keuze mengpaneel (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wiljensson    posted on 11-04-2009 17:49
Hey iedereen
Ik heb een vraagje ik denk er sterk aan om dj materiaal te kopen. Ik ben zeer geintresseerd in dit matriaal dat ik via ebay heb gevonden. Ik ben nog vrij nieuw op het vlak van mixen. Dus veel verstand van materiaal heb ik niet, ik hou mij vooral bezig met producen via fruityloops (sinds een jaar°.

Dit is de link http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=230155180141&ssPageName=STRK:MEWA:PIC&ih=013

Ik vroeg mij gewoon af of dit goed materiaal is de boxen zijn wel 300 watt in plaats van 200 watt. Dit voor een prijs van 1200 euro thuisgeleverd. (Dit heb ik met de verkoper afgesproken als ik eventueel overga tot de aankoop ervan)

Is dit een goeie prijs? En is dit materiaal geschikt om als dj aan de slag te gaan?

Alvast bedankt

What do you think about keuze mengpaneel ??

Vote :   

Ziax    posted on 03-06-2009 22:11
Ik vrees dat de denon S-1000 al niet meer te krijgen is. Met de rest heb ik geen ervaringen..
enkel behringer komt hier sowieso niet in :D, nog liever een jb systems monitor dan.
tek-zotic    posted on 03-06-2009 22:21
hey wiljenson,
ik heb mss nog iets intressant voor jouw staan. Ik heb een volledige set te koop staan bestaande uit volgende dingen:
Mengpaneel: Synq SMX 02
Cd Speler: Denon DN-D4000 ( op vele plaatsen de standaard dubbele cd speler )
Flightcase: caymon: mengpaneel is erin gebouwd met 19" adaptor ( van synq zelf )
Cd speler erin, en bied nog plaats aan een versterker en 2 bands equaliser ( of 2 versterkers ), ik heb speciaal een ventilator in deze kist gemaakt voor een versterker te verluchten en ook heb ik er een stekkerdoos in gemaakt.
mag voor 800 euro de deur uit
ik kan je wel wat foto's laten zien als je geintreseerd bent, mocht je geintresseerd zijn stuur je me maar PM
Wiljensson    posted on 28-06-2009 15:01
Hey iedereen ik heb onlangs mijn 1ste set besteld en ontvangen.
Ik heb uiteindelijk toch geopteerd voor:
-2 keer de denon-s1000 table top cd mp3 speler (samen?584 euro)
-Als mixer had ik gedacht aan de reloop rmx-40 DSP Blackfire 4 kanaals mixer (355 euro)
-Hoofdtelefoon de Reloop RH-3500 Pro MKII voor 45 euro.
-Voor de speaker had ik gedacht om een gewone studiomonitor te kopen, omdat ik toch het eerste jaar niet van plan ben om ergens te gaan draaien, eerst alles goed onder de knie krijgen.
Hiervoor had ik dus gedacht om de (Behringer MS20 Actieve Monitoren (set) voor 99 euro).

In totaal 1083?euro, inclusief gratis thuislevering.

Enkel de speakers heb ik nog niet gekocht omdat ik niet zeker ben of dit geschikt is. Maar op dit moment heb ik niet het geld om duurdere speakers + versterker te kopen. En omdat ik mijn set voorlopig toch enkel op mijn kamer gebruik. Weet iemand of dit goed genoeg is voor gewoon thuis?

Oh ja weet er ook iemand goede tutorials voor te leren mixen, bij voorkeur tutorials met een blackfire mixer?

Bedankt voor jullie hulp
voltcontrol    posted on 28-06-2009 15:27
Mixer in de tutorial doet er niet zo toe, als? 'ie maar volgens hetzelfde principe werkt (3 bands EQ, faders).
Zoek even op 'dj tutorial' op youtube, genoeg te vinden!

This is an old Topic

No new postings for 5.746 days.
 Post CommentThat would be 191.5 months
or a whopping 15.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

111 Users online: 9 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 22.830
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.318.526