Poster: CoenBaas5300
Ik denk dat de Pioneers altijdt boven aan blijven staan vanwege de kwalitiet, gebruiksvriendelijkheid maar ook om dat de Pioneers betrouwbare spelers zijn (zo van iedereen heeft ze dus het zijn goede, maar dat zijn het ook). Ik denk dat Pioneer altijd boven aan zal blijven staan op het gebied van DJ Gear.
Dat ligt er natuurlijk maar net aan of dat Pioneer niet de zelfde fout maak als technics. Ze zijn toen der tijd met de eerste Cd speler met scratch platter gekomen cdj 1000 mk1. Echter als ze nu niet mee gaan met de ontwikkelingen, als midi ed. dan zijn die spelers ook zo achterhaald. Cd's zal nog wel even blijven, maar het digitale domein gaat nu toch echt terrein winnen.
Ofdat Pioneer bovenaan blijft staan? Voorlopig nog wel, maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur...
On topic: Iedereen geeft hier nogal af op deze spelers, maar je moet niet vergeten dat het grote prijs verschil tussen deze reloop of de pioneer hem ook vooral zit in Research en development. Reloop kan een Cdj 1000 openschroeven, kijken hoe de speler werkt, techniek eruit halen, en hier goedkoperen variant voor produceren. Dit betekend dus niet zozeer slechter qua kwaliteit. Ik denk dat het best een leuke speler kan zijn, des al niet te min zal ik deze vergelijking niet willen trekken tussen twee van deze verschillende spelers.