CDJ1000 kapot (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

erikselhorst    posted on 21-03-2009 11:42
Gisteravond moest ik draaien in een cafe hier in de buurt. Aangezien zij geen fatsoenlijk apparatuur hadden, dus mijn eigen CDJ1000 mk2's meegenomen. maar...
Op het einde van de avond begaf 1 CDJ het. Ineens reageerde hij niet meer op het indrukken van knoppen en ook de cd wilde er niet meer uit. Ik heb het ding uitgezet en weer aan gedaan. Na het aandoen deed hij helemaal niks meer behalve dat alle lampjes in de JOG oplichtten. Wit, blauw en rood. Voor de rest was alles uit.

Iemand enig idee wat dit is en hoe ik dit op kan lossen?

What do you think about CDJ1000 kapot ??

Vote :   

tom-j    posted on 21-03-2009 11:47
balen!
is er niks van drank ofzo ingekomen??
DjVictorF    posted on 21-03-2009 11:52
Ik heb echt geen idee.. Misschien was de stroomvoorziening niet goed ofzo? Ik zou in iedergeval een schadevergoeding vragen!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
erikselhorst    posted on 21-03-2009 12:47
Stroom was allemaal in orde. Al het andere spul werkte namelijk prima.
Het aparte was dat alle displays en knoppen uit waren en alleen de middelste cirke in het jogwiel brandde...
LouisCasper    posted on 21-03-2009 13:15
Ik heb 1x gehad bij een van m'n CDJ-800's dat ie ook niet meer reageerde op alle knopjes etc, maar na een keer uit-aan deed ie het weer gewoon..
http://www.louiscasper.com
tek-zotic    posted on 21-03-2009 13:17
Poster: DjVictorF
Ik heb echt geen idee.. Misschien was de stroomvoorziening niet goed ofzo? Ik zou in iedergeval een schadevergoeding vragen!

kan je nooit zonder de reden he, als jij je headphone laat vallen en hij is stuk ga je ook een schadevergoeding vragen ofwatConfused

als ie na paar keer aan en uitzetten nog niet werkt ff binnengooien bij je dealer he, die weten wel te zeggen wat er aan is
Lead    posted on 21-03-2009 13:45
Uit zetten,
EJECt ingedrukt houden (en vast blijven houden)
AAN zetten
EJECT los laten als het display oplicht.

Werkt dit niet : Inleveren voor reparatie is het enige wat je rest...
Let the BASS be louder
Mixt-Ape    posted on 21-03-2009 23:02
En hoe zit het met je andere CDJ? Doet die het gewoon nog?
User edit by Mixt-Ape on 22-03-2009 @ 15:17:49 (15%)
erikselhorst    posted on 23-03-2009 00:07
Ja, die werkt nog gewoon. Er dus geen piekstroom overheen gekomen o.i.d.
erikselhorst    posted on 26-03-2009 12:37
Ik ben inmiddels bij de dealer hier in de buurt geweest. Slecht nieuws: er moet voor 592 euro aan nieuwe onderdelen in en ze raadden me aan naar een nieuwe te gaan kijken omdat hij al een jaar of 6 oud is.
Hieronder plaats ik 2 foto's van het euvel, misschien dat het jullie bekend voor komt en mij nog kunnen helpen naar het zoeken van een goedkopere oplossing...

Het rare was dat ze mij niet konden zeggen wat er precies aan de hand was. Daarvoor moesten ze hem daadwerkelijk opsturen naar Pioneer zelf, omdat ze hem niet konden uitlezen o.i.d.

User edit by erikselhorst on 26-03-2009 @ 12:41:50 (50%)
tairip    posted on 26-03-2009 12:44
Poster: erikselhorst
Ik ben inmiddels bij de dealer hier in de buurt geweest. Slecht nieuws: er moet voor 592 euro aan nieuwe onderdelen in en ze raadden me aan naar een nieuwe te gaan kijken omdat hij al een jaar of 6 oud is.
Hieronder plaats ik 2 foto's van het euvel, misschien dat het jullie bekend voor komt en mij nog kunnen helpen naar het zoeken van een goedkopere oplossing...

Het rare was dat ze mij niet konden zeggen wat er precies aan de hand was. Daarvoor moesten ze hem daadwerkelijk opsturen naar Pioneer zelf, omdat ze hem niet konden uitlezen o.i.d.

Gewoon opsturen naar Pioneer zelf dan krijg je netjes een prijsopgave. Raar dat zij al een prijs bedenken voordat ze hem daadwerkelijk opgestuurd hebben.
Altijd opsturen, je hebt dan mits reparatie te duur is alleen onderzoekskosten en transport. Altijd de moeite waard dus! Happy, laughing

Klinkt mij als een IC protector probleem van een paar euro, maar kan het mis hebben! Ik heb dit vaker gezien, exact zelfde euvel... zelfde oplossing, IC protector vervangen!
Mod edit by tairip on 26-03-2009 12:46 (10%)
nils7    posted on 26-03-2009 12:44

Dat plaatje doet me denken aan de 360 "ring of death". Misschien dat de reparateur toch gelijk heeft, 6 jaar voor een "werkpaard" (want zo zie ik ze) vind ik nog best een flinke leeftijd. De gemiddelde telefoon redt het maar 2 a 3 jaar. Voor de reparatie kosten heb je als snel een CDJ-800 of 400. 
erikselhorst    posted on 26-03-2009 12:51
Poster: tairip

Gewoon opsturen naar Pioneer zelf dan krijg je netjes een prijsopgave. Raar dat zij al een prijs bedenken voordat ze hem daadwerkelijk opgestuurd hebben.
Altijd opsturen, je hebt dan mits reparatie te duur is alleen onderzoekskosten en transport. Altijd de moeite waard dus! Happy, laughing

Klinkt mij als een IC protector probleem van een paar euro, maar kan het mis hebben! Ik heb dit vaker gezien, exact zelfde euvel... zelfde oplossing, IC protector vervangen!

Wat houdt dat precies in, een ic protector? Is dat goed zelf te doen? (Ben redelijk handig met een soldeerbout)
janek    posted on 26-03-2009 18:15
Hi , heb mijn pioneer service man gevraagt !!
ik wacht op het antwoord, laat het je dan even weten .

Jan
User edit by janek on 26-03-2009 @ 18:16:15 (1%)
tairip    posted on 26-03-2009 19:37

Wat houdt dat precies in, een ic protector? Is dat goed zelf te doen? (Ben redelijk handig met een soldeerbout)

Dat is een soort zekering in de vorm van een smd component.
janek    posted on 26-03-2009 21:05
Zonder service manual kom je niet ver , je moet alles doormeten  en de fout zoeken
en zonder vakkennis maak je meer kapot dan heel

het kan een zekering /fuse zijn en die moet je allemaal checken

Jan
CoenBaas5300    posted on 26-03-2009 21:33
Gewoon opsturen en zeker niet zelf aan gaan kloten want dan repareren ze hem waarschijnlijk niet meer voor jou omdat je er zelf aan bezig bent geweest.

Succes in ieder geval
janek    posted on 27-03-2009 17:16
Hi , heb met mijn serviceman ( pioneer )gesproken
punt 1; alle zekeringen testen / uitwisselen (alle printjes zijn met zekeringen gesoldeert)
punt 2; Jogwheel contact mat testen ( kan zijn dat het Jog contact kapot is )

als alle zekeringen in orde zijn , het Jogwheel flexkabel losmaken en kijken of het display aangaat !!

Punt 3 , als je geen ervaring hebt , vingers weg en opsturen !!

Maar 592,00€ is overdreven , ik denk 100 tot 200€ reperatuurkosten
Als je de CDJ goed behandelt  en niet geslagen hebt is de kans groot dat ie weer in orde komt !!

Laat me maar weten wat je wil doen

Groet

Jan

Mixt-Ape    posted on 28-03-2009 20:28
Wow! Had ik nooit verwacht! heb je voor 600 niet bijna een 2ehandse? 
Estacy    posted on 29-03-2009 12:56
Poster: Mixt-Ape
Wow! Had ik nooit verwacht! heb je voor 600 niet bijna een 2ehandse? 

zag laatst voor 450 euro een cdj1000-mk1! maar ff ot: naar Pioneer opsturen!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 06-04-2009 23:52
Als het meer als 200 euro kost, zou ik hem niet laten repareren, en als ik dan een andere zou kopen, nooit meer Pioneer.

Na 5j/6j is een 1000 al versleten volgend sommige, en ze vinden het nog normaal ook !!! Cool Professioneel DJ materiaal, de referentie zelve, en dan al kapot ? voor duurzaamheid moet je niet bij Pioneer zijn. Ik heb 2 Technics SL 1210 van meer dan 20 jaar oud, en altijd, nu ook nog, zeer intensief gebruikt en enkel de naaldlamp vervangen geweest van maar 1 speler, voor de rest nul,nul,niks, nada, denk hierover maar eens goed na 
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
TaktiK    posted on 07-04-2009 11:18
tja maar technologie, en een cdj is zeker technologie, gaat de dag van vandaag maar een jaar of 4 mee. Kijk maar naar een pc, die zijn op 4 jaar volledig afgeschreven, eender welk merk.

En dat is ook het verschil met een tt. Daar zit, hoe je het ook draait of keeert, gewoon minder in dat kapot kan gaan.

OT: ik zou voor de prijs die je daar noemt toch eerst naar een tweedehands gaan zoeken hoor. €600 is wel veel te veel...
timmy90    posted on 07-04-2009 18:19
binne doen om zeker te zijn...
DJADMIN    posted on 07-04-2009 18:40
Poster: timmy90
binne doen om zeker te zijn...

Posthunter ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Snoey    posted on 07-04-2009 18:55
Poster: TaktiK
tja maar technologie, en een cdj is zeker technologie, gaat de dag van vandaag maar een jaar of 4 mee. Kijk maar naar een pc, die zijn op 4 jaar volledig afgeschreven, eender welk merk.

En dat is ook het verschil met een tt. Daar zit, hoe je het ook draait of keeert, gewoon minder in dat kapot kan gaan.

OT: ik zou voor de prijs die je daar noemt toch eerst naar een tweedehands gaan zoeken hoor. €600 is wel veel te veel...

Wat je vergeet bij die afschrijving van computers is dat de technologie sneller door ontwikkelt dan dj gear. En als een televisie / gameboy / discman meer dan 10 jaar mee gaat (uit eigen ervaring), waarom kan een cdj dat dan niet. Is toch ook een aparaat met een printplaat en zekeringetjes.  
www.soundcloud.com/ten-hooven
unspecified    posted on 07-04-2009 21:18
dats klote,

ik zalt echt niet weten:O
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 4 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 4.829
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.211.779