Technics SL DZ1200 kopen of niet ? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 01-04-2009 23:35
Al is deze speler helaas niet meer in productie.   

Zou ik maar al te graag willen weten:    

Ik zou deze spelers als mijn eerste spelers willen kopen,  maar zou eerst willen of zij het echt waard zijn.
Ik weet dat ie MP3 CD's en SD-cards can lezen,  maar kan deze speler het geweld van Pioneer CDJ-1000 en 400 weerstaan en nog meegaan anno 2009 ?   

What do you think about Technics SL DZ1200 kopen of niet ? ??

Vote :   

Sound-Division    posted on 02-04-2009 00:39
Hey

Ik denk niet dat deze speler tegen een Pioneer opkan, Ik denk dat deze cd speler van Technics toch echt wel geflopt is, Ik heb deze speler ook nergens gezien, behalve in de Midtown store in Eindhoven.
greup    posted on 02-04-2009 00:55
ansich is het best een prima speler. Ik heb er welleens mee gewerkt en hier op dit forum een stukje over geschreven. Er valt ZEKER mee te draaien. Er zit alleen wel een gebruiksaanweining op. Zoals dat je de MT niet met scratch moet gebruiken (dan vervormt de klank) ook is de laadtijd best traag.

Ik denk dat ze tweedehands z'n 300 euro waard zijn, en voor dat geld is het een leuke speler!
baath    posted on 02-04-2009 10:52
Ilja    posted on 03-04-2009 21:27
Mixt-Ape    posted on 03-04-2009 22:34
Als eerste speler is ie zeker niet verkeerd! Heb het zelf met heel wat minder moeten doen!!!!
timmy90    posted on 04-04-2009 07:34
ik denk niet dat ze de robuustheid van de 1000 evenaren,
ken iemand die ze gehad heeft en zeer tevreden van was,
maar eens hij zijn 1000's had wou hij nooit meer ruilen
Ilja    posted on 04-04-2009 10:11
Poster: timmy90
ik denk niet dat ze de robuustheid van de 1000 evenaren,
ken iemand die ze gehad heeft en zeer tevreden van was,
maar eens hij zijn 1000's had wou hij nooit meer ruilen

CDJ 1000 is leuk en aardig, maar als ik allemaal effects en mooie lichten wil, dan koop ik een EFX 500 of 1000.  En eerlijk is eerlijk,  bijna alle pioneer CDJ ( denon ook ) zien uit als speelgoed  vergeleken met de Technics.  
Flaged
timmy90    posted on 04-04-2009 22:31
mss wel ja,
maar je komt ze zelden tegen...
heb er zelf nooit mee gewerkt,

DAW    posted on 04-04-2009 22:41
Ik heb er wel eens mee gewerkt jaren geleden, maar ik moet eerlijk bekennen ik vind de Pioneers en Denons en de meeste andere merken beter als de Technics.

Technics heeft op gebied van de CDJ's de boot behoorlijk gemist. Bij het scrathen hoor je echt digitaal geluid wat je bij de Pioneers en Denons niet hoort.

Ik heb de CDJ's heel lang ontweken ik wou er niks van hebben ging voor mij niks boven vinyl, maar vinyl neemt te veel ruimte in en dan is de CDJ een uitkomst. En Pioneer is voor mij persoonlijk de beste keus.

Persoonlijk vind ik de looks van de Technics nog steeds erg cool, maar ik ben nog steeds een vinyl (SL) junk.

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 04-04-2009 @ 22:42:58 (1%)
Ilja    posted on 04-04-2009 23:09
Poster: DAW
Ik heb er wel eens mee gewerkt jaren geleden, maar ik moet eerlijk bekennen ik vind de Pioneers en Denons en de meeste andere merken beter als de Technics.

Technics heeft op gebied van de CDJ's de boot behoorlijk gemist. Bij het scrathen hoor je echt digitaal geluid wat je bij de Pioneers en Denons niet hoort.

Ik heb de CDJ's heel lang ontweken ik wou er niks van hebben ging voor mij niks boven vinyl, maar vinyl neemt te veel ruimte in en dan is de CDJ een uitkomst. En Pioneer is voor mij persoonlijk de beste keus.

Persoonlijk vind ik de looks van de Technics nog steeds erg cool, maar ik ben nog steeds een vinyl (SL) junk.

Ieder zijn keus.  Smile  Heb net een via Ebay gewonnen voor 250 euro, Cool dus het wordt een leuk begin.  Zou in de eerste instantie CDJ's 400 in UK gaan halen, alles al voorbereid, komt Pioneer met achterlijke prijs verhoging nou dat heeft het gedaan bij mij. 
Tekhead    posted on 05-04-2009 03:37
Qua robuustheid, en daar bedoel ik vooral de sterkte van de behuizing en onderdelen mee, ben ik zeker van dat de Technics geen concurrenten heeft, is dezelfde case, e.d. van de TT's, dus verdere discussie hierover is overbodig, alleen heeft Technics door zijn arrogantie serieus de boot gemist idd. 
Ik heb iemand gevonden die een ultieme levensduurte test wil doen, tussen de Denon DN-S serie, de Pio 1000 en de technics SLcd speler blootstellen onder extreme omstandigheden. Ben benieuwd.

Ilja ik vind het een goede keuze van jou. Veel plezier ermee
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 05-04-2009 09:57
Voor een eerste cd-speler is het echt een prima keus. Als je ze voor 300 à 350 euro per stuk 2e hands haalt heb je beslist geen miskoop gedaan en kun je alle basics van het draaien gaan leren.

Een aantal jaren geleden toen ik zelf nog met cdj-100's draaide heb ik eens bij een winkel de cdj-1000 en sl-dz's beiden uitgeprobeerd. Ze stonden naast elkaar. Ik had tot dan toe beide cd-spelers nog nooit aangeraakt en vond de cdj-1000 véél fijner werken. Toen waren ze beiden ongeveer even duur. Desondanks, als je de SL-DZ's voor een klein bedrag kunt kopen dan zijn ze toch interresant. Voor 300 euro haal je geen cdj-1000.
User edit by RAS on 05-04-2009 @ 10:00:01 (6%)
Ilja    posted on 05-04-2009 20:07
Poster: Tekhead
Qua robuustheid, en daar bedoel ik vooral de sterkte van de behuizing en onderdelen mee, ben ik zeker van dat de Technics geen concurrenten heeft, is dezelfde case, e.d. van de TT's, dus verdere discussie hierover is overbodig, alleen heeft Technics door zijn arrogantie serieus de boot gemist idd. 
Ik heb iemand gevonden die een ultieme levensduurte test wil doen, tussen de Denon DN-S serie, de Pio 1000 en de technics SLcd speler blootstellen onder extreme omstandigheden. Ben benieuwd.

Ilja ik vind het een goede keuze van jou. Veel plezier ermee

Ben toch nog steeds benieuwd of Technics over een tijdje met nieuwe CD spelers komt.  Wat denk jij ?  Of houden zij het voortaan op vinyl ? 
ArTy    posted on 05-04-2009 20:15
Technics is een heel eind failliet. Dus die komen nergens meer mee. Volgens mij hebben ze het hele innovatiegedeelte er al uit gegooit bij technics.

http://www.aboutdj.nl/nieuws/586-technics-dj-lijn-dood.html
Tekhead    posted on 06-04-2009 00:33
Platenspelers worden nog gemaakt, maar of ze nog CD spelers gaan maken is niet zeker dat hangt voor volle pond van Panasonic af, De 100 % eigenaar van Technics. Laten we hopen van wel, als is het maar om een Pio en Denon monopoly te vermijden, want anders gaan hun prijzen serieus de hoogte in
Ilja    posted on 06-04-2009 01:24
Poster: Tekhead
Platenspelers worden nog gemaakt, maar of ze nog CD spelers gaan maken is niet zeker dat hangt voor volle pond van Panasonic af, De 100 % eigenaar van Technics. Laten we hopen van wel, als is het maar om een Pio en Denon monopoly te vermijden, want anders gaan hun prijzen serieus de hoogte in

Ja daar heb jij groot gelijkCool in, en Pioneer is nu al bezig.  De nieuwe Denon mixer DN-X1700 gaat ook flinke pegels kosten ( 1500 euro )  nog duurder dan DJM-800.  Het scheelt wel een ding, zowel Pioneer, denon als Panasonic zijn Japanse bedrijven dus hopelijk gaat Panasonic die 2 proberen af te troefen. Cool.  Was al paar keer in Japan geweest en weet dat al die gasten altijd beter dan ander willen zijn,  nu maar te hopen dat Panasonic die strategie ook hanteert. 
Dolivieira    posted on 25-04-2009 21:34
Ik heb deze spelers gehad, geen slechte spelers als je geen loopjes en master tempo gebruikt. Maar kan niet tippen aan Pioneer heb ze weg gedaan en twee pioneer 1000`s gehaald. maar ze zijn zeker de mooite waard. Dus als je ze voor een leuk prijsje kan krijgen gewoon doen. Cool 
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ilja    posted on 25-04-2009 22:45
Pioneer is inderdaad top merk, maar ik wil per-se een speler met moving platter. Denon valt af omdat het bezaait met knoppen is ( waar ik altijd hekel aan heb ) en die oude numark's vind ik gewoon te belachelijk uitzien. Dan blijft Technics als enige over, en oh wat zijn ze mooi. Cool  Ga ook zeker die vinyl schijven van Senseihouse kopen want die maken hem alleen maar nog mooier. 

User edit by Ilja on 25-04-2009 @ 22:48:48 (15%)
Flaged
Victor    posted on 25-04-2009 23:50
Poster: Ilja
Denon valt af omdat het bezaait met knoppen is ( waar ik altijd hekel aan heb )

Dat komt omdat de DN-S3700 een stuk meer kan dan een SLDZ. En, wat nog belangrijker is: wat erop zit werkt goed. Dat geldt helaas niet voor de SL-DZ 1200. Voor een uitgebreid verhaal over die speler zou je kunnen zoeken naar mijn review in de New Line webshop (wel even "niet meer leverbaar" aankruisen als je zoekt).

Het gedrag van de motor is erg zenuwachtig, wat lastig is met pitchbenden. Hij mist pitchbendknoppen dus je moet de (erg lage) platter gebruiken. De slipmat is ronduit klote. De effecten zijn een lachertje ("old radio": wtf??), de mp3-ondersteuning is matig. Je kan je loops niet corrigeren. Laadtijden zijn vaak erg lang, bij mp3 zelfs te lang. Voor mp3 vanaf je sd-kaart MOET je de Panasonic cardreader/writer aanschaffen, anders werkt het niet.

En wat de "onverwoestbaarheid" betreft: laat je niks wijsmaken. De knoppen zien er hetzelfde uit als een SL-1200 maar voelen zeker niet zo aan. En het loopwerk is erg "clunky". Doet zelfs een beetje denken aan de eerste Numark CDX. En da's niet best.

Kortom: ziet er leuk uit, is het niet. Echt niet. Maar goed, zelf weten natuurlijk.
Ilja    posted on 26-04-2009 12:02
Het punt is,  ik hoef geen effecten op mijn Speler ( heb al op mijn mixer en als ik echt geavanceert wil dan koop ik een EFX-500 )  Voor de rest heb ik zeer veel positieve reviews gelezen en maar een paar negative.  En ik heb zowel Pioneer als Technics in actie gezien, en noem mij maar gek, maar pioneer decks ( ongeacht welke ) kunnen de groeten krijgen. 
Winston    posted on 26-04-2009 16:49
Poster: ArTy
Technics is een heel eind failliet. Dus die komen nergens meer mee. Volgens mij hebben ze het hele innovatiegedeelte er al uit gegooit bij technics.

http://www.aboutdj.nl/nieuws/586-technics-dj-lijn-dood.html

Als je het artikel goed leest, zou je hebben gelezen dat Technics wel doorgaat met DJ producten. Dus anders dan de titel doet vermoeden.
De enigste geluidsbronnen die ze nu hebben zijn de draaitafels. De SL-DZ1200 is uit productie gehaald.

Maar het zou best kunnen dat ze bezig zijn met iets moderns zoals de CDJ-400, DN-S1200, DN-S3700, RMP-3. Ze hebben in principe de technische kennis in huis al is het bij de consumer lijn. Ze moeten gewoon goede DJ's als alpha en beta testers zoeken. Daarmee kunnen ze fiasco's voorkomen.

Ze hebben in hun DJ lijn draaitafels, mixers, headphones, en moeten ook versterkers en monitors zijn. Het zou gek zijn dat er helemaal geen digitale media players zijn. Dat terwijl Panasonic dat soort spul wel maakt.

Wel vindt ik hun assortiment zeer armzalig t.o.v. andere DJ merken.
Tic Toc
Victor    posted on 26-04-2009 17:41
Poster: Ilja
En ik heb zowel Pioneer als Technics in actie gezien, en noem mij maar gek, maar pioneer decks ( ongeacht welke ) kunnen de groeten krijgen. 

Als het voor jou werkt en de SLDZ past in je budget moet je hem zeker kopen. Ik noem alleen een paar nadelen. Voor normaal mixwerk valt er na wat wennen zeker goed mee te werken. Zeker als je niks met de effecten doet en wegblijft van mp3.
Tekhead    posted on 29-04-2009 01:08
Dave Clarke gebruikt ze toch ook, in fuse had hij die altijd bij
brecht    posted on 29-04-2009 11:28
Ik denk dat deze spelers terug mss wat de bovenhand zal doen door prijsverhogingen van pioneer.Of is dit overdreven?
Winston    posted on 29-04-2009 18:25
De spelers worden niet meer gemaakt, dus zullen niks tegen Pioneer kunnen doen.

En hier een filmpje Dave Clarke Live @ River Park, Italy waar hij draait met de Technics SL-DZ 1200. Ook te zien dat hij doet aan scratching, zonder dat je digital distortion hoort.
Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

65 Users online: 22 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 6.865
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.771

DJResource