in ear phones
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Steve-O    posted on 09-04-2009 19:37
Beste mede dj's,

ik wil weer eens wat anders dan mijn technics hp en wil eens van die in ear aanschaffen. Van die dopjes. Zijn er mensen die ervaring hebben met da soort dingen? Mensen die het mij bijvoorbeeld af of juist aanraden... zeg het maar.

alvast bedankt.

spaterss

What do you think about in ear phones ??

Vote :   

TheHunter    posted on 09-04-2009 19:38
Veel mensen zijn ervan teruggekomen omdat je ze snel harder zet en zo dus doof wordt, ( is mij verteld door mensen die ze hadden gekocht.)
mat2008    posted on 09-04-2009 19:53
Ook kun je ze niet handig in of uit doen. In ieder geval niet snel.
DAW    posted on 09-04-2009 20:27
Ik gebruik zelf In Ears. Snel in en uit doen zit er niet in klopt, maar ik houd hem gewoon in. Ik heb zelf één dopje er afgeknipt. (die zat in de weg)

En te hard zetten kan men ook hebben met een gewone HP, dit heb ik meestal als de monitor te hard of niet goed staat afgesteld.

Heb recentelijk een hdj1000 besteld, aangezien mijn bezoek ook wel eens wil draaien hier @home. En dan zijn In Ears niet echt hygiënisch Winking my eye

http://EOSfotografie.nl
tek-zotic    posted on 09-04-2009 23:33
ik heb hier ook een setje in ears liggen maar vind mijn HP veel aangenamer draaien
Mixt-Ape    posted on 09-04-2009 23:41
Volgens mij is het schadelijker voor je oren, omdat de in-ears echt dicht bij je trommelvlies zitten, een gewone koptelefoon zit veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verder. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen...
Steve-O    posted on 10-04-2009 00:33
thanx allemaal(y)

Nouja het lijkt mij juist relax draaien.. Naja ik heb een aanbieding via via dus ik test ze wel uit en ik zal wel even kijken of het wat is... Maja inderdaad, ik neem wel eens de headphone met wie ik back 2 back drai en dan schrik ik echt van het volume:o, dus dat is waarschijnlijk niet alleen bij die oortjes
Tomazos    posted on 10-04-2009 06:09
lijkt mij persoonlijk niks, ik moet gewoon wat op me hoofd hebben Cool,

het is volgens mij ook puur gewenning, toch kom ik tegenwoordig veel dj's tegen met oordoppen, maar dan zonder 'speaker' erin Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Mathiz    posted on 10-04-2009 08:23
Poster: Mixt-Ape
Volgens mij is het schadelijker voor je oren, omdat de in-ears echt dicht bij je trommelvlies zitten, een gewone koptelefoon zit veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verder. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen...

daarom kun je ze volgens mij ook veeeeeele zachter zetten .
tom-j    posted on 10-04-2009 08:28
als je echt wat te besteden hebt, moet je gaan voor op maat gemaakte in-ear monitoren! dat zijn ook nog oordopjes ineen!
www.earproof.com
Steve-O    posted on 10-04-2009 10:29
ja eigenlijk moet je ze op maat laten maken... maja wil ze even thuis proberen, dus voor dat ik dat laat doen test ik wel even wat goedkopere. Puur voor thuis gebruik nog, in de discotheken draai ik dan gewoon met headphone, maar als het lekker draait laat ik ze misschien wel maken........
Dubbel_Fristie    posted on 10-04-2009 11:51
Ik zie een paar reactie over mensen die ze gebruikt hebben.
Welk type hebben jullie getest dan??
T_G    posted on 10-04-2009 12:12
ja ik heb in ear phones van Pioneer (komt tie weer met ze Pioneer idd) maar ze zitten super en komt goed geluid uit maar om te draaien zal ik ze niet gebruiken. Maar voor de rest komt er wel beter geluid uit dan normale oordopjes
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
Saskia    posted on 10-04-2009 14:11
ik heb ze zo wel eens geprobeerd.
om zelf muziek te luisteren vind ik het wel fijn maar om te draaien totaal niet..
DJKIWI    posted on 10-04-2009 19:49
Ik kan er niet mee draaien, omdat ik dan het omgevingsgeluid niet kan horen.
Ook een nadeel vind ik dat je ze niet snel in en uit kan doen.
Deze dingen zijn wel geschikt voor een draagbare mp3 speler.
User edit by DJKIWI on 10-04-2009 @ 19:50:10 (46%)
TheHunter    posted on 10-04-2009 20:07
Ik heb altijd mijn stanton 2000 gewoon op mijn mp3 speler :P ook op de fiets etc
dacuba    posted on 10-04-2009 23:56
Professioneel zal niemand je hier raad kunnen geven omdat costum in ears (earproof) minimaal 384€ kosten. Lijkt me gek moest iemand dat hier hebben.

Ik denk er trouwens over na Happy, laughing
Tekhead    posted on 11-04-2009 00:04
Poster: DJKIWI
Ik kan er niet mee draaien, omdat ik dan het omgevingsgeluid niet kan horen.
Ook een nadeel vind ik dat je ze niet snel in en uit kan doen.
Deze dingen zijn wel geschikt voor een draagbare mp3 speler.
 Omgevingsgeluid horen Confused? Het enige geluid dat ik wil horen tijdens de mix, is de monitor aan 1 oor, en de cue door de gesloten schelp, iedere goede DJ headphone is toch gesloten. 
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
tom-j    posted on 11-04-2009 08:28
Poster: dacuba
Professioneel zal niemand je hier raad kunnen geven omdat costum in ears (earproof) minimaal 384€ kosten. Lijkt me gek moest iemand dat hier hebben.

Ik denk er trouwens over na Happy, laughing

valt wel mee! je hebt ze ook van ca. 200 euro!
http://www.earproof.com/?p=monitoring&z=t15#monitors
dat betaal je ook voor sommige HP's!
Steve-O    posted on 11-04-2009 14:30
Nou, ik heb een paar binnen en het is wennen hoor... maar het werkt niet onaardig. Waar ji inderdaad voor moet oppassen is dat je niet teveel aan het volume gaat zitten. Want dan krijg je echt last van je orenWinking my eye
dacuba    posted on 11-04-2009 21:46
Poster: tom-j

valt wel mee! je hebt ze ook van ca. 200 euro!
http://www.earproof.com/?p=monitoring&z=t15#monitors
dat betaal je ook voor sommige HP's!

Die dingen moet je in de ER-serie monteren dus tel er nog maar eens 185 bij Happy, laughing
Tekhead    posted on 12-04-2009 00:33
wat is ER-serie ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bootstrap    posted on 06-12-2009 14:01
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik ben benieuwd of iemand al ervaring heeft met de T15 monitor doppen van earproof. Ik heb zelf al de ER15 oordoppen van Exinore, hier past de T15 dus in.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
ken007    posted on 10-12-2009 20:26
menbose oordopjes zijn toch niet slecht :p
maar men sennheiser kan beter tegen een stootje
Mifex    posted on 15-12-2009 17:15
Ik hoor dat veel mensen zeggen dat het schadelijker voor je gehoor is maar is dat wel zo? Een in ear sluit veel beter af waardoor je ze veel minder hard hoeft te zetten om boven het omgevingsgeluid te komen.

Gr
Tomazos    posted on 15-12-2009 17:55
Poster: Bootstrap
Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik ben benieuwd of iemand al ervaring heeft met de T15 monitor doppen van earproof. Ik heb zelf al de ER15 oordoppen van Exinore, hier past de T15 dus in.

ik heb de basis daarvan besteld..

gewoon de oordoppen dus,
als deze goed bevallen neem ik de monitor set erbij.. om te proberen of ik het handiger/lekkerder vind dan mijn hdj 2000,
heb er verschillende verhalen over gehoord dus ik ga het zelf dan even uitproberenHappy, laughing,

of laat de monitor set van iemand anders in mijn doppen zetten,
(de monitor set is gewoon een speakertje wat in de uitsparing gaat, waar normaal je filter in gedrukt zit)
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 15-12-2009 @ 17:57:49 (19%)

This is an old Topic

No new postings for 5.414 days.
 Post CommentThat would be 180.5 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

68 Users online: 11 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 12.938
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.973.168