pioneer cdj 1000 mk3 beater (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tfvs    posted on 10-04-2009 19:14
Hallo ik heb vanmiddag eventjes met bewondering zitten kijken naar de nieuwe reloop rmp3-b, de nieuwe cd speler van reloop. heb er zelf helaas nog niet mee mogen spelen..Unhappy

Specs:
  • MIDI compatible crossmedia player for DJs
  • All control elements are MIDI compatible (45 buttons, 1 turning knob, 1 push encoder, 1 fader, 1 jog wheel), double assignment via shift function
  • MIDI preset memory
  • Several RMP-3 can be connected for MIDI control
  • USB 2.0 port for the connection of hard disks, USB sticks, etc.
  • Auto loop function with 7 selectable bar lengths
  • Seamless loop function / reloop function
  • DSP effect unit (Filter, Skid, Echo, Flanger, Trans, Phase, Pan, Break plus Hold) with ratio and time parameters
  • Automatic and manual beat counter
  • Effect link with BPM counter
  • Effect modulation via jog wheel
  • Touch-sensitive, two-part jog wheel
  • High-end scratch simulator with return-to-cue function
  • 4 independent 5 sec. sample banks (pitchable)
  • 4 independent cue point banks
  • ID3 TAG support and CD text
  • Track and folder search
  • Especially bright DotMatrix VFD display for all functions
  • Especially long pitch fader (can be switched off)
  • Micro pitch +/- 0.05 - +/- 100% (with pitch lock and master tempo)
  • Pitch bend up to +/- 100%
  • Auto cue
  • Frame search
  • Instant start via 1 bit technology (8 fold)
  • Playing address
  • 10 sec. anti-shock memory
  • Elapsed/remain time display
  • Sleep function
  • Slot in loading mechanism with illuminated display
  • New, shock absorbing feet bearing
  • Instant playback from cue point
  • Relay play
  • Fader start play
  • Digital output
  • Headphones output
ik vond de prijs ook merkwaardig goedkoop in vergelijking met de cdj 1000 mk3.. Hij is nu 560 euro..
Dus is dit de Beater, na lange jaren, van de cdj 1000 mk3?

drop hier je mening over de reloop rmp3-b.. Cool

What do you think about pioneer cdj 1000 mk3 beater ??

Vote :   

ArTy    posted on 10-04-2009 19:17
Uhm.. Natuurlijk is dit niet de beater. Deze speler schiet in allerlei vlakken te kort op de CDJ-1000. Ik noet 2 belangrijke: Kwaliteit en gebruikersgemak. De nieuwe denon is er eerder een.
Tfvs    posted on 10-04-2009 19:21
Poster: ArTy
Uhm.. Natuurlijk is dit niet de beater. Deze speler schiet in allerlei vlakken te kort op de CDJ-1000. Ik noet 2 belangrijke: Kwaliteit en gebruikersgemak. De nieuwe denon is er eerder een.

ik heb ook gemeldt dat ik er zelf nog niet mee heb kunnen spelen dusWinking my eye volgende keer niet gelijk aanvallen?
ArTy    posted on 10-04-2009 19:23
Ik val niet aan hoor. Ik heb er zelf ook niet mee gedraaid, maar ik neem aan dat hij hetzelfde is als de RMP-2 alleen dan met midi en us. Allemaal heel leuk, voor thuisgebruik ook zeker een geweldige speler maar voor on the road moet je hem niet gaan gebruiken. Veel te kwetsbaar, tenminste zijn broertjes de RMP1 en 2
Mixt-Ape    posted on 10-04-2009 19:42
Hijs natuurlijk leuk, maar je kan niet verwachten dat deze speler een apparaat dat dubbel zoveel kost zomaar van de troon zal stoten. Natuurlijk niet.
Snoey    posted on 10-04-2009 19:56
Kwa looks kan die zo bij de intertoys in de schappen staan.
www.soundcloud.com/ten-hooven
TheHunter    posted on 10-04-2009 20:02
Lijkt me leuk speelgoed :P
Mag ik vragen wat de richtprijs is?
Jorrit    posted on 10-04-2009 20:18
Geen beater, wel een mogelijk leuke speler.
Mixt-Ape    posted on 10-04-2009 20:54
@ Snoey: gelijk heb je.
Xtremer    posted on 10-04-2009 20:54
Poster: Snoey
Kwa looks kan die zo bij de intertoys in de schappen staan.

Krijg er een beetje een fake iPod idee bij als je Intertoys look zegt:P.

Een beater zal het zeker niet worden. De 1000's staan al jaren op het podium en ze staan daar niet voor niets. Ik kan nog niet erg oordelen aangezien in de speler nog niet getest heb, maar vind t qua looks niet zo...
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Tfvs    posted on 10-04-2009 21:49
Poster: TheHunter
Lijkt me leuk speelgoed :P
Mag ik vragen wat de richtprijs is?

stond er al in vermeld maar het is 560 Winking my eye
mrwhoopie    posted on 10-04-2009 21:53
Als Pioneer dat jogwheel nu eens gepattenteerd had....dan zag deze er heel anders uit denk ik.Je ziet duidelijk waar ze mosterd gehaald hebben,maar ik heb in mijn loopbaan 1 ding geleerd:Blijf van goedkope dingen af...Ik heb vroeger eens overslaande cd's gehad,spelers gehad die lang moesten klimatiseren,...en sinds ik met Pioneer werk,heb ik geen vodden,en ik betrouwbaarheid is voor mij het belangrijkste.
Tekhead    posted on 10-04-2009 23:35
Poster: mrwhoopie
Als Pioneer dat jogwheel nu eens gepattenteerd had....dan zag deze er heel anders uit denk ik.Je ziet duidelijk waar ze mosterd gehaald hebben,maar ik heb in mijn loopbaan 1 ding geleerd:Blijf van goedkope dingen af...Ik heb vroeger eens overslaande cd's gehad,spelers gehad die lang moesten klimatiseren,...en sinds ik met Pioneer werk,heb ik geen vodden,en ik betrouwbaarheid is voor mij het belangrijkste.
 waarom is elk merk en elk type dat niet Pioneer is, bij voorbaat slecht ? Als je naar het Pioneer dj gear Forum gaat, zijn het allemaal mankementen en defecten bij de pioneers, en vooral bij hun zogezegde Top speler de 1000 !! Dergelijke problemen lees ik niet over andere merken, toch eens over nadenken denk ik.
Jammer dat de Engelse Fabrikanten nooit interesse hebben getoond voor de dj markt, anders zou er over andere merken weinig of niets gesproken worden, anderzijds is het dan wel zo, dat de dj gear voor de meeste onder ons onbetaalbaar zou zijn. 
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 11-04-2009 06:03
Het is die printplaat die bij intensief gebruik slijt bij die pioneers.
www.soundcloud.com/ten-hooven
skyline643    posted on 11-04-2009 09:19
Alles gaat stuk, ook Pioneer. Pioneer en Denon gaan misschien ietsje langer mee in extreme omstandigheden (clubs en verhuur) maar stuk gaat het sowieso, al is het maar een haperende jog of een knop die maar half meer werkt... Niets is gemaakt om voor eeuwig te blijven werken. Het verschil is dan weer dat herstelling bij goedkopere OEM-merken goedkoper is (vergelijk een OEM-loopwerkje maar eensm et dat van Denon of Pioneer - scheelt HEEL veel in prijs). Hoe je het draait of keert het komt bijna op hetzelfde neer: 1 keer in de 4 jaar een Pioneer loopwerk van 100 euro of om de 2/3 jaar een OEM-loopwerkje van 20 euro?
Je moet gewoon voor je materiaal zorg dragen, al heb je pro of semi-pro stuff. Er kan natuurlijk altijd eens een inzitten die maar half werkt - ook dat gebeurd bij professionele merken...
Mixt-Ape    posted on 11-04-2009 11:26
@Tekhead: Hier wordt toch niet gezegd dat deze speler slecht is? Integendeel, hij ziet er zelfs leuk uit! Ik zie alleen niet in hoe een speler van een merk als Reloop, die overigens slechts de helft kost van een 1000mk3, ineens beter kan zijn dan de industriestandaard...klinkt toch logisch?
User edit by Mixt-Ape on 11-04-2009 @ 11:51:33 (2%)
DanielD    posted on 11-04-2009 11:35
alle cd spelers zijn en blijven machines. alles kan stuk.

het is alleen het gevoel wat je ermee krijgt en ja....... de cdj's hebben hun sporen verdient. ik zal binnenkort eens kijken of de Reloop zo goed werkt?

Ik heb zelf toch wel voor de naam gekozen toen ik mijn spelers kocht. ik ken mijzelf. ik spaar liever door om een "club standard" te kopen dan snel een ander type eerder te kunnen kopen.

maar ja.... ieder zijn ding.
Victor    posted on 11-04-2009 16:51
Een CDJ-1000 beater zal het niet worden, al is het maar omdat iemand die een A-merk gewend is niet gauw op een B-merk zal overstappen.

Neemt niet weg dat het voor het geld best een leuk spelertje kan zijn, al zijn de "ik-wil-op-Pioneer-lijken-maar-dat-lukt-niet-echt" looks misschien niet zo geslaagd.
TheHunter    posted on 11-04-2009 16:53
Eigenlijk ziet het uiterlijk er wel goed uit :P, wat afwisseling, de 1000's zijn gewoon saai/veel te standaard geworden
Day-One    posted on 11-04-2009 21:51
mijn mening!!! kinderachtige vergelijking!! dit is echt een uit den boze vergelijking...klaar!!!! ik hoeft niet een uitleg over te geven.
Mixt-Ape    posted on 11-04-2009 22:08
Natuurlijk zijn deze spelers niet te vergelijken...ze zitten in een totaal ander marktsegment.
timmy90    posted on 11-04-2009 22:25
het uiterlijk valt best mee,
overzichtelijk en geen onnodige functies,
lijkt me fijn om eens mee te draaien maar zoals al gezegd,
de pio 1000 zal hij nooit evenaren!
Tekhead    posted on 11-04-2009 23:08
Poster: Mixt-Ape
@Tekhead: Hier wordt toch niet gezegd dat deze speler slecht is? Integendeel, hij ziet er zelfs leuk uit! Ik zie alleen niet in hoe een speler van een merk als Reloop, die overigens slechts de helft kost van een 1000mk3, ineens beter kan zijn dan de industriestandaard...klinkt toch logisch?
 Minder dan de helft van een pioneer man.
Hiervoor zijn meerdere redenen, maar daar ga ik het niet over hebben. Duurder is niet altijd beter ! Bij Pioneer betaal je gewoon veel te veel extra voor de naam. 
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mixt-Ape    posted on 13-04-2009 13:47
Duurder is zeker niet altijd beter, maar het prijsverschil is hier toch wel echt heel groot. Je zegt net zelf dat hij minder dan de helft kost. Dan lijkt het mij normaal dat er toch wel enig verschil tussen de spelers is. 
TheHunter    posted on 13-04-2009 14:44
Hij bedoelt dat er wel verschil is tussen de spelers maar niet zo'n groot verschil dan het verschil van de prijs.
Correct me if im wrong:P
Prozei    posted on 13-04-2009 21:16
Poster: Tekhead
Minder dan de helft van een pioneer man.
Hiervoor zijn meerdere redenen, maar daar ga ik het niet over hebben. Duurder is niet altijd beter ! Bij Pioneer betaal je gewoon veel te veel extra voor de naam. 

het is niet alleen de naam maar ook de service waarvoor je betaald.
diverse service centra die je product snel repareren indien er een defect is en in nood ook vaak voor vervanging kunnen zorgen.
dat is ook de reden waarom de pioneer's overal staan.

als discotheek kan je niet even een avondje zonder.

Mod edit by Prozei on 13-04-2009 21:16 (1%)

54 Users online: 16 Guests (38 Unknown)
Pages generated today : 40.760
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.849.219