Zo me eigen ff door dit topic heen geworsteld.
Moeilijk onderwerp.
Ik denk niet dat pioneer zich door de prijs zich uit de markt haalt.
Pioneer valt alleen als er vanuit denon of een andere kant een qualiteits speler komt die beter is dan de 1000.
Maar dat kan natuurlijk al zijn met de nieuwe denon speler.
Het gevaar zit in de pro dj's die gaan zeggen ik wil geen pioneer meer in mijn rider maar merk x.
Dan is pioneer's image als standaart?naar de klote en dan krijgen ze het zwaar.
Ik weet de cijfers niet maar ik denk dat pioneer vooral gekocht word door horeca, en audio/evenementen bedrijven die dit verhuren.
Een beetje bedrijf heeft snel 20, 1000,'s op de plank liggen.
en die kopen dit omdat er vanuit de pro's word gezecht ik wil 1000 en djm 800.
Dubbelaar.
De dubbelaars van pioneer zijn wel duur maar als voorbeeld de cmx 3000 heeft het zelfde loop werk als de cdj1000.
Dus eigenlijk koop je 2x een cdj 1000 voor de helft van het geld.
Oke er zitten geen hot cue's op en een paar andere dingen niet, maar je hebt wel de qualiteit van een cdj 1000.
Zelf heb ik denk ik op bijna elk bedenkbare cd speler gedraait die er is. ja ook de
technics slp 1200?heb er namelijk 1 thuis staan omdat het bij de dj historie hoort daarom heb ik ook een cdj 1000 mk1 die is wel stuk maar ik heb er 1.
En mijn ervaring is wel dat de cmx 3000 (nieuwe mep nog niet geprobeert) toch echt wel de beter dubbelaar is die er is.
Leest alles en zonder cd la.
Denon en numark hebben het probleem dat de laser niet alles wil pakken zeker als je wat oudere of (het kan gebeuren) beschadigde cd's hebt.
En op een gig wil je dat je apparatuur doet wat het moet doen.