Gezien ik denk dat er hier een redelijk aantal mensen de trigger finger hebben, lijkt het me ook wel nuttig om hier een topic over te starten. De Trigger Finger is er al een tijdje maar ik heb het idee dat veel mensen niet weten dat je er veel meer mee kan. Zo waren er een aantal vragen op een ander forum over het custimizen van de presets/banks.
Ben eens grondig aan de slag gegaan met enigma, alle 16 baks handmatig ingevoerd(8 banks hebben allemaal verschillende midi note's)
de andere 8 banks heb ik ook weer onderverdeeld, 3 effecten banks, 2 program control banks, 1 touch sensitive control, 1 vst control en 1 lege bank.
ik heb de eerste 4 banks getest en die sturen bijna allemaal een exclusieve midi note uit.(sommige pads uit een bank hebben dezelfde waarde als pads uit een andere bank, maar dat kan ook een sleep foutje zijn)
hierbij kan ik dus al 64 dingen aansturen met 64 aparte pads.
Ook kun je dit bijna verdubbelen door een dubbele combinatie te geven(druk pad 1 en pad 2 tegelijk)
In ableton kon ik zelfs een paad notes op 14bit zetten, ik denk alleen niet dat de tigger finger dit uit stuurt.
De komende tijd zal ik hier verder aan gaan werken en zal ik als het nodig is een nieuwe preset uploaden.
Om te beginnen heb ik mijn huidige preset geupload:
Klikje hier voor de Preset