Poster: TheHunter
Was ik ook naar opzoek, dacht ook aan een dongle, maar waarom hebben alle lichtbedrijven dan tafels ipv laptops/pc's?
Poster: neutje
@ thehunter: omdat je met een lichttafel een veel vettere show kunt neerzetten en sneller kan handelen, maar die bedrijven hebben geen tafel van rond de 200 a 300 euro. die kosten duizenden euros.
maar als je een budget van 200 a 300 euro heb, kan je daar niet echt een fatsoenlijke tafel van kopen vind ik, tenzij je alleen parren wil besturen als je ook inteligent licht heb dan is sunlight of freestyler handiger, want moving heads besturen met zo een goedkoop tafeltje werkt gewoon slecht.
Poster: dJORD
wat is dan ongeveer de minimum prijs voor een redelijke stuurtafel?
Poster: Estacy
laptops lopen vast, lichttafels niet.
Poster: Bouncy
ik bijna net zo vaak een pc live zien vastlopen als een lichttafel :P, wat wel handig aan het DMX protocol is, is dat de waardes blijven staan en bij een uitval het dus vaak ongemerkt is!
Poster: MatthiasDB
is niet echt een dmx-protocol eigenschap hoor... das meestal toestel-gerelateerd... onze studiospotten hun lampen gaan na een 10tal seconden uit als ze geen dmx meer hebben... vrij lastig!
Poster: Flexii
dat ben ik niet met je eens. Maar de reden waarom bedrijven tafels gebruiken omdat die veel meer mogelijkheden hebben dan laptops, met je muisje en toetsenbord ben je natuurlijk nooit zo snel als met de faders op je lichttafel.
Maar voor als optie voor de kleine drive-in's is er niks mis mee,, AmericanDJ heeft en nieuw speeltje de MyDMX moet je daar eens voor kijken, isd mischien wat voor je.
Poster: greup
de rede dat pc nog welleens vast lopen zit vaak in de golven van de stroom toevoer. Met degelijk stekkerdozen is dit vaak voor een groot deel op te lossen. Wij gebruiken vaak lichttafel omdat je SNELLER kunt ingrijpen. Het programmeerd ook vaak makkelijker.
De pc's kunnen vaak minimaal net zoveel als lichttafels.
Poster: Flexii
. Laptop is iets voor als je altijd exact het zelfde doet met dezelfde apparatuur
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.