--Hercules RMX-- of --Numark Omni Control-- (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 29-03-2009 09:24
Hallo allemaal,

Ik zat eerst te denken aan zo'n set voor de Numark Total control (Total Control, DJ|iO, hoofdtelefoon). Maar mij lijkt het stukken handiger om een alles in 1 set te kopen voor aan mijn laptop (HP Pavilion zd8000). Nu heb ik de Hercules DJ Console RMX gevonden maar ook de Numark Omni Control. Welke is beter als ik vragen mag?

Gr. Nicola
Gewoon.

What do you think about --Hercules RMX-- of --Numark Omni Control-- ??

Vote :   

Estacy    posted on 29-03-2009 12:48
Heet nicole, ze zien er allebei prima uit, mooi van metaal. Volgens mij heeft die numark iets grotere jogs, maar die Hercules heeft weer 3 faders. Zoek een winkel uit die ze allebei verkopen, bijv een bepaalde winkel in goest. Die numark is overigens iets goedkoper.

edit: kijk anders ook een even naar de Hercules DJ control Steel! zelfde als RMX, maar iets goedkoper volgens mij.
Edit van Edit: of toch niet, DJ control heeft geen interne geluidskaart, wel handig!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 29-03-2009 @ 12:51:23 (68%)
niiicola    posted on 29-03-2009 17:18
heey Estacy,

Ten 1e ik heet NicolaCool.Ten 2e die 3 faders maken mij niks uit, de master doe ik wel met de volumeknop van m'n stereoCool.
Ten 3e bedankt voor de repleyCool.Gr. Nicola
Gewoon.
dJORD    posted on 29-03-2009 19:29
ik heb zelf gekozen voor de rmx maar had na een na een half jaartje al spijt van een midi en ben daarna overgestapt naar 2x rmp-1 en een rmx 30 blackfire van reloop dat beviel 100x beter dan z'on piel ding(midi controller) maar dat is mijn mening
niiicola    posted on 29-03-2009 20:00
Wat vond je dan zo stam aan een Midi-Controller?
Gewoon.
T_G    posted on 29-03-2009 21:15
een normaal mengpaneel en cd spelers?
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
niiicola    posted on 29-03-2009 21:20
wat bedoel je met die repley?
Gewoon.
dJORD    posted on 30-03-2009 15:10
Poster: niiicola
Wat vond je dan zo stam aan een Midi-Controller?

stam?? ik vond het gewoon gepiel
Estacy    posted on 30-03-2009 15:36
heey Estacy,

Ten 1e ik heet NicolaCool.Ten 2e die 3 faders maken mij niks uit, de master doe ik wel met de volumeknop van m'n stereoCool.
Ten 3e bedankt voor de repleyCool.Gr. Nicola

oke nicolA, :p foutjes zijn menselijk. die 3e fader is waarschijnlijk voor een externe bron (cd, vinyl, mp3) of mischien gewoon voor de lol. Ik zou de volume bedienen met  de knop op de RMX zelf, laat je stereo op ong. 3/4 (doe ik altijd) en kom er niet meer aan. Dan kun je alles bedienen met je RMX, in plaats van dat je (in mijn geval) de hele tijd bukt. Bovendien kun je in een beetje disco niet bij de amps.
niiicola    posted on 30-03-2009 20:08
mijn stereo staat gwn op m'n bureau dus dat wordt geen moeite.
Gewoon.
Estacy    posted on 30-03-2009 22:12
mijn stereo staat gwn op m'n bureau dus dat wordt geen moeite.

maar toch, kijk anders deze ff
staat een mooi stukje in waarom je niet aan een Amp moet komen.
niiicola    posted on 31-03-2009 08:12
Poster: Estacy

Oké danCool, maar als jij 300 euro had, welke van de 2 had jij dan gekocht?
Gewoon.
niiicola    posted on 31-03-2009 18:32
heeft niemand er ervaring mee?...
Gewoon.
kuituhh    posted on 31-03-2009 18:53
je bent wel een beetje een wijsneus NicolA. Hoe kun je nu al weten dat je een 3e fader niet nodig zal hebben? Maar goed, Ik zou kijken naar welke midi controller de meeste functies heeft qua uitbreiding want hoe dan ook, als het dj'en je echt gaat bevallen zul je altijd meer willen :P

succes ermee verder!
Spin that Sh!t BAM!
Estacy    posted on 31-03-2009 18:54

Oké danCool, maar als jij 300 euro had, welke van de 2 had jij dan gekocht?

ik zou doorsparen tot ik 450 euro had en bijv. dat American Audio CDI-100mp3 setje kopen, 2x american Audio cdi-100+een mixer. Daar kun je wel ff mee vooruit. Bel anders wat winkels op voor advies, of ga er even langs. Een beetje winkel (zoals een bepaalde winkel in Goest :p) zal je wel advies geven.

User edit by Estacy on 31-03-2009 @ 18:54:23 (1%)
niiicola    posted on 31-03-2009 18:54
haha dankje
Gewoon.
niiicola    posted on 31-03-2009 18:55
haha dankje
Gewoon.
niiicola    posted on 01-04-2009 14:58
sorry voor de dubbelpost, PSP liep vast
Gewoon.
Nohtreya    posted on 01-04-2009 15:04
Als ik jouw was zou ik even kijken naar de:

Reloop Digital Jockey Interface edition

of de nieuwere versie

Reloop Digital Jockey 2 Interface edition

niiicola    posted on 01-04-2009 15:17
die is wel erg boven m'n budget
Gewoon.
niiicola    posted on 01-04-2009 17:27
Ik heb m'n keuze gemaakt. Ik ga voor de Numark Omni Control, want ik heb erg veel minpunten ontdekt bij de Hercules DJ Console RMX. Nu nog ongeveer een maandje doorsparen en dan heb ik genoeg geld. Weten jullie misschien waar ik hem goedkoper kan kopen dan 289,-?

Gr. Nicola
Gewoon.
niiicola    posted on 25-04-2009 15:05
Ik kan niet meer voor de Numark Omni of de Hercules RMX gaan. Dit komt omdat m'n verjaardag niet door is gegaan en omdat ik niet naar konninginnedag kan. Voor welke zou ik dan gaan? Toch voor de Behringer BCD 3000?
Gewoon.
ThijsG    posted on 25-04-2009 15:10
Ten eerste:
Heet nicole, 

klinkt erg ongepast hier:p

Maargoed. Met die BCD3000 kan je ook geweoon heel veel leuke dingen doen, zeker als je een beetje een leuke mapping weet te maken...
niiicola    posted on 25-04-2009 15:11
Wat is eigenlijk een mapping?
Gewoon.
ThijsG    posted on 25-04-2009 15:21
dat is hoe je elke knop insteld.
Elke knop en fader wordt gemapped in je computer. Die weet dan wat-ie moet doen als jij op play drukt.

Bij bv Een Hercules RMX is de playbutton standaard ook als play gemapped en je pitchfader ook als pitchfader(dan is elke positie los gemaped).

Dus eigenlijk zegt dat wat er moet gebeuren als jij een knop indrukt of aan een potje draait of een fader openschuift.
niiicola    posted on 25-04-2009 17:11
Poster: ThijsG
dat is hoe je elke knop insteld.
Elke knop en fader wordt gemapped in je computer. Die weet dan wat-ie moet doen als jij op play drukt.

Bij bv Een Hercules RMX is de playbutton standaard ook als play gemapped en je pitchfader ook als pitchfader(dan is elke positie los gemaped).

Dus eigenlijk zegt dat wat er moet gebeuren als jij een knop indrukt of aan een potje draait of een fader openschuift.

Oké, maar welke digitale console zou jij kiezen als je €200,- euro had (niet zeggen:'Nog even doorsparen')?
Gewoon.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

177 Users online: 9 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 10.955
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.707.353