Eigen bedrijf in Verhuur Licht&Geluid
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stevenvdvorm    posted on 25-03-2009 23:37
Mensen van Djresource

Ik ben nu 18 jaar, en volg een opleiding accountcy. Ik werk 3 dagen in de week bij een accountantkantoor.
Maar omdat de opleiding een beetje te saai voor me is, stop ik hier binnenkort mee.

Mijn plan is om een eigenbedrijf te beginnen, in het verhuren van licht&geluid. Budget: 8000 a 10000, heb zelf nog een kleine inventaris een pioneer vloot, 2 showtec movingheadjes, dmx control, en rookmachine. 

Ik weet dat de tijden/hoeveelheid werk veel is en onregelmatig. Maar dat is voor mij geen probleem.
Mijn vraag aan jullie, is het verstandig. Waarom wel/waarom niet? 

Budget mischien een beetje aan de kleine kant, maar wil met het geld wat ik verdien uitbreiden als het kan

hoor graag van jullie!

What do you think about Eigen bedrijf in Verhuur Licht&Geluid ??

Vote :   

dj-nick    posted on 25-03-2009 23:44
wil je een proffesioneel bedrijf gaan beginnen raad ik je toch aan om is te gaan praten met een bank voor een lening want hier heb je misschien net een fatsoenlijk geluids setje.
tairip    posted on 25-03-2009 23:47
Budget is erg aan de kleine kant. Wat wil je gaan doen?

Ga je een winkel beginnen?
Ga je alleen verkoop of alleen verhuur of combinatie doen?
Winkel houd in al 1 man personeel minimaal extra.
Wat koop je nou daadwerkelijk voor 10.000?

1 grote geluidsset.... ping ping tweedehand 7500,- weg 3/4 budget, nog geen busje, geen huurpand, geen lichteffectje, geen cd/dj dingen geen kabeltje nix.

Het lijkt me erg moeilijk, op drive-in niveau kom je een aardig eindje.
Een CDJ1000/DJM800 balie is al 4500,- ofzo!
Tomazos    posted on 26-03-2009 00:11
als je even wacht.. heb ik heeeeeeeeeel veeeeeel licht voor je te koop voor klein prijsje:P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Stevenvdvorm    posted on 26-03-2009 11:49
Tomazos, klinkt intressant. Is het oud licht van HMH of niet? ik zag namelijk dat ze nieuwe movingheads hadden.
Stevenvdvorm    posted on 26-03-2009 11:50
Poster: tairip
Budget is erg aan de kleine kant. Wat wil je gaan doen?

Ga je een winkel beginnen?
Ga je alleen verkoop of alleen verhuur of combinatie doen?
Winkel houd in al 1 man personeel minimaal extra.
Wat koop je nou daadwerkelijk voor 10.000?

1 grote geluidsset.... ping ping tweedehand 7500,- weg 3/4 budget, nog geen busje, geen huurpand, geen lichteffectje, geen cd/dj dingen geen kabeltje nix.

Het lijkt me erg moeilijk, op drive-in niveau kom je een aardig eindje.
Een CDJ1000/DJM800 balie is al 4500,- ofzo!

CDJ 1000/DJM 800 heb ik al , dat bedoelde ik met pioneer vloot. Ik hoef natuurlijk niet met movingheads gelijk te beginnnen. Er is genoeg markt voor kleine setjes, of denken jullie daar anders over?
tairip    posted on 26-03-2009 12:50
Poster: Stevenvdvorm

CDJ 1000/DJM 800 heb ik al , dat bedoelde ik met pioneer vloot. Ik hoef natuurlijk niet met movingheads gelijk te beginnnen. Er is genoeg markt voor kleine setjes, of denken jullie daar anders over?

Voor kleine setjes is zeker markt, maar koop dan iets wat er ook netjes uitziet. Geen SRM's o.i.d. maar iets in de trend van NEXO PS10 ofzo. Deze zijn erg goed inzetbaar als bruiloftsetjes. Het is moeilijk om je er tussen te wurmen... veel DJ's hebben vaste verhuurbedrijven of zelf het een en ander aan gear.
Stephanie    posted on 26-03-2009 14:29
Poster: Stevenvdvorm
Er is genoeg markt voor kleine setjes, of denken jullie daar anders over?

Er is inderdaad genoeg markt voor kleine setjes, maar dan ook tegen kleine prijsjes Happy, laughing  En het aanbod is heel erg groot!
Dus daar ga je niet genoeg mee verdienen om rond te komen. Denk ook maar eens aan je verzekeringen etc.
TheHunter    posted on 26-03-2009 14:44
Je kan er in het begin zowieso niet van rondkomen, hoe groot je assortiment ook is. Het heeft in het begin tijd nodig, goede naam etc.
tairip    posted on 26-03-2009 15:30
Poster: TheHunter
Je kan er in het begin zowieso niet van rondkomen, hoe groot je assortiment ook is. Het heeft in het begin tijd nodig, goede naam etc.

Correct, of veel vriendjes.
Bart_    posted on 26-03-2009 16:06
Tip van mij: Ga bij de grote bedrijven à la AED/Rent-ALL/PurpleGroup/Flashlight/... freelancen of werken.
Je moet niet meteen beginnen met een bedrijf op te starten, want daar ga je veel verlies aan maken...
Begin rustig en laag, en klim dan op naar de top! (wel een leuk zinnetje, niet? Cool)

Succes ermee!
djmamo    posted on 26-03-2009 20:53
Ik zal je droom ff om zeep helpen.

Het is totaal niet rendabel om nu een bedrijf in geluid/licht te beginnen.

Een goed kleine geluidsset kost al gauw 10.000+ euro, want je moet een goede set hebben die jaren mee gaat. en als je extra geluid huurt moet het wel dezelfde serie en merk zijn als jouw set.

dan heb je nog de afschrijving van je geluid: 10.000 euro aan geluid je verhuurt je set voor? 250,-

dan moet je de set 40x verhuren, maar dan heb je nog niets verdient.

dan heb je alleen je investeering terug...... en dan moet je bijna ieder weekend/week de set weg kunnen zetten.
ik zou zeggen, met mijn ervaring in de AV niet doen, marges op av middelen liggen erg laag en apparatuur is erg duur.

www.moonentertainment.nl
djmamo    posted on 26-03-2009 20:59
Poster: Bart_
Tip van mij: Ga bij de grote bedrijven à la AED/Rent-ALL/PurpleGroup/Flashlight/... freelancen of werken.

Succes ermee!

neem van mij aan: dit niet doen op dit moment.

aangezien meer dan 70% van de freelancers nu werkeloos thuis zit......

en je moet ook echt wat kunnen om bij de grote: XL video, ACS, BIS, Heuvelman, bourgone, AMPCO, Flashlight, Martin Rentall, JVR, UNITED te gaan werken
www.moonentertainment.nl
Stovas    posted on 26-03-2009 21:12
Ey Stevenvdvorm,

Ik zou ten eerste willen beginnen met: het is een grote stap dat zoiezo (maar dat had je zelf ook wel door, hoop ik).

Maar 2 vrienden van mij(21 en 23 jaar oud) hebben ongeveer het zelfde gedaan rond jou leeftijd. En zijn er achter gekomen dat er vooral in de zomer een grote vraag is naar: geluid/licht/dj's in 1 zo kunnen namelijk mensen besparen en jij kan ze doordat ze groot afnemen een korting geven.

Maar jij zit nu in een vervelende periode namelijk: DE KREDIETCRISIS mensen geven nu gewoon een stuk minder uit.

Die 2 vrienden hebben door deze periode al een grote som geld moeten uitgeven omdat er gewoon op dit moment geen vraag is. En er ook een slecht vooruitzicht is.

En een lening afsluiten bij de bank? ik wens je veel sucses. banken hebben nu al helemaal geen zin om te investeren.

Maar na al dit vervelende nieuws:P je kan je natuurlijk wel aansluiten bij een groot bedrijf met een naam binnen de branch en vanuit daar contacten opbouwen en zo (al duurt het een stuk langer) gaan inversteren in spullen. Dat als je mij vraagt is dat het slimst

Dus lijkt het mij persoonlijk geen goed plan om nu een eigen bedrijf op te starten!

Hoop je een beetje geholpen te hebben met deze info en je mag altijd contact opnemen als je meer wil weten over hoe die 2  gasten het hebben aangepakt!

Greetz,
Stovas aka Tomoro
User edit by Stovas on 26-03-2009 @ 21:16:31 (25%)

This is an old Topic

No new postings for 5.838 days.
 Post CommentThat would be 194.6 months
or a whopping 16 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

111 Users online: 5 Guests (106 Unknown)
Pages generated today : 3.568
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.210.518