Traktor Scratch Pro Geluidskaart
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Cyspoz    posted on 21-04-2009 09:21
Ik overweeg op dit moment een Traktor Scratch Pro setup alleen vraag ik me af of de applicatie ook met andere geluidskaarten samen werkt. Ik gebruik namelijk ook Ableton en wil daarvoor een M-Audio Firewire of USB geluidskaart aanschaffen. Volgens mij zou het moeten werken met iedere fatsoenlijke geluidskaart die ASIO ondersteunt in combinatie met lage latency tijden.
Wat googlen gaf niet echt een heel duidelijk antwoord daarop en een telefoontje naar een winkel vertelde me dat het niet mogelijk was, alhoewel het niet echt overtuigend klonk.

Zijn er hier mensen die het wel weten of nog liever die er zelf ervaring mee hebben?

What do you think about Traktor Scratch Pro Geluidskaart ??

Vote :   

Gagarin12    posted on 21-04-2009 10:03
Ben behoorlijk zeker dat dit niet gaat, maar waarom gebruik je de audio8 dan niet als geluidskaart voor ableton en laat je die m-audio gewoon achterwege?

Gagarin
Twello    posted on 21-04-2009 10:26
Nee kan nietCool alleen met de Audio4 kan het misschien... maar in preciepe alleen met de audio8, of een TS certified mixer natuurlijk.
User edit by Twello on 21-04-2009 @ 10:27:29 (43%)
Cyspoz    posted on 21-04-2009 10:36
Waarschijnlijk laat ik dan de geluidskaart van M-Audio achterwege. De Audio8 bied voldoende connectiviteit en de kwaliteit lijkt voldoende te zijn voor mijn doeleinde. Ik kom op internet trouwens wel wat posts tegen van mensen die de Audio 8 niet zien in Ableton Live. Maar dat zullen wel specifieke gevallen zijn aangezien het verder gewoon een geluidskaart is met ASIO drivers.

Twello, ik zie trouwens data jij Traktor Scratch gebruikt, wat voor latency tijden haal jij met welke geluidskaart (Audio 4 of Audio 8) en wat voor hardware/software (computer specs) gebruik je daarbij? Kun je misschien nog wat meer ervaringen delen, zie dat je namelijk ook midi aansturing erbij gebruikt.
Abram    posted on 21-04-2009 12:01
Ik heb zelf Traktor (Scratch) Pro, Traktor DJ Studio 3 en Ableton Live 7. Ik heb Traktor DJ Studio 3 zonder problemen met verschillende interne en externe geluidskaarten gebruikt (Roland Edirol, Hercules DJ Console, Griffin iMic, M-Audio E-Mu etc...). Tegenwoordig gebruik ik mijn Audio 8 voor alles. Deze werkt perfect samen met Traktor (Scratch) Pro, Ableton Live en elk ander audio programma dat ik heb getest...

Let wel op: Als je gebruik wil gaan maken van de tijdcode kant van Traktor (Traktor Scratch Pro) dan moet je een Audio 4, Audio 8 óf traktor certified mixer gebruiken.
User edit by Abram on 21-04-2009 @ 12:02:38 (44%)
Mforge    posted on 21-04-2009 12:39
inderdaad, Traktor werkt met elke kaart, alleen voor tijdcode heb je audio4/8 nodig, zorg er in ieder geval wel voor, dat als je een andere krt gebruikt, je er eentje kiest met genoeg ins en outs
Cyspoz    posted on 21-04-2009 12:57
Ik ben van plan om gebruik te maken van tijdcode dus dan wordt het gewoon de Audio 8. Blij om van jou (Abram) te horen dat het ook goed samenwerkt met Ableton Live 7. Audio 8 bied voor mij voldoende aansluitingen en ook meteen nog de mogelijkheid een extra MIDI apparaat aan te sluiten, dus dat is ook mooi meegenomen.

Vroeg me trouwens nog af of de Audio 8 standaard als deze uit staat en de software niet draait de audio signalen direct door geeft aan de mixer zodat je met je CD spelers en Vinyl gewoon direct kan draaien.
Bouncy    posted on 21-04-2009 13:41
Als het goed is wel, volgens mij is dat gewoon direct doorgeschakeld.
Twello    posted on 21-04-2009 15:40
Poster: Cyspoz

Twello, ik zie trouwens data jij Traktor Scratch gebruikt, wat voor latency tijden haal jij met welke geluidskaart (Audio 4 of Audio 8) en wat voor hardware/software (computer specs) gebruik je daarbij? Kun je misschien nog wat meer ervaringen delen, zie dat je namelijk ook midi aansturing erbij gebruikt.

Ik gebruik haal 2,5 ms met een macbook 2,4 ghz 2 gb geheugen, maar ik heb hem op 5 ms staan omdat die dan iets beter draait op mijn gevoel... plus ik merk het verschil niet eens dusCool.

En ik gebruik de Audio8.

Ik gebruik een Xone 1d en een M-audio Trigger finger bij Traktor scratch. Erg handig want met een Xone 1d brouwse ik bijvoorbeeld, laad ik nummers en doe ik de fx units. Met de trigger finger beatjump ik en loop ik vooral. En ik heb er nog wat andere zaken op gemapt staan... werkt erg handig allemaal!
Dj_Fantasy    posted on 21-04-2009 18:11
Poster: Abram
Let wel op: Als je gebruik wil gaan maken van de tijdcode kant van Traktor (Traktor Scratch Pro) dan moet je een Audio 4, Audio 8 óf traktor certified mixer gebruiken.

Maak dus niet direct deze fout..
Want Traktor Scratch Pro werkt NIET!!!!!!!!!! met een Audio 4 geluidskaart, enkel met de audio 8 of Traktor certified mixer!
Als je traktor scratch DUO koopt kun je wel time code draaien met een Audio 4.

Audio 4 -> Traktor Scratch Duo 
Audio 8 of certified mixer -> Traktor Scratch Pro

dj2dj.nl
Gery    posted on 21-04-2009 19:09
ik gebruik perfect mijn Audio8 geluidskaart in Ableton en Logic pro, zowel audio als midi geen probleem!!! Happy, laughing
DJ - Producer
Abram    posted on 21-04-2009 19:33
Poster: Cyspoz
Ik ben van plan om gebruik te maken van tijdcode dus dan wordt het gewoon de Audio 8. Blij om van jou (Abram) te horen dat het ook goed samenwerkt met Ableton Live 7. Audio 8 bied voor mij voldoende aansluitingen en ook meteen nog de mogelijkheid een extra MIDI apparaat aan te sluiten, dus dat is ook mooi meegenomen.

Vroeg me trouwens nog af of de Audio 8 standaard als deze uit staat en de software niet draait de audio signalen direct door geeft aan de mixer zodat je met je CD spelers en Vinyl gewoon direct kan draaien.

De Audio 8 krijgt z'n voeding over USB en is dus uit zodra je computer uit is. Je krijgt speciale kabels bij aanschaf van Traktor Scratch Pro die het mogelijk maken om de CD-Speler/Platenspeler direct aan te sluiten op je mixer én aan te sluiten via de Audio 8. Let op! dit heeft wel als gevolg dat je voor 2 cd-spelers/platenspelers 4 ingangen nodig hebt. Op mijn DJM-700 heb ik op kanaal 1 CDJ (CD) + CDJ via Audio 8 (Line), op kanaal 2 CDJ via Audio 8 (Line), op kanaal 3 Audio 8 rechtstreeks en op kanaal 4 ook.

@DJ_fantasy: Excuus voor de fout. Gelukkig is het een fout die je niet kan maken omdat je Traktor Scratch Pro niet in combinatie met een audio 4 kan kopen. Scratch Pro kan je alleen krijgen in combinatie met een Audio 8. Traktor Pro kan je wel los kopen.
bartezzz    posted on 21-04-2009 20:24
ik heb vorige week nog een time-code systeem gedraait met traktor scratch pro als software en als geluidskaart gewoon dat zwarte kastje van mixvibes dus het werkt wel gewoon goed met die geluidkaart maar ikzelf gebruik nu ook de audio8 en deze is echt wel aan te raden!

met de m-audio connective gaat het time code gedeelte van traktor niet heb ik net nog even geprobeert.
Cyspoz    posted on 22-04-2009 15:12
Ik heb helaas geen kanalen over om apparatuur dubbel te gaan aansluiten, maar PC staat eigenlijk altijd wel aan dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Overigens geven een aantal USB poorten altijd spanning af, ook als de PC uit staat. Dus misschien werkt het wel gewoon, ik wacht het wel even af als ik de spullen binnen heb.

Bedankt voor de reacties tot op heden, laat nog wel even wat weten als het up and running is.
User edit by Cyspoz on 22-04-2009 @ 15:13:22 (29%)

This is an old Topic

No new postings for 5.769 days.
 Post CommentThat would be 192.3 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

224 Users online: 17 Guests (207 Unknown)
Pages generated today : 35.627
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.525.699