dB vs. dap (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dJORD    posted on 21-03-2009 12:42
ik wil een actief speaker/woofer setje aanschaffen dit mag zon 1500 1600 euro gaan kosten en moet 100 a 150 man aankunnen?ik had zelf al gekeken naar:

dB Technologies Compact System sub-top combinatie
DAP Active 2 MK-II Audioset
heeft iemand:
andere iedeen Confused?ervaringen Confused?ander commentaar Confused?
User edit by dJORD on 21-03-2009 @ 12:44:50 (1%)
Mod edit by Jorrit on 19-01-2010 21:11 (4%)
[MOD Edit] webshoplink

What do you think about dB vs. dap ??

Vote :   

Lead    posted on 21-03-2009 13:47
Huh ??

Je vergelijkt Mercedes met Lada...

Ik denk niet dat je je er meer dan 5 seconden in hebt verdiept voordat je deze posting maakte.

Geef je eigen mening eens over deze  opties. En licht toe waarom 1 van de 2 je voorkeur heeft. Dan kunnen mensen inhoudelijk reageren. Op deze openingspost is geen goed antwoord mogelijk !
Let the BASS be louder
tom-j    posted on 21-03-2009 13:59
voor wat ik kan zien: ga voor de DB's! die hebben een hogere geluidsdruk (120 Db) dan de Daps (103 Db).
maar het ligt er maar net aan wat je zelf wilt! heb zalf weinig ervaring met deze setjes! ga ze maar eens testen indien mogelijk!
User edit by tom-j on 21-03-2009 @ 13:59:17 (1%)
Lead    posted on 21-03-2009 14:19
ik denk niet dat ze in dezelfde prijsklasse zitten....
Let the BASS be louder
TheHunter    posted on 21-03-2009 15:55
Ehm, tja precies wat Lead zegt.
Als je t geld hebt zou ik wel voor een db setje gaan.
dJORD    posted on 21-03-2009 18:30
Poster: tom-j
voor wat ik kan zien: ga voor de DB's! die hebben een hogere geluidsdruk (120 Db) dan de Daps (103 Db).
maar het ligt er maar net aan wat je zelf wilt! heb zalf weinig ervaring met deze setjes! ga ze maar eens testen indien mogelijk!

bedankt voor de reactie ik ga ze zeker testen maar eerst wou ik wat meningen
dJORD    posted on 21-03-2009 18:31
Poster: Lead
Huh ??

Je vergelijkt Mercedes met Lada...

Ik denk niet dat je je er meer dan 5 seconden in hebt verdiept voordat je deze posting maakte.

Geef je eigen mening eens over deze  opties. En licht toe waarom 1 van de 2 je voorkeur heeft. Dan kunnen mensen inhoudelijk reageren. Op deze openingspost is geen goed antwoord mogelijk !

wat ik vergelijk zijn 2 sets in de zelfde categorie en prijsklasse
dJORD    posted on 21-03-2009 18:33
Poster: Lead
ik denk niet dat ze in dezelfde prijsklasse zitten....

die db's zijn 125 euro goedkoper dan de dap set
TheHunter    posted on 21-03-2009 19:10
Moet het per-se actief zijn?
Wanneer je passief zou doen in dezelfde prijsklasse heb je heel veel meer.
dJORD    posted on 21-03-2009 19:30
Poster: TheHunter

adviseer je nog ietsConfused??
DjVictorF    posted on 21-03-2009 20:52

Ja, dan heb je meer ja! Maar dan heb je geen versterker.. en een beetje goede versterker kost snel rond de 400 a 500 euro..
Ik heb zelf de Dap K115 Actief. Echt TOP speakers! En al helemaal als je die prijs ziet! 300 euro per speaker (en dan heb je 400 watt rms @ 8ohm!)
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
dJORD    posted on 22-03-2009 11:04
Poster: DjVictorF

Ja, dan heb je meer ja! Maar dan heb je geen versterker.. en een beetje goede versterker kost snel rond de 400 a 500 euro..
Ik heb zelf de Dap K115 Actief. Echt TOP speakers! En al helemaal als je die prijs ziet! 300 euro per speaker (en dan heb je 400 watt rms @ 8ohm!)

maar wat voor woofers (het liefts actief) advieseer je daar dan bij?
TheHunter    posted on 22-03-2009 11:20
Poster: DjVictorF

Maar daar heb ik een heel mooi adresje voor:P, waar je voor een 2 X 1200 watt versterker maar 279 euro betaald en de mindere wattages zijn een stuk goedkoper. Ze klinken super en doen het geod, ook nog na een paar uur volop draaien Winking my eye

Zoals gezegd, de woofers dan ook het liefst passief omdat:
-VEEL meer db's ook bij hetzelfde wattage
-Veel meer wattage bij dezelfde prijs :P
-Klinken over het algemeen ook beter.
-Een passief setje voor jou budget kun je 150 man heel gemakkelijk mee halen.
Tizio    posted on 22-03-2009 11:32
Ik heb sub en top setje van Behringer 1500 euro in totaal incl versterker subs 600watt rms en tops 400 watt rms, zien er goed uit en klinkt prima! Maar die dB's zijn gewoon nice Winking my eye

@TheHunter: je hebt een pm!
greup    posted on 22-03-2009 11:59

Maar daar heb ik een heel mooi adresje voor:P, waar je voor een 2 X 1200 watt versterker maar 279 euro betaald en de mindere wattages zijn een stuk goedkoper. Ze klinken super en doen het geod, ook nog na een paar uur volop draaien Winking my eye

Een goede versterker is voor 279 euro onmogelijk te bouwen. De budget versterker die voor extreem veel voor heel weinig leverd is de dap paladium. Maar bedenk wel dat ook dit niet valt onder het kopje "goede versterkers".

Zoals gezegd, de woofers dan ook het liefst passief omdat:
-VEEL meer db's ook bij hetzelfde wattage
-Veel meer wattage bij dezelfde prijs :P
-Klinken over het algemeen ook beter.
-Een passief setje voor jou budget kun je 150 man heel gemakkelijk mee halen.

Hoezo veel meer db's bij een passieve sub? leg dat eens uit!
Dat ze beter klinken is ook werkelijk waar grootste onzin. en dat passief goedkoper is ook. Vaak is passief juist duurder! flightcases, kabels,x-overs, versterkers moet je allemaal los aanschaffen.

Ik werk zelf heel veel met de B-52 act18 actieve sub. En soms neem ik de B-52 Act 18 passief met een ram audio rack mee. Ik prefereer altijd de actieve versie. Snel aftestellen, prima beveiligd door de ingebouwde versterker, en zoafgesteld dat je het maximale uit je sub haalt.

Wie heeft de dat soundmate 2 mk2 hier al wel eens in het echt gehoord. Het is namelijk een verassend goed klinkend setje voor zijn prijs. Veel beter dan de hierboven genoemde behringer set. 150 man op disco niveau moet die ook nog wel halen.  Heel veel meer zal er niet inzitten.
TheHunter    posted on 22-03-2009 12:16
Nou bijna alle subwoofers die ik heb gehoordklinken passief veel beter, mits een goede versterker erbij.
Zowieso staan er bij de specs van alle system de db's bij en je ziet dan zelf wel dat de passieve versie meer db's heeft.

En de verkoper van de versterkers waar ik het over heb verkoopt ook dap palladiums maar verkiezt de versterkers waar ik het over heb toch daarboven en ziet het als een prof. versterker.
Komt nog bij dat die versterkers bij mijn vader int bedrijf al 2 jaar lang 3-4 dagen per week steeds bijna vol open gezet zijn en ze doen et nog steeds, worden niet te warm etc.
Ze klinken ook nog eens net zo goed als onze Bose 1800 VII versterkers en dus veel beter dan de dap's xD. Wat je zowieso geen versterker kan noemen:P
Tizio    posted on 22-03-2009 12:26
Wat dacht je van een GruppenLab versterken? haha Winking my eye
Ik ben tevreden met mn NBehringer EP2500, voor drive-in's kan het mensen toch niet heel veel schelen of je versterker nou net dat extra heeft. Ze hebben toch niks om mee te vergelijken. Door passieve versterking worden die grote zware speakers in ieder geval niet nóg zwaarder..
Nickky-G    posted on 22-03-2009 13:14
Ik heb zelf die dap soundmate 2 die je in de beginpost aangeeft. Erg fijne set, veel waar voor je geld! Het setje is serieus te vergelijken met Hk-audio en doet daar niet (veel) voor onder. Als je er een eq aanhangt kun je hem helemaal top afstellen en klinkt het gewoon top. De dap k-115 vind ik dan weer echter een flinke klasse minder, deze heeft een vriend me maar die komen toch erg te kort als full range voor drive-in. Luister trouwens niet teveel naar alle negatieve opmerkingen over dap, dit gaat vooral over de goedkopere series en het wordt meestal gezegt door mensen die niet eens met de speaker zelf temaken hebben gehad.
TheHunter    posted on 22-03-2009 14:10
De DAP speakers en ook de actieve zijn wel goed, ik had het alleen over de amps.
Flexii    posted on 22-03-2009 14:21
Poster: greup

Een goede versterker is voor 279 euro onmogelijk te bouwen. De budget versterker die voor extreem veel voor heel weinig leverd is de dap paladium. Maar bedenk wel dat ook dit niet valt onder het kopje "goede versterkers".

Voor de  mensen die nog niet op de hoogte zijn van de Digit serie van Synq, dat zijn goede versterkers die voor heel weinig een extreem hoog vermogen hebben en ook nog eens super licht zijn! Echt een musthave voor iedere dj die passieve speakers heeft, op de Music messe wordt een de Digit K0 gepresenteerd, 2x500w bij 4ohm en slechts 3,3 kilo, en dat voor 227 euro (ex btw)! de 2k en de 3k zijn al enkele maandjes leverbaar en leveren respectievelijk 2x1100watt aan 4 ohm en 2x1800watt aan 4ohm zijn slechts een hoogte eenheid hoog
dJORD    posted on 23-03-2009 17:03
even weg bij die versterkers en trugkomen op een actief speaker setje nog tips?
greup    posted on 23-03-2009 23:20
valt weinig te tippen.
Zoals al deze topics eindigen, ga even langs de dealer om zelf te luisteren Cool
Didier82    posted on 24-03-2009 08:12
Ik heb zelf een dB-setje in bezit (2x sub15d, 2x 402) en ik kan je verzekeren dat de dB kwalitatief vele malen beter is dan DAP. Ook niet geheel onbelangrijk: dB is waardevaster.

dB opera kun je vergelijken met de kleine aktieve setjes van LEM, MACKIE, etc.
dB dvx is kwalitatief weer een stapje hoger (en duurder).
greup    posted on 24-03-2009 12:39
de DB techonoligies Sub 15D heb je het denk ik over. Dat zijn subjes van 900euro p/s. wel zijn je toppen, Opera live 402 weer redelijk budget met ong 500 euro per stuk.  Maar dit setje is natuurlijk NIET te vergelijken met de dap soundmate. Dit setje is bijna 2 keer zo duur!
Didier82    posted on 25-03-2009 09:18
Poster: greup
de DB techonoligies Sub 15D heb je het denk ik over. Dat zijn subjes van 900euro p/s. wel zijn je toppen, Opera live 402 weer redelijk budget met ong 500 euro per stuk.  Maar dit setje is natuurlijk NIET te vergelijken met de dap soundmate. Dit setje is bijna 2 keer zo duur!

Geen idee wat een DAP setje kost Smile
dJORD    posted on 25-03-2009 16:36
dap=1590 in de aanbieding
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

231 Users online: 13 Guests (218 Unknown)
Pages generated today : 37.192
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.531.823