Pioneer verhoogt prijzen in UK aaaarggh (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Ilja    posted on 01-04-2009 21:16
Om van te huilen, heb al ticket geboekt voor Londen om daar Pioneer DJM-400 en CDJ-400 te gaan kopen, ?hebben die Jappen doodleuk de prijzen omhoog gegooit. ? Was eerst veel goedkopen dan hier. Nu is het zelfs duurder. ?CoolCoolCool

Was er ook iemand van jullie van plan om binnekort naar UK af te reizen om ?daar DJ GEAR te gaan kopen ? Is Denon DN-X1500 een betere keuze tegen over Pioneer DJM-400 ?

En weet iemand toevallig waar ik nog aan Technics SLDZ1200 tabletops kan kopen tegen een normale prijs ?
Mod edit by Lead on 18-05-2009 12:47 (19%)
Flaged

What do you think about Pioneer verhoogt prijzen in UK aaaarggh ??

Vote :   

Reind    posted on 12-04-2009 01:56
Poster: Tekhead
Ieder bedrijf en fabrikant heeft problemen door de crisis, maar je zwengelt de verkoop van je producten tijdens een crisisperiode niet aan door de prijzen drastisch te verhogen, maar door ze te verlagen, en ervoor te zorgen dat de prijzen aantrekkelijk worden en zo de oem merken en decks oninteressant te laten worden

Valt wat voor te zeggen maar er is ook een andere kant van het verhaal. Pioneer zit nu even in de hoek waar de klappen vallen, mass ontslag, plasma divisie afgestoten e.d. dus ja er is wel wat aan de hand. Is het schrikbarend erg? Op de Messe hoorde je allerlei spook verhalen waarom Pioneer er niet was e.d. (en logisch dat die er zijn als je je als 1 van de grotere spelers niet laat zien terwijl er net slechts nieuws naar buiten kwam wat betreft de plasma's e.d.) maar erg hoeft het allemaal niet te zijn.

Pioneer doet nu eindelijk iets aan hetgeen wat prijs stunten word genoemd, zijn ze veel te laat mee maar ze doen er nu wat aan en dat is goed. Pioneeer is dus op dit moment zijn dealer netwerk aan het opschonen en alle dozen schuivers er uit aan het knikkeren, iedereen word ingedeeld in een groep (ik geloof trade, silver, platinum) waaraan bepaalde kortingen worden gehangen qua inkoop. Aan die groepsindeling hangt ook weer een aantal voorwaarden blablablabla.

In het kort komt het er dus op neer dat Pioneer zijn dealer netwerk op de schop aan het nemen is en dat de marges weer op een fatsoenlijk niveau komen te liggen voor de partijen die het verkopen. Die marges waren namelijk nogal gezakt de afgelopen jaren met alle gevolgen van dien.

Dat de prijzen nu stijgen heeft denk ik met een aantal dingen te maken, de DJ afdeling word niet meer gezien als een luxe promotie middel voor het merk maar zal meer geld in het laadje moeten gaan brengen met dezelfde of zelfs minder massa. Daarnaast zullen de marges voor de mensen die het verkopen weer op een normaal niveau moeten komen en zal alles en iedereen die het verkoopt op de korrel genomen gaan worden met de vraag of men het nog wel mag verkopen.

En dat hele crisistijd gebeuren is leuk en aardig maar het zegt weinig, Audi en Volkswagen draaiden dankzij hun duurdere modellen een goede winst in deze zogenaamde crisis tijden. Vraag zal er altijd zijn aangezien consumeren in ons bloed zit en het is al maar eens en te meer aangetoond dat wanneer een merk vertrouwen e.d. uit straalt mensen ondanks zware tijden toch bereid zijn de centen alsnog uit te geven. Pioneer probeert nu door zijn dealer netwerk om te gooien dat stukje vertrouwen e.d weer omhoog te gooien met als gevolg dat minder massa dezelfde winst genereerd.

Of het ze ook lukt, ik vraag het me af. Ik ben bang dat wanneer andere merken hier niet in mee gaan Pioneer nog wel eens van een koude kermis thuis kon komen en zichzelf toch een beetje zal moeten schikken met als gevolg dat de goede dealers weer gewoon beginnen te klagen en het opschonen van een dealer netwerk alleen tot gevolg heeft gehad dat de massa minder is geworden.

Denon daarentegen zal nu wel handenwrijfend zitten te wachten op wat komen gaat en proberen marktaandeel te gaan snoepen bij hun grootste concurrent... en met de huidige producten ben ik van mening dat ze daar nog wel eens aardig wat konden winnen ook.
ArTy    posted on 12-04-2009 10:24
Poster: Tekhead
En natuurlijk zullen er wel zijn  die in hun handen wrijven, degene die hun setje willen verkopen kunnen dus een hogere prijs aanhouden. Ik voorspel weinig goeds voor de toekomst van Pioneer als ze niet van gedacht veranderen.

Valt vies tegen, mijn cdj-1000's vliegen er nou niet bepaald uit terwijl ze voor een nette prijs te koop staan. Misschien dat het nog komt. 
W.i.M    posted on 12-04-2009 11:11
Dat er soms prijzen aangepast moet worden is onvermijdelijk maar ik zou dat in kleine stappen doen en zeker niet dit soort verhogingen.

Ik denk dat het allemaal zal afhangen wat de concurrenten gaan doen. Als die niet meegaan met de verhogingen kan het verhaal wel eens anders aflopen dan vooraf ingecalculeerd. Maar goed, niemand kan in de toekomst kijken en wellicht moeten de concurrenten ook omhoog met de prijzen.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
janek    posted on 12-04-2009 12:15
Ik ben blij dat ik miijn spullen gekocht heb in Dec/januari
De prijzen in Duitsland gaan nu ook steil omhoog !!
CDJ 400 is nu al over de 600 € de cdj800 al bijna 800€
Waar gaat dat nog heen ??
De Oem merken zullen profiteren denk ik , en ik denk dat Denon ook beter zal verkopen !

Jan
bartjeu    posted on 12-04-2009 18:26
Thomann blijft voorlopig nog steeds bij de oude prijzen, hoera ! Winking my eye
Tekhead    posted on 12-04-2009 22:11
@ Reind: Ik zie nog steeds de link niet tussen dealernetwerk opkuisen, plasma tv's en dj gear tegenover hun prijsstijging.

Als je je dealernetwerk gaat opkuisen, is het de bedoeling, dat zowel klant, fabrikant, als dealer er beter van wordt, een zogenaamde win/win situatie. Ik zie hier niets van terug voor de klant en ook niet voor de dealer. Het is idd zo dat ook Pioneer in de hoek van de klappen zit, maar daar heeft die plasma afdeling niets meer mee te maken, want alle fabrikanten moeten stoppen met het maken van plasma tv's van Europa, omwille van het zeer hoge energieverbruik. Een van de oorzaken dat pioneer hun sound division zeer slechte resultaten boekt, is dat hun andere produkten zich in een middensegment bevindt en ze geen afdeling hebben die deze slagen kan opvangen. Ook denon ziet waarschijnlijk de verkoop stagneren of achteruit gaan, maar dj gear is voor denon geen core business, en zij hebben een High End afdeling die deze minder omzet wel opvangt. Ook hun besluit van hun produkten betaalbaar te houden werpt hun vruchten af. Ik vraag mij stilaan af of Pioneer nog wel een marketing afdeling heeft, iets waaraan ik nu echt wel twijfel.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dacuba    posted on 13-04-2009 02:41
Hoe komt 't trouwens dat die Duitse shops nog zo onder de prijs (kunnen) blijven terwijl NL-varianten fors stijgen?
borisdekloris2    posted on 13-04-2009 08:30
in de catalogus 2009 II van musicstore staan ook al de nieuwe prijzen ik neem aan dat de nieuwe prijs 1 mei in gaat ofzo.
TheHunter    posted on 13-04-2009 09:08
Duitsland is altijd goedkoper geweest:P
Tekhead    posted on 13-04-2009 11:36
Poster: dacuba
Hoe komt 't trouwens dat die Duitse shops nog zo onder de prijs (kunnen) blijven terwijl NL-varianten fors stijgen?

Duitsland zijn stock zal opruimen, en daarna pas nieuwe prijzen zal doorvoeren
Basz-Line    posted on 13-04-2009 12:00
Poster: dacuba

Omdat duitse shops veel groter over het algemeen zijn en een grotere afzetmarkt hebben. Als ze bvb de Cdj1000mk3 100 euro goedkoper maken, zetten ze 20 euro bij 5 artikelen erbij op. voorbeeldje
dacuba    posted on 13-04-2009 12:07
Poster: Basz-Line

Omdat duitse shops veel groter over het algemeen zijn en een grotere afzetmarkt hebben. Als ze bvb de Cdj1000mk3 100 euro goedkoper maken, zetten ze 20 euro bij 5 artikelen erbij op. voorbeeldje

Dat is toch totaal onlogisch? Hier geloof ik niet veel van, eerder de uitleg van Tekhead..
ThijsG    posted on 13-04-2009 19:21
Nukan je gewoon winst maken als je je pioneergear 2e hands verkoopt
Tekhead    posted on 13-04-2009 22:42
In duitsland is het verboden om je stock die je hebt voor de prijsaanpassing, te verkopen aan de nieuwe prijzen, eerst je voorraad verkopen aan de oude prijs en dan pas je nieuwe stock aan de nieuwe prijzen
dJORD    posted on 22-04-2009 17:05
ik ken een winkel waar ze niewe cdj 1000 mk III verkopen voor €1 089.00
in nederland
User edit by dJORD on 22-04-2009 @ 17:16:28 (17%)
WopWopWop    posted on 22-04-2009 19:27
Heb mijn set in december voor 1850 gekocht staat nu op de zelfde site 300 euro duurder (H)
RAS    posted on 23-04-2009 02:39
Ik denk dat pioneer zichzelf nu ook meer als een exclusief merk gaat neerzetten. Wil je het best van het beste, dan betaal je daar beduidend meer voor. Of dit dan daadwerkelijk het beste van het beste is, dat laat ik in het midden. Soms maak je je merk aantrekkelijker door het gewoon duurder te verkopen.

Wat mij op is gevallen de laatste tijd, is dat er steeds meer cd-spelers van concurenten in de buurt kwamen van het prijs-segment van dure pioneer spelers. Dit verschil is nu groter gemaakt, waardoor pioneer bijzonderder is gemaakt, en daardoor beter te boek zal komen te staan. Of dit nu in het geval van pioneer klopt of niet, een hogere prijs geeft onbewust een betere kwaliteit aan.

Voor veel mensen zal een pioneer set het ultieme doel zijn. Als je dat eerst in 3 stappen bereikte (2 verschillende mengpanelen/cd-spelers daarvoor gehad omdat je het simpelweg nog niet kon betalen) dan doe je dat nu in 4 stappen. Als je echt pioneers wou, dan zul je daar toch nog voor sparen.
User edit by RAS on 23-04-2009 @ 02:46:10 (67%)
Snoey    posted on 23-04-2009 05:45
Ik vind cdj's 1000 en een djm 800 thuis voor de prijsverhoging teveel geld. Als je twee cdj800 + djm400 koopt, houd je geld over voor een nieuwe laptop, monitoorspeakers, geluidskaart en midikeyboard. 

En tegenwoordig draai ik amper nog op die dingen thuis, en maak ik wel bijna elke dag gebruik van de bovenste dingen. En volgens mij ben ik niet de enige hier waar het dj gear bijna niet gebruikt word en vind ik met de prijsverhoging het echt veel te veel geld voor een cdj1000/djm800 thuis set, die zijn geld niet terug verdiend.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Reind    posted on 23-04-2009 10:16
Poster: RAS
Wat mij op is gevallen de laatste tijd, is dat er steeds meer cd-spelers van concurenten in de buurt kwamen van het prijs-segment van dure pioneer spelers. Dit verschil is nu groter gemaakt, waardoor pioneer bijzonderder is gemaakt, en daardoor beter te boek zal komen te staan. Of dit nu in het geval van pioneer klopt of niet, een hogere prijs geeft onbewust een betere kwaliteit aan.

Als je echt pioneers wou, dan zul je daar toch nog voor sparen.

Klinkt wel heel erg fanboy achtig.....

Niet als Pioneer niet in staat is ook betere spullen te maken dan de rest voor dat geld, de prijzen welke het hoogst omhoog zijn gegaan zijn die van de DJM-400 en CDJ-400, beide zijn apparaten voor de slaapkamer dj.

De DJM-400 kent een prima gelijke in de Reloop IQ2+ USB welke ook nog eens uitgebreider is en minstens net zo goed in elkaar zit.

Voor de CDJ-400 is er de DN-S1200 van Denon, onder de streep een veel leukere en beter uitgevoerde cd speler dan de 400 welke vergeleken bij de Denon maar matige mass storage device ondersteuning heeft en maar matig presteerd op het gebied van midi.

Juist die 2 producten waren de hardlopers van Pioneer en waren ook goed geprijst, met de huidige prijzen zal bijna niemand meer een 400'je kopen.

Wat betreft de CDJ-1000, die is amper in prijs gestegen (ten opzichte van de originele NL Pioneer pro dealer prijs van een jaar terug) dus die zal wel blijven verkopen, echter worden er minder 1000's verkocht dan 400's. En is er voor de 1000 geen alternatief, zijn die er genoeg voor de 400.
Tekhead    posted on 24-04-2009 23:45
Laten we voor de Die-Hard Pioneer fans hopen dat ze in Japan, snel hun fout inzien, en de prijzen corrigeren.
Giel    posted on 16-08-2009 01:47
Ik vind ook dat Pioneer de prijzen veel te hoog maakt en hoop dat ze snel inzien dat de prijzen omlaag moeten!

Verwachten jullie dat dat nog gaat gebeuren?

want ik zou toch heel graag 2 Pioneer Spelers aan mijn set toevoegen!
Tekhead    posted on 16-08-2009 02:50
neen,daar ziet het voorlopig niet naar uit, daar dromen alle pio fans over, maar tevergeefs, zal m.i. alleen gebeuren als concurrentie volop marktaandeel inneemt.
Dolivieira    posted on 16-08-2009 09:29
Als voorlopig iedereen pioneer spullen blijft kopen, Zullen ze de prijzen hoog houden kijk maar naaar de DJ booth sectie hoeveel gasten er geen CDJ800 heeft gekocht na de prijs ik mijn CDJen EFX niet voor de prijsstijging had gekocht, Had ik nu geen pioneer spullen gehad. maar zolang het verkocht wordt zakken de prijzen niet.?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MaximDJ    posted on 16-08-2009 09:51
Pioneer is nu bezig een typisch voorbeeld te zijn van: Hoe werk ik mijzelf Faillet?:p
Party Sensations. Excellence in entertainment.
ArCee    posted on 16-08-2009 10:14
Pcies, zij werken zichzelf vanzelf wel de markt uit op deze manier voor in ieder geval de thuis deejay. Clubs etc zullen het nog wel aanschaffen in verband met deejay eisen, maar dat kan nooit alleen je markt zijn om te overleven. De particuliere markt is veel groter, en als die zometeen voor een betaalbaar alternatief gaan kijken en aanschaffen, ik noem voor het gemak ff de Reloop, dan zakken ze nog veel verder weg in de problemen die ze al hebben. Domme Jappanertjes, zo komen de yens echt niet binnen en zitten ze straks aan een bakkie droge rijst, zonder tjap tjoi Cool?Tjah, Tjeu La Ping heeft t niet echt begrepen denk ik CoolReken maar dat de andere merkenm straks met een heel verleidelijk alternatief cq aanbieding komen hoor als Pioneer zo doorgaat.Dit is voor merken als Denon, Numark en Reloop een uitgelezen kans om een stuk marktaandeel over te nemen en die zien dat echt wel aankomen en staan klaar om er in te springen Cool
User edit by ArCee on 16-08-2009 @ 10:16:44 (48%)

82 Users online: 11 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 16.394
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.057.551