Laser en verschillende dmx controllers (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dubbelyou    posted on 29-03-2009 11:00
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, namelijk het aansturen van een laser in combinatie met een dmx controller.
Ik heb gister een RYG laser van 250mw kunnen aanschaffen voor een hele mooie prijs.

Deze gaat dienen voor onze parkeerplaats rave's, en kleine gigs.

Nu staat er bij info dat je de laser kan aansturen dmv een DMX 512. Nu is de auto functie op muziek leuk. Maar we willen toch liever gaan freaken met een dmx erbij.

Nu ken ik op geluid aardig mijn weg, maar op licht totaal niet. Staat de 512 voor een type of hoe moet ik dit zien? Past hier dan een willekeurige DMX op, of moet hier persee een dmx 512 op aangesloten worden?

Info van het apparaat:

• Bediening: DMX 512, Stand-Alone Programma
  • DMX 512: 10 Kanalen

Verder weet ik ook nog niet hoe het werkt om alles in te stellen, maar kijk er al naar uit om er lekker achter te gaan zitten. Maar dmv 10 kanalen kan jij de laser helemaal zelf instellen dus? en elk kanaal kan je bv het patroon / hoogte / breedte en lengte etc instellen ? of heb ik dat fout? Kan het tevens, als het enmaal naar wens is nog steeds op de maat van de muziek lopen?

Ik heb veel gezocht maar kon het helaas nergens terugvinden, dus sorry als hier al een topic over is.

• What do you think about Laser en verschillende dmx controllers ??

Vote :   

Flexii    posted on 30-03-2009 21:48
    Poster: Tizio
    Zat ook in die serie te kijken Winking my eye
    Het wordt of deze, de http://www.laserworld.com/club-serie/cs-200rgy.html
    De Club serie met 20kpps scanning en 200mW RGY. €360

of deze, http://www.laserworld.com/fileadmin/files/ebay/Katalog/el200rgy.jpg
    De Ecoline serie met 2-5kpps scanning en ook 200mW RGY. €220

Prijsverschil: €140

Ik raad je sterkt aan om eens in een showroom erna te kijken. Dan zul je er achterkomen wat ik nu ook ga zeggen. Die 2e wat je aangeeft is echt bagger. Kinderspeelgoed. Je kunt dr bijna niks mee, en de spiegeltjes zijn niet snelgenoeg, dus een mooie cirkel maken is er niet bij, dan krijg je zo'n zonnetje, en rechte lijnen, om je publiek mee te 'scannen' is er ook niet bij, had eerst ook voor deze lasers zitten kijken, maar toen ik ze in het echt gezien had, viel vooral die laatste me dus echt zwaar tegen. Dus ben ik maar voor een professioneler gegaan die CS 200 G, met ilda ondersteuning, (al was het mede omdat ik hem samenkocht met mn baas, 10% en nog ns de btw dr af en dan de helft:P)
    Dubbelyou    posted on 31-03-2009 08:16
    Figuren zijn voor mij niet zo van belang. Het gaat me echt om de laser-beams zelf.
    Ik heb al eens een 150mw rgy gehuurd, en dat was al een erg leuk ding.

Dus ik verwacht dat 100mw meer, en een beter merk het wel mooier kunnen maken.
    Voor 70 inc verzending kon ik hem niet laten liggen :D

Wat zijn in nederland trouwens de betere zaken voor lasers? (mogen die hier genoemd worden?)

En wanneer is wat slecht, als je er minder voor betaald Happy, laughing ? Het is ook wat je er van wil hebben natuurlijk. Gewoon puur wat mooie laser effecten op geluid. meer niet, en meer verwacht ik er ook niet van zegmaar.

Eigenaren van bv Funtkion one boxen zullen ook zeggen dat DAP boxen slecht zijn. Terwijl het voor een ander perfect spul is Happy, laughing  Je krijgt minder, maar betaald ook gewoon minder.

En ik ga liever voor laserworld, dan voor showtec e.d. :P
    User edit by Dubbelyou on 31-03-2009 @ 08:24:55 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 5.837 days.
     Post CommentThat would be 194.6 months
    or a whopping 16 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

127 Users online: 2 Guests (125 Unknown)
    Pages generated today : 3.069
    Most visitors online this month : 482
    Lifetime Pageviews since 2003 : 236.365.987