Poster: baath
////www.djresource.eu/Forum/topic/13234/%5BTK%5D-Technics-SL-DZ-1200-(3-stuks)
hij heeft ze nog alle 3 staan
Poster: timmy90
ik denk niet dat ze de robuustheid van de 1000 evenaren,
ken iemand die ze gehad heeft en zeer tevreden van was,
maar eens hij zijn 1000's had wou hij nooit meer ruilen
Poster: DAW
Ik heb er wel eens mee gewerkt jaren geleden, maar ik moet eerlijk bekennen ik vind de Pioneers en Denons en de meeste andere merken beter als de Technics.
Technics heeft op gebied van de CDJ's de boot behoorlijk gemist. Bij het scrathen hoor je echt digitaal geluid wat je bij de Pioneers en Denons niet hoort.
Ik heb de CDJ's heel lang ontweken ik wou er niks van hebben ging voor mij niks boven vinyl, maar vinyl neemt te veel ruimte in en dan is de CDJ een uitkomst. En Pioneer is voor mij persoonlijk de beste keus.
Persoonlijk vind ik de looks van de Technics nog steeds erg cool, maar ik ben nog steeds een vinyl (SL) junk.
Poster: Tekhead
Qua robuustheid, en daar bedoel ik vooral de sterkte van de behuizing en onderdelen mee, ben ik zeker van dat de Technics geen concurrenten heeft, is dezelfde case, e.d. van de TT's, dus verdere discussie hierover is overbodig, alleen heeft Technics door zijn arrogantie serieus de boot gemist idd.Ik heb iemand gevonden die een ultieme levensduurte test wil doen, tussen de Denon DN-S serie, de Pio 1000 en de technics SLcd speler blootstellen onder extreme omstandigheden. Ben benieuwd.Ilja ik vind het een goede keuze van jou. Veel plezier ermee
Poster: Tekhead
Platenspelers worden nog gemaakt, maar of ze nog CD spelers gaan maken is niet zeker dat hangt voor volle pond van Panasonic af, De 100 % eigenaar van Technics. Laten we hopen van wel, als is het maar om een Pio en Denon monopoly te vermijden, want anders gaan hun prijzen serieus de hoogte in
Poster: Ilja
Denon valt af omdat het bezaait met knoppen is ( waar ik altijd hekel aan heb )
Dat komt omdat de DN-S3700 een stuk meer kan dan een SLDZ. En, wat nog belangrijker is: wat erop zit werkt goed. Dat geldt helaas niet voor de SL-DZ 1200. Voor een uitgebreid verhaal over die speler zou je kunnen zoeken naar mijn review in de New Line webshop (wel even "niet meer leverbaar" aankruisen als je zoekt).
Het gedrag van de motor is erg zenuwachtig, wat lastig is met pitchbenden. Hij mist pitchbendknoppen dus je moet de (erg lage) platter gebruiken. De slipmat is ronduit klote. De effecten zijn een lachertje ("old radio": wtf??), de mp3-ondersteuning is matig. Je kan je loops niet corrigeren. Laadtijden zijn vaak erg lang, bij mp3 zelfs te lang. Voor mp3 vanaf je sd-kaart MOET je de Panasonic cardreader/writer aanschaffen, anders werkt het niet.
En wat de "onverwoestbaarheid" betreft: laat je niks wijsmaken. De knoppen zien er hetzelfde uit als een SL-1200 maar voelen zeker niet zo aan. En het loopwerk is erg "clunky". Doet zelfs een beetje denken aan de eerste Numark CDX. En da's niet best.
Kortom: ziet er leuk uit, is het niet. Echt niet. Maar goed, zelf weten natuurlijk.
Poster: ArTy
Technics is een heel eind failliet. Dus die komen nergens meer mee. Volgens mij hebben ze het hele innovatiegedeelte er al uit gegooit bij technics.
http://www.aboutdj.nl/nieuws/586-technics-dj-lijn-dood.html
Poster: Ilja
En ik heb zowel Pioneer als Technics in actie gezien, en noem mij maar gek, maar pioneer decks ( ongeacht welke ) kunnen de groeten krijgen.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.