Draaitafels
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sound-Division    posted on 14-04-2009 21:01
Hey

Na lang zitten twijfelen (en hopen dat ik me vader morgen krijg overgehaald), Wil ik toch 2 draaitafels erbij hebben, ik ben nu in bezit van 2x Pioneer CDJ 800 en een Numark DXM 09.

Omdat ik geen ervaring heb met Vinyl, vroeg ik mij af welke 2 tt's ik nou het beste kon kopen?
Ik zit te denken aan Reloop RP 4000, of misschien andere goedkopere draaitafels.

Wie heeft goede suggesties??

Ik weet niet zeker of ik dit goed zeg :P maar stel dat platen gaan verdwijnen, de een zegt van wel, de ander weer niet. Geen zin om hierover een discussie te voeren, Is het dan nog wel slim om met platen te gaan draaien, of ja een combinatie daarvan?? Want ik wil het met allebei kunne, omdat platen toch het echte werk zijn, Zo zie ik het

Hopelijk wat goede reacties Happy, laughing
Greetz Michel

What do you think about Draaitafels ??

Vote :   

Seca    posted on 14-04-2009 21:31
Ik zou kopen: Synq XTRM 1
Dit is een zéér goed product van Synq volgens mijn mening, en niet alleen volgens mij! Velen anderen vinden dit ook. Goede kwaliteitsplatespeler voor een schappelijke prijs!

Vinyls zullen altijd blijven bestaan volgens mijn mening, en als dat niet zo zou zijn, dan bestaan er nog altijd timecoded vinyl systemen!
TheHunter    posted on 14-04-2009 21:35
Ja, vinyl blijft bestaan, sommige dj's houden er gewoon van, heeft niets te maken met dat er nieuwere technologie is fzo.
timmy90    posted on 14-04-2009 21:50
synq x-trm 1 zijn idd pareltjes,
heb er zelf 2 en ben daar super tevreden over!
en vinyl blijft sowieso bestaan denk ik hoor!
djrforce    posted on 14-04-2009 21:58
ik denk dat de reloops zeker niet verkeerd zijn.
technics zijn leuk maar daar betaal je ook een klap meer voor,
en of vinyl blijft bestaan? ik weet het wel zeker al zal het wel steeds minder worden.
maar er zijn altijd mensen die vinyl gewoon fijner vinden en zo lang er vraag naar is zal het niet verdwijnen denk ik
DeteqBoy    posted on 14-04-2009 22:05
reloops zijn prima tafels, die syncs zijn nog een stapje beter maar op allebei is uitstekend te draaien Happy, laughing
Sound-Division    posted on 14-04-2009 22:07
Hmm, ik denk toch dat ik voor de zwarte Reloops ga Happy, laughing heb inmiddels nog van meerdere mensen postieve reacties gehad, Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik moet nog steeds mijn DJ Booth uploaden, dus zal als de draaitafels heb de foto's uploaden
Tekhead    posted on 15-04-2009 01:07
Poster: Sound-Division
Hmm, ik denk toch dat ik voor de zwarte Reloops ga Happy, laughing heb inmiddels nog van meerdere mensen postieve reacties gehad, Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik moet nog steeds mijn DJ Booth uploaden, dus zal als de draaitafels heb de foto's uploaden

Ga voor technics, koop ze desnoods 2de hands, deze zullen nooit verdwijnen, al de andere dj draaitafels waarschijnlijk wel.
De mijn zijn 22 jaar oud, en ze draaien nog steeds als nieuw, mijn 2 oem bakken daarentegen zijn allebei al binnen geweest voor herstelling. En wat betreft vinyl, herhaal ik wat ik bij de introductie van de CD reeds zei: CD's zullen eerder verdwijnen dan vinyl
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 15-04-2009 @ 01:09:07 (2%)
tek-zotic    posted on 15-04-2009 01:20
Poster: Tekhead

Ga voor technics, koop ze desnoods 2de hands, deze zullen nooit verdwijnen, al de andere dj draaitafels waarschijnlijk wel.
De mijn zijn 22 jaar oud, en ze draaien nog steeds als nieuw, mijn 2 oem bakken daarentegen zijn allebei al binnen geweest voor herstelling. En wat betreft vinyl, herhaal ik wat ik bij de introductie van de CD reeds zei: CD's zullen eerder verdwijnen dan vinyl

ik heb me mijn oem's nog genne last gehad en vind ze eerlijk gezegd beter draaien dan een technics Happy, laughing
DanielD    posted on 15-04-2009 10:36
ik ben het inderdaad met Tekhead eens wat betreft de Technics. Deze gaan superlang mee.

ik moet daarentegen wel zeggen dat ik geen ervaring heb met oem bakken en wel met technics.

een maat van mij heeft ze ook al 20 jaar en deze voelen echt nog super aan.

Vinyl is here to stay.Smile
Kessler    posted on 15-04-2009 11:21
Vinyl will stay!

Ik zou voor Technics gaan, desnoods 2de hands. Ze gaan superlang mee en ze staan niet voor niets op alle grote feesten. Heb ze zelf ook en het draait gewoon heerlijk. De Cinq's heb ik ook mee gedraait, maar voelt een beetje meer tupperware achtiger aan als de technics als je begrijpt wat ik bedoel..
Tfvs    posted on 15-04-2009 15:37
idd gewoon tweedehands technics kopen zijn altijd fijnWinking my eye en of vinyl weg gaat of niet.. timecode zal blijven bestaan dat is zeker en dat is precies hetzelfde als vinyl weet niet of je het al kent maar anders moet je ff zoeken op youtube naar serato scratch live ofzoWinking my eye succes met je aankoop!
bartezzz    posted on 15-04-2009 20:49
ik heb nog wel een setje technics sl-1200 (silver) te koop staan die over kan nemen voor een niet al te hogen prijs.
verder heb ik ook nog een time-code systeem tekoop (m-audio torq).
laat het met even weten als je intresse hebt, ze zijn zeker aan te raden alleen ik zet het draaien iets meer op een lager pitje en ga meer produceren.
ThijsG    posted on 15-04-2009 20:51
Als je bang bent dat vinyl verdwijnt..of je vindt het te duur: TIMECODE
Convert    posted on 15-04-2009 21:15
Ik zou ook gewoon Technics halen, maar licht gewoon net aan wat jij er uiteraard voor geeft want Reloop RP4000 zijn ook perfect als je toch cd als hoofd medium gebruikt Winking my eye
CoenBaas5300    posted on 15-04-2009 22:20
Ik zou het inderdaad ook bij Technics houden, dat zijn gewoon de draaitafels die niet kapot zijn te krijgen en gewoon jaren lang meegaan, nu wil ik niet zeggen dat de andere slecht zijn maar het is maar een indicatie.
Sound-Division    posted on 15-04-2009 22:58
Poster: Convert
Ik zou ook gewoon Technics halen, maar licht gewoon net aan wat jij er uiteraard voor geeft want Reloop RP4000 zijn ook perfect als je toch cd als hoofd medium gebruikt Winking my eye

Ja, sorry vergeten erbij te zeggen! Ik wil hoofdzakelijk cd's gebruiken!
Zo van een manier van als ik hier 100 nummers apart op een cd heb staan, dat ik dan ongeveer in vergelijking 15/20 platen heb, (zullen er toch wel meer worden)  maar zo ongeveer.
Gewoon platen die ik echt vet vind, dat ik die koop, en de mindere die download ik wel (legaal) in mp3 format.
Tekhead    posted on 18-04-2009 00:44
Een setje nieuwe reloops betaal je even veel als een 2de hands setje Technics, maar technics blijft langer z'n waarde houden, belangrijk als je ze ooit wil verkopen.
Sound-Division    posted on 18-04-2009 17:45
Ja ik heb op bepaalde 2de hands sites gezocht, maar veel ongeloofwaardige, wat ik niet vertrouw, en ik ben al eens opgelicht, dus zo snel vertrouw ik dat niet meer.
Tekhead    posted on 18-04-2009 21:29
Bartezzz hier op djr heeft een set SL's te koop, neem ff contact met hem op, mss kan je een goede deal sluiten, suc6

This is an old Topic

No new postings for 5.276 days.
 Post CommentThat would be 175.9 months
or a whopping 14.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

83 Users online: 4 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 8.582
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.024.932