CDJ-1000 vervangen voor Eks Otus (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 05-04-2009 14:28
Hej,

Ik ben momenteel in het bezit van 2 cdj-1000MK2 en een CDJ-200. Ik zit er nu aan te denken om die 3 cdj's de deur uit de doen en er 2x Eks Otus + A&H Xone 1D voor in de plaats te doen. Aangezien ik toch wel digitaal wil gaan proberen en pioneer totaal niks heeft laten horen op de messe wil ik overstappen op een ander merk, geen zin om nog een half jaar ofzo te moeten wachten.

Nu vraag ik me af of dit wel een goede keuze is?

+ Digitaal heeft veel meer mogelijkheden
+ 4 Decks set-up
+ Geen Cd's meer en die onzin
+ Het is mogelijk om precies hetzelfde te draaien als me cdj's, mocht al dat extra niet bevallen.

- Ik heb 0,0 ervaring met midi.
- Die pitch "fader" schrikt me een beetje af.
- Er zijn eigenlijk geen gebruikerservaringen, wel wat reviews.
- Ik heb niet de dikste laptop, Sony vaio met duall-core en 2GB gehuegen, zal wel alleen dj software op komen te staan. Ín verband met het niet laten crashen van da ding.

Hebben jullie nog voor of nadelen en is het een verstandige keuze of niet?

What do you think about CDJ-1000 vervangen voor Eks Otus ??

Vote :   

Convert    posted on 05-04-2009 14:42
Ik zou al afhaken omdat je afhankelijk bent van een Laptop Winking my eye
Gewoon mooi met cd's blijven draaien als ik jou was, wordt je x gevraagd voor feest of club kan je gewoon je cd collectie meenemen en ben je die cdj's gewend Winking my eye
Xtremer    posted on 05-04-2009 14:54
Ik vind t maar een onhandig ding, die pitch en de knoppen staat me niet erg aan. Daarnaast word er in een club alleen nog maar met CD's, vinyls en soms een live optreden gedaan met Ableton ofzo. Zou lekker je CDJ's houden dus.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
ArTy    posted on 05-04-2009 15:00
Ik heb niet zoveel te zoeken in clubs, heb nog nooit in een echte club mogen draaien, zijn altijd gewoon zalen waar ik gedraaid heb en daar moest ik gewoon zelf mijn gear mee nemen. Dus clubs is nie egt een probleem, verder kan ik gewoon met cdj's draaien, mocht ik in een club mogen draaien is het 10 cd's branden en gewoon gaan.

Die fader heb je wel gelijk in, die schrikt me ook wel af. Maar als het gewoon goed werkt (wat zo schijnt te zijn) dan is dat gewoon even wennen.
DAW    posted on 05-04-2009 15:03
Kijk eens of er een winkel is waar je ze kunt testen. Dan kun je de keuze maken op basis van je eigen ervaring Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
ArTy    posted on 05-04-2009 15:08
Ja, was ik al aan het doen maar ik heb nog geen shop kunnen vinden helaas.
TheHunter    posted on 05-04-2009 15:08
ik zou wachten tot er meer revieuw komen, het kan blijken dat het toch niet fijn werkt na een maand fzo.
Tekhead    posted on 05-04-2009 19:32
wat is de aankoopprijs van deze speler ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
DJob    posted on 05-04-2009 19:41
de aankoop prijs zou wel veel zijnen ze zien er ook prachtig uit.ik zou je pioneers verkopen en die digitale set nemen
ArTy    posted on 05-04-2009 19:56
Speler kost 700 euro per stuk, in princiepe heb je dan echter 2 spelers omdat er een knop op zit om dan deck te wissellen. Met de 1e otus kan je dan dus kanaal 1 en 3 doen en met de 2e Otus kanal 2 en 4.

Je zou zeggen dat het heel erg verwarrend word maar daar hebben ze dus wat op bedacht. Als je van deck wisselt veranderen namelijk alle ledjes in een andere kleur.
User edit by ArTy on 05-04-2009 @ 21:07:22 (2%)
Mineral    posted on 05-04-2009 23:04
Ze zien er in ieder geval wel heel stoer en futuristisch uit!
Alleen de pitchfader is heel erg "eng". 
Ik zou even wachten op wat gebruikerservaringen.
Twello    posted on 05-04-2009 23:09
mmh ik zou nog even wachten met die EKs Otus... ik ben dan ook niet zo van de touch screens ectCool De Numark NS-7 zou meer mijn ding zijn! Toch nog een beetje een draaitafel feel, geen futorisische dingen erop, idiot-proof en alles in 1Smile
Dj_Fantasy    posted on 05-04-2009 23:09
De latency van het apparaat schrikt mij af.
Al eens nagedacht wat je gaat doen als je vuile vingers hebt?
Volgens mij ben je meer met 2x Xone 2D dan met deze touch screen apparaten.

Maar dat is mijn meningWinking my eyeook kun je sneller een xone 2D meenemen dan 2x Eks Otus!
dj2dj.nl
Twello    posted on 05-04-2009 23:24
Poster: Dj_Fantasy
De latency van het apparaat schrikt mij af.
Al eens nagedacht wat je gaat doen als je vuile vingers hebt?
Volgens mij ben je meer met 2x Xone 2D dan met deze touch screen apparaten.

Maar dat is mijn meningWinking my eyeook kun je sneller een xone 2D meenemen dan 2x Eks Otus!

Ja maar op die manier die jij verteld ga je meer dj'en ala hawtin want op de 1d/2d zit niet echt een goed jog op te pitchen, en de faders zijn ook niet handig om te pitchen. Het is laat ik maar zeggen niet echt een 'deck' midi controller als je begrijpt wat ik bedoel Cool Ik gebruik hem ook niet om mee te draaien maar om tracks te zoeken en voor hot cue's, fx
ArTy    posted on 05-04-2009 23:32
Poster: Twello
mmh ik zou nog even wachten met die EKs Otus... ik ben dan ook niet zo van de touch screens ectCool De Numark NS-7 zou meer mijn ding zijn! Toch nog een beetje een draaitafel feel, geen futorisische dingen erop, idiot-proof en alles in 1Smile

Er komt dan nog een xone 1d bij voor wat extra knoppen. Latency zegt me totaal niks, kan je hier iets over verellen of me naar een pagina verwijzen met info hierover?

Enne die numark NS-7, sorry maar ik vind hem er echt uitzien als of die van fisher-price is en je hem bij de intertoys kan kopen.
Mathiz    posted on 05-04-2009 23:40
latency is de vertraging die op je signaal zit waarmee je iets doorstuurt bij dit geval midi dus.de snelheid van midi  was iets van een 32 kbits/s.
kan zijn dat ik er volledig naast zit maar had dit is snel overgelezen op about dj:linkje
User edit by Mathiz on 05-04-2009 @ 23:44:19 (47%)
Snoey    posted on 06-04-2009 00:22
Op een dag draaien we allemaal digitaal, maar dan wil ik wel een vaste pitchfader. Op me Ipod is het ook verdomd lastig om de pitch 0.2% bij te pitchen als ie iedere keer een plaat net steeds een beetje er naast gaat proberen te lopen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
bambamstudio    posted on 06-04-2009 00:30
De nieuwe Otus krijgt een vaste fader
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
dacuba    posted on 06-04-2009 01:21
Jij bent de grootste gearhopper die ik ooit ben tegengekomen :p
Down_Town    posted on 06-04-2009 08:26
Er komt een Otus RAW aan met een "normale" pitch fader. Dat is echter geen dual player zoals de EKS Otus. Aangezien het midi is kan je om 1 van de endless rotary knoppen instellen als fine pitch. Dat is het mooie van midi. Het nadeel van midi is..... de pitch fader is niet zo nauwkeurig als een analoge pitch fader. Maar dat lost een knop met fine pitch helemaal op. Dan kan je nauwkeuriger werken dan welke analoge fader.
Ik zelf zit te wachten op de RAW maar de Kontrol one (http://www.kontrol-dj.com/) lijkt me ook wel wat. Die ziet er niet zo mooi uit maar de lay out spreekt mij wel aan.
Ik zweer bij midi met een laptop op de 80's & 90's avonden die ik draai. Veel nummers snel beschikbaar. Op gewone feesten draai ik wel met CD's.

[update]
Ik zie net op een filmpje van de RAW van de Musik Messe en ik zie dat er twee pitch faders naast elkaar zittenConfused Dan wordt het toch een ander ding dan wat ik eerst heb gelezen.
User edit by Down_Town on 06-04-2009 @ 08:35:37 (26%)
soundcollector    posted on 06-04-2009 09:58
Poster: Convert
Ik zou al afhaken omdat je afhankelijk bent van een Laptop Winking my eye
Gewoon mooi met cd's blijven draaien als ik jou was, wordt je x gevraagd voor feest of club kan je gewoon je cd collectie meenemen en ben je die cdj's gewend Winking my eye

Waarom heeft toch iedereen schrik dat je laptop gaat crashen of weetk veel... Het is niet dat je aan het gamen bent en echt het uitermate van je grafische kaart of processor gaat vragen he...

Ik denk dat bij zo een sony vaio de kans kleiner is dat deze crasht dan dat een cdj of je mengpaneel het begeeft. Tenzij je echt 12 uur aan een stuk draait...(gewoon goed verluchten dan.)

anderzijds. Het is wel evenveel moeite om je eks mee te zeulen naar een fuif. (dan je cd's)
Mathiz    posted on 06-04-2009 11:14
Het risikio dat je loopt dat z'on ding vastloopt of het begeeft is vele groter hoor als je dit twee keer doet op een fuif  geen probleem maar als je elke week deze moet meezeulen in vochtige warme ruimtes en moet draaien 4 uur aan een stuk , dan denk ik dat hij het makelijker begeeft dan je denkt. 

Bij mij loopt zoon windows ****computer al vast als ik er een minuut op werk in gewone omstandigheden bij wijze van spreke. Je zal me niet wijsmaken dat jouw computer nooit is blijven steken om een of andere reden als dit dan juist voorkomt als het feestje begint dan sta je daar. Ik denk ook dat mac in deze gevallen vele betrouwbaarder is.
ArTy    posted on 06-04-2009 13:02
@ dacuba: Klopt, ik wil altijd weer iets nieuws Cool

@ Down-Town: die Raw vind ik niet zo geweldig met die dubbele pitch fader op elkaar gepropt en er is geen release datum bekend.

@ matezo: komt misschien omdat die pc's die jij altijd gebruikt bomvol met software staat. Mijn laptop gaat alleen windows en traktor draaien, verder niks. Dus ik acht de kans klein dat ie dan crachesd. Mijn huidige pc is in 2 jaar tijd ook maar 1x gecrashed.

En er komt misschien wel een macbook aan voor mijn studie maar dit is nog niet zeker, lot ligt in mijn ouders hun handen.
User edit by ArTy on 06-04-2009 @ 13:02:40 (1%)
soundcollector    posted on 06-04-2009 13:46
at matezo: een nieuwe mac pro, blijft gewoonweg nie hangen... Kameraad van mij heeft er een en we hebbe crysis 2 en weetk veel welk zwaar spel gedownload en gedurende lange tijd gespeeld. Hij wordt alleen pokke-warm. En gaming is bij mijn weten het meest intensieve wat je met een pc kan doen.
Illusion    posted on 06-04-2009 14:36
Wat een afschuwelijk lelijk ding is het he...

Mooi je 1000tjes houden. Ben je er zeker van dat alles goedkomt, i.p.v. Software:S

Je sony vaio kan het wel aanWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Mixt-Ape    posted on 06-04-2009 14:40
Over je laptop zou ik me ook geen zorgen maken...die is bijlange niet slecht.
Ik zou waarschijnlijk wel doen!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

55 Users online: 3 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 6.007
Most visitors online this month : 490
Lifetime Pageviews since 2003 : 215.044.740