pioneer cdj 1000 mk3 beater (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tfvs    posted on 10-04-2009 19:14
Hallo ik heb vanmiddag eventjes met bewondering zitten kijken naar de nieuwe reloop rmp3-b, de nieuwe cd speler van reloop. heb er zelf helaas nog niet mee mogen spelen..Unhappy

Specs:
  • MIDI compatible crossmedia player for DJs
  • All control elements are MIDI compatible (45 buttons, 1 turning knob, 1 push encoder, 1 fader, 1 jog wheel), double assignment via shift function
  • MIDI preset memory
  • Several RMP-3 can be connected for MIDI control
  • USB 2.0 port for the connection of hard disks, USB sticks, etc.
  • Auto loop function with 7 selectable bar lengths
  • Seamless loop function / reloop function
  • DSP effect unit (Filter, Skid, Echo, Flanger, Trans, Phase, Pan, Break plus Hold) with ratio and time parameters
  • Automatic and manual beat counter
  • Effect link with BPM counter
  • Effect modulation via jog wheel
  • Touch-sensitive, two-part jog wheel
  • High-end scratch simulator with return-to-cue function
  • 4 independent 5 sec. sample banks (pitchable)
  • 4 independent cue point banks
  • ID3 TAG support and CD text
  • Track and folder search
  • Especially bright DotMatrix VFD display for all functions
  • Especially long pitch fader (can be switched off)
  • Micro pitch +/- 0.05 - +/- 100% (with pitch lock and master tempo)
  • Pitch bend up to +/- 100%
  • Auto cue
  • Frame search
  • Instant start via 1 bit technology (8 fold)
  • Playing address
  • 10 sec. anti-shock memory
  • Elapsed/remain time display
  • Sleep function
  • Slot in loading mechanism with illuminated display
  • New, shock absorbing feet bearing
  • Instant playback from cue point
  • Relay play
  • Fader start play
  • Digital output
  • Headphones output
ik vond de prijs ook merkwaardig goedkoop in vergelijking met de cdj 1000 mk3.. Hij is nu 560 euro..
Dus is dit de Beater, na lange jaren, van de cdj 1000 mk3?

drop hier je mening over de reloop rmp3-b.. Cool

What do you think about pioneer cdj 1000 mk3 beater ??

Vote :   

Victor    posted on 21-04-2009 10:50
Poster: ThijsG

Oke, weer wat geleerdWinking my eye. Ik geloof je ook zo want ergens anders leek iemand dat ook te zeggen (''de spndle is direct op de speler geplaatst, en heeft verder nergens contact mee'').

Dat klopt niet. Als benden met de spindle niet werkt zou ik eens checken of het schijfje dat het vinyl op z'n plaats houdt niet te strak of juist te los zit.
Mixt-Ape    posted on 21-04-2009 20:08
Dus de spindle werkt wel?
Tekhead    posted on 21-04-2009 21:37
Poster: Jorrit
Poster: Tekhead
op je pioneer ?
Dan is de speler echt overdreven in prijs

Dat is nogal een uitgesproken conclusie... heb jij ook inzicht in bijvoorbeeld Pioneer's R&D en marketingkosten dan, of kijk je nu puur naar productiekosten?
  Naar totaalprijs kijk ik uiteraard, ze hebben nogal veel R&D kosten, amai, welke research doen ze nog ? En hun marketing staat tegenwoordig ook op een zeer laag pitje, ook hun communicatie naar verdelers en (potentieeele) klanten toe is op z'n minst desastreus te noemen, want wie heeft een verklaring van pioneer gelezen of gehoord van het waarom van hun prijsverhoging ? Ikzelf ben ondernemer en begrijp totaal hun handelswijze niet.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Woudtje    posted on 21-04-2009 21:44
De spindle zit vast aan de plaat niet aan de platter, dus als je in de spindle knijpt of probeert op te duwen slipt de plaat. Je kan de spindle wel gebruiken om je muziek te manipuleren ,maar is NIET bruikbaar. Voor de gene die het niet gelooft, ff naar de winkel en testen met die hapCool.

Ontopic: ik denk niet dat deze Reloop een cdj1000 beater is. Ik denk dat de dns-3700 en gelijk waardig product is ,maar er is geen speler die beter is als een cdj1000.
User edit by Woudtje on 21-04-2009 @ 21:55:32 (53%)
timmy90    posted on 21-04-2009 23:11
idd,
de cdj-1000 zal niet echt snel vervangen worden, mss de dn-s3700 maar voor de rest...vertrouwde spelers worden niet snel vervangen,kijk naar de technics..
Victor    posted on 21-04-2009 23:32
Ik denk dat het met de huidige CDJ-1000's vrij rap einde oefening is. Cd's zijn op de weg terug, muziek van usb-devices spelen heeft alleen maar voordelen en wordt heel snel populairder.

Wat betreft het benden van de DN-S3700 met de spindle (door sommigen ook wel "nipple" genoemd, maar dat gaat mij weer te ver...): ik heb het zelf nog niet geprobeerd (vind dat ook niet de prettigste methode), maar op het Denon-forum staat:

The principal of how our BEND works is just like an analog TT.
When you apply pressure to the
spindle or the side of the platter with your finger, you are changing the “Pitch” by slowing down the motor with these momentary spurts.
User edit by Victor on 21-04-2009 @ 23:33:18 (2%)
Tekhead    posted on 21-04-2009 23:54
zoals ik reeds meermaal schreef: cd's zullen eerder van de markt verdwijnen dan vinyl
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
WalterRavensberg    posted on 22-04-2009 01:31
er zijn genoeg spelers welke (qya kwalitateit en degelijkheid) beter zijn dan de cdj1000. Het feit is echter dat iedereen zo gewend is aan de 800 en 1000 dat niemand genoegen neemt met wat anders...

het gevoel en de vetrouwdheid van pioneer wil bijna niemand opzij zetten voor wat anders...

Bijna  elke discotheek of cafe stapt vroeg of laat over op pioneer (wat betreft enkele spelers dan).

Als we het hebben over dubbele spelers blijft een van de betrouwbaarste toch wel de numark cdn88 of de denon dn-d4000/4500 (puur mijn eigen ervaring).
Snoey    posted on 22-04-2009 02:17
Poster: Victor
Ik denk dat het met de huidige CDJ-1000's vrij rap einde oefening is. Cd's zijn op de weg terug, muziek van usb-devices spelen heeft alleen maar voordelen en wordt heel snel populairder.

Vervelende van USB is dat je geen boekjes meer hebt van cd, en je dus niet meer even lijstjes kan bekijken met wat je wilt draaien. Dit is voor mij de moeilijkste stap om over te stappen op USB.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Tomazos    posted on 22-04-2009 03:18
idd, is wel handig Als je setjes hebt,

setje 1 in mappen op beide cd's
setje 2
enz enz
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Illusion    posted on 22-04-2009 12:56
Poster: Victor

Dat is juist zo jammer allemaal. Uiteindelijk zou iedereen het zo maar ff kunnen doen...........
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Reind    posted on 22-04-2009 14:26
Poster: Illusion

Dat is juist zo jammer allemaal. Uiteindelijk zou iedereen het zo maar ff kunnen doen...........

Och ja helemaal vergeten natuurlijk.... niemand kan natuurlijk zomaar even een cd branden Cool

Vraag me toch echt altijd af waar mensen met zulke uitspraken bang voor zijn, dat de buurjongen van 11 met een snottebel aan zijn neus het beter kan dan jij?
Winston    posted on 22-04-2009 14:52
Muziek van usb-devices spelen zoals de RMP-3 vindt ik goed, want het is plug en play. Muziek draaien in combinatie met PC/laptop vindt ik minder, langere tijd om aan en uit te doen en geen plug en play de eerste keer.

Maar ik ben het ook eens dat er een heleboel beroepsgeheimen zijn, waarbij computers helemaal niks helpen.
Tic Toc
User edit by Winston on 22-04-2009 @ 14:53:48 (4%)
Bozz    posted on 22-04-2009 20:02
Poster: Tekhead
waarom is elk merk en elk type dat niet Pioneer is, bij voorbaat slecht ? Als je naar het Pioneer dj gear Forum gaat, zijn het allemaal mankementen en defecten bij de pioneers, en vooral bij hun zogezegde Top speler de 1000 !! Dergelijke problemen lees ik niet over andere merken, toch eens over nadenken denk ik.
Jammer dat de Engelse Fabrikanten nooit interesse hebben getoond voor de dj markt, anders zou er over andere merken weinig of niets gesproken worden, anderzijds is het dan wel zo, dat de dj gear voor de meeste onder ons onbetaalbaar zou zijn. 

Misschien dat er globaal gezien meer CDJ 1000's 'gebruikt' worden. Dan is het ook logish dat er meer probleem gevallen zijn. Ga maar na dat wereldwijd er meer pioneers in clubs staan dan andere spelers. Dit lijkt mij een logische verklaring voor bevenstaande.

p.s. ik wil er niet mee zeggen dat andere spelers niks zijn, maar het zou alleen een aanleiding van je conclusie kunnen zijn.
User edit by Bozz on 22-04-2009 @ 20:07:27 (3%)
Snoey    posted on 22-04-2009 20:42
Poster: Winston
Muziek van usb-devices spelen zoals de RMP-3 vindt ik goed, want het is plug en play. Muziek draaien in combinatie met PC/laptop vindt ik minder, langere tijd om aan en uit te doen en geen plug en play de eerste keer.

Maar ik ben het ook eens dat er een heleboel beroepsgeheimen zijn, waarbij computers helemaal niks helpen.

Dat is voor mij ook de grootste reden om niet met laptop te draaien. Alhoewel ik wel graag een keer een nachtje de vestax midicontroller zou willen uit proberen.
www.soundcloud.com/ten-hooven

This is an old Topic

No new postings for 5.627 days.
 Post CommentThat would be 187.6 months
or a whopping 15.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

74 Users online: 6 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 10.191
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.928.103