Technics SL DZ1200 kopen of niet ? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 01-04-2009 23:35
Al is deze speler helaas niet meer in productie.   

Zou ik maar al te graag willen weten:    

Ik zou deze spelers als mijn eerste spelers willen kopen,  maar zou eerst willen of zij het echt waard zijn.
Ik weet dat ie MP3 CD's en SD-cards can lezen,  maar kan deze speler het geweld van Pioneer CDJ-1000 en 400 weerstaan en nog meegaan anno 2009 ?   

What do you think about Technics SL DZ1200 kopen of niet ? ??

Vote :   

Tekhead    posted on 29-04-2009 23:39
Cool !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tfvs    posted on 30-04-2009 00:45
Poster: Ilja
Pioneer is inderdaad top merk, maar ik wil per-se een speler met moving platter. Denon valt af omdat het bezaait met knoppen is ( waar ik altijd hekel aan heb ) en die oude numark's vind ik gewoon te belachelijk uitzien. Dan blijft Technics als enige over, en oh wat zijn ze mooi. Cool  Ga ook zeker die vinyl schijven van Senseihouse kopen want die maken hem alleen maar nog mooier. 

WAT EEN ONZIN!! kijk al wil je een draaiende platter dan vind jij dat je alleen kunt kiezen uit de technics omdat de denon bezaait is met knoppen maar de technics zijn een stukje groter daarom lijkt het alsof er minder knoppen op zitten terwijl het bijna evenveel knoppen zijn.. ik zou ze gewoon eerst maar is even testen.. ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met het djen?? maar de denon valt reuze mee met hoeveel knoppen erop zitten.. ik zou zelf zeker kijken naar de dns 3500 of de 3700 of de 5500.. die zijn geloof ik nog steeds in productie enzo.. en dus makkelijker weer te maken al is er iets kapot.. maar nog een antwoodt wat je gaf op het uiterlijk van de pioneer cdj 1000s.. hoe bedoel je speelgoed xD ik heb zelf de cdj 800 mk2.. en ze spelen heerlijk.. en speelgoed is het zeker maar dat is al het dj gear... maar al geef je zo veel voordeel aan de cd spelers.. waarom koop je dan niet 2 technics sl 1200 mk2.. met serato ofzo .. dan heb je pas echt een draaiende platter.. want het is leuk dat weet ik maar kwa grote moet je gewoon kijken naar de numarks die lijken tenminste nog op iets van een turntable.. allemaal wel leuk en aardig wat ik nu zeg maar ik zou wel is eerst willen weten of je zelf veel of weinig evaring hebt met djen.. ?? leg dat eerst is ff uit en dan kunnen we verder kijken wat je nou wel lekker vind draaien of niet..

greetzWinking my eye
Ilja    posted on 30-04-2009 08:51
Ik wil het liefst niks met vinyl te maken hebben.  Dit worden mijn eerste spelers, ik heb aan de hand van veel tutorials en test-video's beslissing genomen. Ik vond technics kwa uitstraling en functies het beste in mijn prijsklasse passen. En zoals ik al zei, ik had heel veel goede ervaringen over gehoord ( ja en ook een paar mindere ). 
bridges1989    posted on 30-04-2009 09:09
Voor het geld dat ze nu nog maar kosten doe je gewoon geen miskoop. Er zijn een paar functies die niet doorontwikkeld zijn op de technics en dat is bijzonder spijtig... Maar als je nu van die pitch lock afblijft en je bent niet echt een effects user dan is deze technics een bijzonder leuke cd-speler met draaiende platter en scratchmodus...

Ik heb ze zelf uitgeprobeerd (maar wat zijn 10 minuten ervaring...) En ik was ook bijzonder gecharmeerd door de platterfeeling.... Iets wat je nu bij de nieuwe denon dn-s3700 ook hebt (maar die is bijzonder duuur...).

Als je nu persoonlijk de pro's en contra's afweegt (wat je al hebt gedaan zie ik, je wéét en beseft wat er mis mee is met de speler) dan kan je uitmaken of je hem gaat kopen of niet.

Dan mijn PERSOONLIJKE mening die er eigenlijk niet toe doet. Ik zou hem niet kopen. Persoonlijk vind ik dit meer een gizmo voor "erbij" dan als basic dj set. Ik ben nog altijd van mening dat je beter meteen gear koopt waar je bijzonder lang mee gesteld bent. En de Pioneer CDJ-800MKII is zo'n speler in mijn ogen... Doorontwikkeld product, amper tot geen downsides meer... Enkel het forse prijskaartje is nu wel wat minder.

Maar dat is eigenlijk appelen met peren vergelijken aangezien de prijzen van beide cd-spelers nogal uiteenliggen...

Dusja...

Ilja    posted on 30-04-2009 10:23
Welke spelers zijn volgens jou goed om te beginnen ( voor bijvoorbeeld 250-300 euro per stuk ( tweedehands ) ) ? Cool
DAW    posted on 30-04-2009 10:44
Ik hoor veel goede dingen over de Reloop en Numark OEM spelers. Ik ben zelf naar de winkel gegaan en ik ben de spelers gaan testen. Zelf heb ik gekozen voor Pioneer om dat het Budget het toeliet.

Persoonlijk vind ik de technics niet zo prettig draaien. draaiende platter is op zich niet nodig. Is leuk voegt na mijn inziens niks extra's toe. Het lijkt een beetje op een SL draaitafel, maar ik vind de werking van bijsturen etc (het gevoel) niet het zelfde.

En ik moet zeggen dat ik toch met regelmaat digitale geluiden kreeg bij het scratchen. Dit wat de meeste OEM spelers niet hebben. En ja ik heb aardig wat uurtjes met de technics gespeeld (niet met de effecten puur alleen draaien(dit is ook de reden geweest dat ik bij vinyl ben blijven hangen toen der tijd))

Denk dat je beter af bent met een speler die nog in productie is en verder door ontwikkeld is, zoals de meeste OEM spelers dat zijn. Winking my eye

De technics is echt een hebbeding voor mij, maar niet de speler om skills op te ontwikkelen.

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 30-04-2009 @ 10:46:36 (16%)
Ilja    posted on 30-04-2009 10:56
Probleem met numark is, dat het uitziet als goedkope plastic zooi die ik niet naast mijn DJM-400 wil hebben. Enige die naast technics mij nog aanspreekt is Denon DN-S1200.   Kun je mij is paar namen  geven, om te kijken of het wat zijn. 
DAW    posted on 30-04-2009 10:58
Looks is leuk...maar kwaliteit gaat in deze denk ik toch voor alles. Ik ben ook meer van de looks van de apparatuur, maar ik heb puur gekozen voor de kwaliteit. (Pioneer)

En als je zoekt op het forum dan vind je een aantal spelers die in jou budget passen Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
bridges1989    posted on 30-04-2009 17:52
Tjah spelers waarvan IK (dus noodzakelijk niet iedereen) vind dat ze bijzonder goed zijn als starterset

- Denon DN-S1200 (niét de 1000, kut jogwheel)
- Reloop RMP serie
- Pioneer CDJ-200 (2de hands?)
- Numark Axis 9cr. Zelf gehad top speler.

Dan haal je toch al wat meer kwaliteit in huis. Zien er minder flashy uit maar welke speler ziet er wél flashy uit buiten jouw SL-DZ Winking my eye

Ilja    posted on 30-04-2009 18:49
Reloop RPM serie is mooi, Denon DN-S3500 is ook een hele nette. ( en hebben ook veel functies ). maar die zijn beide nogal duur voor mij ( het was eerst mijn bedoeling om in Londen de CDJ-400 te kopen, maar ja net voor mijn vertrek heeft Pioneer prijzen veel te hoog gezet waardoor ik de mixer zelfs 2de hands moest kopen ). En CDJ-200 heeft veels te weinig functies en eigenlijk nog steeds te duur tegenover wat ie te bieden heeft. 
voltcontrol    posted on 30-04-2009 20:51
Ik meende dat het algemeen bekend is dat de SL DZ niet bepaald DE keus is op cdspelergebied, lees deze pagina eens goed door, de goed onderbouwde posts zeggen genoeg imo:

http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=13218
User edit by voltcontrol on 30-04-2009 @ 20:53:34 (25%)
Ilja    posted on 30-04-2009 21:35
Ik zie inderdaad dat er veel op aan te merken is ( onder andere de slopmats, de nieuwe van Sensei Hause ga ik bestellen ), maar zoals ik al zij, voor 600 euro krijg ik gewoon geen betere ( 2 stuks ) Of iemand moet mij snel een leuk aanbod laten zien wil ik de technics alsnog links laten liggen. 
Victor    posted on 30-04-2009 21:48
Het lijkt erop dat je je keus al lang gemaakt hebt. Dan kunnen we van deze kant je alleen nog veel plezier met je komende nieuwe spelers toewensen.
Ilja    posted on 01-05-2009 20:10
Beste DJ's Technics bevalt zeer goed ( in ik heb ze samen met pioneer CDJ-1000 getest ). Vraagje aan jullie  kan mij iemand instructies geven welke stappen ik moet doorlopen op de speler up te daten ( heb al de files )

Alvast bedankt. Cool
User edit by Ilja on 02-05-2009 @ 01:06:35 (20%)
Flaged
Victor    posted on 02-05-2009 07:35
Hier staat precies hoe het werkt: http://www.technicsforums.com/forums/index.php?topic=5.0
Succes!
Ilja    posted on 02-05-2009 14:05
Heeft er iemand van jullie Dj's deze technics ooit geupdate Confused  hoe hebben jullie dat gedaan ? ( kan ik de files ook op 1 GB SD kaart zetten of moet ik verplicht 64 mb of minder hebben ? ) 
ThijsG    posted on 02-05-2009 14:12
Als je een 1GB kaart hebt kan je het altijd proberen...

offtopic: Ik zag dat je ook op ebay nog een Technics deck wou kopen? Dat is een 2e of 3e SL DZ of een SL?
Ilja    posted on 02-05-2009 17:10
Poster: ThijsG
Als je een 1GB kaart hebt kan je het altijd proberen...

offtopic: Ik zag dat je ook op ebay nog een Technics deck wou kopen? Dat is een 2e of 3e SL DZ of een SL?

Het zou mijn 2de worden. Maar ja ik ben opgelicht Cool dus nu maar hopen dat ebay mijn geld terug weet te halen. ( 278 euro ).

Maar ik heb gelukkig iemand gevonden die ook in NL 3 stuks verkocht, eetje heb ik al, de 2de ga ik komende week ophalen ( en wat draaien ze lekker Cool Winking my eye.  

Trouwens voor iedereen.  Technics heeft geen MP3 probleem, alleen files die boven de 192 *bit rate* zitten kan ie niet afspelen ( mischien is dit al in versie 2.3 verholpen ).  De cue pads zijn zeer goed en sommige effects klinken leuk en nog leuker als je een flanger of iets dergelijk er tussen gooit. Cool
Sound-Division    posted on 02-05-2009 19:07
Kut zeg dat je bent opgelicht :S, dat zuigt echt heb ik ook ooit gehad met een brommer.

Maar wat dat laatste betreft, wat heb je eigenlijk eraan om met bestanden te draaien met een kwaliteit van 192 of minder??
Bouncy    posted on 02-05-2009 19:16
Poster: Sound-Division
Maar wat dat laatste betreft, wat heb je eigenlijk eraan om met bestanden te draaien met een kwaliteit van 192 of minder??

Mwha, 192 is nog wel om aan te horen, mits goed gecodeerd...
Ilja    posted on 02-05-2009 20:05
Poster: Sound-Division
Kut zeg dat je bent opgelicht :S, dat zuigt echt heb ik ook ooit gehad met een brommer.

Nah niet zo erg, nummers klinken zeer goed.  En nummers die hoger dan 192 zijn, brand ik gewoon als audio CD, ( iTunes op een MAC is zeer relaxt ).  

Nog een vraaje over de update.   Als ik hem wil updaten, dan gaan toetsen 1 en 2 branden ( zoals het hoort ) Maar dan gaat ook 3de knipperen, doe ik iets fout ? 
Delcone    posted on 02-05-2009 20:20
Zie pmWinking my eye ow lees net dat je er al 1 hebt gekocht sorry:X
User edit by Delcone on 02-05-2009 @ 20:22:03 (100%)
Ilja    posted on 02-05-2009 20:28
Poster: Delcone
Zie pmWinking my eye ow lees net dat je er al 1 hebt gekocht sorry:X

Godver de ballen Cool ( dit is dan wel tot nu toe de goedkoopste ik heb ze voor minimaal 1000 euro per stuk gezien ), wat zijn die spelers in de winkel nog steeds duur. Ik heb 260 voor de mijne betaald en 2de gaat net zo veel kosten ( nieuwstaat ). 

This is an old Topic

No new postings for 5.770 days.
 Post CommentThat would be 192.3 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

206 Users online: 19 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 42.399
Most visitors online this month : 356
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.909.421