CDJ1000 kapot (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

erikselhorst    posted on 21-03-2009 11:42
Gisteravond moest ik draaien in een cafe hier in de buurt. Aangezien zij geen fatsoenlijk apparatuur hadden, dus mijn eigen CDJ1000 mk2's meegenomen. maar...
Op het einde van de avond begaf 1 CDJ het. Ineens reageerde hij niet meer op het indrukken van knoppen en ook de cd wilde er niet meer uit. Ik heb het ding uitgezet en weer aan gedaan. Na het aandoen deed hij helemaal niks meer behalve dat alle lampjes in de JOG oplichtten. Wit, blauw en rood. Voor de rest was alles uit.

Iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit op kan lossen?

What do you think about CDJ1000 kapot ??

Vote :   

Estacy    posted on 07-04-2009 21:33
Poster: Snoey

Wat je vergeet bij die afschrijving van computers is dat de technologie sneller door ontwikkelt dan dj gear. En als een televisie / gameboy / discman meer dan 10 jaar mee gaat (uit eigen ervaring), waarom kan een cdj dat dan niet. Is toch ook een aparaat met een printplaat en zekeringetjes.  

dat klopt, maar een gameboy wordt vaak niet in een (vroeger) rokerige, warme, vochtige omgeving gebruikt, een gameboy wordt vaak ook niet langer dan 1 uur achter elkaar gebruikt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TheHunter    posted on 07-04-2009 21:37
Jep, en als je ziet hoe sommige dj's met je spullen omgaanUnhappy totaal respectloos en lomp
unspecified    posted on 07-04-2009 22:24
Poster: TheHunter
Jep, en als je ziet hoe sommige dj's met je spullen omgaanUnhappy totaal respectloos en lomp

iddUnhappy
je moet ze net zo behandelen als je vriendinnetje: met respect en gevoelig.
Snoey    posted on 07-04-2009 22:37
Poster: milanium

iddUnhappy
je moet ze net zo behandelen als je vriendinnetje: met respect en gevoelig.

Dat is niet helemaal waar Winking my eye
www.soundcloud.com/ten-hooven
erikselhorst    posted on 08-04-2009 22:34
Ik heb besloten om toch maar voor een nieuwe te gaan en de "kapotte" te laten repareren door een kennis van me. Na een middagje googlen ben ik er achter gekomen dat het voor 99% zeker om een kapotte IC protector gaat. Dit kan gebeuren, wanneer er bijvoorbeeld een cd blijft hangen, waardoor de boel oververhit raakt en de protector ingrijpt (en dus doorbrandt, waardoor de rest niet kapot gaat).
Een reparatie van een paar euro dus (uurloon hoef ik namelijk niet te betalen)!
Doordat ik een nieuwe mk3 koop, heb ik er straks 3 cdj1000's om mezelf mee te vermaken... natuurlijk houd ik jullie op de hoogte over de reparatie!
Tekhead    posted on 10-04-2009 23:23
Poster: Snoey

Wat je vergeet bij die afschrijving van computers is dat de technologie sneller door ontwikkelt dan dj gear. En als een televisie / gameboy / discman meer dan 10 jaar mee gaat (uit eigen ervaring), waarom kan een cdj dat dan niet. Is toch ook een aparaat met een printplaat en zekeringetjes.  

De kwaliteit van de printplaat, contacten,afscherming electro, afkoeling etc... bepalen in grote mate mee de levensduur? en hierover heb ik m'n twijfels over gebruik ervan bij Pioneer.
By the way, ik heb een macbook pro van apple 2 maand oud, en ook nog een ibook van een 6 tal jaar oud, en die draait moeiteloos the laatste MacOS Leopard zonder eender welk probleem, uiteraard alleen trager dan de macbook.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
TaktiK    posted on 11-04-2009 00:12
mja, t heeft nu even niets met het topic te maken maar toch. MacOS X is dan ook al sinds 2001 hetzelfde. Dus logischerwijs draait een 6 jaar oude ibook die nog steeds. In principe is er voornamelijk meer eyecandy bijgekomen dan wat anders. Ga er maar op na. Jouw besturingssysteem op de ibook is evenzeer MacOSX als dat Leopard (10.5) is. Maar goed. Ik bedoel alleen maar, dat net zoals de discman (die wel vaak stuk ging maar goed), de gameboy (die ook geen eindeloos leven hield) en de tv (die tegenwoordig ook minder lang meegaat dan vroeger) er in de cdj technologie inzit die ook niet hebberig is op rook, vochtige omgevingen, ... Probeer maar uwen discman, gameboy of tv in 4 jaar in een dancing te laten overleven.

Maar ik zou zeggen: back to topic...
erikselhorst    posted on 11-04-2009 14:21
Nou mensen, de oplossing heeft me 20ct gekost! Het was inderdaad een doorgebrande IC-protector. Dit is een soort zekering met een bepaalde weerstand erin, die bescherming biedt tegen doorbranden. Waarschijnlijk is het gekomen door een smerige cd, die de boel vast liet lopen. Om doorbranden te voorkomen, is de IC-protector gesprongen. Deze bevindt zich aan de onderkant, achter de zilverkleurige bodem. Er zitten er een stuk of 6 op een rij (zwarte busjes op "pootjes"), waarvan er 1 was doorgebrand (gewoon even doorgemeten). Een nieuwe heeft me 20ct gekost bij de plaatselijke electronica winkel. De oude heb ik weggeknipt en de nieuwe er netjes opgesoldeerd.

Zo zie je maar weer... niet alle bedrijven zijn betrouwbaar wat betreft reparatie(kosten). Ze verkopen je liever een nieuwe...
janek    posted on 11-04-2009 15:57
Nou,dan wens ik je veel plezier met je herboren CDJ Cool
ik had al zoiets gedacht ,want Pioneer heeft voorzorgelijk alle platines met zekeringen gesoldeert !!
Dat is ook de waarde van een CDJ , die je bij andere merken niet zal vinden .

Jan
Tekhead    posted on 11-04-2009 23:12
@erikselhorst: Indien je toch nog zinnens bent van een 3de CDJ te kopen, zou ik toch maar eens overwegen om van shop te veranderen. 
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 05-07-2009 18:15
sorry voor de kick, maar ik vindt het ronduit verschrikkelijk dat die winkel zegt dat reparatie ongeveer 550 euro kost, terwijl je de oplossing niet meer dan 20ct kost!?Ook vindt ik het in dit geval ook slecht van Pioneer, dat ze winkels in hun dealernetwerk hebben die zoveel geld vragen voor een 20ct zekering. Zoals Tekhead zegt, van winkel veranderen zou niet onverstandig zijn. En ik zou ook een brief naar Pioneer en die shop sturen. 550 euro voor een 20ct dingetjeCool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ilja    posted on 05-07-2009 18:32
BIj mij precies hetzelfde maar dan met een iPhone. ( Scherm ( LCD ) was gebarsten en repareren vanaf 150 euro ) effe op ebay een nieuwe scherm voor 20 euro gekocht en zelf vervangen, hoppa 130 euro bespaard.
Lead    posted on 05-07-2009 21:15
Poster: erikselhorst
Nou mensen, de oplossing heeft me 20ct gekost! Het was inderdaad een doorgebrande IC-protector...

Mooi, da's dan opgelost. En voordat nu iedereen een verhaal over zijn laatste reparatie gaat vertellen :

Let the BASS be louder

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

92 Users online: 13 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 46.954
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.946.416