De Super OEM bakken polletje  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Welke draaitafel zou jij nemen

-Synq XTRM1 (379€)
-Omnitronic DD5250 (?)
-Akiama DJ4000 (359€)
-American Audio HTD4.5 (389€)
-Stanton STR(8)-150 (599€)
-Citronic PD45 (349€)

Voting is only possible for our Members
djvivieus    posted on 24-08-2005 14:23
Voor welke draaitafel zou je gaan als je een van de Super OEM bakken wou kiezen.

What do you think about De Super OEM bakken polletje ??

Vote :   

Dj_T.im    posted on 09-10-2005 19:35
synq. goed, goedkoop
DJMichel    posted on 09-10-2005 20:20
Ok, 40 euro is ook niet echt een gigantisch bedrag. Maar ik ben net begonnen met draaien en ik denk dat de Citronic daarvoor erg geschikt is!!
Die 2 x 40 euro kon ik dan ook goed gebruiken om mijn eerste platen van te kopen.

Zuur    posted on 10-10-2005 10:38
SynQ's natuurlijk, passen het beste bij mijn SynQ mengpaneel.
En het voordeel van de line-out!
Laidback    posted on 10-10-2005 11:32
Akiama DJ4000  mijn keus  
alleen heb ik net mijn bestelling rond en staat er over 2 weekjes een gloednieuwe setup op mijn kamer :D :D

Foreign-X    posted on 20-11-2005 20:50
Hey,

Maar jongens toch, waarom niet de Omnitronic? Deze is nog 100 Euro goedkoper!! En precies hetzelfde in mijn ogen als de andere OEM's.

wie ontdekt grote verschillen??

Greetz, Erik

PatrickBeuken    posted on 20-11-2005 21:21
Poster: tairip
dan zijn ze ook niet exact aan elkaar en een OEM is dat meestal wel!

Neuh... OEM's verschillen soms op hele kleine punten een beetje van elkaar. Dit wordt gedaan om t?ch een beetje verschil op de markt te krijgen.
PatrickBeuken    posted on 20-11-2005 21:23
Poster: djmamo
het is gewoon zo.... oem bakken zijn de vervangers van de technics....

wie gaat er nog veel geld uitgeven aan een product dat door iemand anders goedkoper en (naar mijn menig) een mooier jasje heeft (al ben je er niet mee eens dit is een menig en je hoeft hier niet op te reageren)...

leuk als je laatst een technics hebt gekocht maar (persoonlijk) zou ik er wel een beetje ziek van zijn (zie de prijs waar koop je ze nog voor, voor de naam?)

dus voor iedereen die draaitafels wil kopen stop je geld in een oem draaitafel (hou het wel bij de draaitafels) ze zijn echt beter 4,5 kg plateau is meer dan de technics

is wel ff wenne MAAR DAN HEB JE OOK WAT (iets wat beter is dan technics)

Confused? Heb je al eens met een Technics en een OEM-bak tegelijk gedraaid?? Dat moet je zeker eens doen, dan merk je toch echt kwaliteitsverschil!
Basrose    posted on 20-11-2005 21:43
Oem is veel gevoeliger... als je daar een zwieper aan geeft springt ie vooruit :P
Reind    posted on 21-11-2005 02:29
Poster: PatrickBeuken>
Confused? Heb je al eens met een Technics en een OEM-bak tegelijk gedraaid?? Dat moet je zeker eens doen, dan merk je toch echt kwaliteitsverschil!

Nou vertel mij dan eens waar de Technics zoveel beter op scoort als de OEM bak?

Ik heb hier 2SL's en een OEM bak staan, beide heb ik tot op het bot uit elkaar geklauwd en als je mij meerdere punten kan geven waar ik compleet verkeerd zit als ik zeg dat de draaitafels gelijkwaardig zijn krijg je van mij een............. ijsje

Beide draaitafels hebben hun sterke en zwakke punten. Heeft de SL een betere interne demping doordat er tussen deckplate en onderkant nog een soort van plastic (geperste shit zoals je dat ook hebt bij van die paaltjes) zit daar maakt de OEM bak het weer goed door zijn sublieme motor gedrag want de OEM laat een gebruiker corrigeren zonder zelf tegen te gaan strubbelen. 0,0 overshoot bij een OEM en probeer dat maar eens van een SL te zeggen.
Houd voor de gein is een vinger lichtjes tegen de platter van een willekeurige draaitafel en zie eens hoe de motor tegengas begint te geven om vervolgens iets door te schieten....

Daarnaast werkt een OEM met een optisch meet en correctie systeem welke gekoppeld is aan de motor en zelf calibrerende fader, das toch wel een beetje nauwkeuriger als een RC occilator waar een SL mee werkt. De SL loopt namelijk alleen op het kristal zodra de pitch/quartz lock is geactiveerd.

Is dat allemaal nou zo bijzonder? Nope want met de huidige persingen van platen waarbij de toleranties met de dag groter worden is precisie wel het eerste waar je je zorgen om mag gaan maken.

Zo maar zeggen dat het 1 beter is als het ander is wel erg makkelijk, onderbouw het eens zou ik zeggen. Ik waarschuw mensen tegenwoordig van te voren.... deze discussie heb ik al zo vaak gevoerd dat ik ondertussen alle verhalen wel ken en ze tot op heden altijd heb kunnen weerleggen met keiharde feiten
User edit by Reind on 21-11-2005 @ 02:31:01 (11%)
PatrickBeuken    posted on 21-11-2005 10:06
Nja.. je noemt zelf eigenlijk al de plus- en minpunten van de draaitafels.. Maar ik moet je gelijk geven dat ze elkaar aanvullen.. Het is dus eigenlijk maar net waar je van houd.. En ik houd van de SL... juist omdat die een tikje grover is. De OEM's zijn tamelijk gevoelig...

Maar het komt er dus op neer dat de keuze (SL/OEM) gewoon afhankelijk is van je eigen mening. Ze voelen namelijk beiden duidelijk anders.. en als je voor het grovere gaat moet je de SL nemen en als je voor het nauwkeurige gaat, neem dan een OEM...
RoyBeware    posted on 21-11-2005 11:06
Ik de American Audio :p mooi uiterlijk
Tekhead    posted on 21-11-2005 22:36
Poster: jordy
weet ff niet precies hoe het zit... maar als je de synq op line zet... is dat gelijkwaardig aan het signaal van een cd-speler (iets minder hard als de Pioneer's)

Als je hem op line out zet, dan hoef je die zwarte draad v.d.platenspeler aan de ground (van het mengpaneel) niet meer aan te sluiten.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 21-11-2005 22:42
Poster: djvivieus

Je vergeet er nog eentje in je poll, nl de BST, type nr ben ik  ff kwijt, maar dat is de goedkoopste van allemaal, zo'n 289,00 en de omnitronics in Duitsland, 299,00,

Het probleem met BST is, dat die van princiepe zijn, geen klachten over service, we geven dan maar geen service.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
djwillem    posted on 21-11-2005 23:08
de synq`s in duitsland zijn tegenwoordig ook 299 eurieWinking my eye:P

Reind    posted on 22-11-2005 01:45
Poster: PatrickBeuken
Nja.. je noemt zelf eigenlijk al de plus- en minpunten van de draaitafels.. Maar ik moet je gelijk geven dat ze elkaar aanvullen.. Het is dus eigenlijk maar net waar je van houd.. En ik houd van de SL... juist omdat die een tikje grover is. De OEM's zijn tamelijk gevoelig...

Maar het komt er dus op neer dat de keuze (SL/OEM) gewoon afhankelijk is van je eigen mening. Ze voelen namelijk beiden duidelijk anders.. en als je voor het grovere gaat moet je de SL nemen en als je voor het nauwkeurige gaat, neem dan een OEM...

Jij had het over kwaliteits verschil. Niet over het verschil wat onze hersenen denken te registreren en waar een stukje objectiviteit mist omdat gevoel bij een bepaald merk e.d mee spelen.

Kwaliteits verschil is aan te tonen met snoeiharde feiten, persoonlijke voorkeur is een kwestie van smaak en over smaak valt wel of niet te twisten..... dat is iets wat iedereen maar voor zichzelf moet beslissen
PatrickBeuken    posted on 22-11-2005 11:15
You're right... :P
Lukaz    posted on 05-12-2005 16:28
ik heb ook een vraagje.. behoort de Stanton t.80 ook tot Super Oem?
Reind    posted on 09-12-2005 04:03
Poster: TheTapDanceR
ik heb ook een vraagje.. behoort de Stanton t.80 ook tot Super Oem?

Je zou het wel denken maar het is niet het geval..... naja eigenlijk ook weer wel maar toch weer niet.

Hoe zit het? Nou de T.80 is gelijk aan de RP4000 qua motor maar is niet gelijk aan de super OEM bak in welk opzicht dan ook op technisch gebied. Stanton is alleen wel zo slim om de goedkope draaitafels wel heeeeeeeeel sterk op de dure te laten lijken waardoor je al snel het idee hebt dat ze hetzelfde zijn.

De T.120 heeft wel de sterke motor, goede arm etc etc.
Avae    posted on 09-12-2005 13:32
die Omnitronics zijn € 265.. excl element
Blindness    posted on 25-12-2005 00:59
Ik heb tijdje terug ook erg zitten twijfelen tussen OEM en Technics, Wellicht zijn die OEM's technisch zelfs nog beter dan Technics, ik laat me er niet over uit. Ik ben toch wel redelijk overtuigd dat de aanschaf van een Technics nooit verkeerd is en kijkend naar de bewezen duurbaarheid van die handel uiteindelijk toch voor Technics gegaan en ja ze zijn iets duurder, maar ik heb m'n sl 1200 mk5 in duitsland gehaald en die zijn daar iets van 480 Euro ( mk2 zit op 444 Euro) . Een OEM zit gemiddeld op 360-380 geloof ik . 200 euro duurder, das 2 avondjes stappen, dus tsja...

Ik geniet iedere keer als ik draai van de oer degelijkheid en dat is niet in de zin van saaiheid, maar gewoon het feit dat niks trilt of wat dan ook...Ik zal er geen spijt van krijgen...
Camino    posted on 26-02-2006 11:01
Weet iemand welke OEM het dichtste bij de CDJ800 is qua kleur?
DJMichel    posted on 26-02-2006 11:16
Ik denk de Reloop, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ferre    posted on 26-02-2006 12:03
ik heb reloops ! en  ze zijn super Happy, laughing
Blast    posted on 26-02-2006 13:11
Ik vind de Akiama DJ4000 wel aardig, ik heb ze ergens voor 300 eur, gezien
ChiellianvanWhod    posted on 26-02-2006 14:00
Ja lastige keuze als het OEM bakke zijn:D

Maar waarom staat de Reloop er niet tussen?

kwa uiterlijk vind ik de American Audio tog wel het mooist(H)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

64 Users online: 2 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 11.584
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.094.771