CDJ-1000 vervangen voor Eks Otus (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 05-04-2009 14:28
Hej,

Ik ben momenteel in het bezit van 2 cdj-1000MK2 en een CDJ-200. Ik zit er nu aan te denken om die 3 cdj's de deur uit de doen en er 2x Eks Otus + A&H Xone 1D voor in de plaats te doen. Aangezien ik toch wel digitaal wil gaan proberen en pioneer totaal niks heeft laten horen op de messe wil ik overstappen op een ander merk, geen zin om nog een half jaar ofzo te moeten wachten.

Nu vraag ik me af of dit wel een goede keuze is?

+ Digitaal heeft veel meer mogelijkheden
+ 4 Decks set-up
+ Geen Cd's meer en die onzin
+ Het is mogelijk om precies hetzelfde te draaien als me cdj's, mocht al dat extra niet bevallen.

- Ik heb 0,0 ervaring met midi.
- Die pitch "fader" schrikt me een beetje af.
- Er zijn eigenlijk geen gebruikerservaringen, wel wat reviews.
- Ik heb niet de dikste laptop, Sony vaio met duall-core en 2GB gehuegen, zal wel alleen dj software op komen te staan. Ín verband met het niet laten crashen van da ding.

Hebben jullie nog voor of nadelen en is het een verstandige keuze of niet?

What do you think about CDJ-1000 vervangen voor Eks Otus ??

Vote :   

Bouncy    posted on 24-05-2009 13:05
Poster: Jorrit
Otus is ook een geluidskaart.

En ik denk dat als ik meer dan 2 kanalen van Traktor live wil gebruiken, dat ik dan ook 2 otussen nodig heb. En dat is weer een stuk meer gesleep, en vooral ook opbouw / kabels wisselen op de avond zelf, en daar ben ik een beetje huiverig voor...

Is toch niks engs aan de Booth ombouwen? zolang je je kop er maar heel goed bij houd:P
Jorrit    posted on 24-05-2009 13:13
Poster: ArTy
@ Jorrit: Ik neem altijd alles zelf mee:

2x Eks Otus
1x Xone 1d
1x laptop
en als er geen fatsoenlijke mixer aanwezig is gaat me DJM ook mee.

Kwa aansluiten valt het zat mee kost me meestal 3 minuten ofzo, als je een andere mixer gaat gebruiken moet je wel de geluidskaart opnieuw instellen in traktor zodat hij het signaal naar het goede kanaal stuurt. Dit is niet moeilijk en duurt ook maar eventjes, gewoon in traktoor kanaal 1 t/m 15 proberen, ertussenin zit dan ergens de goede.

'T wil bij mij wel eens voorkomen dat ik niet de enige DJ ben op de avond, dus dat ik tussen 2 DJ's ingeplanned sta. Dan kan ik dit bijna niet doen zonder een ingewikkelde constructie te maken zodat het zaalgeluid aan blijft...

Is toch niks engs aan de Booth ombouwen? zolang je je kop er maar heel goed bij houd:P

Ik ga liever niet om 1 uur 'snachts als de dansvloer vol is tulpkabeltjes ompluggen. 2 tulpjes erbij pluggen voor de 2 kanalen van Traktor is dan een ideale optie, vaak hoef je er niets (of een derde CDJ) uit te trekken, je kan gewoon inpluggen en beginnen. Als je set afgelopen is, is het een kwestie van tulpkabeltjes weg, de boel inklappen en gaan... Duurt net zo lang als je CD-mappen neerleggen zegmaar.
ArTy    posted on 24-05-2009 14:04
Dat wil bij mij ook wel eens voorkomen. Kwesti van de eerste otus aansluiten, track starten op die otus, CDJ's eruit en 2e otus aansluiten, niks ingewikkelds aan en is echt niet veel meer werk. Moest laatst ook tussen 2 andere DJ's in draaien, ging zonder moeite het aansluiten en de muziek bleef aan.

Maar 1 Otus is wel voldoende hoor.

@ Stefjuuh: Waarom dit moet weet ik eigenlijk ook niet. Misschien doe ik wel iets fout of komt het doordat ik 2 otussen heb, en als ik deze via de usb ofzo omwissel dat hij niet meer goed uitstuurt.
User edit by ArTy on 24-05-2009 @ 14:06:02 (60%)
Abram    posted on 24-05-2009 15:13
Poster: Stefjuuh
Waarom Traktor reconfigureren, dat snap ik niet, je hebt toch een geluidskaart die de boel uitstuurt?

Traktor kan er inderdaad niet tegen als het opgestart wordt zonder geluidskaart of met de geluidskaarten op een andere usb port. Traktor reset dan z'n audio interface naar interne audio.
Tip voor ArTy: maak een klein labeltje op een van de otus controllers zodat je weet op welke usb port die otus eerst zat Happy, laughing
ArTy    posted on 24-05-2009 15:44
Ja, daar zat ik ook al aan te denken maar ik wist dus nog niet zeker of het wel daaraan lag.
Stefjuuh    posted on 24-05-2009 20:14
Laat maar even weten!:d
Dubbel_Fristie    posted on 25-05-2009 02:37
En wat als je op een locatie komt waar het mengpaneel heel mooi ingebouwd zit?
ArTy    posted on 25-05-2009 11:06
Bij mijn vaste locatie zit hij ingebouwd maar niet vastgeschroeft, dan til ik hem er gewoon?even uit. Als hij echt vastgeschroeft zit op een locatie heb ik een probleem, maar volgens mij zie je dat niet in zoveel locaties.
tek-zotic    posted on 25-05-2009 11:09
Poster: Dubbel_Fristie
En wat als je op een locatie komt waar het mengpaneel heel mooi ingebouwd zit?

aan de kabels kan je normaal gezien zowieso aan, mss nog iets makkelijker: koop een verlengtulp van 1 meter ofzo, de tulp uit de CDJ en in je verleng, hoppa 10 sec werk Winking my eye
User edit by tek-zotic on 25-05-2009 @ 11:10:58 (1%)
Roalin    posted on 25-05-2009 20:03
Dat is inderdaad een hele goeie!
Misschien wel veel makkelijker!
Bouncy    posted on 25-05-2009 20:46
Poster: ArTy
Dat wil bij mij ook wel eens voorkomen. Kwesti van de eerste otus aansluiten, track starten op die otus, CDJ's eruit en 2e otus aansluiten, niks ingewikkelds aan en is echt niet veel meer werk. Moest laatst ook tussen 2 andere DJ's in draaien, ging zonder moeite het aansluiten en de muziek bleef aan.

K heb zelf een keer tijdens een feest een heel versterker rack omgegooid qua bekabeling, ging ook goed:P
Tekhead    posted on 26-05-2009 18:46
vooraf vragen aan uitbater welke mixer er staat en of hij hem er eventueel wil uithalen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 5.647 days.
 Post CommentThat would be 188.2 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 10 Guests (72 Unknown)
Pages generated today : 11.136
Most visitors online this month : 217
Lifetime Pageviews since 2003 : 231.161.572