Aansluiten passieve speakers op mixer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ianroma    posted on 04-04-2009 22:40
Hee guys!

Ik had een vraag over het verbeteren van de geluidskwaliteit van mijn speakers. Het zit zo: Mijn mixer is een behringer vmx300 en die zit aangesloten op een bagger versterker die weer zit aangesloten aan 2 passieve speakers. Nu is het probleem(denk ik) dat de versterker het geluidskwaliteit verkloot. Nu vroeg ik mij af of ik deze kabel(weet niet of ik dat zo mag doen) kan scheiden. Dus rood en wit van elkaar en deze rood naar rechter speaker en wit naar linker speaker laten lopen. Of heeft iemand een beter idee? De speakers zijn van een onbekend merk en ik kan er geen plaatjes van vinden. Er zit in ieder geval jack-aansluiting op.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groet,

What do you think about Aansluiten passieve speakers op mixer ??

Vote :   

DAW    posted on 04-04-2009 22:45
Als je een bagger versterker hebt zoals je het noemt dan maakt de kabel niet veel uit kwaliteit zal er niet heel veel beter op worden. Zou eerder gaan kijken naar een goede versterker die een goede combi is samen met je speakers Winking my eye (en nee dit hoeft niet gelijk een Harman Kardon of Denon etc te zijn) Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 04-04-2009 @ 22:46:22 (32%)
ianroma    posted on 04-04-2009 22:46
Nee maar dan heel ik de versterker er tussen uit bedoel ik. Ik wil de speakers direct op de mixer aansluiten.
DAW    posted on 04-04-2009 22:52
In je mixer zit geen versterker? dus denk dat jou oplossing niet opgaat. Passieve speakers hebben dus een losse versterker nodig.

Dan zul je volgens mij een goede versterker moeten kopen of actieve speakers om beter geluid te verkrijgen Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 04-04-2009 @ 22:54:15 (32%)
Tekhead    posted on 05-04-2009 03:50
Poster: ianroma
Nee maar dan heel ik de versterker er tussen uit bedoel ik. Ik wil de speakers direct op de mixer aansluiten.

Deze kabel is GEEN luidspreker kabel maar een signaalkabel,dient daar niet voor, een Jack stekker word o.a. ook gebruikt voor speaker aansluitingen, maar meestal niet met aan de andere kant RCA of cinch stekkers.

Je kent toch het verschil tussen passief en actief ? Passief wil zeggen: externe versterking nodig, bvb versterker of Amplifier, Actief: geen externe sturing nodig, bvb speakers of mixer met ingebouwde versterking.
Als je je speakers wil blijven gebruiken heb je 2 mogelijkheden: 1- een goede versterker kopen of een actieve mixer, anders komt er geen snars uit je speakers. Ben je trouwens zeker dat het de versterker is ? Om zeker te zijn, test het, andere speakers op je versterker aansluiten, en/of andere versterker op JOUW speakers, doe het, dan ben je pas zeker dat je de juiste verandering koopt. Een Actieve mixer wordt anderzijds zelden of nooit gebruikt voor dj gebruik, is er ook niet voor ontworpen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 06-04-2009 @ 00:38:28 (42%)
TheHunter    posted on 05-04-2009 10:17
Dat van die actieve mixer wou ik net zeggen :P
DJob    posted on 05-04-2009 10:34
wil je is zo'n actieve mixer laten zien.
daar heb ik nog nooit van gehoord.
Tekhead    posted on 05-04-2009 19:27
Poster: DJob
wil je is zo'n actieve mixer laten zien.
daar heb ik nog nooit van gehoord.

ga even naar de muziekwinkel, daar hebben staan ze uitgestald, wordt vooral gebruikt bij muziekanten
Estacy    posted on 05-04-2009 19:35
Actieve mixers zijn ook niet echt voor DJ gebruik. en die eerste post van Djob zegt eigenlijk alles. RCA wordt NOOIT, and moet ook NOOIT gebruikt worden als speakerkabel, tenzij je actieve boxen hebt. 
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 06-04-2009 00:39
Dat schrijf ik toch
DJob    posted on 08-04-2009 17:47
Poster: Estacy
Actieve mixers zijn ook niet echt voor DJ gebruik. en die eerste post van Djob zegt eigenlijk alles. RCA wordt NOOIT, and moet ook NOOIT gebruikt worden als speakerkabel, tenzij je actieve boxen hebt. 

je bedoelt  Tekhead

This is an old Topic

No new postings for 5.759 days.
 Post CommentThat would be 192 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

187 Users online: Lead & 13 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 39.018
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.533.649