pioneer cdj 1000 mk3 beater (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tfvs    posted on 10-04-2009 19:14
Hallo ik heb vanmiddag eventjes met bewondering zitten kijken naar de nieuwe reloop rmp3-b, de nieuwe cd speler van reloop. heb er zelf helaas nog niet mee mogen spelen..Unhappy

Specs:
  • MIDI compatible crossmedia player for DJs
  • All control elements are MIDI compatible (45 buttons, 1 turning knob, 1 push encoder, 1 fader, 1 jog wheel), double assignment via shift function
  • MIDI preset memory
  • Several RMP-3 can be connected for MIDI control
  • USB 2.0 port for the connection of hard disks, USB sticks, etc.
  • Auto loop function with 7 selectable bar lengths
  • Seamless loop function / reloop function
  • DSP effect unit (Filter, Skid, Echo, Flanger, Trans, Phase, Pan, Break plus Hold) with ratio and time parameters
  • Automatic and manual beat counter
  • Effect link with BPM counter
  • Effect modulation via jog wheel
  • Touch-sensitive, two-part jog wheel
  • High-end scratch simulator with return-to-cue function
  • 4 independent 5 sec. sample banks (pitchable)
  • 4 independent cue point banks
  • ID3 TAG support and CD text
  • Track and folder search
  • Especially bright DotMatrix VFD display for all functions
  • Especially long pitch fader (can be switched off)
  • Micro pitch +/- 0.05 - +/- 100% (with pitch lock and master tempo)
  • Pitch bend up to +/- 100%
  • Auto cue
  • Frame search
  • Instant start via 1 bit technology (8 fold)
  • Playing address
  • 10 sec. anti-shock memory
  • Elapsed/remain time display
  • Sleep function
  • Slot in loading mechanism with illuminated display
  • New, shock absorbing feet bearing
  • Instant playback from cue point
  • Relay play
  • Fader start play
  • Digital output
  • Headphones output
ik vond de prijs ook merkwaardig goedkoop in vergelijking met de cdj 1000 mk3.. Hij is nu 560 euro..
Dus is dit de Beater, na lange jaren, van de cdj 1000 mk3?

drop hier je mening over de reloop rmp3-b.. Cool

What do you think about pioneer cdj 1000 mk3 beater ??

Vote :   

Tekhead    posted on 14-04-2009 01:07
Poster: Prozei
Poster: Tekhead
Minder dan de helft van een pioneer man.
Hiervoor zijn meerdere redenen, maar daar ga ik het niet over hebben. Duurder is niet altijd beter ! Bij Pioneer betaal je gewoon veel te veel extra voor de naam. 

het is niet alleen de naam maar ook de service waarvoor je betaald.
diverse service centra die je product snel repareren indien er een defect is en in nood ook vaak voor vervanging kunnen zorgen.
dat is ook de reden waarom de pioneer's overal staan.

als discotheek kan je niet even een avondje zonder.

Welke service ? Vraag maar eens aan erikselhorst, had een klein defectje aan z'n cdj-1000 en het plaatselijk verkoop en servicepunt van Pioneer vroeg 560,00 euro voor reparatie, en stelde voor om ineens een nieuwe te kopen omdat de zijne al enkele jaartjes oud was. Snelle reparatie is meestal ook een utopie, als het defect onderdeel op stock is, valt het meestal redelijk mee, maar o wee, als het onderdeel van Japan moet komen. Mooie service is dat

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Gagarin12    posted on 14-04-2009 11:41
Allemaal goed en wel, maar die titel is zeer onduidelijk. Waarom niet gewoon de naam van het product erin?
Zie veel van die onduidelijke titels en kan toch nooit goed zijn voor wanneer mensen de zoekfunctie gaan gebruiken.

Gagarin
walteur    posted on 14-04-2009 13:44
Poster: Tfvs

stond er al in vermeld maar het is 560 Winking my eye

in music store staat hij aan 679 euro!!!
Basz-Line    posted on 15-04-2009 00:04
deze past wel in het rijtje thuis samen met de American Audio Radius 3000.

Goede apparaten, kunnen natuurlijk niet tippen aan pioneer. Ik vind ze meer een alternatieve weg tussen cdj-100/200 en de Numark Axis en de CDJ1000mk3/ 800mk2

Niks mis mee hoor, goede spelers Cool
Victor    posted on 15-04-2009 10:47
Poster: Basz-Line
Goede apparaten, kunnen natuurlijk niet tippen aan pioneer.

Heb je deze Reloop al geprobeerd dan? En met welke Pioneer vergelijk je deze speler nu?
CoenBaas5300    posted on 15-04-2009 12:28
Ik denk dat de Pioneers altijdt boven aan blijven staan vanwege de kwalitiet, gebruiksvriendelijkheid maar ook om dat de Pioneers betrouwbare spelers zijn (zo van iedereen heeft ze dus het zijn goede, maar dat zijn het ook). Ik denk dat Pioneer altijd boven aan zal blijven staan op het gebied van DJ Gear.
Mixt-Ape    posted on 15-04-2009 15:21
Op het gebied van CD-spelers dan, qua mixers vind ik persoonlijk andere merken minstens even goed...
Niet dat pakweg een DJM-800 een slechte mixer is, verre van (heb hem zelf gehad), maar ik vind dat er op gebied van mixers betere alternatieven zijn (vandaar dat ik mijne verkocht heb).
DJdarkness    posted on 15-04-2009 15:53
Poster: CoenBaas5300
Ik denk dat de Pioneers altijdt boven aan blijven staan vanwege de kwalitiet, gebruiksvriendelijkheid maar ook om dat de Pioneers betrouwbare spelers zijn (zo van iedereen heeft ze dus het zijn goede, maar dat zijn het ook). Ik denk dat Pioneer altijd boven aan zal blijven staan op het gebied van DJ Gear.

Dat ligt er natuurlijk maar net aan of dat Pioneer niet de zelfde fout maak als technics. Ze zijn toen der tijd met de eerste Cd speler met scratch platter gekomen cdj 1000 mk1. Echter als ze nu niet mee gaan met de ontwikkelingen, als midi ed. dan zijn die spelers ook zo achterhaald. Cd's zal nog wel even blijven, maar het digitale domein gaat nu toch echt terrein winnen.

Ofdat Pioneer bovenaan blijft staan? Voorlopig nog wel, maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur...

On topic: Iedereen geeft hier nogal af op deze spelers, maar je moet niet vergeten dat het grote prijs verschil tussen deze reloop of de pioneer hem ook vooral zit in Research en development. Reloop kan een Cdj 1000 openschroeven, kijken hoe de speler werkt, techniek eruit halen, en hier goedkoperen variant voor produceren. Dit betekend dus niet zozeer slechter qua kwaliteit. Ik denk dat het best een leuke speler kan zijn, des al niet te min zal ik deze vergelijking niet willen trekken tussen twee van deze verschillende spelers.
christiano    posted on 15-04-2009 16:12
volgens mij was pioneer de eerste met cd speler met midi Winking my eye (cdj 400)
verder vind ik dat reloop goede producten levert
en al helemaal voor de prijs
dit is niet een cdj 1000 beater
maar wel een speler die je in de gaten moet houden als je niet een groot budget hebt

Stefjuuh    posted on 15-04-2009 16:50
Poster: christiano
volgens mij was pioneer de eerste met cd speler met midi Winking my eye (cdj 400)
verder vind ik dat reloop goede producten levert
en al helemaal voor de prijs
dit is niet een cdj 1000 beater
maar wel een speler die je in de gaten moet houden als je niet een groot budget hebt

Ik zou het moeten nazoeken, maar de DN-s1200 dan? Plus dat die 14-bits ipv 7-bits midi heeft..
Tekhead    posted on 18-04-2009 00:50
Eerlijk is eerlijk, de Pioneers worden in Japan gemaakt, en de oems in China en andere Taiwan's, en daar ligt het uurloon nog een heel stuk lager dan in Japan, wat deels het prijsverschil maakt.
nils7    posted on 18-04-2009 06:40
Eerlijk is eerlijk, de Pioneers worden in Japan gemaakt, en de oems in China en andere Taiwan's, en daar ligt het uurloon nog een heel stuk lager dan in Japan, wat deels het prijsverschil maakt.

Op de mijnen staat toch echt "made in Malaysia" Cool
Dj_Fantasy    posted on 18-04-2009 10:14
Ik denk momenteel dat je qua Pioneer DJM-beater dat je dan naar de Nuo reeks van Ecler moet gaan zien met efx & midi, wil je in dezelfde prijsklassen leven.

Voor de Pioneer CDJ-Beater, moet ik even met bang hart, zeg ik een Denon DN-S 3700.

Waarom die denon?
Simpel omdat die Denon ook het paradepaardje is, en omdat deze buiten het normale medium (CD) ook nog eens digitaal kan worden aangesloten met midi op Traktor. Vergeet dan ook niet eens dat je ook geen cd's meer nodig hebt en je er ook een externe HD kunt aansluiten of een USB-stick.

dj2dj.nl
Mixt-Ape    posted on 18-04-2009 12:44
Maar wat ik dan vervelend vind aan die Denons is dat je moet pitchbenden met knopjes...of is er een manier om dit anders te doen??/ Dat kleine ambetantigheidje neemt natuurlijk niet weg dat het een pracht van een deck is.
Victor    posted on 18-04-2009 12:49
Kan ook met de platter en dan kan je nog kiezen uit draaiende platter (benden als op een draaitafel) of stilstaand (als op een CDJ-1000).
Mixt-Ape    posted on 18-04-2009 12:53
Haaa zo! Dat wou ik nu al lang weten!
Ja, dan lijkt het mij toch echt wel een serieuze concurrent voor de 1000.
ThijsG    posted on 18-04-2009 13:45
Zelfs de spindle werkt bij de dns3700!:p
Woudtje    posted on 18-04-2009 18:29
De spindle van dns3700 werkt niet. Maakt niet uit wat iemand zegt, ik heb er twee en pitch benden met de spindle werkt niet. Voor de rest zijn het super dingen.
Tekhead    posted on 19-04-2009 04:51
Poster: nils7
Op de mijnen staat toch echt "made in Malaysia" Cool
 op je pioneer ?
Dan is de speler echt overdreven in prijs
Ilja    posted on 19-04-2009 11:18
Helaas is Zowel deze reloop als pioneer veel te plastic,  waarom die dingen niet van krachtig en licht aluminium maken net zoals de Macbooks.   En al die kleurtjes die oplichten laten zowel een als een ander als speelgoed uitzien.  
Mixt-Ape    posted on 19-04-2009 14:01
@Tekhead: Op die van mij staat het ook...
ThijsG    posted on 19-04-2009 18:40
Poster: Woudtje
De spindle van dns3700 werkt niet. Maakt niet uit wat iemand zegt, ik heb er twee en pitch benden met de spindle werkt niet. Voor de rest zijn het super dingen.

Oke, weer wat geleerdWinking my eye. Ik geloof je ook zo want ergens anders leek iemand dat ook te zeggen (''de spndle is direct op de speler geplaatst, en heeft verder nergens contact mee'').
Hardshort    posted on 19-04-2009 19:02
Gezien de recente belachelijke prijsverhogingen van Pioneer, denk ik dat deze reloop toch wel een kans maakt. Ik zou alleen niet durven zeggen hoe het gesteld staat met de betrouwbaarheid. Zelf heb ik 2 rmp1`s en die gaan regelmatig mee naar feestjes en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Tekhead    posted on 19-04-2009 22:55
Poster: Mixt-Ape
@Tekhead: Op die van mij staat het ook...
 Pioneer..... SHAME ON YOU !!!!!
Jorrit    posted on 20-04-2009 09:28
op je pioneer ?
Dan is de speler echt overdreven in prijs

Dat is nogal een uitgesproken conclusie... heb jij ook inzicht in bijvoorbeeld Pioneer's R&D en marketingkosten dan, of kijk je nu puur naar productiekosten?
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

77 Users online: 14 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 66.946
Most visitors online this month : 98
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.034.425