het 'welke-beginnersgear-is-goed' topic
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ThijsG    posted on 08-04-2009 20:57
Er zijn echt heel veel topics op DJR over beginnende DJ's die willen weten wat voor een set ze moeten halen. Of topics over: Is deze set goed?
Al deze vragen kun je vanaf nu in dit topic stellen. Vooral een vraag als wat moet ik kopen, dat betekend nl dat je er echt nog weinig vanaf weet(nog niks bedacht dus). Ik heb toevallig laatst een verhaaltje getypt naar iemand die 1000 euro had, die plak ik hier ook even, is meteen nuttig voor iedereen die 1000 te besteden heeft. Zoiets mag je hier natuurlijk ook posten. Gewoon random tips.

Poster: ThijsG
voor 1000 euro kan je er zelfs ong 100man geluid bij krijgen denk ik. Je moet gewoon zelf even gaan kijken naar een Axis 9RMP-2 , Stanton C.314 of een DN-S1200 als CD speler. Je zal ook de keuze moeten maken tussen effecten op spelers, op de mixer, of geen. Als je de efecten op je mixer wilt is deRMX40 is dan toch wel de beste. Anders mss een Korg KM 402 (of de 2kanaalsversie).Dan moet je alleen doen met een Axis 4, DN-S1000, Stanton C.313(d8 ik), RMP-1 (2 X) erbij kopen. Dat zijn de versies zonder effecten.
Anders kan je kiezen voor de eerstgenoemde spelers(2X) met een RMX-30 blackfire(dat 3kanaals is voor mic, uitbreiding of laptop) of een soortgelijke mixer. Als HP een RHP-10? Als je hier wat goede 2ehands van weet te krijgen kunnen er mss ook nog wel speakers vanaf!  

Probeer ook duidelijk te maken tegen wie je het hebt anders word het echt een chaos!

What do you think about het 'welke-beginnersgear-is-goed' topic ??

Vote :   

ThijsG    posted on 08-04-2009 20:59
btw als dit topic al bestaat meld het dan even, ik kon hem niet vinden.
Convert    posted on 08-04-2009 21:01
Alweer een 'het grote ... topic'....
Ik vind dit niet echt een goede topic want voor iedereen is het verschillend, ik vind namelijk cd spelers helemaal niks nouja de cdj's van Pioneer vind ik nog wel goed. Maar draai liever met vinyl. Maar anderen vinden Denon vet goed en qua vinyl Super oems. Dus beetje rare topic Happy, laughing
ThijsG    posted on 08-04-2009 21:03
Ik snap wat je bedoelt en heb er ook over nagedacht...Maar ik kan altijd kijken of het wat is want de laatste tijd gaat het steeds vaker over cdj's.
Als mensen echt nachtmerries krijgen van dit topic hoeft het niet hoorCool
Seca    posted on 08-04-2009 21:04
Pfu, je hebt zoveel goede gear.. maar om dat allemaal te bespreken?! Cool
Ik blijf het zeggen: Wa is goede gear dan? Bijna alles toch, behalve een paar uitzonderingen.
Ik zeg gewoon: Test het voor het te kopen!
Dj_Fantasy    posted on 08-04-2009 21:08
Het idee is goed!
Je kunt beter alle optie's eens bekijken..
bv table top cd-spelers met efx mengpaneel/ zonder efx mengpaneel
dubbelaar met efx mengpaneel / zonder efx mengpaneel
vinyl met efx mengpaneel / zonder efx mengpaneel, met Timecode vinyl

Als je dit alles in een tabel kunt zetten, dan is het idee goed, en de manier waarop je het brengt ook!
Ook nog eens rekeninghoudend met budgetgear en pro gear.
Natuurlijk moet je wel uitgaan van de advies prijzen, en niet van de prijzen van een webshop, want dat is dan weeral niet toegelaten!
dj2dj.nl
ThijsG    posted on 08-04-2009 21:11
Daarom dacht ik als mensen hier hun vragen stellen worden die langzaam aangevuld en dan kunnen die allemaal in een lijst worden gezet. Dus dan wordt die 'tabel' langzaam aan steeds groter.

This is an old Topic

No new postings for 5.823 days.
 Post CommentThat would be 194.1 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

54 Users online: 5 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 16.493
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.157.669