Recorden met de RMX-40 Blackfire
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tommie    posted on 28-03-2009 15:49
Ben dus sindskort in het bezit van een Reloop RMX-40 Blackfire mixer. Super ding! Het is de non-USB versie, maar opzich wil ik ook wel graag mijn mixenn opnemen. Nu zag ik dat op de achterkant van de mixer wel 2 inputs zitten voor te recorden. Gewoon een rode en een witte cinch input. Nu was mijn vraag: Kan je hiermee je mixen ook recorden op een laptop, dus via USB op een laptop aansluiten om zo te recorden? Zijn daar verloopstekkertjes voor? Of kan het alleen met de RMX-40 USB versie?

What do you think about Recorden met de RMX-40 Blackfire ??

Vote :   

Renzis    posted on 28-03-2009 15:55
Ja moet je alleen wel even het goede kabeltje voor hebben.
Ik heb zelf ook de rmx en ik doe het altijd zo.

Ik sluit een tulp - minijack Kabeltje aan op de Master2 en dan gewoon naar de blauwe rec input van je pc. Kan je het zo via audacity of iets anders opnemen.

Ik kies speciaal voor Master 2, omdat je daarmee iets makkelijker het uitgangsvolume kan bepalen. Dan kan je je master 1 gewoon op je versterker aanlsuiten of laten staan.

Als je nog niet zo'n kabeltje hebt moet je hem even kopen. Dus aan de ene kant de rood en witte tulpjes en aan de andere kant gewoon een mini-jack, die in je pc past.

Vrij simpel en werkt gewoon goed.
DJob    posted on 28-03-2009 16:17
Als je geen blauw poortje in je laptop heb moet je even kijken, want ik heb hem zelf
op de microfoon aangesloten en dat werkt ook gewoon prima en heb ook gelezen dat het op geel ook kan.

TheHunter    posted on 28-03-2009 17:32
Gewoon op de line in of mic-in van je pc/laptop dus Winking my eye:P
david87    posted on 29-03-2009 13:37
zo doe ik het ook , nog nooit problemen mee gehad
Tfvs    posted on 29-03-2009 19:26
Dit is al vaker gevraagd, geloof ik, maar je moet een kabeltje gebruiken vanaf je mixer naar je pc.

Deze kabel gaat van tulp naar 3.5 mini jack.

Die ziet er zo uit:

De tulpjes gaan in de uitgang van je mixer en de mini jack in deze poort achter in je pc:

En vergeet niet in te stellen via "configuratiescherm > geluiden en audioapparaten > tabblad Audio > Opnemen van geluid", klik daar op "Volume..." en selecteer "Lijningang". of je doet het opnemen met windows video maker ofzo Winking my eye
Tfvs    posted on 29-03-2009 19:29
post ook ff wanneer het gelukt isWinking my eye
Tommie    posted on 29-03-2009 19:39
Thanks voor de reacties!
Heb het even bij mijn werk nagevraagt, maar volgens hen kan het niet werken als je het via de microfoon input doet. Ik heb namelijk alleen een laptop, dus alleen 2 groene 3,5 mm inputs, één voor de headphone input en één voor de gewone audio (speakers) input. Volgens hen kan het dan niet werken, omdat dat alleen output is, dus dat je alleen audio uit kan zenden maar niet opnemen.

Weet iemand hoe het zit? Als ik dus gewoon zo'n verloopstekker haal, het dan aansluit via de headphone input op me laptop en vervolgens met audacity opnemen? Of werkt het alleen met zo'n blauwe input? Zijn er nog alternatieven dan?
Convert    posted on 29-03-2009 19:50
In de roze (microfoon) kan het ook best zo had ik het ook met mijn reloop rmx Winking my eye
Tommie    posted on 29-03-2009 19:55
Aha oke, dus met die verloopstekker moet het ook in de mic input werken?
Ze zijn namelijk niet gekleurd op mijn laptop, maar er staat wel zo'n microfoon pictogrammetje naast, dus ik ga er vanuit dat het dezelfde roze input is als op een PC. Ik koop morgen wel even zo'n kabeltje en dan ga ik het proberen!
Convert    posted on 29-03-2009 21:16
Ja zo'n kabeltje kost ook maar iets van 3euro Winking my eye
Tommie    posted on 01-04-2009 19:38
Heb inmiddels het kabeltje gekocht en alles werkt, ik kan nu mooi opnemen!
Het geluid is echt niet zo best als ik aan het opnemen ben, vooral met de bassen. Heb de gain op de mixer al wat lager gezet en de ingangsvolume van de microfoonpoort ook lager, maar dan blijf het geluid nog vrij krasserig bij de bass enzo.Iemand tips hiervoor?
Renzis    posted on 01-04-2009 19:53
Sja dat komt omdat je met een microfoon-ingang opneemt. Nadeeltje van je laptop.

Bij gewone pc heb je dus die blauwe poort, waar ik het al eerder over had en heb je perfect geluid. Als ik het via mijn micingang opneem klinkt het ook niet top.

Stel dat je echt veel waarde hecht aan je sets opnemen kan je altijd nog een iKey kopen. Werkt ook goed. Is gewoon te koop bij de bekende audio-(web)winkels.

Succes
Tommie    posted on 13-04-2009 13:10
Heb inmiddels zo'n switch boxje gekocht van Creative, waardoor dus een soort externe geluidskaart heb inclusief line ingang. Heb alles aangesloten zoals aangegeven, dus in de blauwe poort, maar het wil nog niet echt lukken om geluid er doorheen te krijgen. Heb alles ingesteld in configuratiescherm enzo, maar telkens als ik wil opnemen in Audacity, dan krijg je als geluid een soort storing met een pieptoon erdoorheen. Je hoort nog wel een beetje het ritme van de muziek. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
kuituhh    posted on 13-04-2009 15:23
ik zou eens kijken naar de behringer uca-202 geluidkaart @ de bekende webshops als je niet veel geld wil uitgeven.

Dit is een externe geluidskaart en zeer gunstig in prijs. Voor thuis gebruik ideaal ik gebruik hem ook incombi met mijn rmx-40 blackfire.

en dat werkt zeer goed even als de qualiteit. Maar uiteraard kan dit "prima voor thuis gebruik" kaartje niet tippen aan de duurdere.

succes ermee!
Spin that Sh!t BAM!
CoenBaas5300    posted on 13-04-2009 17:10
Poster: Renzis
Sja dat komt omdat je met een microfoon-ingang opneemt. Nadeeltje van je laptop.

Bij gewone pc heb je dus die blauwe poort, waar ik het al eerder over had en heb je perfect geluid. Als ik het via mijn micingang opneem klinkt het ook niet top.

Stel dat je echt veel waarde hecht aan je sets opnemen kan je altijd nog een iKey kopen. Werkt ook goed. Is gewoon te koop bij de bekende audio-(web)winkels.

Succes

Ik neem altijd op met mijn laptop en dat gaat super, perfect geluid en echt niks op aan te merken. Voor het opnemen gebruik ik wel een apart programma. Dat gekras bij de bassen kan bijvoorbeeld zijn dat je te ver in het rood draait (ja of je moet van distortion houden) of je moet eens kijken naar de microfoon versterking (die moet je namelijk helemaal uit zetten) en het microfoon volume op 1 of 2

succes!

This is an old Topic

No new postings for 5.780 days.
 Post CommentThat would be 192.7 months
or a whopping 15.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

82 Users online: 11 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 2.869
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.575.022