5000FX. Nu twijfel ik dus tussen:
a: Een Numark 5000fx (EUR 600,-) aanschaffen of
b: Een Redsound Soundbite (of vergelijkbaar, tot 250 euro) kopen en over een     
paar maanden een nieuwe mixer zonder toeters of bellen, gewoon goede kwaliteit (ong. 500 euro)
Help!

ps wat voor mij ook belangrijk is zijn de aansluitmogelijkheden van een 'losse sampler'. Sluit je zo'n ding aan op je effect-in van de mixer? Ik wil hem namelijk wel kunnen gebruiken voor al m'n inkomende signalen, onafhankelijk van elkaar zeg maar...
User edit by Mika on 28-08-2005 @ 22:32:29 (100%)
SonicWalker    posted on 28-08-2005 22:52
Poster: Mika
a: Een Numark 5000fx (EUR 600,-) aanschaffen of

(...)

ps wat voor mij ook belangrijk is zijn de aansluitmogelijkheden van een 'losse sampler'. Sluit je zo'n ding aan op je effect-in van de mixer? Ik wil hem namelijk wel kunnen gebruiken voor al m'n inkomende signalen, onafhankelijk van elkaar zeg maar...

Ik denk, dat de Numark een mooie mixer is voor deze prijs en de loop sampler werkt zover ik weet goed en makkelijk.

Een losse sampler kan je bijvoorbeeld op de effect-send van je mixer (indien deze zoiets heeft) aansluiten en de output van de sampler gaat dan in de effect-in. Als het goed is, dan kan je peer kanaal instellen wat naar effect-send wordt gestuurd. Hoe het precies werkt staat in de handleiding van de mixer.

This is an old Topic

No new postings for 6.606 days.
 Post CommentThat would be 220.2 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 7 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 5.006
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.043.739